Keresés

Részletes keresés

navati Creative Commons License 2004.09.25 0 0 51
Szia aviator eto!
Én sem vagyok oktató kihangsúlyozom, de saját tapasztalataim alapján egyet értve compdokival és Khaos-szal én is azt vallom, hogy a lebegtetés a földközelben kell megejteni alapgázon. Amennyiben ez nem sikerül és elpattansz vagy magasan lebegtetsz és elfogy a sebességed, akkor kell gázfröccsel megtámasztani a gépet és elölről kezdeni a lebegtetési procedurát.
Amúgy pedig szerintem erre az ember elöbb utóbb ráérez és kialakul a periférikus látásnak az a szegmense ami ehhez szükséges.
Légy türelemmel és meglesz az eredménye.
Jó repülést és leszállást!

Üdv: Attila
Előzmény: aviator_eto (48)
kAos Creative Commons License 2004.09.24 0 0 50
Hat en nem vagyok oktato, igy csak velemeny: Nem kell semmi gaz froccs meg meg tudatos "lebegtetes" sem. Amikor mesz leszallni, es mar a beton folott vagy (illetve a periferikus latassal szinte a fuszalak is kivehetoek), gaz -> alapjaratra (*), es amig olyan 0.5-1 m magasra nem ersz a foldtol (raerzessel), csak tartsad az idealis leszallas koruli sebesseget (~65 csomo a Cessnan meg a Tomahawkon, Warrioron tlana egy kicsit magasabb). Ha mar 0.5 meterre vagy, _kicsit_ (hogy nehogy elemelkedj) emeld meg az orrat, hogy a ket fofutora erkezzel. Nincs mit tenni, ezt be kell gyakorolni, amig reflex-sze nem valik.

Majd lesz egy csomo olyan gyakorlatod is, amikor alapjaraton mesz leszallni a kifutopalyara (high glide) vagy szimulalva a mezore (practice forced landing). Ott aztan egyaltalan nincs gaz, es a repulo megis szepen rendben leszall.
Előzmény: aviator_eto (48)
compdoki Creative Commons License 2004.09.24 0 0 49

Szia!

 

Szerintem a betonra leszállás mindig keményebb, mivel a fű jobban elnyeli a leszállás erejét. De szerintem lebegtetéssel akkor lehet legfinomabban leszállni ha földközelbe, kb 30 centire, siklasz egészen átesésig, a végén totál hasrahuzva.

Tehát érezni kell a föld közelséget, én ezt annak idején úgy gyakoroltam hogy alacsony áthúzásokat csináltam az oktatóval a pálya fölött nagyon kis magasságban minimális sebességgel, gázzal és az állásszöggel játszva. elléggé jo játék, nem olyan egyszerü. Én télen tanultam és a havas pályán repkedve kimondottan élvezetes :-)

 

 

Előzmény: aviator_eto (48)
aviator_eto Creative Commons License 2004.09.24 0 0 48
Sracok,

volna egy kerdesem.

A mult heten iskolakoroket rottunk, mint mar emlitettem kb. 20 hozzaszolassal elobb Piper Warriorral. Ugy kb. 12 leszallast csinaltam, betonra.
Nem tudom miert de ugy erzem hogy nem tudok elegge siman lebegtetni hogy ugy mondjam mint vitorlaval annak idejen (vagyis atejteni a gepet kozel a foldhoz).
A kerdesem az lenne hogy van-e valakinek reptechnikai tippje a dologgal kapcsolatban? Az oktatom azt mondta hogy tul magasan veszem le a gazt lebegtetes elott.
Namost a kerdesem az hogy ha az ember alapgazon jon le akkor gazfroccsot kell adni felvetel elott hogy simabban tudjak lebegtetni? Egyatalan hajlamosabb-e a beton elpattanasra? (egyebkent nem pattantam el eme 12 leszallas alatt csak ugy ereztem nem a legsimabbak a leszallasaim).
Thomas Cook Creative Commons License 2004.09.21 0 0 47

Helló Mindenki!

 

Segítségeteket szeretném kérni az a lábbi témában.

Készítek egy projektmunkát "Légiforgalom környezeti hatása" cimmel. 

Szükségem lenne egy pár adatra.

