Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2006.03.01 0 0 99
El is felejtetem a szombat reggeli látványt, hogy Vecsésnél Shell kútnál, ha jövök Ferihegy felől a 4-esen, és a 400-as csomóponti lámpánál lévő buszmegálló bodegáját letarolta egy autó. Nézve a friss nyomokat, Vecsésről kanyarodott ki egy autó a 4-esre, csak nem tudta bevenni a 90 fokos ívet, és beleszállt a megállóba. Gondolom még arra emlékezett, hogy a régi 4-es egyenesen jön ki Vecsésről Pest felé.
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.28 0 0 98

Az autóval errefelé közelekdőknek most kijár a rosszból.

Hétfőn reggel is volt egy baleset a gyorsforgalmin a Felsőcsatári előtt befelé, busz ment össze egy személyautóval. 9-kor még a városból kifelé zárva volt a gyorsforgalmi.

Tegnap pedig még az M0-4-es csomópontban is volt egy kamion-busz ütközés.

 

Most meg a Putyin is itt van, hát nem valami biztos továbbra sem ez az útvonal rendszeres autós közlekedésre.

nagypapi Creative Commons License 2006.02.25 -1 0 97

Igazad van. (Mentségemre szolgáljon, nagyon régen tanultam a kreszt, ráadásul nem is minden esetben alkalmazható a puszta logika (teherautó miért nem, busz miért?).

A gyorsforgalmin a legnagyobb baj, hogy ha valami baleset történik, nincs "menekülési út", akár órákat is lehet ácsorogni. Még olyan "vészlehajtási" lehetőség sincs, mint az autópályákon néhol. Ezért nem közlekednek a reptéri kisbuszok kifelé a gyorsforgalmin.  

Előzmény: radio100jozsi (96)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.25 0 0 96

De itt meg van egy kivétel, tehát a menetrendszerinti buszokat sehonnan nem tudod kitíltani, csak ha súlykorlátozó táblát helyeznek ki.

 

Előzmény: radio100jozsi (95)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.25 0 0 95

Mondjuk nagyon egyértelmű táblák vannak kitéve a gyorsforgalmi elejére (magasságkorlátozás és hogy tehergépkocsik  - pl. buszok - nem hajthatnak be),

 

A két dolgot kevered.

 

A magaságkorlátozó tábla mellett bárki bármilyen járművel behajthat, ha a jármű magassága nem nagyobb, mint az engedélyezett.

Tehát teherautó-busz, bármi.

 

"j) „Magasságkorlátozás” (36. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél - rakományával együtt - magasabb járművel közlekedni tilos;"

 

Viszont van még egy tábla kihelyezve, ami azt jelenti, hogy tehergépkocsival behajtani tilos, de a buszok itt is behajthatnak, mert a busz az egy másik kategória, és nem azonos a tehergépkocsival.

 

"r) „Tehergépkocsival behajtani tilos” (43. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra tehergépkocsival - kivéve a legfeljebb 2500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű, zárt kocsiszekrényű tehergépkocsit -, valamint vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel behajtani tilos; ha a tábla súlyhatárt is megjelöl (44. ábra), csak az ezt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű ilyen járművel tilos behajtani;"

 

Mi lenne az áldatlan állapotokra a megoldás, ha a buszokat is kitiltanák, csak sajnos a VOLÁN és a BKV ezért tuti rinyálna, így ez szerintem nem megoldható.

Pedig kéne még egy ilyen tábla is:

 

"q) „Autóbusszal behajtani tilos” (42/a. ábra) a tábla azt jelzi, hogy az útra autóbusszal - kivéve a menetrend szerint közlekedő autóbuszt - behajtani tilos;"

 

 

Előzmény: nagypapi (93)
nagypapi Creative Commons License 2006.02.25 0 0 94
Bocs, elfelejtettem kirakni az idézőjeleket, de gondolom egyértelmű, meddig tart a cikk, és honnan kezdődik az egyéni vélemény.
Előzmény: nagypapi (93)
nagypapi Creative Commons License 2006.02.25 0 0 93
Magasságkorlátozó tépte le az emeletes busz tetejét

február 25. szombat 20:13

[MTI]

Egy halottja és két súlyos, életveszélyes sérültje van annak a buszbalesetnek, amely szombaton este történt a Ferihegyi gyorsforgalmi úton - jelentette az MTI tudósítója a tragikus baleset helyszínéről.

