Egy kis segítségre volna szükségem,van egy Skoda Felicia 1.3 68LE/50 KW 2000-es évjáratú autóm, jobb első féltengelyt szeretnék cserélni rajta, a kérdésem hogy két méretet is adnak meg az alkatrész boltok, 860 és 890 mm hosszúsággal is találkozom, melyik lesz nekem a megfelelő? És ha cserélni fogom a váltóolaj le,ki fog folyni belőle,vegyek 2,5 l olajat újratölteni? Baráti üdvözlettel:Dávid
Szia! Javasolhatnám a 2K bármelyik ragasztót is, de a legjobb az ipari sziloplaszt ragasztó. Ha mégis le kell venni azt el lehet távolítani de soha nem fog többet leesni mert a súlyát simán bírja.
Francba. Egy rossz bökés miatt minden írás oda. Újra. :-((
Szóvaé: kicseréltem a gyertyákat Brisk 3 pólusúakra (ez jött szembe a boltban, DR15TC vagy mi a manó, ha jül emlékszem), azóta nincs a rángatás a jelzett alsó tartományban (1000-2200 között). Szerencsére feljebb sem.
A gyertyák hézaga brutális lett úgy 20 ezer alatt, tavaly vételkor ezeket is cseréltük, hát, nem hittem volna, hogy ennyit mennek csak. Mindegy, beállítottam 0,55-0,6 mm-re, ha kell vésztartalék, a kesztyűtartóban elférnek.
A hűtőrendszer szivárgása maradt, a kiegyenlítő és a termosztátház közötti csövön láttam meg kis repedéseket, de azon nem hinném, hogy ennyi víz elmegy. Ideiglenesen átemeltem a másikról.
Ráadásul boltban nem kapni, autós boltokban csak pislognak, mikor általános vízcsövet kérek - mert ugye ilyn gyáriban, vagy utángyártottban egyik cégnél sincs.
Most leltem egy klímás cégnél 11-es belső, 18-as külső átmérőjűt (a számok azonosak a kivett csőével), ezek alapján ugyanúgy textilbetétesnek tippelem. Délelőtt hívom őket, kiderül, az-e, és van-e?
Ezzel együtt a rohadt későn bekapcsoló ventillátor mocsokul zavar.
Szia! A gyertya csak akkor okoz trafó hibát ha bekerül az elektródák közé egy fém darab és nincs tőle "szikra" de úgy jársz vele. Vagy a porcelán eltörik és ott is áthúz, de ez nyilván bejátszik az alapjáratba és a hidegindításban is.
Ezekben egy parazita gyújtásos rendszer van ami azt jelenti, hogy csak 2db trafó van egybeépítve a 4db hengerhez. Mindegyiknek van 2db nagyfeszültségű(gyertya) kimenete. Ezzel a rendszer legfájóbb pontja is adott lesz. Mivel egyszerre 2db gyertya ad egy időben szikrát a teljesítményük csak fele mintha minden hengerhez lenne egy-egy normális trafó. Ez amúgy működésben nem probléma mivel a hengerek ellentétes ütemben vannak, vagyis amikor az 1-es hengerben gyújtási ütem van(szikra) a 4-es éppen a kipufogó ütemben van. Ugyanez a 2-3 hengernél is így van.
Azt viszont én észrevettem, hogy ha a gyertyahézag nagyobb mint 0,5mm akkor (nálam) érezhetően sz@ragbbul megy a motor. Anno' egy kispolszkivan szívtunk amit a szerelő előzőleg buherált és az istennek nem voltunk képesek lelket verni bele melegen. Aztán gyertya ki a hézag ~1,5mm! Na a hézag összeüt ~0,5mm és láss "coddát" megtáltosodott az egérkamion........
A gyári dobozból kivett a gyertyák és az "ajánlott" hézag nekem soha nem volt jó és nem azért mert különc vagyok hanem nem ment rendesen a motor! Ráadásul én minden olajcserénél kiveszem letakarítom újra hézagot állítok pedig három pólusú NGK van benne de mégis kell mert egy idő után szó szerint háromszögletűre kopik a középső elektróda:-)
Máshol olvastam, hogy a gyertyák túlhasználása is okozhat trafóhibát.
Nálam ugyan az 54-esben még csak 20 ezret mentek, de megnézem, van tartalék garnitúra. Egyszerűbb, mint az üzeszivattyút cserélni - mert hogy az amúgy sincs itthon.
Na, talán igen, még az üzapumpa lehet. Más nemigen, mert ha nem belevaló injektorok lennének, az elmúlt másfél év alatt csak szólt volna a szerkezet.
Nyomást nem tudok rajta mérni, mert nincs mivel (és nincs hol). Legfeljebb veszek egy belevalósit és bepattintom.
Hátha.
Amúgy a fogyasztásom most a legalacsonyabb, hetek óta 6 alatt van, igaz, mostanában többet országutazom, mint városozok. A városban 7 vagy az alatt kicsivel. Szóval ott semmi különös jel nem volt és most sincs.