1. Magyarországon hol van kijelölve az a légtér, ahol kényszerleszállás esetén a légijármű megszabadulhat "felesleges" üzemanyagától?

2. Boeing (de lehet Airbus is) gépcsaládnál a gyárilag engedélyezett landolási összsúlyok géptipus szerint (737; 767; 747)

Amennyiben ez valakinek meglenne, köszönettel elfogadnám, legalább nem kell keresgélnem a Neten.

3. Tud e valaki valamilyen szintű, érvényben lévő korlátozást Ferihegy esetében?

    (gondolok itt zaj, levegő, talaj.....stb)

 

Köszönöm segítségeteket.

 

Üdv:

Thomas Cook

BOLOND Creative Commons License 2004.09.21 0 0 46
A C-180-as a float sulya es legellenallasa miatt nem tunik sokkal eroteljesebbnek, de a vizre szallas valoban "erdekes". :)
A felszallas eleg fura erzes annak aki meg nem szallt fel vizrol de sokat szallt fel foldrol. Meg a ketmotoros DeHavilland-el is. Olyan lomhan indul, aztan olyan mintha a farkara akarna ulni es amikor a "step"-re kerul akkor olyan mint a fuves gorongyos palya. A leszallasnal kicsit erosebb a lassulas, amit el tudsz kepzelni.

Egyebkent nem muszaly neked vegig csinalni a teljes tanfolyamot. Kerhetsz 4-5 bemutatkozo lecket (altalaban egyet kernek) az talan eleg arra hogy "megkereszteld" magad. Az atkonvertalasi ugyintezes nagyon konnyen megy helyileg, foleg ha az USA-bol vagy a UK-bol jossz.
Itt helyileg sok outfit van amelyik foglalkozik float-al, de nem mindegyiknek van web oldala.
Vannak ultralight-ok is float-al felszerelve, egy jo hasznalt most kb C$ 20-25,000 korul van. Allati jo kis gepek. A verbeli pilotanak felall a ...... ha beleul. :)))
Előzmény: kAos (44)
kAos Creative Commons License 2004.09.21 0 0 45
Hat ez nem valasz lesz, mivel most nem is jut eszembe melyik viszonylag hozzaferheto gep turbo prop, a Mao viszonyokat meg meg csak nem is ismerem, de engem meg AN-2 erdekelne piszkosul. Nalunk (UK) egy geprol hallottam, ami orankent £600 (>200eFt), ami egy kicsit tul van az anyagi lehetosegeimen, es nem is tuti, hogy publikus, de a gazdajat az oktatom tanitotta repulni...

Viszont talatam egy orosz cimet: http://home.tiscali.nl/~aeropriz/ , amirol olvastam jokat (ugyan az eppen egy helikopter repulesrol szolo cikk volt). Asszem ott lehet LET 410-essel is repulni (ket motoros, komplex turbo), bar nem szoloban, hacsak nem beszelsz oroszul. Talan segit (ha kiprobalod elottem, remelem megirod a tapasztalataidat). :-)
Előzmény: GerY Fly (43)
kAos Creative Commons License 2004.09.20 0 0 44
Kosz az infot! Kozben en is korulneztem a bevandorlasi hivatal meg a Kozlekedesi Miniszterium lapjain, lattam, hogy nem kell vizum (max 6 honapig), es lattam, hogy lehet UK jogsit ervenyesiteni (ugyan meg nem dolgoztam ki, hogy hogyan, de a leveledbol ugy tunik, hogy a helyszinen menne a dolog). Kozben irtam 2-3 klubnak, az egyik - ugy tunt - szivesen latna, csak ok nem kepeznek vizi pilotat, de ok ajanlottak egy masik ceget (szinten BC-ben), most az o valaszukra varok. A harmadik ceg meg ma irt vissza, hogy iden nem kepeznek hidroplanra. Nekem igazabol csak "poenbol" kellene ez a kepesites, nem hinnem, hogy fenntartanam, nem karrier miatt kellene, csak baromi szivesen kiprobalnam milyen vizre szallni. Nalunk nehez ugy ezt megjatszani, en egy helyrol tudok csak, Skociaban. Ha Kanada nem jon ossze, talan ezt megprobalom, ha meg mukodik itt a dolog, bar itt ez baromi draga, szerintem. Szerintem tok buli lehet csak ugy leszallni tavakra, ha az ember ugy gondolja. Ha halaszok/vadaszok beszallnanak a koltsegbe, en nem bannam "osszehaverkodni" veluk. :-)

De ha nem is jon ossze a float trening, akkor is szivesen megjatszanek egy Kanadat, csucs lehet hegyek kozott repulni (itt minden olyan lapos, mint az Alfold). Mondjuk VOR-OTT-t vagy ejszakait repulni (bar az elobbihez talan meg nincs eleg oram). Szoval; ezt meg azert szervezem.

