A forma-1 sokkal keményebb, mint azt te gondolnád. Menj el gokartozni 20 percet, adj bele apait-anyait, aztán rájösz, hogy miért fogynak 4-5 kilót egy verseny alatt...
On:
Minden tiszteletem a pilótanőké!
Miért ne végezhetnék ugyanazt a munkát, vagy űzhetnék ugyanazt a sportot, ha ugyanazoknak a kritériumoknak megfelelnek, mint mi "hímsoviniszták"?
Én személy szerint sokkal jobban érezném magam pl a vitorlastarton, ha a szebbik nem nagyobb számban képviseltetné magát... ;)
Ha a párom kitalálná, hogy mondjuk vitorlázni akar, biztosan támogatnám. Mert kinézem belőle, hogy ugyanazt meg tudja tanulni, mint amit én is megtanultam.
Az más kérdés, hogy ha nincs benne affinitás (vagy inkább úgy mondom, hogy csak belém szerelmes, ellentétben velem) akkor eszébe se fog jutni. Marad neki a másik ülés.
Szerinted. Szerintem meg ne böfögj, idézz valami forrást!
Az állításod azért izgalmas mert flameout esetén AZONNAL meg kell kezdeni a hajtómű újraindítását. Ha a CVR és az FDR értékelése azt mutatta volna, hogy a hajózók percekig nem nyúltak a hajtóművekhez, nem valószínű, hogy a cégnél maradhattak volna...
Számszerüleg az összes annyira "szerencsés" csaj is kevesebb, mint az a hétköznapi, aki talál egy jó klubot.
Természetesen a szerencsések között nem csak szerencsésen férjezettek, hanem szerencsés helyre születettek is vannak, de ott nincs olyan szocio-számtani szignifikancia, mint házasoknál :-)
" A pilóta: sármos, legalább 185 cm magas, min. 35 max. 45 éves FÉRFI...."
:-))))))))))))))))))))))
Nagyjabol (plusz-minusz)...de kihagytad azt, hogy "elegansan oszes hajjal"! :-)
Esetleg tekintélyes pocakkal ( a folyekony kenyer iranti kitarto rajongasbol eredeztethetoleg ) , es suru vigyorgassal a képes felén ... es folyamatos kesztetessel arra, hogy - sajat bevallasa szerint - "marhasagokat" beszeljen...
;-)
Udv,
sorcière, akinek csak seprunyelre van repulesi engedelye, az viszont hivatasos... :-)
A figyelemmegosztási elmélet szerint, ha férfiember vagy, akkor neked nem szabad vezetés közben borotválkoznod, mert elvonja a figyelmedet az újságolvasástól. :)))
Nem is nektek szólt a kritika, hanem a kétkedőknek. :-)
Egyébként a diszkriminációról csak annyit, hogy amíg megszokott látvány egy, a piros lámpánál napellenző tükrében sminket igazgató hölgy, rám furcsán néztek, amikor a kocsiban a reptérre rohanva az emergency elemes borotvámmal próbálkoztam fejet varázsolni a nyakamra. Nekem nem szabad?!
Bátorkodtam én tenni a figyelemegosztási képességre vonatkozó megjegyzést.
Megjegyezném, hogy az utolsó mondatod nem teljesen helytálló, ill. az én figyelemmegosztási teóriámat igazolja, mert a hölgyek mindezek mellett még képesekek cigarettázni, valamint szemöldökvonalat igazítani, egyidejűleg. :))
Másrészt, a figyelemmegosztásuk is tényleg jó (VGYURI írta, azt hiszem) és inkább ők kritizálták a férfiakat, hogy évek alatt sem képesek megjegyezni a koszos zokni tárolóhelyét
Én csak két profi pilótalányról tudok nyilatkozni, akikkel rendszeresen repülök együtt, de nem tapasztalom nyomát sem az általatok leírt negatív szemilyésigi vonásoknak. Sőt. Másrészt, a figyelemmegosztásuk is tényleg jó (VGYURI írta, azt hiszem) és inkább ők kritizálták a férfiakat, hogy évek alatt sem képesek megjegyezni a koszos zokni tárolóhelyét.
