Sokáig ezek a hangszerek jelentették a kipénzű zenekedvelőknek a megszólalás lehetőségét. Nem emlékművek, mert kis javítással még mindig verik a 100eFt-os gitárok hangját.
hűha, nehéz lesz, alig van belőle itthon pár darab.
vagy elezded figyelni a jófogást, a vaterát meg a fórumokat, megpróbálod más modellelek megegyző elemeivel pótoli, vagy nem ragaszkodsz az eredetiséghez, és a jó testet kihasználva építesz valami neked tetszőt belőle.
Segítségért fordulok hozzátok, nemrég hozzájutottam egy Jolana Alexis I. basszusgityóhoz, de sajnos hardvermentesen, tehát se pickup, se kulcsok, se húrláb, se tailpiece. Bármilyen tanács jól jönne arra nézve, hogy hol keresgélhetek ezen alkatrészek után, de azt is örömmel venném, ha itt lenne vkinek eladó darabja ezekből az alkatrészekből. Előre is köszönettel: Zsolt.
Nagyon jó. Különösen tetszett, hogy volt bátorsága újrakezdeni. Otthagyott egy munkát, amiben sikeres volt, és amivel jól keresett, egy másikért, amiért meg jobban tudott lelkesedni, még ha anyagilag csak egytizedét kereste is vele. Másrészről meg az ismeretségei révén jó pozícióból is indult, néhány gitár után már olyan zenészeknek tudott dolgozni, mint Abe Laboriel. Persze ehhez az is kellett, hogy olyan színvonalon dolgozzon ő is, mint ahogy Laboriel zenél :)
Itt egy másik sztori, ami még nagyon tetszett nekem. Más lehetőségek mellett, sokkal nehezebb körülmények között - van, aki még egy afrikai menekülttáborban is gitárokat készít.
Ma a fedlap belső oldalán dolgoztam, de még messze van a véglegestől. Integrált bordázatot kap, vagyis a fedlap saját anyagából van "meghagyva" a bordák anyaga. Elég szívás így, mert nagyon nehéz rendesen hozzáférni a borda-fedlap találkozásához, és valójában nem látom előnyét a ragasztott bordázathoz képest. Az előkép PRS-en szerintem egyértelműen azért van így, mert a CNC-vel faragott fedlapnál nem jelent plusz bonyolultságot, viszont így megspórolják a bordák illesztését, ami egy plusz művelet lenne.
Az f-lyuk körül kicsit vastagabbra hagyom majd az anyagot (nem annyira, mint ahogy most látszik, ebből majd jön még le).
Lassan haladok vele :) de teszek majd még fel képeket. Azok után, amiket készítettél, nem hiszem, hogy Neked gondot okozna. Az elindulásban segít, hogy elolvastam Benedetto könyvét az archtop gitár építésról - ez nagyon praktikus, lépésről lépésre haladó könyv.
Igazából úgy indult, hogy egy ismerősömnek készítek egy hasonlót, de az egy thinline lesz. A PRS Singlecut Archtop nagyon tetszik neki, és ahhoz hasonlót szeretne, de néhány egyedi megoldással (pl. mechanikus átváltás hollowbody és semihollow között). Annak a terve így nagyjából közös munkánk, ez annyiban tér el tőle, hogy nálam elsősorban az akusztikus hang a szempont, és ez full hollowbody lesz, 75 mm mélységgel.
A gyaluk tényleg nagyon jók, van egy öt darabos készletem, különböző méretekben és profilokkal. Nagyon hasznos, igazából enélkül a fedlap-hátlap reménytelen lenne. Aliexpressen vettem, violin finger plane néven fut, nem volt egy nagy befektetés, de nagyon jók. Csak már fájnak az ujjaim :) A forma amúgy úgy készült, hogy először egy sablon segítségével oszlopos fúrón kifurkáltam mindkét oldalt, ez meghatározta nagyjából a mélységet. A nagyját először vésővel kivéstem, és utána kezdtem a kis gyalukkal kialakítani. Csatoltam pár képet.
egy ismerosom, aki bejaratos volt a gyarba a nyolcvanas es kilencvenes evekben, meselte, hogy megdobbentoen nem volt semmifele valogatas akkor, ha habos juhar jott, az jott, ugyanugy felfureszeltek azt is, nem tettek felre egy jobb szeriahoz. Eppen ezert az olcso vikomtokbol is van olyan cifra mintazatu, meg a Kocos D-bassa is milyen tigriske...
A Rubinnál én sem hallottam ilyesmiről. A Marinánál volt export és belpiacos verzió is, ezt Lajos Úrtól tudom. Az export sokkal jobb minőségben, jobb anyagokból készült.