A het vegen vegre kiprobaltam a C-172-est. 3-an voltunk, es a C-150 olyan volt, mintha buszt vezetnek: normalisan befer az ember, meg ha meghuzza a gazt, el kezd normalisan emelkedni... Ezek utan C-180-as float plant repulni meg jobb buli lehet... :-)
Előzmény: BOLOND (42)
GerY Fly Creative Commons License 2004.09.20 0 0 43

Sziasztok

 

tudnatok segiteni nekem abban, hogy kis hazankban hol talahato PPL-A val vezetheto ketkormanyos gazturbinas repgep?

 

Koszike: GerY Fly 

BOLOND Creative Commons License 2004.09.20 0 0 42
Szia kAos, neked nem kell vizum a U.K.-bol, de a jogsidat at kell konvertalni mielott endorsment-et kapnal ra. Azt mondta a csaj a klubban hogy sokat csinalnjak azt nalunk, es nem nagy dolog.
A float endorsement az kb 15 ora dual, es egy rovid teszt, de bizonyos idokozonkent repulnod kell mert ha nem akkor lejar es ujra kell vizsgazni, nem a teljes vizsgat de jo penzbe kerul. Ez az egyik ok hogy en meg nem foglalkoztam ezzel. Kicsit draga lenne csak azert allandoan repulni hogy ne jarjon le a jogsi.
Egyebkent ha van itt float endorsement-ed itt akkor sok vadasz meg halasz haverod lessz hirtelen:)
Itt aztan van hova leszallni!
:)
Előzmény: kAos (40)
lflv Creative Commons License 2004.09.18 0 0 41
Előzmény: kezdőhaladó (23)
kAos Creative Commons License 2004.09.18 0 0 40
Kosz az infot! Az idojaras dolgot megertem (elvegre Angliaban elek). :-) Ezert is gondoltam, hogy esetleg VFR OTT-kepzest celzok meg. Kicsit korulneztem a neten, es talaltam egy-ket helyet, Okanagan es Kelowna (BC) mellett, valamint Parry Sound-ban (Ontario), tehat az orszag ket vegen. Ami az utobbi kettoben nagyon erdekel, az a hidroplan (floatplane) kepzes. Ha ezt osze tudnam hozni, az fantasztikus lenne. Szoval most harom repterrel levelezem ez ugyben. Szallast is lattam arrafele, $20-ert, ami nagyon klassz ar, igy meg rossz ido eseten is jo buli lenne elmenni, pl. megnezni Vancouvert meg elmenni pecazni meg barangolni. Szoval most gondolkodom, hogy kiterjesszem a szabadsagomat 3 hetre, es elkezdjek repulo jegyet vadaszni a halon. :-)

Az USA-rol egyelore teljesen lemondtam, a mindenfele vizsgak meg vizumok miatt. Kanadarol most azt tudtam meg (de meg kutatok info utan, http://www.cic.gc.ca es )http://www.tc.gc.ca/, hogy 6 honapnal rovidebb idore nem kell vizum, es ervenyesithetem az angol jogositvanyomat, nem kell kanadaiva konvertalni (nem tudom mennyi plussz kepzes kellene az utobbihoz + orvosi).

Szoval most a vizreszallas inditott be nagyon, es Kanada megnezesere is nagyon rakivantam...
Előzmény: BOLOND (39)
BOLOND Creative Commons License 2004.09.18 0 0 39

Nem hiszem hogy van olyan hely akar eszak Amerikaban akar Europaban ahol kapsz 2 het garanciat VFR idore!!:) Foleg Novemberben.

Holnap megkerdem a klubban hogy itt hogy megy a kulfoldi jogsival a repules.

Ali Baba nagyon beleszart a levesbe, ugyhogy megvaltoztak szepen a dolgok.

