Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.29 0 1 41338

8 db.

Előzmény: vlacc (41336)
GaGe Creative Commons License 2023.10.29 0 2 41337

Elvileg nyolc, ebből 3 matricás (565, 573, 574).

Előzmény: vlacc (41336)
vlacc Creative Commons License 2023.10.29 0 0 41336

Összesen mennyi van jelenleg idehaza? 

Előzmény: 1047 005-2 (41331)
20-as vonal Creative Commons License 2023.10.28 0 2 41335

Arra gondoltam hogy próba, vagy különvonat, esetleg az 1-es vonali vágányzár miatt keveredett ide, de azért köszi a választ. 

Előzmény: 1047 005-2 (41334)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.28 -4 0 41334

A bérlő vonatát húzta.

Előzmény: 20-as vonal (41333)
20-as vonal Creative Commons License 2023.10.28 0 1 41333

Tegnap járt a 20-as vonalon az egyik új bika. Tudja valaki hogy mi okból? 14xxx vonatszámmal. 

GaGe Creative Commons License 2023.10.26 -3 1 41332

Vectron illetve 186/187 után mit kezdjek egy őskövület 182-essel? :D (ez is vicc )

Előzmény: 1047 005-2 (41331)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.26 0 1 41331

Így hozzon nektek az ember korszerű gépeket!(vicc)

Előzmény: GaGe (41330)
GaGe Creative Commons License 2023.10.26 0 1 41330

Lusta voltam lelopni instáról :D

Előzmény: 1047 005-2 (41329)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 41329

Ma is lesz kép?

Előzmény: GaGe (41308)
trebront Creative Commons License 2023.10.13 0 3 41328

autopályafelújításra sem volt pénz mindaddig, amíg koncesszióba nem adták annak, akinek nyílt piaci verseny nélkül oda kellett adni.

lehet  h a vasútnak sosem lesz elég pénze, de ez nem jelenti azt, h abból nem lehet rengeteg pénzt garantáltan odaadni valakinek.

de ez már erősen OFF-olja szegény mozdonytopicot

Előzmény: 1047 005-2 (41327)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.13 0 0 41327

Az nem piaci szereplő,nem is úgy érkezne és neki is fizetni kell,sokkal többet,ami több évtizede nem megy.

Előzmény: vlacc (41326)
vlacc Creative Commons License 2023.10.13 0 2 41326

Hacsak nem a piaci szereplő ismét a magyarosh megszokás szerinti esetleges állami hátszéllel érkezik. Mert akkor csak neki meg fogja érni...

Előzmény: 1047 005-2 (41325)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.13 0 0 41325

Ezekből a gondolkodás nélküli teóriákból mindig kimarad:a piaci szereplőknek bevétel,haszon kell,hogy belevágjanak valamibe.

 

Na ez nem abszolválható Mo-n.

Előzmény: trebront (41324)
trebront Creative Commons License 2023.10.12 0 0 41324

camtrailes összeesküvéssel egyenértékű hirtelen kitalált vad ötletem:

pl: "népgazdasági érdekből" a railtools 75%-a átkerül egy magántőkealaphoz, aztán az lesz a piacnyitás után a máv-start konkurenciája. mozdonya most már van, új kocsikat nemsokára gyártanak alá

Előzmény: AKF996 (41322)
mk4047 Creative Commons License 2023.10.12 0 0 41323

Ennek ellenére mintha lenne szándék az ismételt próbálkozásra:

https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/meginditott-elozetes-piaci-konzultaciok/EKR000808442023/reszletek

 

Előzmény: GaGe (41321)
AKF996 Creative Commons License 2023.10.12 0 0 41322

"kamucégnem nem nevezném, de mégsem a felhasználó, hanem a railtours lizingeli, és innentől már lehet kavarni a leánycégek közti elszámolásokkal."

 

És ennek mégis mi értelme lenne szerinted, ha az összes máv-leány állandó minimál-költségvetéssel működik? 

Előzmény: trebront (41317)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 0 2 41321

n+1 alkalommal leírva, volt tender és szerződés kötés is a 10 470 és a 25 480 mozdonyra etcs l2 felszerelésre. Csak pereskedés lett a vége. Előbb a Siemens - Bombardier között (szabadalomsértes) majd a Start és a Bombardier között.

Előzmény: trebront (41313)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.12 0 2 41320

Megnyugodhatsz,kell a gép,nincs a piacon más lehetőség,minden szempontból gyorsan kellett lépni,ez volt a legegyszerűbb,leggyorsabb,legoptimálisabb megoldás.

Előzmény: trebront (41317)
rm40 Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 41319

> Szerintem a formatervezés Wolfgang Valousek-nél végetért...

 

OFF

Kinek melyik korszak a kedves. Ha már sógorfölde, én inkább Johann Benda mellett teszem le a voksomat.

