Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2023.12.19 0 1 19681

Kiváncsi készek, a Credo indul€e majd a midi tenderen a Next 10m-es verziójánál.

 

https://magyarbusz.info/2023/11/14/jovore-tobb-szaz-autobuszt-szerezne-be-a-volanbusz/

torqmatic Creative Commons License 2023.12.09 0 0 19680

Ezt általában le szokták rendezni néhány alapvető itinerrel:

 

- ne fékezz

- ha valami baj van, akkor fékezz (azt érzi a vontató is és megáll)

- ne használd az elakadásjelzőt, használd viszont az irányjelzőt (persze ha működik az elektromos rendszere a busznak)

 

Illetve (legalább is a BKV-nál) azt szokták még megkérdezni, hogy vállalja-e, mert pl egy szervó nélküli busz kormányát tekergetni azért nem egyszerú fizikai feladat, egy nő vagy egy pálcikaember nem biztos, hogy meg tud bírkózni vele.

Előzmény: trizs77 (19674)
torqmatic Creative Commons License 2023.12.09 0 1 19679

Azért remélem egyikőjük se lesz megsértődve, ha az okozott kárt kifizettetik velük... Értem én, hogy segíteni akart, de a buszvezetőnek tudnia kellett volna, hogy egyrészt a kötél, másrészt a wannabe vontatójármű össztömege miatt ez így eleve nem is szabályos.

Előzmény: kristoof (19670)
Káun Creative Commons License 2023.12.08 0 0 19678

Ja, nem akarok róla többet írni.

Előzmény: trizs77 (19676)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.08 0 0 19677

Ezt a témát inkább itt folytassuk :  https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9249496

 

 

Előzmény: Káun (19675)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.08 0 0 19676

A téma jó, de itt OFF.

 

 

Előzmény: Káun (19675)
Káun Creative Commons License 2023.12.08 -1 0 19675

Ezt így is gondoltam .

Off Én azzal se értek egyet, hogy út szélén lerobbant buszt nem vontatják el, mert az 1 vontató ami van a cégnél, (Nógradban 1 van)máshol vontat. Igy , mivel sok idő múlva lesz ott a mentés, a sofőr is elmegy a helyszinről, a busz ott áll amíg nem tud jönni a vontató.Nyilvan ki kell tenni a haromszöget.De aki rutinos be tud menni a buszba.Persze kárt nem tesz benne.

Én sokszor láttam hogy akár főút szélén lerobbant busz 2 napig ott állt.Egyszer fel is törték.Sürgethetnék a vontatót.Bar ahol 1 van, ott azt kell kihasználni, azzal kell ellátni az egész céget.

 

Előzmény: trizs77 (19674)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.08 -1 0 19674

Tudtommal nem.

 

Ha buszt vontatni kell, az esetek kb. 50%-ban a vontató jármű vezetője - sajnos - kénytelen ott az út szélén, rövid elméleti oktatást tartani a buszvezetőnek, akinek halvány fogalma sincs a vontatásról.

 

az esetek másik felében a buszvezetőt vagy már vontatták, vagy előtte teherautó sofőr volt és vontatták, vagy csak tudja.

 

Mondjuk buszt nem vontatunk kötéllel.

 

 

Előzmény: Káun (19673)
Káun Creative Commons License 2023.12.08 -1 0 19673

Buszvezetők tudnak vontatni? Szerintem kéne tudniuk.Ezt oktatják?

Előzmény: trizs77 (19672)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.08 0 1 19672

OFF

 

A gkv-k jó 80-90%-a nem tud vontatni.

Igaz nem is tanítják nekik.

 

A múltkor is mondom az egyiknek, hogy először feszítse ki !

Válasza : Mit ?

 

Mit, mit, anyádat, hülyéje.

Nem mondtam neki semmi csúnyát, csak annyit szálljon ki !

 

Szó nélkül kiszállt a saját kocsijából.

A feleségét vontattuk volna.

Mondom az asszonykának :

     - mindíg maga fékez először,

     - nem tapos a fékbe,

     - végig legyen feszes a kötél.

Válasza : Mit csináljak a mivel?

Azt mondtam neki : hosszú.