A városközpont felé haladó szerb-montenegrói rendszámú turistabusz egy magasságkorlátozó oszlopnak ütközött, a szerkezet valósággal leborotválta a jármű tetejét.

Az MTI információja szerint a buszon összesen 44-en utaztak, a 41 utas mellett három sofőr.

Molnár Péter, a tűzoltóság szóvivője eddig 20 sérültről tud. Az MTI tudósítója arról számolt be, hogy sok sérült beszorult a járműbe.

A mentésben résztvevők 8-10 létrán közelítették meg az emeletes buszban rekedt sérülteket.

A SETRA-típusú busz az elején látható felirat szerint a Belgrád-Mannheim-Frankfurt-Dortmund útvonalon közlekedett.

 

Mondjuk nagyon egyértelmű táblák vannak kitéve a gyorsforgalmi elejére (magasságkorlátozás és hogy tehergépkocsik  - pl. buszok - nem hajthatnak be), de azért elég durva, hogy nem az aluljáró, hanem a magasságkorlátozó tépi le a busz tetejét. A sofőrt sem értem, csak tudni a kellett, hogy milyen magas buszt vezet.

 

Szvsz ha betartanák - ill. betartatnák!!! - kinek lehet a gyorsforgalmira szabályosan behajtani, akkor ez az egész elkerülhető lett volna.

A rendőrség pl. viccből küldhetne egy büntit a Volánnak, mert naponta x busz hajt rá menetrend szerint a gyorsforgalmira. 

Előzmény: radio100jozsi (91)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.25 0 0 92

Azt méricskéltem ki, hogy a Népligettől gyorsabban kiérek Monorra, ha a Gyáli út-Nagykőrösi út-M5-M0-új 4-es úton jövök, mint ha az Üllői út-gyorsforgalmin tenném ezt.

A Nagykőrösi út jóformán egy gyorsforgalmi, a Könyves Kálmán Krt-ről leforddulva egyedűl az Ecseri útnál van csak lámpa (utána az Agipnál csak egy gyalog lámpa van), utána semmi, és végig lehet menni 70-el, és nem irányonként 1 sávban, Pest határától meg már pálya, lehet haladni.

 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.25 0 0 91
Most kapott infók szerint egy a belváros felé haladó emeletes busz áthaladt a gyorsforgalmin a Felsőcsatári felüljáró alatt, viszont a Shell kúti magasságkorlátozó vasszerkezet alatt felakadt, és az emeleti részt ledarálta, utasok sérültek az emeleten. Az eset 10 perce történt.
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.25 0 0 90

Ma Skoda-Octaviás trafipaxx volt a válasz délután az út közepén, ahol megszűnik az elválasztó korlát, a Pest felől jövőket fotózta.

Én itt mindig betartom óra szerint a 60-at, mert most is kijött elémbe félig egy autó Üllő felől, aztán megállt a sáv közepén, hogy inkább mégsem jön át kersztbe, pedig csak 60-al mentem. Ívben van az út, ezért veszélyes kissé.

Előzmény: nagypapi (89)
nagypapi Creative Commons License 2006.02.25 0 0 89

Tegnap délután fél ötkor ismét volt egy súlyosabb baleset az Üllő-Gyömrő elágazásnál az új 4-esen, egy merdzsóba szállt bele oldalról egy Suzukis. Épp akkor szedtek ki egy gyereket a mentősök, szerencsére úgy tűnt, nincs komolyabb baja.

 

Az rendben van, hogy ideiglenes csomópont, de azért valahogy jobban is megoldhatták volna biztonságtechnikailag. Gondolom, lesz ott még egy-két baleset, míg megépül tovább Monor felé.

cyber.greg Creative Commons License 2006.02.22 0 0 88

Azér - amellett, hogy nagyon pöpec - vannak más pontatlanságok is.

M3-nál: "35 Aszód  On-ramps only"

Naná, meg optikailag súlyos zárókapuk az onrámpákon. Megnézném, hogy azon valaki áthajt. Amíg nem volt lezárva, néhányszor azon hajtottunk fel, bár sosem volt jelölve. Más kérdés, hogy miért ennyire titkos és miért zárták le.

"39 Bag"

Illetve Tura és Aszód.

Előzmény: radio100jozsi (87)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 87

A világ autópályái terén ajánlom mindenki figyelmébe ezt az oldalt.Az oldal hazánk autópáyláin is végigvezet, csomópontok, km, csatlakozó utak, és még más hasznos infók.

