Jó idő lévén ma kicsit mentem vele és nagyobb sebességnél rángat néha mintha kihagyna a gyújtás. Megnéztem a gyertyakábelt, hát a trafó oldali vége egy "megfaragott" kábelvég a vezeték lilóg úgy 3-4mm-t belőle és az volt bedugva a trafóba. Nem tudom eredetileg milyen csatlakozó dugónak kéne lenni a végén? Lehet e ilyen kábelt kapni vagy ez már eleve valami gány. Esetleg hol lehet trafót beleintegrált kábellel kapni.
Van hasonló porlasztóm, mint a Tiéd, abban valóban 5 mm-es hatlap végű a kehelycső. A menet abban is M 3,5 mm-es. A főfúvóka, ami benne van 80-as, ha kell elküldöm. Az én porlasztómban meg 8 mm-es a hatlap. Más típusú az én porlasztóm. De mivel, mint írod, lehet kapni hozzá, ezért gondolom nem probléma a beszerzése. A bal oldali, amilyen az enyémben van. A jobbost már ismered.
Üdv.! Hát nem csoda, hogy M 3,5 -es menetet nem találsz, mert a gyári méret M 4 -es. ---25x M4 Vergaser Düsen 55-115 für Puch Maxi Bing Hercules 4mm Zündapp Düsenset
Én felfúrtam 5 mm-esre a keverőcső menetét, ami szintén 3,5-ös volt. Simson főfúvókát lehet venni bele sokféle méretben. Az eredeti Bing táblázatban 1/14/130-as porlasztó nincs, a legközelebbi méret 1/14/132, abba 74-es a gyári méret. Az hogy melyik főfúvókával megy a motor legjobban, a próba dönti el.
Köszönöm a részletes leírást így már sokkal közelebb vagyok a működésének megértéséhez. Másik fórumon ezt olvastam, ez is segített:
"Ez az elektronikus gyújtás a modern cdi őse.
Úgy működik mint a mechanikus megszakító,mint a bekötésén is látszik,csak itt egy előre meghatározott feszültség értéknél szakítja meg a gy.tekercs testelését,majd ugyan ott ismét testeli.
A fordulatszám növekedésével nől az indukált feszültség így a kapcsolási feszültség is hamarabb lesz meg ezért fordulatszám függő előgyújtás állítás is megvalósul.
Ezt is lehet stroboszkóp lámpával nézni ha van mihez."
Üdv.! Mivel itt egy megszakítós motor lett átalakítva úgy, hogy a megszakító a kondival ki lett iktatva ezért ez a kiindulási alap. A gyújtótrafó az marad, ami adja a szikrát. Ez a kütyü egy jelfogó és továbbító. A jelet a lendkerék mágneses pólusa adja a gyújtótekercsnek.( ennél a mágnes az egy körgyűrű és nem szegmensekből áll.)Azaz az áram csúcsa (a legnagyobb értéke) a lenkerék mágneses pólusának a gyujtótekercshez érkezése pillanatában van. Ekkor adja az impulzust a gyujtótrafónak ez a kütyü. Az áram nagysága is jelentősen változik a fordulatszám függvényében. De a mindenkori áram csúcspontja mindig a mágnes pólusának a tekercshez érésekor indukálódik. Ezt veszi és kezeli a kütyü. Az, hogy ez a kütyü hűtést igényel, az azt mutatja, hogy tirisztor vagy tranzisztor vezérli a rendszert, ami más esetekben is sokszor alu hűtőbordákra van integrálva.:)
Teljesen logikus, amit írsz. Arra én is kíváncsi vagyok hogy egy kis kütyü, amihez csak egy vezeték megy, mitől hoz olyan szikrát, amitől jól megy a motor, vagyis jó időben adja le a szikrát. Érdekel az a trükk, amivel működik.
Sajna kielégítőbben nem tudom, de a válaszodból látom, azért nem olyan idegen neked az amper.
Egy biztos-jól működik az elektronika nagy fordulatú fűrészeken, ezért alacsonyab fordulatú kismotoroknál is jó lehet.
Hátránya is van. hűtést igényel, nem szabad állítólag bentre a kondi helyére szerelni, és a gyujtást csak találomra állítod, és nem biztos, hogy reszelés nélkül megy. Viszont ha megy-engem nem érdekelne miért megy...nem tom hogy vagy vele
Sajnos élőben még nem találkoztam ezzel, de van elképzelésem a működéséről. Kell egy tekercs, ami a gyújtáshoz szükséges energiát adja. Aztán kell egy "jeladó", ami a gyújtás impulzust adja. Jó estben ezt sikerült nekik összehozni. Az én motoromon erre egy külön tekercs van, amit a lendkerék mágnesei vezérlik. A 4 mágnesből kettő pozitív impulzust ad fordulatonként, ezért nálam fordulatonként két szikra van. Az egyik a felső holtpont előtt, a másik 180 fokkal lejjebb, ami a motor működése szempontjából lényegtelen.
Remélem sikerült valamennyire közelíteni a működéséhez, szívesen megnézném élőben is.
