Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gacsat4 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 21463

Jumbó! Nálam maradt néhány alkatrész! Egy kályha, a           küszöbök takarólemezei, és egy nem tudom mi,de lehorganyoztattam.

266-60 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 21462

 

Sziasztok!

 

A Tatra 815-2 típusok VIN-számaival kapcsolatban lenne kérdésem: elvileg a TNT után álló hat karakteres szakasz kódolja a pontos típusszámot. Mi az egyes változatok kódja?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

 

MUM.21 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 21461

Keresel vagy eladnál ?

Előzmény: Kusko (21460)
Kusko Creative Commons License 2016.05.11 0 0 21460

Sziasztok esetleg valakinek tatra 75os hez alkatresz?

=tatrafan Creative Commons License 2016.05.09 0 0 21459

=tatrafan Creative Commons License 2016.02.16 0 0 21458

megelőzted a szovjet mérnököket 😃 

Előzmény: gacsat4 (21456)
gacsat4 Creative Commons License 2016.02.16 0 0 21457

Nem is igaz. Most, hogy belegondolok, csúszós úton háromszor is piruetteztem vele.

Előzmény: gacsat4 (21456)
gacsat4 Creative Commons License 2016.02.16 0 0 21456

 Épp most szereltem a Mercim öt lengőkaros hátsó felfüggesztését, és közben visszasírtam a Moszkvics merev tengelyét. Sose éreztem a hátrányát. Különben a Moszkvics difije fölé én is szereltem egy tekercsrugót, hogy emelje a hátulját. Gyakran használtam utánfutóval.

=tatrafan Creative Commons License 2016.02.16 0 0 21455

Aki szerelt már lengőtengelyes Mercedest, az találkozhatott az ő "chamber compensator"-ukkal, ami egy vízszintesen beépített tekercsrugó a hátsó tengely felett. Pontosan arra való, amire a Porche kereszt-laprugója: megemeli az autó hátulját, de az oldaldőlést nem akadályozza. Így lágyabb oldalsó rugókat lehet alkalmazni. 

 

Ugyanis az autónak az a "vége" tapad, amelyik dől. 

 

Ha tehát csökkenteni akarom a farolási hajlamot, akkor engednem kell az autó hátulját a kanyarba bedőlni. 

 

Utánanéztem, a Corvette mostani 7. generációja is elöl-hátul kereszt-laprugós, igaz, ezek manapság már műanyagból vannak, és a ravasz felfogatás miatt egyben átvették a kanyarstabilizátorok szerepét is. Azért az amerikaiak se (teljesen) hülyék.

=tatrafan Creative Commons License 2016.02.16 0 0 21454

Félretéve a viccet, ezek a korai farmotoros autók veszélyesen farnehezek voltak, annak ellenére, hogy igyekeztek könnyű motorokat beépíteni (léghűtés, könnyűfém motorblokk).

 

Farmotoros-léghűtéses autók még: NSU, Prinz/1100/1200, BMW 700, VW, FIAT 500/126, Zaporozsec, Porsche 356/911, Chevrolet Corvair stb.

 

Az se lehet a véletlen műve, hogy a faros Skodák az első perctől könnyűfém motorblokkal készültek (1000MB, 1964).

 

Ki kellett tanulniuk a gyártóknak a farnehéz autókhoz való futóműveket. Még az első Porschék is híresen vezethetetlenek voltak, a 356-os és a 911-es futóművét is módosítani kellett a gyártás során, a Corvair is hamar új hátsó felfüggesztést kapott (fogyasztóvédelmi alapmű könyv is született róla Unsafe at Any Speed címmel, ami azonnal lerombolta az eladásokat). A második generációs Corvair egy szuper jó autó lett,  ma a gyűjtők kedvence, de addigra eladhatatlan. Hát a 911-est meg nem kell bemutatni...

 

A dolog lényege, hogy elöl kemény kanyarstabilizátort kellett alkalmazni, hátul pedig lágy rugókat, stabilizátor nélkül.

 

A javított Porsche 356-oson annyira lágy rugókat alkalmaztak hátul, hogy be kellett egy kereszt-laprugót szerelni, ami nem engedte leülni a seggét. Ez csak középen volt megtámasztva, tehát kanyarban nem dolgozott. Régebben tárgyaltuk itt, ez volt a híres-nevezetes "chamber compensator". 

 

 

Előzmény: gacsat4 (21452)
=tatrafan Creative Commons License 2016.02.16 0 0 21453

A Chevrolet Corvette talán még ma is kereszt-laprugós, szóval más lehet a baj.  😃  

Előzmény: gacsat4 (21450)
gacsat4 Creative Commons License 2016.02.16 0 0 21452

Hát, cseh titkos fegyvernek nevezték. Állítólag több német tiszt murdelt meg a kanyarban felboruló Tatrákban, mint a mexáláskor. Volt ez tárgyalva régebben ebben a topikban is.

Előzmény: 504LACI (21451)
504LACI Creative Commons License 2016.02.15 0 0 21451

Mi?

Előzmény: gacsat4 (21450)
gacsat4 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 21450

Ja. Mint a Trabanté. Talán ezért szeretett kanyarban felborulni.

Előzmény: =tatrafan (21449)
=tatrafan Creative Commons License 2016.02.14 0 0 21449

Az.

Előzmény: gacsat4 (21448)
gacsat4 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 21448

A 87es első futóműve laprugós?

=tatrafan Creative Commons License 2016.01.09 0 0 21447

thx!

Előzmény: Mwin (21446)
Mwin Creative Commons License 2016.01.04 0 0 21446

Diamond T

Előzmény: JaniBAU (21443)
gacsat4 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 21445

 a Kémek Hídjában volt egy 603/1es.

gacsat4 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 21444

Jaz, vagy Kraz.

Előzmény: JaniBAU (21443)
JaniBAU Creative Commons License 2015.12.25 0 0 21443

Egy brit II.világháborús vontató-nak nézem,a márkanevet nem tudom.

Előzmény: =tatrafan (21442)
=tatrafan Creative Commons License 2015.12.25 0 0 21442

És mi az ami húzza?

Előzmény: Mwin (21441)
Mwin Creative Commons License 2015.12.24 0 0 21441

Estét!

Egy különleges kép. izraeliek által zsákmányolt szíriai Tatra 138-as a 9 napos háború után 1967 júliusában

gacsat4 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 21440
gacsat4 Creative Commons License 2015.10.31 0 0 21439

Jumbo! Összeraktam a Moszkvicsot, de nincsenek meg az ajtókeretekbe való gumikéderek. Nem kerültek hozzád véletlenül?

=tatrafan Creative Commons License 2015.10.23 0 0 21438

Én is ritkán olvasom, de örülök, hogy megvagytok!  :D

Himizoli1 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 21437

De mindig olvassa a fórumot :)

Előzmény: 504LACI (21436)
504LACI Creative Commons License 2015.10.21 0 0 21436

Csak marha ritkán ír...

Előzmény: Himizoli1 (21435)
Himizoli1 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 21435

Megvan :)

Előzmény: =tatrafan (21432)
=tatrafan Creative Commons License 2015.10.18 0 0 21434

+1 Like  😄

 

...hogy korszerű legyek.

Előzmény: oldcarservice.hu (21433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!