Én nem értek hozzá annyira, amennyire kéne, de úgy gondolom, hogy a tempomatot utólag olyan autókba lehet bekötni, aminek legalább a gázvezérlése elektronikus, így könnyebben be lehet avatkozni. Továbbá igen pontos fordulatszámvisszajelzésre is szükség van, ami szintén hiányozhat egy alapvetően analóg járműből, mint a Kadett.
Sziasztok van egy 2003-as citroen C3 autóm ebbe szeretnék tempomatot már szereztem egy multi kormányt fel is szereltem de ez nem elég bele valaki zud segíteni milyen kiegészítőket kell még hozzá beszereznem köszönöm
Nem tudsz valakit aki be tudna szerelni Peugeot 307 be tempomatot ?
Tempomat kar megvan, gázpedál elektromos, féknél a kapcsoló 4 eres, elvileg már csak fel kellene ismereteni a bsi vel hogy benne van. 1,6 HDI-s kapcsolási rajzot nézve a bekötés is megvan a motorelektronikánál de ugye az 1.6 HDI és nem tartom valószínűnek hogy olyan, mivel a kábelkötegben végig menve a kábel nem arra ment mint amerre kellett volna mennie így nagy valószínűséggel lehet más a bekötés.
A bekötése általában nagyon egyszerű, ha a tempomaton csak 1 fogadó vezeték van, akkor a jeladód egyik vezetékét a karosszériára kelle kötni (ami az aksi - oldala is egyben), a másikat meg a tempomat bemenetére.
DE!
Különböző tempomat kütyük léteznek és jeladók is más-más jelet adnak :) tehát lehet hogy nem fogja felismerni a tempomat a jelet, vagy nem stabilan.
Na ekkor, ha nem tudod megoldani még mindig fordulhatsz hozzám :)
Nemrég vettem egy VDO tipusú bontott tempomatot az autómhoz. A beszereléskor derült ki, hogy nincs sebességjeladó az autóban. Ezt - gondoltam én - egyszerűen orvoslom, azzal, hogy veszek egy sebességjeladót.
A probléma itt kezdődött.
A beszereléssel még nem is lenne gond. Csak a bekötéssel. Az már kideritettem, hogy a tempomatnak egy bizonyos VSS-jelre van szüksége, de ezt ugye 1 vezetéken tudja fogadni. A vásárolt jeladó viszont 2 vezetékes... Ehhez kéne ötlet, hogy mit hova kössek, mit mérjek meg. Esetleg kell-e még hozzá valami?
Legújabb típusú 1.6 HDI 109 LE-s Citroen Berlingot vettünk 5000 km-rel, mert nőtt a család. Előző autóm egy Skoda Fabia, amibe utólag került a gyári tempomatkar, szoftvermatatás: nem volt drága, jól működik, ... szeretem nagyon. Ezen felbuzdulva a Berlingoba is szereltetnék, de a CITROEN-esek elhajtanak, mert a garanciába beleszólHAT. Pont ezért kerestem náluk, de lehetetlennek tűnik. A bajusz-kar Franciaországban 70 €, viszont ők sem teszik bele útólag... Én meg szeretném, mert kényelmes és hozzászoktam. Menjek a PEUGEOT-hoz? Ha valakinek van kapcsolata, tapasztalata kérem, ossza meg velem! Lehetőleg a GYÁRI megoldás érdekel! Köszönöm,
Van egy ' 97-es Peugeot 605-ösöm, amibe utólag szereltek be egy VDO mechanikus, bowdenes tempomatot. Ezt az autó egyéves korában csinálták meg, és kifogástalanul működött. Az autó az elmúlt években állt, és most, hogy újra összeszereltem, a tempomat működik ugyan, de kismértékben rángatja az autót. Gondolom, ez valamilyen beszabályzási probléma lehet.
Kérdésem, hogy mit és hogyan kell rajta beállítani?
Tisztelt Fórumozók. Sok időt töltöttem a fórum olvasásával. Korábbi Lagunámat eladván ismét vettem egyet, egy ráncfelvarrott 1.9 dci-t. Olvastam a fórumon, hogy koan kolléga tud utólag beépítani un. tükörkapcsolós tempomat megoldást az expression-ba. Fel is vettem vele a kapcsolatot, megnézte, és úgy tűnik a kábelezés rendben van. Viszont ő csak a tükörkapcsolós megoldást vállalja, erre "állt rá".
Én viszont láttam egy CM7 tempomat vezérlőt, ami szimpatikusabb megoldás lenne.
Tudna valai segíteni, hogy ennek a bekötése hogyan történhetne?
Próbáld meg ellenőrizni a tempomat és minden vákuumcsöveit, azok szoktak leghamarabb elöregedni és engedni ahol rá van dugva a vas"csecsre", vagy egyszerűen leesni a helyükről. A többivel általában nem szokott gond lenni. Ha cseréled, nagyjából érdemes hasonlóan merev és keresztmetszetű csővel dolgozni!
Egy kis segítéseget szeretnék kérni egy Ponti Trans sportnál fordult elő hogy, más a nyáron egyszer kétszer szórakozott a tempomat volt amikor menetközben elment vagy hiába kapcsoltam be nem működött. Egy mechanikus, gázbovdenes tempomatról beszélünk. Most már teljesen megadta magát. Kérdésem hogy hol keressem a hibát, melyik része a kapcsoló az elektronika vagy a központi egység, és mi a hiba?
Szia appia! Szeretném megkérdezni tőled,hogy a Hegyi és Tsa. cégnél beszerelt tempomatot miért kellett finomhangolni a Dover Kft-nél? Üdv:Szellemtelepi
Köszi de ez drágának tűnik, egy barátom segítségével megprobáluk egy használható elektronikát építeni. Pár adatot kell beszereznem még a kocsimról ami egy Lancia Kappa 2000 évi 2.0 cm3 benzines, e gázpedálos, és van eleve kapcsoló a kuplungnál is.