HAVCS!
Nem a topikkal csábítottam, csak elmeséltem neki, hogy miket írnak itt a nőkről :-) Mondtam én, hogy ki fogtok kapni :-) Te is tudod, az aviatikába dolgozó lányok milyen harciasak is tudnak lenni :-)
Szia Égi Mamma!
Két hét múlva ha megyünk útra (asszem' London), mit hozzak: almás pite? Füstölt kalbász? Sajtocska? Pacal-light műa. dobozban?
Olvastam a hozzászólásokat a leveled után. Az az érzésem, hogy a pasik nagy része észre sem venné, hogy nő ül a botkormány mögött, ha be nem mondják a nevét.
Másrészt, ha megnézik az urak a baleseti statisztikákat, azért a közúton nagyságrendekkel több balesetet okoznak a férfiak, amelyeket a viselkedésre lehet visszavezetni pl nyomja a gázt, egy kézzel telefonál, eggyel sebességet vált, a harmadikkal a rádiót babrálja...
A fenti mondatoddal kapcsolatban csak remelni tudom, hogy a leghalvanyabb szandekodban sem volt attetelesen lek*vazni minket. (Elnezest a kifejezesert.)
Meg hogy a nok penzert hazasodnak, quasi valamennyien ... inkabb nem ismetelnem meg a kifejezest
Nem tudom, miért kell egy mondatban olyat keresni, aminek a nyoma sincs benne. Egy hiba viszont van, a könnyen helyett könyebben-t kellett volna írni a fmegfelelő érjszerzés esélyeire.
Ugy latom, meg benned is, es sok ferfiban benne van meg az a kokorszaki gondolkodas, hogy a "ferj keres, az asszony kolt".
Nem nyilatkozhatom a többi férfi nevében, de énbennem nem kőkorszaki gondolkodás munkálkodik, hanem egy minimális szociológiai számtan.
A házasságok elenyésző hányadától, ahol a nő az idősebb eltekintve, két fő helyzet van. Az egykorú, iskolai-egyetemi kapcsolatból származó házasságok nem tartoznak ezen vita tárgyába, mert általában sokáig együtt lóg ki a sejhajuk az uniszexből.
Viszont ahol fennáll a korábban elengedhetetlennek (és biológiailag megalapozott) 6-7 év korkülönbség a férj javára, akkor ez magában hord(hat)ja a férj anyagiakban is megtalálható sikerességét. Számokra lefordítva, egy 30 éves csúcsmenedzser, sikeres magánorvos stb. megengedheti a 23 éves szeretett (és nem megvett) feleségének, hogy az legyen, ami akar, akár még pilótanő is, amihez a hivatástudaton kívül 5-10 millióra is szükség van, amíg benyújthatja a pályázatát egy légitársasághoz.
ismerek egy hivatasos pilotanot. O a "hagyomanyos utat" jarta be, kulonosebben sok penz es kapcsolatok nelkul.
Én meg ismerek egy olyat, aki végigjárta a repülőklubon és a nyíregyházi főiskolán keresztül az út 2/3-át, de az ott szerzett talpas CPL(?) jogosításon felül a kétmotoros és műszeres kiképzéshez szükséges milliókat már nem tudta előeremteni, a mezőgazdasági repülésben nem volt rá szükség, örült, hogy navigációs tiszt lehetett egy légitársaságnál.
egy ferfiszakmaban dolgozo no, akinek nincs penze, es kapcsolatai sem, de eljutott a szakmajaban egy bizonyos szintre - a maga erejebol...
Ezt egy nő is megteheti egy olyan szakmában, ahol az utat nem szakítja meg egy saját erőből áthághatatlan vagyoni cenzus.
"Könnyen lehet nekik egy olyan férjük, aki megkeresi nekik az ehhez szükséges tetemes pénzösszegeket."
Kedves Vgyuri,
A fenti mondatoddal kapcsolatban csak remelni tudom, hogy a leghalvanyabb szandekodban sem volt attetelesen lek*vazni minket. (Elnezest a kifejezesert.)
