A 200 éves időcsúszást nem a Hungár naptár csinálta, hanem csak észrevette.
A Hungár naptártól függetlenül i.sz. 212 augusztus 19-én halt meg Augustus császár, még akkor is, ha az elkövetkező 10 évben AD 14-nek fogják továbbra is tanítani.
Persze lesz még belőle nagy ramazuri, amikor a történészek a csillagászokkal fognak ordítozni, hogy átvertetek bennünket, míg a csillagászok azon jajgatnak, hogy kidobhatják az összes Holdfázistáblázatukat, a történészek miatt.
Szerintem sem. Még Heribald a 'félkegyelmű barát' viccelődéseit is jónéven vették. Állítólag viszont ők ölték meg Wiborada-t, aki a környéken remeteéletet élő hajadon volt. (Szent Wiborada legendája) a 926. évi sanctgalleni táborozáskor. De hogy tényleg-é, vagy csak rájuk fogták, ez még számomra nem derült ki.
Tudomásom szerint a történeteket 891-971 közötti részben IV. Ekkehard írta meg szájhagyomány alapján (1060 körül húnyt el. /:AD 860:/)
A hungár naptár helyességét egyébiránt kitűnően alátámasztja a XIV.sz-ban összeállított Müncheni krónika magyarokról szóló része.
"...Az évkönyvek, a műfajjal összhangban, röviden tudósítanak. Vö. Alemannische Annalen, Anno 926: a magyarok (Ungarii) megtámadták Szent Gallus monostorát ("monasterium sancti Galli"), minden emberi vigaszban megcsalatkozva ("omni humano solatio destituto"). Miután azonban patrónusaink, Szent Gallus és Otmar maguk védték tulajdonukat győzedelmesen, a helység és a tárgyak alig nagyobb és elviselhető sérelme nélkül visszavonultak ("haud grandi et non intorelabili laesione loci rerumque recessere"); - Grössere Sanktgaller Annalen, Anno 925 (helyesen: 926): Az agarenusok [62] (magyarok) benyomultak Szent Gallus kolostorába. Wiborada mártírhalált szenvedett ("Agareni monasterium sancti Galli invaserunt. Vuiberat martyrizata est"). Vö. Johannes Duft-Tibor Missura-Sipos, Die Ungarn in Sankt Gallen. Magyarok Szent Gallenben. St. Gallen, 1992. 11; kétnyelvű kiadás, a magyar fordítás Dr. Missura Tibor munkája.
A kolostorkrónikában a Sankt Gallen-i történetek leírásának - amit Ratpertus szerzetes kezdett megörökíteni 895 előtt, a 883. évig bezárólag -, csak a XI. században akadt folytatója I. Ekkehart személyében (meghalt 973-ban, l. Kellner 43). A "Casus Monasterii Sancti Galli" az Annalesekkel ellentétben már részletesebb leírást nyújt az olvasó számára (latin szövege: MHK. 335-42; magyar fordítása: MEH. 1975. 234-43, 300-1)....."...
javaslom lyesmith-től indulj, és próbálj meg koncentrálni
de EZ MI?????
sajnálom, hogy elkanyarodott, mert sima filozófiai parabolának indult, de egy "bonyolult" tesztkérdés lett belőle, (jutalomfalat meg sima CD-ként volt a fejemben, de az ujjam meg 'naptár' -t is eléütött, merthogy naptár rovatban vagyunk, s a nyertes azt írhat rá amit akar, nem kell vitáznia róla)
megfejtés is van, de azt mindenkinek magának kell megválaszolnia a saját maga számára, úgyhogy nem kockáztattam sokat...( ha érdekel, azért megsúgom)
Az elméletedet kopt időszámítással nem tudtad igazolni. Feldobtad hogy biztos 200 évvel korábról számolják az időt, de erre semmiféle bizonyítékod nincs. Elolvashattad volna a cikket amit belinkeltem az etióp és kopt időszámításról, de csak felületesen átfutottad. Beszéltünk már az angol történelemről azt se tudtat megmagyarázni, hogy hol van betoldva a 200 év.
Az iszlám időszámítást nem tudod magyarázni. Sem az iszlám időszámítással összefüggő európai dátumokat.
Belinkeltél egy cikket a japán Vezúv kutatásokról mintha az megcáfolná a 79 es kitörést. Noha a cikk semmi ilyet nem állít, valójában alátámasztja a 79 es kitörést.
Eddig egyetlen állításodat, sem tudtad igazolni és folyamatosan csúsztatásokkal operálsz, mint a kopt naptárnál mint a vezúv kitörésénél.
Te is nekiugrottál, de valld be nem túl nagy eredménnyel. Gondolom azzal nyugtatod magad, hogy vannak nálad jobban felkészültek, és csak idő kérdése, hogy lesöprik a pályáról.
Vagy tévedek?
Éreztél olyan pontot, ahol megremegett a léc nálunk?
Gondolom Carolus 58-tól sem voltál elragadtatva, aki arról mesél, hogy mikor, hogyan, hányszor cáfolta a Hungár nptárt.)
Szerintem a téma benne vana köztudatban . Csak idő kérdése mikor jönnek elő ilyen elméletek. Időről időre felbukkannak aztán amikor kiderül, hogy nem tudnak bizonyítani semmit eltűnnek.
Ha jól tudom angolul ezek jelentek meg, nem biztos. Nem vagyok egy Fomenko rajongó.
A.T.Fomenko, V.V.Kalashnikov, G.V.Nosovskij. Geometrical and Statistical Methods of Analysis of Star Configurations. Dating Ptolemy's Almagest. 1993. 4. A.T.Fomenko. Investigations in the History of Ancient World and Middle Ages. Mathematical Methods for Analysis of Sources. Global Chronology. 1994. 5. A.T.Fomenko. Criticism of Traditional Chronology of Antiquity and Middle Ages. In which Century We Live ? 1994.
Akkor az a kritika, hogy azt mondom neked, hogy minimálisan sem vagy felkészült egy ilyen horderejű kérdés profi és alapos feldolgozására, csak torz képet szűrsz le az adataidból, arra az a szerinted megfelelő és az én szintemre lesüllyedő válasz, hogy te meg büdős komcsi vagy...
"amikor még nem is olyan régen a burzsoá áltudományt ostoroztad a ZAKAMÉDIÁVAL egyetemben. Uttörőként még azt is énekelted, "ha a múltat eltöröljük"... "
Ezzel a rendkívül magvas és értelmes mondattal te most komolyan úgy érzed, hogy engem minősítettél????
Ez most egy szakmai válasz volt szerinted a kritikáimra?
Vagy, mint Szergej Szergejevicsnek a frappáns visszavágások mesterének a híres és régi viccben, csak ennyi maradt végső szakmai érvként?
Hogy is hangzott a régi mondat a Gyaloggaloppból?
"Menekül a gyáva!"
Hát igen, ez is annyit ér, mint az áltudományod. Egy darab nullát.