However, in post-race inspection, the No. 6 Porsche was found with a skid block measuring less than the permitted minimum thickness and was moved to the rear of the Grand Touring Prototype (GTP) finishing order, elevating the No. 25 BMW to victory.
It is the first win for the German manufacturer in the modern GTP era, meaning all four marques participating in the hybrid-electrified class in this debut season have now won in the first five races. The victory is the sixth of De Phillippi’s WeatherTech Championship career. Co-driver Nick Yelloly picked up his maiden series win.
Szóval megvan a BMW első GTP sikere is.
Persze Penske-k fellebbeztek, szóval még senki nem örülhet úgy igazán.
“Following post-race inspection at Watkins Glen International, IMSA has penalized the No. 6 entry in the Sahlen’s Six Hours of the Glen citing that the front skid wear of the No. 6 Porsche 963 was less than one millimeter outside the legal tolerance,” Porsche Penske Motorsport said in a statement. “The rear skid wear was noted to be well within the legal tolerance. Porsche Penske Motorsport plans to collect all of the data and follow the protest procedures.”
Hétvégén Watkins Glenben a 6 óráson már megoldott valamit, mert csak az egyik Porsche rohadt le (vmi hibrid hajtás probléma), a másik, a Tandy/Jaminet páros nyert :)
A végén a trafficot kihasználva fogták meg a #25-ös BMW-t, akik nagyot mentek, most voltak a legközelebb a győzelemhez. Pedig volt még két húzós pillanatuk is a versenyen, amikor majdnem kib.szták őket.
Ellenben a csapattárs, a #24-es BMW nyomott egy "aitkent", vagyis kapásból, önerőből a falba küldte magát a rajt után az első kanyarban :D
Szóval ott sem 100%-os a teljesítmény, de mindenesetre rohadt izgalmas verseny volt.
Legközelebb július 9-én folytatódnak a bajnokságok, IMSA Kanadába megy a CTMP-re, a WEC pedig Monzából nyomja.
Én a Porsche-t sem temetném, mert valójában mindenki, akinek gondja volt, baleset és ütközés miatt szenvedett elsősorban, szóval jó ez a mezőny és még remélem sok epikus csata lesz.
Sajnos csak a szombati napot tudtam élőben követni, a vasárnapi eseményekbe csak bele-bele pillantottam meg szöveges élő közvetítést olvastam, de ez a Le Mans-i 24 órás frenetikus volt így is.
Hogy ez a BoP mennyire volt fair vagy nem fair egyik vagy másik csapattal az igazából csak azért nem érdekel, mert összességében nézve a verseny az végig verseny volt. Végig látszott, hogy a Ferrari erős volt, de egyáltalán nem mondanám, hogy könnyű verseny lett volna nekik.
A Camaroban az a durva, hogy néha a P2-esekkel is simán tartja a tempót.Egyik-másik elengedésnél simán ott horkol mögöttük (nyilván két kanyar között). Rohadt jó lehet Le Mansban a tükörben egy NASCAR autót látni, hát még hallgatni. :)