Nekem csak egy fel ora dual ido kellett hogy Renoban (Nevada) repuljek regen, de most nem tudom hogy van. Canadaban azert sokkal lazabb a tema, de azert itt is behoztak szigoritasokat hogy kedveskedjenek a yenki vorosnyakuaknak.

Itt egy kep addig is egy szeptemberi keso delutani leszallas utan a ZBB-n.:

 

Előzmény: kAos (37)
sdragon Creative Commons License 2004.09.16 0 0 38

Helloka,

Egy repüléssel kapcsolatos film, sajna kicsit embertelen időpontban, de itt a videók ideje. szeptember 17-én 03:00-kor a Duna TV-n A repülés titkai címmel egy órás műsor Veres Zoltán műrepülő Európa bajnok pályafutásáról.

kAos Creative Commons License 2004.09.06 0 0 37

Hello Bolond, utananeztem, hogy hogyan repulhetnek az USA-ban, es kiderult, hogy az angol jogsimat validaltatni kell helyben majd mindent megkervenyezni az USA-ban, majd egy helyet talalni szallassal, ezutan meg vizumot intezni (ha esetleg valamilyen rating-et akarok csinalni). Azt irtak, hogy minimum 90 nappal az elutazas elott el kell ezt kezdeni intezni, en meg Novemberben szerettem volna ket het alatt vagy 50 orat repulni... Szoval ez eleg remenytelen. Nem tudod veletlenul, hogy ez Kanadaban is igy van? Mi az eselye, hogy ott Novemberben ket hetig egyfolytaban VFR repulo ido legyen? Kosz, ha tudod: kAos

Előzmény: BOLOND (31)
kAos Creative Commons License 2004.09.06 0 0 36

Hat Mao-n biztos olcsobb a dolog, mint Angliaban, de arakat nem tudok. Viszont ha engem valaki kikepezne 6 M-bol elso tiszt szintu pilotava (lasd meg a lepcsofokokat, amiket az elobbi felszolalasomban irtam: JAA altal ratifikalt CPL, ATPL, IR, ME), mar kerdeznem is, hogy hol kell beiratkozni...

 

Konkretumokat nem tudok osztondijakrol, mert en mar tul oreg vagyok ehhez, csak hallottam, hogy legtobben igy csinaljak itt (mert ki a fenenek lenne £50 - 60,000?). Egyszer lattam egy ujsagot, amiben pont ilyen informaciokat irtak le, de nem emlexem a reszletekre. Nyilvan mindenfele nagy legitarsasagoknal kell erdeklodni (nem Malev-re vagy EasyJet-re gondolok, hanem BA, Lufthansa, Cathay Pacific, United, ...). Kulonosen most, hogy EU tagok lettunk, szerintem te is nyugodtan palyazhatsz ilyen osztondijra. Persze angolul (meg az illeto tarsasag anyanyelven) eleg bufenek kell legyel ehhez, de ez nem boszorkanysag, hanem elhatarozas kerdese.

Előzmény: dzsoszer3 (35)
dzsoszer3 Creative Commons License 2004.09.06 0 0 35
Nekem valaki azt mondta hogy magyarországon 5-6 milla-- ezt drágának találtam így gyerekfejjel, de ez még jobb!:)))) És az az ösztöndíj mit takar magában????
kAos Creative Commons License 2004.09.06 0 0 34

Az elso tiszt- es a kapitany kepzes kozott (kezdo szinten) nincs kulonbseg, senki nem kezd kapitanykent.

 

Magyar dolgokrol nem tudok, de nemzetkozileg barom nagy a verseny pilota allasokert. A minimum kepesites a kovetkezoket takarja:

CPL (Commercial Pilot Licence), ATPL (Air Transport Pilot Licence), IR (Instrument Rating), ME (Multi-Engine Rating), plusz a tipus "rating) pl. 1 B767-re (bar ezt mar gyakran ha felvettek az embert, az adott legitarsasag allja). Az elmeleti kovetelmenyekre vonatkozo informaciokat talalsz pl a http://www.jaa.nl/licensing/jar-fcl_objectives.html cimen. Ezek alatt a kurzusok alatt repulsz vagy 500 orat (minimum). Arfekvesileg a dolog "kicsit" huzos, pl. a kombinalt kepzest a mi repterunkon levo egy iskola (http://www.ccat.org.uk/) vagy egy masik, kozeli hasonlo iskola (http://www.oxfordaviation.net/courses/pilota-APP.htm) olyan 20-21M Ft korul csinalja, egy ev alatt. Ezt nyilvan nem sokan engedhetik meg maguknak, de bizonyos legitarsasagok meghirdetnek osztondijakat.

