Sziasztok! Nekem sem ég a lámpa ha bal ajtót kinyitóm és automatán bezárja magát a kocsi! Tudom mikró kapcsoló és zár csere a javasolt. Karosszériás tudja csak cserélni a zárat? Mennyi kilométerenként kell egy 2002-es 1,9-es dízel motorban gyertyákat, vezérlést, vezérműszíjat, vízpumpát meg ilyen "komolyabb" dolgokat cserélni?
Sziasztok Golf 4 1.6 sr AKL motor fura hangok a motorból,amolyan nyekergő :) Vezérlés új gyári vizpumpa és feszitő görgő,lapos szíjat ha leveszem ugyanugy csinálja ,olajpumpa talán? Valaki esetleg hasonlót tapasztalt már ?
Tévedsz!!Ha a zárban rossz a mikrokapcsoló akkor semmikor nem világít a lámpa.(már többet javítottam)De a leggyakoribb hiba hogy a mikrokapcsoló érintkező tüskéi eloxidálódnak.és beletörnek a csatlakozóba.
A javításhoz kell 1 új zár(mivel a mikrokapcsolót nem lehet cserélni)és kell 1 új csatlakozó is mert zöldre van oxidálódva.
Egyébként ma megkérdeztem egy autósboltban a motort. Autó típus, évjárat stb alapján kikeresett egy motort, aminek a vw-s cikkszáma G-re végződött. Az enyém C-re végződik, egyébként ugyanaz a szám. Azt mondja nekem, hogy van gyári 70eFt-ért, Valeo-s 40-ért Bosch meg 30-ért- Mondom, neki, hogy az enyémben Valeo-s volt gyárilag, és még a Valeo-s cikkszám is rajta van a VW-s cikkszám mellett. Rákeresett a Valeo-s cikkszám alapján. A gép kidobott egy Valeo-s és egy Bosch-os találatot, és mindkettőt 26eFt-ért. Nem kicsit néztem hülyén :-) Ezek után még felvetettem a forgásirány problémát. Persze erről semmi infó nem volt.
Ha érdekel akkor itt megtalálod a 13eFt-ost. Elvileg ez új. Ennél nem találtam olcsóbbat.
De nézd a pozitív oldalát! Ha az ablaktörlő motor kivételéhez levetted a belső burkolatot, akkor már a zárhoz is hozzáférsz :-) De ha egyébként a csomagtérajtó kapcsolója lenne a rossz, akkor világítana a lámpa akkor is, ha lecsukod az ajtót. Vagy már kiégett az égő. Világít a csomagtér világítás, ha felnyitod az ajtót?
Ez érdekes, mert elvileg a riasztó attól kapcsol be, mert úgy érzi, hogy nem csuktad be rendesen mindegyik ajtót. Ha nem tényleg nem csukom be rendesen, és úgy zárom távirányítóval, akkor nekem nem is húzza le a gombot, és a figyelmeztető pittyegések után bekapcsol a riasztó. Nálad viszont nem kapcsolódik fel a belső világítás, ha kinyitod az ajtót, tehát úgy látja, mintha be lenne csukva az ajtó (feltételezem, hogy a belső lámpát a megfelelő állapotba kapcsoltad, mert van olyan állása, hogy nem kapcsol be, ha kinyitod az ajtót). Tehát a mikrokapcsoló úgy romlott el, hogy állandóan becsukott ajtót lát. De akkor a riasztónak nem szabadna észrevennie. Nekem pont a fordított eset volt, hogy állandóan égett a belső lámpa, mert a mikrokapcsoló mindig nyitott ajtót érzékelt. Riasztó is elindult. Amíg megcsinálták, kikapcsoltam a riasztót a motortérben.
Ablaktörlővel nekem is gondom van, ahogyan olvashatod pár bejegyzéssel korábban, motort veszek. Tipikus probléma, hogy az ablaktörlő tengelyén átvezető ablakmosó cső eltörik. Ennek jele, hogy mikor spricceled az ablakmosót a hátsó üvegre, a sugár fordul az ablaktörlő lapáttal együtt. Jó állapotában a sugár mindig függőlegesen spriccel az ablaktörlő lapát állásától függetlenül. No de a lényeg, hogy talán ettől berohad az ablaktörlő tengelye. Elkezd egyre lassabban menni, meg középen megállogatni, míg végül feladja. Youtube-n vannak videók a szétszerelésről/javításról, és lehet kapni javító készletet is. Nekem sajnos az már nem játszik, mert a műanyag ház is elrepedt. Persze, ha egyik pillanatról a másikra állt le, akkor nem valószínű, hogy ez a baja. Ahogyan a képeken látszik, elég szarul néz ki belül. az első képen látszik a törött cső a pipával. annak a törött csőnek a folytatása kilóg a tengely végén, és a kis fúvókában végződik.Itt látszik a rpedés meg a tengelyen az a sárga persely, ami rá van rohadva, és eredetileg a műanyag házban van rögzítve.