Hát ez sokkal egyszerűbb mint gondolnád! Kevés anyag az elég a "fűnyíró" üzemmódhoz viszont a traktoroshoz már nem. Amikor terheled a motort sokkal több üzemanyagra van szükség és itt a "sokkal több" a hangsúly! Ha úgy fogyasztana mint üresben pörgetve az de szép is lenne:-) Nyilván kellene egy üzemanyag nyomást mérni mert lehet csak simán haldoklik az AC pumpa és alacsony az üzemi nyomás. Központisnál ugye 1db injektor=1,5BAR elég. Az MPI ugye 4db injektor=3-4BAR KELL! Nálam az is csinált előzésnél nagy gondot, hogy még az előző tulajnál kicseréltek egy injektort és nem feliciához valót tettek bele hanem 1,6-os octaviához valót az az egy injektor olyan szinten elb@szta a rendszert, hogy egyszerűen 4.-ben sem tudtam előzni mert nem tudott felpörögni. A harmadik hengerben fekete volt a gyertya az túl sokat kapott a többi meg a leesett nyomás miatt keveset. Amint kicseréltem hozzá valóra mintha másik autóba ültem volna! Jobban gyorsult 4.-ben mint előtte 3.-ban és a fogyasztás is visszaesett. Tehát csak ennyit számít. :-)
Az a bajom a rángatással - az előzés nehézségén túl -, hogy logikátlan (nekem), mert vagy mindig csinálja, és akkor jó, legyen injektor, ac-pumpa, trafók, gyertyák, üzaszűrő, akármi.
Na de hogy csak terhelésnél, amikor össze van akasztva a váltó a motorral ... :-o
Hiszen a felsoroltak mind a tengelykapcsoló előtt vannak.
Honnan tudja, hogy terhelem, vagy csak unalmamban álló kocsiban nyomom a gázt?
Szia! Háát a rángatásra nem sokat tudok mondani. Nálam csinálta egyszer ~10km hosszan. Akkor völgynek lefele is nagyon nehezen tudtam a 70km/h-val "száguldó" kamiont kikerülni. Aztán elmúlt. Azóta semmi. Olyan volt mintha dugulás lenne, vagy a nyomósor végén lévő szelep nem tartaná meg a nyomást. Nyilván ezt produkálhatja az AC pumpa is ha tud eleget nyomni. Ilyenkor ugye erőtlen lusta lesz az autó. Amikor hazaértem az "ominózus" eset után én szétszedtem az injektorokat, kivettem a szűrőket, kifújtam levegővel. Volt trutyi de nem vészes, inkább csak a felületen láttam rátapadt cuccot. Persze ha ez leválik akkor okozhat gondot. Na azóta nem volt ilyen gondom. Azt sem lehet kizárni, hogy az egyik kúton kaptam ajándékba valamilyen trutymót.
A generátornál az a feszültség azt jelenti, hogy konkrétan nem tölt hanem csak éppen szinten tartja a rendszert. Ilyenkor még elmegy de télen ez már a "toljuk meg" kategória lesz. Az alap a 14-14,4V Nem azért kell ennyinek lenni mert az aksi ennyi feltöltve, hanem azért mert a villany nem hülye és csak arra hajlandó haladni ahol 1-1,5v-al kisebb a töltöttség. Ha mindenhol azonos akkor nem csinál semmit! De nem ártana megmérni egy hitelesebb szerkezettel sem. Az a digitális akármi mérhet bármit........
Ja, még egy, amit nézegettem, de különösebben nem látom, befolyásolna-e a rángatásban bármit: a generátor (nemrég, valamikor tavasz végén felújíttatva) általában 13,8V-ot ad le bent, a szivargyújtóban mérve, ez aztán órák alatt egy hosszabb úton leszédül 13,3V-ig ... :-o
Mindig (nem mindig, de egyre gyakrabban) meglepetésekkel szolgál a szerkezet. Az 54 és a 68 lovas mpi is ...
Az 54-es legújabb (persze már hetek óta fennálló) mutatványa: közepes vagy annál erősebb gázadásra bármelyik fokozatban 2000-2200-as fordulatig olyasmi rángatás, mintha gyújtáskimaradás lenne. Pihepuha éppenhogyra nem csinálja, de akkor gyakorlatilag egy kispolszki is legyorsul (ami nem zavar, de azért néha szeretnék előzni, pl. ha valaki 65-tel battyog egy üres országúton a 3 km-es egyenesben).
Ha üresben van és akkor nyomom le bármilyen erősen a gázpedált, semmi ilyesmi nincs.
És még egy észrevétel: leginkább (amikor tutira csinálja) 90 fokos vízhőfok felett. Olyankor mindig, alatta csak ritkán.
Merre kotorásszak? Áttettem a gyújtótrafót a 68-ból, az első héten nem volt a hiba, utána azzal a trafópárral is elkezdte.
