Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Új gumik ma megjöttek, a Ikarus telepen működő gumisnál fel is kerültek. Újak 0824-es gumik, régiekből kettő oldalfala repedezett volt, azokat selejteztem. A két négyévszakos Achilles gumis szerint kikeményedtek, csúsznak. Én sem tavaly nyári szerepentinen, se az utolsó útjuk Miskolc-Bp távon nem tapasztaltam.
Úgy alakult, hogy hozzám került egy thesis 2.4 benzines járgány. 2002-es manuális váltós, fullos. Egészen vállalható bőrben van, nem sok munkával műszakira vihető.
Sajnos a levegő rendszere ennek is siralmas. Az már megszokott dolog, hogy a légszűrő házhoz tartó levegő cső elporlad, ez azért okosban pótolható. A nagyobbik baj, fojtószelep előtti bordázott levegő cső pár helyen lyukas. Lehet ilyet venni, igaz nem baráti áron, de a kérdésem, hogy valakinek van-e olyan tippje/trükkje, hogy univerzális csövet honnan lehetne beszerezni.
Egyik imerős alfa 156-át 2.4 jtd 10v felhúzták 300 +Le és 600 Nm fölé. Gyakori hiba a 2.4 hengerfejrepedés bár ez a 20v-re jellemző és a váltótörés. Az újabb alfák váltója még ennyit se bír.
A diffi áttétel módosítás nem egyszerű, mert az előtéttengely anyagában van kimunkálva a meghajtó fogaskerék. Szóval mindent le kell szedni róla, a szorosan illesztett csapágyakkal együtt. Ekkora munkába ritkán megy bele az ember.
Nagyon kevés embert ismerek, aki ennyi időt, fáradságot, energiát, pénzt, utána járást hajlandó beletenni egy projektbe. Gratula! :-))
Emléxem, pár éve a megcélzott teljesítményt látva élettartam dolgában szkeptikus voltam. De szurkolok neked! Beleástad az elméletbe is magad (pl. 88083, érdemes megnézni), ilyesmit nagyon ritkán lát itt az ember.
A váltó t nem lehet csak simán feltenni, ráadásul a váltóházból is flexelni kellett.
A duplarúgós szerkezetet meg ki kellett matekozni különben nem emel ki. Nehezítette a helyzetet hogy a szintertárcsám (9mm vastag) nem készült el ezért gyorsba készítettek kevlárból (8.5 mm vastsag).
Ilyenkor kell improvizálni. Gyárilag 4.5 mm hézagnak kell lenni a lendkerék és szerkezet között ha bent a tárcsa is. Max 5.5 mm lehet a hézag akkor biztosan kiemel még, 6 mm rizikós vagy-vagy. A dízel váltó 2 cm-el jobban benyúlik a kerék felé.
Amúgy nekem a szívem csücske az R129. De szerintem bálnából és SL-ből mindenki azt szereti amelyik az aktuális volt az ő gyerekkorában. Szóval nekem marad a 90-es évek W140 és R129
Törpemotoros ne is legyen (mondjuk a kétliteres nem rossz választás 60e km-rel, szvsz)
Ha nagyobbacskát akarsz, ajánlom a mai menüből 107-est.. :-D
Topictársunktól a "benzin pusztító őskövület" tömör minősítést kapta :-DDD Ne zavartasd magad emiatt, több tucat 107-est javítottunk, jópárat 600-700e km fölött, és elképesztően tartós, élvezetes, kifejezetten jó autók voltak.
az a kocsi , nem örök élet plusz egy nap, gond és probléma .nélkül.... inkább kerüldd el , ha lehet...b..
tipikusan az a termék, amit vadiújan megveszel , használod majd időben elengeded a kezét..... időben!!! szívfájdalom nélkül
olyan mint egy csomag papirzsepi vagy eg y guriga vécépapir.... ne nálad fogyjon ki ...legyen vége a tekercsnek.... és attól hogy a másik oldala még 'szűz' ... nos, az egyik fele már nem az ...
.... a magyar ?piac? sajátosságai miatt akadozik az ellátás -----> árérzékenység ...(csóróság) .... kiszámít6atlanság stb....
a gyárak gyártanak (belföldön is, mind3) ...de a volumen a fizetőképes / rentábilis piacokra kerül....
pest megyében, talán a kiss gumit tudnám neked ajánlani maglódon, ők relatíve jól ellátottak...
