Sajnos nem taőasztalatlanságból ered a kérdés, már több műhely is visszautasított, amikor meghallotta, milyen korú autóról van szó, általában a "sajnos is nincs hozzá alkatrészünk" mondat kíséretében.
Vonóhorogra futottam rá, a lökhárító, a homloklemez, a szoknya(?), első lámpák kompletten, a két első sárvédőlemez sérült (amennyire én meg tudtam állapítani, és "szakszerűen" elmondani). A hűtő bordái is enyhén megnyomódtak egy kb. tenyérnyi felületen, de utána még mentem az autóval, így azt talán még használható maradt. Ahogy írtam, már lassan másfél éve áll az autó, tavaly nyáron már nem tudtam beindítani, az akksi lemerülhetett, mert előtte azért motorikusan rendben volt.
Tisztában vagyok vele, hogy az autó egészben sem ér már sokat (nagyjából semmit), de ha üzemelne, a jelenlegi autóhasználati szokásaim mellett a fogyasztása miatt még visszahozná esetleg a javítás árát, mert nem a 2 literes másik autómat kellene használni egyfolytában a városban is.
A törökbálinti műhely pont jó lenne, most épp Budaörsön áll az autó. Az itteni email címedre írok levelet, megköszönném, ha adnál egy telefonos elérhetőséget, és tudnánk beszélni!
Látom, azért nem csak VTS-ről van szó a topikban, ezért bátorkodom:
Tudtok még olyan karosszériaműhelyt (elsősorban Bp és szűk környékén), ahol vállalják ráfutásos koccanásban az elején - csak a karosszériaelemeket érintően - sérült '96-os Saxo javítását? Nem lenne baj, ha egyéb szervizhez is értenének, mert az autó több mint egy éve áll, az aksi biztosan lemerült, de nem zárom ki, hogy emiatt motorikusan is át kellenen nézni a kocsit, aztán meg műszakiztatni (ha megéri).
Ha nem, ugyanitt 1.5D lejárt műszakival alkatrésznek eladó! :-)
Citroen Saxo 1.0 1999-ből. A következő gondom akadt vele. Előszór kezdte az index, bármerre kapcsoltam, felvillant a töltés lámpa halványan, majd a relé rezgett. Aztán jött, hogy a hátsó ablaktörlő folyamatosan veri ki a biztosítékot, de index még nem megy, és ma már a kulcsot sem fogadja el, villog az immo visszajelzője a műszerfalon, de az autó nem indul. Így még nem láttam rendszert össze omlani, már szétszedtem a kabint szinte, a szőnyeg alatt állt a víz, most éppen szárítás alatt van. Jah és a mai jelenség még amit észre vettem, a generátor nem tölt. Valaki esetleg hasonló tapasztalattal ?
Felszabadult 4db speedline indianapolis (saxo vts gyári lemezfelni) alufelni. Nem mondom hogy nem kelle vele foglalkozni de azért nem teljesen rossz. Hegesztve,törve,fényezve ... nem volt. Ha valakit érdekel írjon nekem és majd megbeszéljük a részleteket.
2000-es évjáratú Saxo-val küzdök, fémesen recsegő-ropogó hang hallatszik a elölről az autóból, ha nagyobb bukkanókon átmegyek vele. Három szerelőnél is járt, de nem találják az okát. A hátsó futóművet is átnézték, de semmi. Elég ijesztő, mintha a karosszéria pattogna, de nem látszik semmi. Valaki találkozott már ezzel? Ötlet?
Íme a szervó áramköre, megpróbáltam áttekinthetően lerajzolni. Amelyik alkatrésznél nincs érték, azt vagy nem mértem ki, vagy nem volt egyértelmű (pl. a tranzisztoroknál). Nálam az LM2904 IC ment tönkre, nem kapcsolta le a motort a végállásba kerüléskor, és a fogaskerekek fogai bánták.
Jó, a naivitásom határtalan, és nem a fogyasztói társadalom normáihoz van kalibrálva. 😀
Egyébként, ha minden igaz, egy műszerész jövő hétre legyártja a fogaskereket. A motort vezérlő áramkört még nem néztem át, de nem bonyolult, és aki már javított felületszerelt áramkört, annak nem kihívás. Elképzelhető, hogy leskiccelem a kapcsolást, és közkinccsé teszem.
Vezérműszíj és társai jeligére csere esedékes. Mennyire macerás ez a meló ennél a motornál? Suzukiban cseréltem, de ebben még nem. Mennyire kell lebontani a környezetét? Ez önfeszítő, vagy nekem kell "eltalálni"? (1,1-es injektoros).
Van valami furfang, vagy sima ügy? A szervízleírásban még nem néztem meg (csak a jobbkormányoshoz van meg az angol, pdf-ben, de eddig elég volt mindenhez).