Az M4-es kissé fúrcsa volt számomra, mert-e szerint 110-es az új átadott rész, a berceli 4 sávos, és a Szolnok-Törökszentmiklós közötti 4 sávos, pedig sajnos ez nem igaz.

Viszont érdekes, hogy 2+2 sávban megépülne az Albertirsa-Abony közötti hiányzó rész.

 

Link: http://motorways-exitlists.com/index.htm  

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.22 0 0 86
Kikaparták az árkot, de fullon van a lenti fele még most is. Ugyanis azt szélesítették ki, ami ODA VEZET nem pedig azt, ami LEGALUL van.
Apám, ez abszurdisztán. Most sokkal szélesebb áramban folyhat a víz sehova. Királyok vagyunk.
Előzmény: radio100jozsi (81)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 85

Igen szerencsére csak kifelé mennek arra a BKV-k, így nem tudom honnét került befelé is oda. Amúgy a VOLÁN is beterelte a járatait a gyorsforgalmira.

 

A lényeg, hogy funkcióját nem tölti be már a gyorsforgalmi, és hiába a terveknek, próbálkozásoknak, a helyzet egyre rosszabb, és szégyenteljesebb, legalább is ami egy főváros reptérrel való összeköttetését illeti, eléggé nem Európai megoldás már.

Előzmény: bohókása (84)
bohókása Creative Commons License 2006.02.21 0 0 84

Üdv!

 A "gyorsforgalmi" valóban kritikán aluli manapság.Sztem. a BKV is ludas a dologban,ui. a kökinél  felterelték néhány járatukat és  az lassitja  gk.forgalmat.A csúcs a multkor a reptér felől jött egy járgány ,és feltétlenül leakart térni a gyorsforgalmiról kispestnél,át a zárovonalon szembe az egyinyáruban.Ált és várt ,hátha valaki megszánja.Az érthetetlen miképpe került oda ,ugyanis csak kifele közlekedhetnek a gyorsforgalmin.(legalább is remélem ,hogy igy van).De a véleményem szerint kifele is feleslegesen vannak ott,uis ök is bekerülnek a csucsba nem haladnak,és a lassub gyorsulásukkal feltartják a gk forgalmat. Csúcs időben gyorsab a Gyömrői ut.

Előzmény: radio100jozsi (82)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 83

Ja, és egy jó hír, épülhet az M0-ás Keleten, döntött első fokon a Bíróság, tehát nem függesztették fel az érvényes építési engedély egy állítólagos helyieket védő szervezet miatt.

 

Így 1,5 év múlva 2007 november 30-án már ha minden igaz egészen a régi 2-es útig lehet körbe menni a város körül. Az Északi Duna-híd nem tudom pontosan mikor lesz meg, tán csak 2008-ra. 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 82

Mai helyzet:

8:08-kor indultam itthonról, és a melóhelyre Zuglóba 9:15-kor értem, benne egy befordulás az Agip kútnál a Bussines Parkoz (max 3 perc).

Összeségében egy régi 4-es időkbeli lightes hétköznapi forgalommal azonos menetidő. A gubanc inkább már Pesten van, mint eddig is.

 

Hazafelé a Lehel térről 16:30-kor indultam, kissé kacskaringós kijutás a városból, mert dugó minden felé, de még így is 17:30-ra itthon voltam.

 

A gyorsforgalmi út meg délután kifelé használhatattlan, rá sem ismerek erre az útra, eddig ez nem ilyen volt.

Már fúrcsa volt az Üllőin kifelé, hogy a Pöttyös utcai lámpánál a belső sáv belassul, itt már 70-80-al lehet döngetni, sodor a forgalom a gyorsforgalmira, de ez a múlt. A Határ úti felüljáróra fel sem jutok, előtte állok, és várok, áll a sor. Miért? Nem tudom, mert elindulunk 2 perc után, és Kökiig 60-al haladunk. Köki előtt a P+R-nél ismét megállás, majd maximum 20-al cammogva haladunk, néha megállunk a Shell kútig. Itt az autók 50%-al lefordul a Gyömrői útra, mögöttem is 5 kocsi eltünt, meg is lódul a gyorsforgalmin a kocsisor, már ismét 60-al haladunk, és eljön a felmentő Csévéző úti felüljáró, ahonnan meglódulunk, már majdnem 100-al megyünk Ferihegyig. Itt ez rendszeres, tapasztalom évek óta, hogy a Csévéző úti felüljárótól meglódul a kocsisor, az okát nem tudom.