3-4 M ft környékén, nagy csodákra ne számíts, gk -csere kapcsán.... kérlek, nézd meg az újkori árukat, euróban is.... a forint fantasztikus szárnyalása (mesterségesen van életben tartva vö. ún. magyar 'gazdaság' telejsítménye )....szárnyalása még 'segít ' is ,a vásárlásban...
oktáviában sok más mellett, az üléspozició is sz@r lett, valamelyik modell frissítéskor -----> céges skodás ismerősök elmondása alapján....
Ha jól tudom ( lehet keverlek valakivel, akkor bocs') , te inkább nagydarab vagy fizikailag..?..!?
Ha elférsz benne kényelmesen , akkor maradva a csoda csoport szerű járműveknél, a spanyol oldalágból még a cupra formentor 2liter turbó benzin , egy elég jó kocsi... pár napig volt ilyen nálam (bérautó), egész jó ahhoz képest, hogy nem olasz :-))))
" ...Azt állítottam, hogy 19e Ft-ért nem lehet jó minőségű 17"-os méretű gumit adni, normál piaci viszonyok mellett. .( Achilles )
Te elmagyaráztad, hogy de, mert az indonéz szigetek, kaucsukfa...."
Az állításoddal , nincs gond. Az, önmagában megáll a saját lábán.
Én, inkább azt vitatom, hogy ajó , és a használható ( jelen esetben és értelmezésben) átlagos igényeket kielégítő gumit (egy képzeletbeli ötös skálán nálada jó a 4+, nálam pedig kettőegésznyoltizedtől négyegészkettőig kábé minden) , mintha összemosnád, vagy legalább is ,a te értelmezésedben nem válik ketté. Nálad a jó , közelebb van a high endhez. Nálam a jó, jelen esetben, a közepes vagy attól kicsit feljebb lévőt is magába foglalja.
"... A véleményem sok teszt (AutoBild, Auto Motor und Sport...) olvasása után sem változott, de egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy te autentikusabb forrásokból nyered a tudást..."
A véleményeddel 1et értek, annyit hozzáfűzve, hogy érdekes dolog ám , a nagykereskedelem, de ezt nyilván nem egy nyilvános förumon fogjuk megvitatni.... Lehet?, hogy tudnék , újabb információkkal szolgálni ..., gumi nagyker témában... de nem akarok.
Bár a Skodára sokan csak legyintenek, egy fl. utáni (2017....19) osztottlámpás Octavia nem biztos, hogy rossz választás. Egy 2,0 literes TFSI azért 190 Le, 7,3 mp alatt százon, ennél több nem kell. Persze, lehetnek nyűgök a motorral, a váltó gondját mindenki ismeri, lassú, nem átgondolt az infotainment rendszere, de ennek ellenére szvsz kevés km-rel bőven bevállalható.
Semmi gond, (szerencsére) mindenki más-más szemüvegen keresztül kukucskál a világra, ez így kerek :-D
Majd mindenki eldönti, hogy amit X, Y, vagy Z leír, abból mennyi a frankó, mennyi a túllihegéses vetítés, mennyi a zöldség.
Azt állítottam, hogy 19e Ft-ért nem lehet jó minőségű 17"-os méretű gumit adni, normál piaci viszonyok mellett. .( Achilles )
Te elmagyaráztad, hogy de, mert az indonéz szigetek, kaucsukfa....
A véleményem sok teszt (AutoBild, Auto Motor und Sport...) olvasása után sem változott, de egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy te autentikusabb forrásokból nyered a tudást...
Jaja, Uniroyal a cél, inkább az ára (35-38e/db) mint az esőmenőző tulajdonsága miatt. Nálam most a gumivásárlás sem megy egyszerűen: Márc 26 lerendeltem a gumikat egy műhellyel is rendelkező cégnél (postaköltség megspórolás). Írták hogy ápr 4-re hozzák. Még mindig nem jött a díjbekérő. Csüt felhívtam őket hogy WTF, hát logisztikai problémák, de ma jött egy adag gumi megnézik ... azóta se jött díjbekérő, tegnap este megrendeltem másik cégtől (is).
Node: Volt már ilyen olyan gumi ilyen olyan autóim alatt, kétszer éreztem különbséget:
-Első autóm majdnem leesett az autopályáról 100-nál, persze csak akkor vettem észre miután felkerültek rá az új gumik (Uniroyal).
-Kappára új Hankook nyári került. Autopályán már közepes fékezésnél is párszor dobolt az ABS. Nem volt veszélyes, de se előtte se azóta nem tapasztaltam ilyet.