"Elvileg ha az indukált feszültség elér egy pontot akkor indul az egység, és adja a szikrát." Na pontosan ezt kérdeztem volna meg. Milyen pontot ér el? Feszültség nagyságot? És mi van a fordulat
Különbségekkel? Alapjárat és teljes fordulat. Mindegy valaminek jelet kell adnia abban a pillanatban, amikor a dugattyú a felső holtpont közelébe ér. Mégpedig minden fordulati tartományban ezt pontosan kell megtennie. Ezért gondolom, hogy a lendkerék mágnesének a pólusai váltakoznak és váltóáramot hoznak létre a tekercsben. Az áram színuszgörbéjének egy pontján van a vezérlő jel gondolom én. Csak szakembert kérdeztem volna, hogy hogy is van ez.
Próbáltam kismotorhoz, lett jó szikra, de nekem nem jó helyen. Kérdeztem szervizest, azt mondta nem minden gépnél adja jó helyen a szikrát, akkor átreszelik az ék helyét a lendkeréken/pl fűrésznél/
Elvileg ha az indukált feszültség elér egy pontot akkor indul az egység, és adja a szikrát.
Üdvözletem! Tisztelt Tamás! Kérnék egy kis eligazítást az alábbi gyújtásátalakító működéséhez.
Van itt ez a video, ahol ezt a kütyüt bekötik a meglévő rendszer közé egy Verhovina-ba. Kidobják a megszakítót és rákötik a gyújtótekercs kivezetésre. A kütyüt bárhová felerősítik a vázra ahol van test és már működik is. Kérdezem, hogy ezt mi vezérli? Ugyanis a gyújtótekercset eredetileg a megszakító vezérelte. Semmilyen jeladó itt nincs. Mondjuk a Babettánál be van egy jeladó integrálva az alaplapba. Ez tiszta. De a Vehovina lendkereke csak egy mágnes. (arra gondolok, hogy a mágnes
pólusait pontosan érzékeli és az lesz a gyújtás pillanata. De honnan tudni, hogy ez hol van?)
Köszönöm szépen a segítséget, nagyon jó jött ! Már egy éve ott állt a moci de most nagy szükségem van rá, ezzel a földúton is el tudok menni mert a betonos út most nem biztonságos 😀 !
Ha nem is átfordítani, csak elforgatni annyival hogy a gyújtás jó helyen legyen. Elvileg 43-44 fokot kell elforgatni. Puchon a forgásiránnyal ellentétes irányba, 21-22 fokot a felső holtponttól vissza.
Nem láttam még ilyen gyújtást, de ránézésre hasonlít Briggs motoros kapálógép gyújtására. Elképzelhető hogy működne vele.
Az hogy merre forog a lendkerék, az nézőpont kérdése. Mert Pl. a Simsonnak jobb oldalon van a lendkereke, ott jobbra forog. A Puchoknak meg bal oldalon, ezért balra forognak. Mindkét esetben a főtengely előre forog.
Ez lenne az, van belőle 1 lábas és két lábas de mindkettő ugyan azt tudja. Én is youtube-on találtam ( https://youtu.be/o6JFu4gS9cY ) . Minden za50 balra forog ?
Megnéztem a Bing katalógusban az általad megadott típust, 62-es főfúvókát írnak. Ha nem akkora van benne, az okozhat olyan hibát, amiről írtál.
Nincs olyan gyújtás, amiről írsz, vagy megszakítós gyújtás van, vagy CDI-s. A CDI-shez kell egy alaplap, amin rajt van a nagyobb feszültségű töltőtekercs, az impulzus jeladó, meg kell a tirisztoros egység és a gyújtótrafó és a hozzá való lendkerék. Ezeket együtt lehet kapni, itt nálunk 50 ezerért.
Bing karburátor a csésze kör alakú, a végei 20mm külső 14mm belső méretű, karburátoron latható számok 1/14 , 166. És ha nem cdi gyujtást tennék rá inkább egy gyujtás átalakító tirisztort mert balra forgó cdit nem találtam csak jobbra forgó motorhoz kapható. Volt egy ИЖ planeta 5-ös motorom megszakitós de soha semmi gond nem volt vele. Ez meg állandóan vacakol többször újra kellett állítani, igaz lehet az én hibám volt, hogy 55-ig is mentem vele. Próbáljam a megszakitót és a kondit cserélni tirisztorra úgy jó lenne?
Ha erős és gyors is, akkor a gyújtás jó. Gondolom elég idős már a motorod, ha eddig bírta a megszakító, ezután is bírni fogja. CDI-s gyújtásra akkor van szükség, ha tuningolni akarod a motorodat. Az én motoromon olyan van, tuningolás óta kipörög 10 ezerig, ahhoz már kevés lenne a megszakító.
Ha megírod a porlasztó pontos típusát (bele van ütve a porlasztóba), akkor meg tudom nézni hogy milyen főfúvóka való bele. Ha túl folyik a porlasztód, akkor nem valószínű hogy elfogy belőle a benzin, én inkább arra gondolok hogy nem belevaló főfúvóka van benne.
Üdv.! Lehet, hogy az úszó nem passzol. A Tomos is majdnam olyan és bele szokták csiszolgatni, de sosem lesz olyan mint az eredeti. Az úszó szokott problémát okozni. Esetleg azért szorul és túlfolyik. Át kell nézni, mert nem szabad sem kifogyni sem folyni a benzinnek. (nem túl bonyolult az a karburátor:)