"Ha már közel 30e Ft egy ilyen kis szerkezet, legalább az anyagminőségre odafigyelhettek volna! :("
Hahaha ! (Bocsi)
A csúcskategóriás gépekben is ilyen vacak műanyag szarokból van összerakva a fél autó, akkor majd pont egy "alsókategóriás" gépben vigyáznak, hogy tartós legyen. ;-)
(gyártótól függetlenül, mert mindegyikre igaz)
Egy kuplungkiemelő !!! szervómotorban is műanyag fogasív van, akkor szerinted........ ?! :-O
Nem tudom, hogy a normál kivitel milyen, a klímásnál az a csappantyú a fűtőmotor házának felső részénél van, teljes takarásban. A fűtőmotor házát a motortér felől két csavar tartja, amiket a fekete védőburkolat takar (alatta van a "pollen"szűrő - ami gyakorlatilag egy szivacs). Az utasülésnél a dobnál van a harmadik csavar. Ha ezek kint vannak, más le is csúszik a ventillátorház, szépen neki is ütközik a műszerfal peremének. Mivel a klíma párologtatójának beömlő torka nem engedi, ezt csak lefelé lehet kivenni, oldalirányban nem. A műszerfal pereme ezt nem engedi, lehet az egész nyomorék műszerfalat leszedni. Csodás lesz. :(
Mondjuk, a párologtatót amúgy is érdemes lesz kitakarítani, annak a burkolatát meg amúgy is csak a műszerfal leszerelése után lehet levenni. Ez van.
Érdekes egyébként a külső-belső keringetés nyomógombja. Sikerült szétszednem, egy fogaskerekes programtárcsa van belül, ami rugós érintkezőket kapcsol. Pici takarítás után összeraktam, ez legalább már működik.
Ezekkel a préselt dolgokkal célszerszámok nélkül csak gányolás lenne.
Oké, hogy más náció is gyártja, de a tervezők nem biztos, hogy nem franciák. Én is szoktam nyomtatott áramköri lapot gyártatni Kínában, mégis én tervezem meg. 😉
Minden szétszedhető, van cég amelyik felújítja ezeket. ;-)
(amúgy más náció is kb. ilyenre gyártja a motorjait: fogyasztói társadalom van. No, meg gyakran a "derék francia", az lehet akár német is, lévén egy rakás alkatrészt a Bosch szállítja a PSA-nak is. :-) )
Alaposabban szemügyre vettem a fűtés motorját, de a derék franciák úgy voltak vele, hogy ne lehessen benne kicserélni semmit házilag. Kénytelen leszek bontottat venni, amelyikben kevésbé kopott szénkefék vannak.
A másik problémára egyelőre még nem találtam megoldást (igaz, hogy időm sem volt rá), de ha rájövök a mikéntjére, majd leírom a menetét. Hátha másnak is hasznára lesz egyszer.
Volt egy szénkefe bolt a belvárosban, a Népszínház utcában, ahol ha nincsen megfelelő szénkeféjük, legyártják méretre. Keress rá a neten !
A motort meg sajnos nem tudom, hogy le lehet-e szedni a műszerfal kiszedése nélkül, mert olyat még nem csináltam Saxo-n. Azért ha az ember belenéz tükörrel, szálkamerával vagy röntgen szemmel :-P :-) akkor csak látszik, hogy kifér-e a fél autó lebontása nélkül.
Nem találtam meg a csavarokat, a kormány leszerelése marad.
Ami viszont jobban bosszant, az a fűtőventillátor feletti kettős csappantyú. Kiszereltem a motort, amúgy is ki kellett takarítani, mert tele volt falevéllel. A két szénkefe viszont a végét járja, lehet bele valót kapni valahol?
A csappantyúkat kézzel könnyen lehet mozgatni, ami eleve gyanús, hiszen ott egy villanymotoros szerkentyű végezné el ezt a műveletet (külső - belső levegő). Találtam ilyen motort a neten, de ahhoz, hogy egyáltalán megnézzem, mi baja van, ahhoz ki kellene szerelni. Le kell hozzá kapni a műszerfalat, vagy egyszerűbben is megoldható a dolog? Egyelőre nem sok csavart láttam, aminek egyáltalán köze lehet a burkolathoz. A neten persze nem találtam erről videót, de még leírást sem. A szervízkönyvben meg nem írnak erről egy betűt sem.
A kormányt inkább békén hagynám a légzsák miatt. Az oszlop lelazítását picit részletesebben leírnád? Mit tegyek, és leginkább mit NE tegyek, hogy csak a szükséges csavarokhoz nyúljak.
Az oszlopot lazítod le, és oldalra akkor el lehet mozdítani annyira, hogy kijöjjön, vagy a kormányt veszed le és alatta lesznek a csavarok amik a kapcsoló konzolját rögzítik.
1.1-es Saxo irányjelző kapcsolóját kellene kicserélni. Kicsavartam minden csavart, a kapcsolóblokkot oldalirányban kellene kicsúsztatni a helyéről, de csak félig lehet, mert utána felütközik a műszerfal peremébe. Van ennek valami más módja is, hogy kijöjjön? Mert nem szeretném a komplett műszerfalat kiszedni emiatt.