Ferihegytől már simán mentünk kifelé a városból.

Vecséstől az M0 csomópontig 120-al nyomtam, és még így is többen megelőztek engemet, mint én másokat, utána már visszaálltam a 100-ra, jól esik ez a felszabadulás Pestről kiérve:-)))

 

radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.20 0 0 81

Ma a helyzet változattlan, délután a szélső sáv lezárva, a tűzoltók szivattyúznak rendületlenűl.

 

Holnap kocsival megyek Pestre, itthonról 8-kor indulok, kíváncsi vagyok a helyzetre, hogy a Thököly-Hungária sarkához mennyi idő alatt érek, úgy, hogy az Airport Bussines parkhoz (Agip kút mögött) be kell ugranom, kitenni a hugomat.

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.20 0 0 80
Egyezik! Akartam már írni. Nevetséges.
Bár én megjártam volna azért a vízet, szép óvatosan :) nem ezerrel belemenve.
Nagyobb víz is volt már a 31-esen nyáron :)
Előzmény: radio100jozsi (78)
nagypapi Creative Commons License 2006.02.19 0 0 79

Pedig ha a Közútkezelő és társai olvasták volna ezt a topikot, akkor sejthették volna, hogy előbb-utóbb megint elő fog állni ez a helyzet.

Hihetetlen, hogy egy többmilliárdért készülő utat nem lehet úgy megtervezni, hogy abban figyelembe vegyék azt a nem túl bonyolult fizikai szabályt, hogy a víz leginkább lefelé szeret folyni.

Felelősök gondolom nincsenek.

Abszurdisztán.

Előzmény: radio100jozsi (78)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.19 0 0 78

Friss helyzetjelentés:

 

A 4-es út Vecsés-Bp határán az Agip kútnál befelé lezárva, a forgalmat a kifelé vezető oldalra terelik árvíz miatt, óriási dugó van befelé.

 

Szombaton reggel csak egy sáv ment, tűzoltóg dolgoztak az úton, árkot szélesítettek.

 

Ma délután sehol senki nem volt, de a szélső sáv továbbra is el volt öntve.

 

Úgy néz ki, hogy továbbra sem sikerűlt kellő megoldást találni erre a problémára, és elég szégyenteljes, minősíti a magyar útépítés anomániáit.

Infomaker Creative Commons License 2006.02.17 0 0 77
http://www.monor.hu/strazsa/strazsa2005-11.pdf
7. oldal, bal hasáb

továbbá:

http://www.monor.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=123

"Április végére a Balassi utat felújítjuk, kiszélesítjük, parkolókat építünk. A Virág utca is szegélykővel és kiszélesítve újul meg, szélesebb burkolatot kap a Szélmalom út is."


Remélem, nem csak duma..
Előzmény: Infomaker (76)
Infomaker Creative Commons License 2006.02.17 0 0 76
Pedig én meg pont, hogy azt olvastam a Strázsában, hogy április 30ig Balassi, Virág, Szélmalom utca megcsinálás lesz. Keresek linket, ha találok.
Előzmény: radio100jozsi (75)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.16 0 0 75

Hát gondolom, onnan lesz meghosszabbítva egyenesen majd, Monor-Gomba között fog elmenni; és akkor majd ott cisnálnak egy felüljárót a Gyömrőieknek,

 

Igen ez az oka, ez csak egy ideiglenes csomópont így. Amúgy itt mindkét irányból betartom a 60-at óra szerint, nem akarok valami kiugró kocsival csattanni, és ha gyorsabban megyek, még engemet is elővesznek.

 

Monoron a Balassi utcát megcsinálnák végre, mert szégyen.

 

Az "elit" Virág utca sem jobb a Móricz-Kistói között. Javulás nem várható, mert azt olvastam a Strázsában tán, hogy az aluljáró miatt nincs pénz pár évig még kátyúzásra sem.

 

ez nem Monor topik.

 

Címében benne van, és végül is közlekedésről van szó, így nyugodtan belefér.

 

Előzmény: Infomaker (74)
Infomaker Creative Commons License 2006.02.16 0 0 74
Hát gondolom, onnan lesz meghosszabbítva egyenesen majd, Monor-Gomba között fog elmenni; és akkor majd ott cisnálnak egy felüljárót a Gyömrőieknek, de mikor lesz ez? soká. Én már örülnék, hogyha Monoron a Balassi utcát megcsinálnák végre, mert szégyen. De ezt hagyjuk, ez nem Monor topik.
Előzmény: the end (73)
the end Creative Commons License 2006.02.16 0 0 73

Így van. Én is láttam azon a kereszteződésen, hogy lesznek ott gondok.