 

 

Előzmény: dzsoszer3 (33)
dzsoszer3 Creative Commons License 2004.09.05 0 0 33
Kedves topictársak!

Érdekelne(egy ismerősösmet, de engem is) hogy manapság az hogy valaki elvégezzen egy olyan"iskolát" hogy mehessen egy légitársasághoz állásért, mint első tiszt mennyi időt kell tanulni, és hol, és mennyiért, valamint miket kell elsajátítania!!???mondjuk a típus b737, vagy a320!!!!És hangsúlyozom első tiszt!!
(Bár lehet hogy ez nem számít)!

+Ha megvan minden képesítése, akkor kb hogy kereshet ezzel a szakmával???Mondjuk(stílszerűen malévnál[de ez csak egy példa]) de mindenféleképpen bp-i bázisreptéri légitársasággal!!!:)

Köszönöm előre is válaszookat!!!!!!!
kAos Creative Commons License 2004.08.29 0 0 32
Kosz! Mindjart utana el is mentunk szabira - most jottunk haza. A tervem most, hogy ujra el kezdek vitorlazo repulni, valamint megcsinalni a C-170-esre a tipust es a murepulo ratinget. Az osszel meg az ejszakai-t...
Előzmény: BOLOND (31)
BOLOND Creative Commons License 2004.08.15 0 0 31
Gongrats bro! Megdolgoztal erte! Most lehet elvezkedni! Biztonsagos repulest!!:))
Előzmény: kAos (30)
kAos Creative Commons License 2004.08.14 0 0 30
Valahol csak be kell jelentenem... Vegul egy honappal tobb mint egy evi munkaba kerult, de a mult heti tavrepules es a ma reggeli sikeres vizsga utan ma elkuldtem a PPL igenylo nyomtatvanyt a helyi hatosagnak!!!
kAos Creative Commons License 2004.07.27 0 0 29
Az ATIS nem kene, hogy nagyon zavarjon, mert azt annyiszor hallgatod meg, amennyiszer akarod. Annak visszabeszelni nem kell. A toronnyal valo beszelgetes (meg kesobb a mindenfele mas allomasokkal, mint Radar.) Az mar kinosabb. A radiozas az anyanyelvueket is megzavarja, szoval nagyon ne aggodj. Kulonosen ne harom edzes utan. Ha jol emlexem a harmidik ora utan meg azt sem nagyon tudtam a levegoben, hogy fiu vagyok-e vagy lany. Amire atragod magad a vizsgakon meg vagy 40 oran, mar azert jobban fog menni. En sem vagyok mindig teljesen az ura a kommunikacionak, bar en mar abbol sikeresen levizsgaztam. Nem t'om nalatok milyenek, de itt (Anglia) altalaban eleg turelmesek a radional. Elvegre az a dolguk, hogy segitsek a pilotakat. Az egyetlen megoldas a gyakorlas. En pl mar regota gondolkodom, hogy veszek egy radiot, hogy csak hallgassam oket (a reptertol ~10 merfoldre lakom a helyi reptertol).

Warriorral meg nem repultem, nem tudom hogy viszonyul mas gepekhez. Nekem a Tomahawk utan az volt furcsa a C-150-esen, hogy a "flap" meg a trim mennyivel hatasosabb az utobbin. Ehhez ido kellett hozzaszokni (a baltan alig jelent kulonbseget, mig a "Mocking bird"-on amikor eloszor nyomtam le a flap-ot, majdnem leestunk az egrol...). Ja, es a baltan mindig megszolalt a "stall warner", mig a Cessnan mar vigan atestunk es meg mindig semmi. De nem tudom, hogy ez tipus dolog-e vagy csak a mi repcsijeink dolga. Raadasul a C-150 ket szemellyel csak teljes gazon, nulla flappal hajlando emlkedni, ha eppen olyanja van, szoval ennel lustabb gepet en nem nagyon tudok elkepzelni. Ha meg egyedul repulok, mindig az az erzesem, hogy "huz" balra.