Nem látok olyan logikát, ami alapján megfejthetném a rejtélyt - gyújtógyertyák, trafó, terheletlenül is kéne köhögnie, ha ezek a hibásak, vagy nem?
Szia! Ez egy ilyen konstrukció én amikor megy a mutató a vízszintes állás fölé már adom rá a fűtést fokozatosan .,1.5-2 bar nyomás lehet nem sok csak ezt meg kell beszélni a 15-20 éves gumicsövekkel és a hűtővel is mert ekkora nyomásnál könnyen eldurranhat a gumicső vagy a hűtő is. Nálam a felső gumicső durrant el nyílott szét kb 5 cm hosszan amikor nem én vezettem az autót . Szerencsém volt mert teljesen véletlenül gondoltam megnézem a vízszintet és akkor vettem észre ,hogy semmi víz nincs az autóban aki vezette azt mondta semmit sem vett észre a cső eldurranásából tehát azt sem tudom mennyit mehettek vele víz nélkül de nagy gond nincs mert azóta elmentek vele kb 5000km-t és minden oké.
Szia! Az ilyen melegben a 110c° sem ritka. A hűtőrendszer sapkáját érdemes lenne cserélni vagy kitakarítani. A fagyállónál a 120c° sem gond mert nem forr vagyis nem buborékosodik és megőrzi a teljes felületet. A víznél azért lenne gond mert a keletkező buborékok csökkentik a hőelvonásra szánt felületet. Ilyenkor 1,5-2bar nyomás lesz a hűtőrendszerben ez nem túl nagy érték. Ilyenkor azért engedi el a folyadékot mert vagy laza valamelyik bilincs vagy koszos a hűtőn lévő sapka szelepe.A hőgomba a hűtőben nálam ~110c°-nál kapcsol be és elég gyakran megy ilyen meleg időben, főleg ha egy busz mögött megy az ember és az okádja ki a meleget hátul! A gázolajfüstről, meg a bluizéról ami olyan mintha hipót lélegeznék be nem is beszélve! Ne aggódj ha fagyálló van bent akkor a tömítettségről gondoskodj a hőfok rendben van. Nem lesz a motornak semmi baja, hacsak nem frissen megfúrt szorosan illesztett!:-)
1,3 Mpi motornál, a nagy melegekben városi dugókban felmegy óra szerint olyan 105-108 fokig a hűtővíz hőmérséklete és csak ekkor kapcsol a ventillátor, ma úgy jártam, hogy ki is nyomta a hűtőfolyadékot minimum szintig a maximum szintről.
Érdemes-e hőgombát cserélni, mennyi annak a gyári kapcsolási hőfoka?
Szia! Így látatlanba én a gyújtásra tippelnék. Nálam a trafó hiba pontosan ilyen volt, illetve mint a mesében hol volt sokáig aztán hol nem volt míg meleg volt.......
Kérj kölcsön egy trafót és próbáld meg azzal is csinálja-e.
A hibajelenség annyi, hogy néha (egyre gyakrabban) leáll a motor, újraindítani sem lehet. Aztán egy kis várakozás után megint beindítható, használható. Olyan is volt, hogy beindult, pedig a gyújtás ráadásakor nem kapcsolt be az AC, nem zümmögött ahogy szokott. Benzinszűrő volt már cserélve (1.2, 64 lovas motor, 2004-es autó). Valakinek van tippje, hogy mi lehet a baja (ha nem az AC döglődik éppen)?
Szia! Nincs rengeteg. Van a ferdehátú, a kombi és a pickup. Nyilván a sima ferdehátú a gyengébb és a legrövidebb. A kombi kicsit vastagabb "drótból" tekerik. A pickup rugó pedig más forma. De készülj fel a lengéscsillapító ill annak a felső tányérjának a cseréjére is! Nálam a 95'-ös skodrinál konkrétan nem voltak meg. A rugó hossza alapján tudod terhelni az autót. Tehát a hosszabb rugó csak akkor ha naponta viszel vele takarmányt vagy mindig 5 megtermett személlyel mész. Ha nem akkor kemény rugó->pattogás rossz kanyarstabilitást okoz. Ja még egy fontos dolog egyszerre tudod kivenni mindkettőt! Mivel közös lengőn vannak és le kell engedni de csak akkor megy ha mindkettő lent van. Ha a felső tányér szétment akkor fog kelleni rugó összehúzó is mert nem tudod kivenni másképpen.
Hátul a 410-430mm 10,5mm átmérő ami a ferdehátúhoz jó.
A kombihoz szintén 410-430mm de ott 11.5mm a vastagsága a rugónak.
Sziasztok, sajnos ahhoz, hogy a Feliciám a műszaki vizsgán átmenjen, a hátsó rugók cseréje szükséges, ami voltaképp érthető is a korát figyelembe véve. De az autósboltok kínálatában rengeteg, különböző paraméterű rugó szerepel, egy kis segítséget szeretnék kérni, milyen kell hozzá. Az autó 1995-ös gyártású 1.3 LX, 5 ajtós, 54 LE. Előre is köszönöm.