Úgy hallottam korábban, hogy idővel a 4-es útból M4-est akarnak csinálni, de akkor miért így oldották meg azt a csomópontot? Így nem alkalmas sztrádának.

 

Előzmény: Infomaker (72)
Infomaker Creative Commons License 2006.02.16 0 0 72
Igen, a Gyömrői csomópontról lehetett tudni, hogy "gyilkos" lesz..Én laikusként egyből láttam rajta, nem tudom, hogy a "hozzáértők" hogyhogy nem látták? Ez van, mindegy. Motorral majd még jobban kell figyelni, és lassítani.
Előzmény: radio100jozsi (71)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.15 0 0 71

Tegnap előtt reggel 5-ös karambol volt az új 4-esen a 29-es km-nél, ez Üllőnél a gyömrői csp.-nál van. Így a befelé menő forgalmat ismét a régi útra terelték.

Tegnap viszont hazafelé láttam a vonatból, hogy Pestről kifelé az Agip kúti lámpától egészen a határőr ig. lámpáig állt a 2 sávban a sor. Gubancot nem láttam, eddigi tapasztalataim szerint ez az Agip lámpa lesz a gyenge láncszem a rendszerben.

Már megfigyeltem azt, hogy Ferihegy 2 felől jövet a vecsési Shell lámpa után nem vált az Agip lámpa, meg kell állni.

 

Amúgy minden szombaton kocsival van programom Pesten, reggel fel, délután vissza, hazafelé még heti bevásárlás is belefér a Gyáli úti Metró, vagy az M5-ösön lévő Auchen-Tescoban, ekkor inkább az M5-M0-on jövök ki.

 

Nagyon hiányzott ez az új út, és ezt nem lehet elégszer elmondani.

radio100jozsi Creative Commons License 2006.01.29 0 0 70

Tegnap 33 perc alatt futottunk ki a Gyáli úti Metrótól Csévre, a Nagykőrösi út-M5-M0-4-es úton, és végig figyelve a sebességhatárokra. A Nagykőrösin 70-el, az M5-ön max 130, az M0-on óra szerint 120-al (ez valóságban 113-114), a 4-esen meg már továbbra is csak óra szerint 100-al járok, mert max 1 perccel lenne rövidebb a menetidő, ha mint a kezdetekkor 120-al mennék.

 

Vecsésen viszont a 70-nél 70-nel óra szerint is, a lakott területen meg óra szerint 55-60-al megyek, mert tegnap is ott volt a trafipax a Shell kútnál. Ez tuti kasszahely, mert nem sokan lassítanak le itt, hanem döngetnek végig.

 

2 hete csütörtök voltam fent kocsival, mert a M3-as Metróba mentem délután, onnan vissza  Zuglóba, ami a Kacsó Pongrác felüljárónál kissé döcögős volt, mert az Erzsébet Királyné útjánál a lámpa előtt egy kamion a középső sávban megadta magát. Viszont lepakolva a cuccot, bátran jöttem tovább a Fradi pályáig a Hungárián, egy zöldel végig 80-al 17 órakkor.

 

A feketeleves a gyorsforgalmin jött, a Határ úti felüljárón állt a sor. A felüljárón átdöcögbe, záróvonalon át balra visszafordultam a felüljáró alá, és a Vak Bottyán-Köki-Sibrik felüljáró-Gyömrői úton jutottam ki. Sajnos Kökinél is be volt állva a sor. A gyorsforgalmi meg egészen a Shell kútig.

Amióta a BKV, Volán is s gyorsforgalmin megy, és amióta a Shell kútnál megcsinálták a kihajtó sávot a Gyömrői útra, azóta használhatatlan a gyorsforgalmi.

Megnőtt a forgalom a Pestszentlőrinc irányába, akik így kerülik el az Üllői út dugóit, és a gyorsforgalmi, Gyömrői út-Ráday Gedeon úton mennek, fel is tűnt, hogy mennyire megnőtt a Gyömrői úton is a forgalom ezen a szakaszon.

 

Tehát a gyenge láncszem a rendszerben egyre inkább a gyorsforgalmi, és ha ennyire nő a reptér forgalma, akkor teljesen használhatatlan lesz az út. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!