Ha az ido engedi most vasarnap tervezem megrepulni a "qualifying cros country"-t, aztan mar csak a teszt a jogsiig (vagy majd meglatjuk). Aztan gondolkodom, hogy majd osszel at kellene ruccani a ti kontinensetekre vagy 2 hetre, idot gyujteni. De valami deli allamba (Kalifornia nagy kedvencem), az ido miatt. Meg ki kell gyokolnom, hogy milyen konverziokat kell ahhoz letennem...
Előzmény: aviator_eto (28)
aviator_eto Creative Commons License 2004.07.27 0 0 28
De, az, igazad van. Valamiert rosszul irtam le.

LUK-n repulok (www.airnav.com-on megtalalhatod). Egyebkent idaig 3-szor oktattak a Piper Warriorral. Szoval a gep sokkal jobban tetszik mint a C-150-es. Egyedul az zavar hogy ugy erzem az oldalkormany nem annyira erzekeny mint megszoktam. Illetve valahogy kicsit lomhanak tunik a gep, mintha tehetetlensege lenne gazadasnal illetve magassagi korrekcional. De egyebkent fantasztikusan jo dolog vele repulni.
Ami gondot okoz Nekem az egyreszt az ATIS es az ATC-vel illetve a Tower-ral valo kommunikacio. Sokszor nem ertem oket es nem tudom hogy lehetne eme keszsegemen fejleszetni mert iszonyu gyorsan beszelnek. Es a forgalom a repteren igen nagy. Van valami javaslatod ezzel kapcsolatban?
Előzmény: kAos (27)
kAos Creative Commons License 2004.07.27 0 0 27
A Warrior az nem a PA-28-as? En PA-38 Tomahawk-kal kezdtem tanulni, ami a Warrior ket szemelyes tesoja. Ez nyilvan izles kerdese, de nekem ezek a gepek (also szarnyas, nagyobb belso teru, erosebb, bar erzekenyebb es kevesbe stabil) sokkal jobban tetszenek a Cessna 150-esnel, amivel mostanaban repulook.

Merre fele repulsz?
Előzmény: aviator_eto (26)
aviator_eto Creative Commons License 2004.07.27 0 0 26
sziasztok!

Az lenne a kerdesem hogy van-e valakinek tapasztalata Piper PA-23 Warrior geppel. Ugyanis ilyennel kezdtem meg PPL kikepzesemet.
Egyebkent nekem ugy tunik hogy idekinn az USA-ban a kikepzes a regi szigoru MHSZ-es kikepzeshez kepest nagyon-nagyon laza.

kAos Creative Commons License 2004.07.27 0 0 25
A magyar rendszert ugyan nem ismerem, de a CAA vizsgak gondolom ugyanazokbol a kerdesekbol kellene, hogy alljanak. En minden vizsgamra a "Trevor Thom"-fele Air Pilot Manual konyvekbol tanultam es a "Private Pilot Confuser"-bol gyakoroltam. Ezek megtalalhatoak pl a http://www.transair.co.uk/ cimen (igaz csak angolul).
Előzmény: kezdőhaladó (23)
compdoki Creative Commons License 2004.07.26 0 0 24

Szia Kezdö!

 

Kiváncsi vagyok tud-e valaki neked segiteni!

Tuddommal nagyon sok kérdés közül válasszák ki a vizsga kérdéseket (PPL), de kiadni nem adják ki! Az ok ismeretlen, max magyar rendszerrel magyarázható!

A felkészülésben segithet a nyiregyházi PPL vizsga kérdések, de ezt oktatóval konzultálva kell megtanulni.

 

Sok sikert!

Előzmény: kezdőhaladó (23)
kezdőhaladó Creative Commons License 2004.07.26 0 0 23

Üdvözlöm az Airman-eket

Én még kezdő vagyok, az elméleti vizsgák előtt.  Ha valaki tudna segíteni, hogy hol találhatóak meg esetleg a vizsgakérdések, lehet hogy segítene?

Üdvözlettel

 

kezdőhaladó

navati Creative Commons License 2004.07.21 0 0 22
Mhhhhhhhm!!
Előzmény: compdoki (21)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!