Ugy latom, meg benned is, es sok ferfiban benne van meg az a kokorszaki gondolkodas, hogy a "ferj keres, az asszony kolt". Meg hogy a nok penzert hazasodnak, quasi valamennyien ... inkabb nem ismetelnem meg a kifejezest. Ha egy ferfi igy gondolkodik, az ot minositi, es nem a noket, az a helyzet.
"Amelyik férfi saját maga jutott el a szakmájában egy olyan szintre és elismertségre, ahol ennyi pénzt elő tud teremteni"
Azt sem kene elfelejteni, hogy ha a noknek nincs vagy kevesebb erre a lehetosege, az nem a nok hibaja, hanem a ferfiake, es a ferfikozpontu tarsadalome.
Pelda: Amikor - magasan kvalifikalt mernok-fizikus notarsamtol, neves kulfoldi egyetem diplomajaval - Magyarorszagon megkerdeztek a maganeletet (hazas/egyutt el-e vkivel, akar-e gyereket, nyilvan ha igennel valaszol, nem veszik fel) - akkor azt hiszem, megintcsak nem mi tehetunk rola, ha mas utat kell keresnunk az ervenyesuleshez.
Vegul meg valami: ismerek egy hivatasos pilotanot. O a "hagyomanyos utat" jarta be, kulonosebben sok penz es kapcsolatok nelkul. Epp azert, mert keves no van a repulesben, ketszer, sokszor annyit kellett dolgoznia, hogy lekuzdje a ferfi kollegak eloiteleteit, nemelyikuk sovinizmusat, hogy elerje ugyanazt, amit ok. Nem tudom, hany mai hivatasos ferfi pilota lenne pilota, ha nokent kellett volna ervenyesulnie...
Udvozlettel:
egy ferfiszakmaban dolgozo no, akinek nincs penze, es kapcsolatai sem, de eljutott a szakmajaban egy bizonyos szintre - a maga erejebol...
Amit én írtam, az viszont a profipályára jutásról szólt. A klubban történő vitorlázórepülés az, amire Wágner úr(?) azt mondta az egyik Rejtő könyvben, hogy "annyi pénz még van". Azt még némi áldozatvállalaással egy "bérből és fizetésből élő" ember is finanszírozni tudja
A klubok, különösen régebben, egy más világ. Bár a nők alulreprezentáltsága országos szinten nyilvánvaló volt, előfordultak kellemes szigetek. Elsősorban a legnagyobb klubokban, ahol még a kisebbségben levő nők is voltak annyian, hogy elérjék a fennmaradáshoz szükséges "kritikus tömeget". Ez hiányzik a kis klubokban, ahol az általában egy szál csaj előbb-utóbb megszökik.
Emellett vannak olyan speciális helyzetek, mint a MATÁV klub, ahol nő, az egyik országos menő-manócska, Bolla Marica volt a főnök. (Az Opitzban is ő?) Ez is serkentőleg hatott a női ekipázs megerősödésére, ahol az oktatók is nők voltak, ezért nem kellett udvariaskodniuk a fakezűvel :-)
Én anno a vitorlázórepülést már a fizetős rendszerben kezdtem el és saját magam szponzoráltam az összes kiképzéssel kapcsolatos költségeimet. Akkor még férjem sem volt, akit pumpolhattam volna:-) Sőt a szüleimet se csapoltam soha egy fillérre se...
"Ha kisétálunk a vitorlázó repterekre, találkozhatunk "élő legenda" pilóta hölgyekkel, akik nem kevés sikert mutathatnak fel a repülésben."
Igen, itt van pl. Farkas Kati nálunk, aki asszem 70 körül van (bocs, de nem tudom a pontos életkort). Idén nyáron Fókával repült egy 300-at...
Van aki egész vitorlázórepülő pályafutása alatt (független a nemétől) nem képes ilyen teljesitményre, vagy esetleg úgy képes rá, ha valami penge végighúzza maga után.
Egyébként szerintem a repülésben (csak vitorlázással kapcsolatban vannak némi ismereteim) az igazán nőből levő nők sokkal finomabban, precizebben repülnek mint a férfiak.