Pedig vezettem már 14 éves, oldalfalában anyaghiányos nyárigumikon friss hóban, semmi (igaz az F Astra 60 lóereje ...). Kappán volt Goodyear 4 évszakos két évig, 3 decivel többet evett a kocsi, de teljesen jó volt. Most ugye 7 éves 4s gumi lesz selejtezve. Kiitalálhatjátok hogy nem szoktam feszegetni az autók képességeit :D
Avensissel meg 80-90% meg vagyok elégedve. Viszonyleg jól pakolható, 6-9 literrel elmegy, bnő szereti az ülésfűtést is (nekem olyan érzésem van mintha magam alá pisiltem volna ... haverom mesélte hogy az milyen). B oszloptól hátrafelé azért megszaladhattak volna a centik, hoszabb ülőlap, picit magasabb fejtér. Belső visszapillantót nem tudom elég magasra állítani, le kell picit hajolnom hogy ne az ülést nézzem ...
Viszont nézegetem mi legyen utána, még két évet tervezek vele. Nem tudom milyenek lesznek az anyagi lehetőségeim, de motorikusan egyik autó sem szimpatikus ami a keretbe belefér (3-4m Ft). Octavia a TFisiFosi motorral? Mk4 Mondeo a Mazda 1.8-2.0 keverékképzővel? Nuova Chroma EcoTec keverékképzővel?
Node megiszom a kávémat aztán irány munkát szimulálni.
Bááááár, néha? van 1 olyan érzésem, a magad módján, Te is 'provokálsz' = életben tartod a közösséget (ezt maXimálisan pozitiv értelemben írom)
.... írtam 1 jó hosszú hsz-t, az írás vége felé kiléptetett a zindex.... ment a lecsóba az egész ... :-(
....röviden:
SoXor, úgy tűnik, direkt értesz félre...ami nem feltétlenül kritika akar lenni, inkább, csak észrevétel...
Tehát: kérlek, ne a high-end és a low-end gumit hasonlítsd össze, én nem erre utaltam. Ott persze hogy vannak / lehetnek ,szignifikáns különbségek.
Talán így érthetőbb: 225/45 R17 méret, Goodyear F1 assymetric ---- ez egy jó kompromisszum a mindennapokra
Ugyanez a méret, Barum Bravuris 5H ----- ez is vállalható. Olcsóbb, mint az anyacég (ContiTeves Ag) gumija, de még nem potenciális tömeggyilkos az,aki ilyet (barum) feltetet a kocsijára. Pedug hosszabbb a fékut és az akvaplanning is hamarabb (alacsonyabb sebességnél) jelentkezik.
Lehet újdonság lesz az info, de időnként szoktam a nemzetközi sajtót (elektronikus és papir alapu is) tanulmányozni.... járműiparral kapcsolatban.... vannak bennük ?objektiv? tesztek....
én a 3ast használtam a bravon, tényleg jobb volt akkor, esőben, a legtöbb mislájn meg conti guminál...
M0 ---szakadó eső ----rendőr oktávia felúszott előttem a szakadó esőben, és kb. 5-8 km/h val többnél ,még tudtam írányítani... persze, más kocsi, más futómű stb....oktávián 225/45 volt , nekem 205/40 .... uniroyal rainsport 3 , mindkét kocsin
Miben tévedtem?
"... egyébként is tévedéssel indítottad korán a napot. ..."
A különböző méretű gumik árát az is befolyásolja, hogy mennyit adnak el belőle. Egy gyakori méret, amit folyamatosan nagy számban vásárolnak, állandóan megy a gyártósor, pörög minden, olcsóbb tud lenni, mint egy ritkább, amiből legyártanak 5000db-ot, majd azt még ratkározni is kell addig, míg el nem fogy. Ritka méretekből nem is lehet mindig friss gumit venni.
Offos autóra tegnap előtt sikerült vennem 2 db 245/40 R19-es nyárit. Goodyear. 2022-es gyártás. 42,5 / db áron. Nem volt még soha felnin, én a jövő héten tetetem fel. Ennyit még hajlandó vagyok áldozni. Hátul maradnak a Nokian-ok, amiket szintén újonnan vettem 25e Ft-os darabáron, de 7 évesek voltak. Az első tengelyen nem bírták a terhelést, darabkák jöttek ki belőle, a hátsók még jók.
Én kb. 15 éve néztem nagyot, amikor a francia autóma sikerült francia gyártású gumit vennem: Barumot! :-) Szóval az sem igaz már, hogy azért olcsóbb a Barum, mert a csehek olcsóbban gyártanak.
Egyébként mondja már meg valaki, hogy pl. a 195/55 R15-ös méret miért kerül 20%-kal többe, mint egy több anyagot tartalmazó, ugyanolyan sebesség indexű?! Szóval ezért gondolom, hogy itt azért marketingeseknek is benne van a keze az árázásban, nem csak a mérnököknek.