ON

Előzmény: Zsivany3 (41318)
Zsivany3 Creative Commons License 2023.10.12 -2 0 41318

Szerintem a formatervezés Wolfgang Valousek-nél végetért...

 

De ez a mostani dizájn rendesen kihangsúlyozza a teknőségét.

Előzmény: AKF996 (41310)
trebront Creative Commons License 2023.10.12 0 1 41317

igen, azt gondoltam, h nem az Akiem felé lesz többletkifizetés.

de pl. (elmaradt) új vectron vásárláshoz képest 10 évre végigszámolva ezt a lízinget már gondolom nem olyan kedvező a kép.

kamucégnem nem nevezném, de mégsem a felhasználó, hanem a railtours lizingeli, és innentől már lehet kavarni a leánycégek közti elszámolásokkal.

Előzmény: AKF996 (41315)
AKF996 Creative Commons License 2023.10.12 0 1 41316

Szerintem az se rossz, én inkább a formára gondoltam. Egyszerűen én még Tauruson (1016/1116/1216/182/183/ES64U2/470-en) nem láttam elrontott festési vagy matricázási séma variánst vagy színt, szó szerint szinte minden jól állt rajtuk. A Siemens ezzel a típussal valószínűleg olyat gurított anno az ezredfordulón - minden értelemben - amihez fogható nem nagyon van/lesz. 

Előzmény: talpfa (41311)
AKF996 Creative Commons License 2023.10.12 0 1 41315

Tekintve, hogy egy nemzetközileg is jegyzett külföldi (francia) tulajdonú cégről van szó, remélhetőleg joggal lehet feltételezni, hogy az éppen aktuális nyílt piaci szerződések szerint köttettek meg. Ez nem egy kínai/akármilyen fejlődő világbeli noname vállalat által, és egy külön erre a célra létrehozott kamucég "közvetítésével" megkötött üzlet volt (mint az általad említett "lélegeztetőgépeknél") amennyire tudom, szóval itt most szerintem kivételesen felesleges belelátni ebbe ilyen dolgokat. Csak egyszerűen a szükséghelyzet szülte, de attól még feltételezhetően piaci árakon, hiszen ha nem így lenne, az már valószínűleg feltűnt volna a lízingpiac szereplőinek is. (Ne feledjük, a lízingcégek között nagyon erős verseny van, így egy-egy nem szokványos üzlet vagy szerződés jó eséllyel azonnal fényre derülne legkésőbb általuk.)

 

Én személy szerint mindössze annyit tudok a szerződés részleteiről, hogy 10 év elteltével vételi opció van benne, ami egy logikus lépés mind a bérbeadó, mind a bérbevevő részéről, hiszen hosszútávú lízingszerződésről van szó. 

Előzmény: trebront (41313)
trebront Creative Commons License 2023.10.12 -1 1 41314

ezzel a s.kék-v.kék-fehér hármas színtervvel a teljes MÁV összekeverhető a České dráhy-val. szerintem

Előzmény: 1047 005-2 (41312)
trebront Creative Commons License 2023.10.12 -1 2 41313

az áráról lehet valamit tudni? és/vagy a lizingszerződés részleteiről?

nekünk kellett nagyon, ezért belefuthattak lélegeztetőgépes árakba is. csak "legyen valami" alapon.

azt vizsgálták, h a meglévő 470/480-ba mennyibe került volna a hiányzó ETCS2?

ha ezekre meg van a válasz, onnantól lehet "jó vétel", addig nekem csak "műszakilag jó döntés" (mert ugye alapból lopnak)

Előzmény: AKF996 (41310)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.12 0 1 41312

A szavaztatott másik,jobb (, a többség szerint).

Előzmény: talpfa (41311)
talpfa Creative Commons License 2023.10.12 -1 1 41311

Egyetértek...

Ez a matrica vagy színterv sokkal jobban áll nekik, mint az eredeti a "kék-sárga" festési változat.

Előzmény: AKF996 (41310)
AKF996 Creative Commons License 2023.10.12 0 2 41310

Azért én nagyon ritkán és régen dicsértem már a startot, de azt el kell ismerni, hogy

1, ezek a gépek nagyon jó vételek (vagyis egyelőre lízingek) lehetnek hosszú távon; végre egy értelmes és logikus döntés a részükről, még ha már csak az utolsó utáni szükséghelyzetből fakadó kényszer is vette rá a döntéshozókat;

2, ez az újfajta matrica séma rendesen jól néz ki rajtuk, a Taurus még mindig a No.1 gép formatervezés szempontjából (is)! 

Előzmény: tothgun modells (41309)
tothgun modells Creative Commons License 2023.10.12 0 2 41309

Üdvözletem!

 

Mai IC 617 élén...

Üdv, tothgun

Előzmény: tothgun modells (41295)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!