Továbbfűzve az előbbi gondolatmenetet, van egy nagy felfedezésem:
Az önköltséges úripilóta menetrend szerint a profi pilótaságig vezető úton a nőknek van egy halvány előnye a férfiakkal szemben. Könnyen lehet nekik egy olyan férjük, aki megkeresi nekik az ehhez szükséges tetemes pénzösszegeket. (elvileg a fordítottja is lehet, de nem tudok rá példát.)
Amelyik férfi saját maga jutott el a szakmájában egy olyan szintre és elismertségre, ahol ennyi pénzt elő tud teremteni (természetesen a becsületes munkára gondolok :-), az már nehezen hagyja azt ott azért, hogy a pilótaságot a szamárlétra alján kezdje.
Legalábbis nálunk, mert pl. az USA-ban masszívan tartja magát az a hiedelem, hogy 7-8 évenként váltani kell, így lett pl. a jól kereső mérnök-fizikus unokatestvéremből (a neve ott van a holdon az Apollo 11 visszaindító-állványán) előbb amatőr majd profi tőzsdés.
Mosom kezeimet. A klubéletben a nők bizonyítottan alulreprezentáltak, a hozzá fűzött magyarázat pedig többévtizedes megfigyelésen alapul.
A "pénz és kapcsolat" jellegű megállapítás pedig semmi mást nem szolgált, minthogy azt állítom, a profi pilótasághoz szükséges repülési előképzettség nem csak géptoszigálással és úri pilóták gépnek takarításával érhető el, hanem úri pilótaként is.
Szép is, mikor megfontolt férfitársaim általunk nem, vagy áttételesen ismert egy szem pilótanőből, és a körülötte felépült legendákból extrapolálnak a pilótatársadalomra úgy, hogy az eredeti információ is nagyrészt pletyka...
Ez a férfias szakmai vita kérem.... :))))
Ha nem vigyázunk, úgy elszakadunk a valóságtól, hogy az általam igen nagyra becsült űrhajósnők szakmai indíttatásait és teljesítményét az Anettka jelenségen keresztül fogjuk "objektíven" megközelíteni...
Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867 heavy is reaching {flight} level 250 heading 140’’
Anchorage Center—‘‘Okay, Do you have good sight on the ash plume at this time?’’
Pilot KLM B–747—‘‘Yea, it’s just cloudy it could be ashes. It’s just a little browner than the normal cloud.’’
Pilot KLM B–747—‘‘We have to go left now . . . it’s smoky in the cockpit at the moment sir.’’
Anchorage Center—‘‘KLM 867 heavy, roger, left at your discretion.’’
Pilot KLM B–747—‘‘Climbing to {flight} level 390, we’re in a black cloud, heading 130.’’
Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867 we have flame out all engines and we are descending now!’’
Anchorage Center—‘‘KLM 867 heavy Anchorage?
Pilot KLM B747—‘‘KLM 867 heavy we are descending now . . . we are in a fall!’’
Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867 we need all the assistance you have sir. Give us radar vectors please!’
....
All four engines of this aircraft failed within 59 seconds! A false cargo compartment fire warning indication required spe- cial attention by the crew. All normal airspeed indications failed! The avionics com- partments containing all of the radio, radar, electronic systems monitoring, and communications systems, all overheated and individual systems failed. The sophisti- cated electronic cockpit displays became an electronic nightmare. While ash was contaminating the engines and causing them to flame out, it was also contaminating electrical compartments and shorting electronic circuit boards. This four engine jumbo jet was essentially a glider for several minutes until the crew was able to individually restart engines. Three of the engines eventually restarted but delivered reduced performance. The fourth engine eventually came on line when the aircraft was on final approach to Anchorage. Although the crew landed safely, the encounter caused $80 million dollars damage to the airplane. Under only slightly different cir- cumstances, 240 plus fatalities and a total hull loss could have been the result.
iEz volt. 1989-ben történt. Rosszul emlékeztem, nem mentek kitérőre. Az a Te British eseted volt. azért így is volt elég bajuk :)))