camtrailes összeesküvéssel egyenértékű hirtelen kitalált vad ötletem:
pl: "népgazdasági érdekből" a railtools 75%-a átkerül egy magántőkealaphoz, aztán az lesz a piacnyitás után a máv-start konkurenciája. mozdonya most már van, új kocsikat nemsokára gyártanak alá
n+1 alkalommal leírva, volt tender és szerződés kötés is a 10 470 és a 25 480 mozdonyra etcs l2 felszerelésre. Csak pereskedés lett a vége. Előbb a Siemens - Bombardier között (szabadalomsértes) majd a Start és a Bombardier között.
Megnyugodhatsz,kell a gép,nincs a piacon más lehetőség,minden szempontból gyorsan kellett lépni,ez volt a legegyszerűbb,leggyorsabb,legoptimálisabb megoldás.
Szerintem az se rossz, én inkább a formára gondoltam. Egyszerűen én még Tauruson (1016/1116/1216/182/183/ES64U2/470-en) nem láttam elrontott festési vagy matricázási séma variánst vagy színt, szó szerint szinte minden jól állt rajtuk. A Siemens ezzel a típussal valószínűleg olyat gurított anno az ezredfordulón - minden értelemben - amihez fogható nem nagyon van/lesz.
Tekintve, hogy egy nemzetközileg is jegyzett külföldi (francia) tulajdonú cégről van szó, remélhetőleg joggal lehet feltételezni, hogy az éppen aktuális nyílt piaci szerződések szerint köttettek meg. Ez nem egy kínai/akármilyen fejlődő világbeli noname vállalat által, és egy külön erre a célra létrehozott kamucég "közvetítésével" megkötött üzlet volt (mint az általad említett "lélegeztetőgépeknél") amennyire tudom, szóval itt most szerintem kivételesen felesleges belelátni ebbe ilyen dolgokat. Csak egyszerűen a szükséghelyzet szülte, de attól még feltételezhetően piaci árakon, hiszen ha nem így lenne, az már valószínűleg feltűnt volna a lízingpiac szereplőinek is. (Ne feledjük, a lízingcégek között nagyon erős verseny van, így egy-egy nem szokványos üzlet vagy szerződés jó eséllyel azonnal fényre derülne legkésőbb általuk.)
Én személy szerint mindössze annyit tudok a szerződés részleteiről, hogy 10 év elteltével vételi opció van benne, ami egy logikus lépés mind a bérbeadó, mind a bérbevevő részéről, hiszen hosszútávú lízingszerződésről van szó.
Azért én nagyon ritkán és régen dicsértem már a startot, de azt el kell ismerni, hogy
1, ezek a gépek nagyon jó vételek (vagyis egyelőre lízingek) lehetnek hosszú távon; végre egy értelmes és logikus döntés a részükről, még ha már csak az utolsó utáni szükséghelyzetből fakadó kényszer is vette rá a döntéshozókat;
2, ez az újfajta matrica séma rendesen jól néz ki rajtuk, a Taurus még mindig a No.1 gép formatervezés szempontjából (is)!