 

Inkább kiimádkoztuk a szomszédot, aki idén 86 éves már ugyan de kamionos meg taxis volt 55 éven át.

 

Nem mertem két ilyen hülyével nekiindulni.

Zuglóból kellett az egyik  saját kocsijukkal a másik saját kocsijukat kivontatni Veresegyházra.

 

ON

Előzmény: kristoof (19670)
Svatopluk Creative Commons License 2023.12.08 0 4 19671

Ebből viszont nekem úgy tűnik, az egyéni képességeket figyelembe véve, hogy egyes helyekre ez is űrtechnika.

Előzmény: kristoof (19670)
kristoof Creative Commons License 2023.12.08 0 0 19670
trizs77 Creative Commons License 2023.12.07 0 0 19669

köszi

Előzmény: Dante001 (19668)
Dante001 Creative Commons License 2023.12.07 0 1 19668
Előzmény: trizs77 (19667)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.07 -1 0 19667

A 2023-ra kiszabott 200 db Econell átadása befejeződött?

mind 200 db-t átadták ?

Ki kapta meg a 200-ól az elsőt, és ki az utolsót?

 

Ikarus 120e Creative Commons License 2023.12.06 0 3 19666
Econell99 Creative Commons License 2023.11.26 0 4 19665

Ezt a problémát én is látom az Inovellnél. Nem falujáróra való, ez biztos.

Előzmény: EKM-765 (19664)
EKM-765 Creative Commons License 2023.11.25 -2 5 19664

Az Inovellt elengedhetné mert semmirevaló. Túl sok van belőle ezért falujáróban is járnak ahol gyakran mászkálnak babakocsival. Jobb híján felrakják a hátsó ajtón, onnan mozdulni nem tudnak és megy a szenvedés a többi leszállónak. Ide legalább dupla ajtó kéne mint az EC12-n és négy ülés helyére  hely a babakocsinak. Távolságiba meg kicsi a ládatér. Az már csak esztétikai kérdés, zavaró a szemnek az Ik 266 szerű össze-vissza magasságú üléselrendezést bámulni több órán keresztül. Ezeket megvenni sem kellett volna, ha már mindenáron Credo van megfelelő a választékban, az ekenyél teljesen jó falujáróra, távolságira meg ott lett volna az Optinell. Utóbbiban ugyan nem utaztam de az előd LH12-n igen, azt remek távolsági busznak találtam. Magasabb ugyan a padlószint mint az E95-ben de nem túlzottan, ugyanakkor ettől nagyobb is a ládatér és jobb a kilátás.

Előzmény: Econell99 (19662)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 19663

Nem hiszem hogy elengedték, azért abból is eladtak 500+t az évek alatt.

 

Gondolom az elektromos buszra felvett támogatás miatt határidők közé vannak szorítva, ezért jelenleg az a prioritás.

Előzmény: Econell99 (19662)
Econell99 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 19662

Egyébként lesz Inovellből is Next vagy elengedte a Kravtex a normál padlót? A weboldalon már csak a korábbi típusok kategóriában található meg. 

Dante001 Creative Commons License 2023.11.14 0 1 19661

Ha valaki érez magában spirituszt hozzá, közadat igénylésként megkérdezheti:

 

https://kimittud.hu/new/volanbusz

Előzmény: timetable (19660)
timetable Creative Commons License 2023.11.14 0 1 19660

Szentmártonkátán.

És oké hogy "idén eddig", de Econell-Inovell a korábbi években sosem égett porig.

 

A másik topikban pont listázta az egyik topiktárs az új beszerzéseket, és rá kellett döbbenjek, hogy az első Econellek pont 10 éve novemberben álltak forgalomba. Van velük így nem kevés üzemeltetési tapasztalat, ismertek már az egyes évjáratokra jellemző jobb és gyengébb megoldások.

 

Én személy szerint örülnék, ha ennyi idő után lehetne a típussal kapcsolatosan egy objektív mérleget vonni arról, hogy valójában milyen is - kár hogy ehhez pl. rendelkezésre állási, fogyasztási, üzemeltetési költség adatokat valószínűleg nem fogunk látni.

 

Utasként az Econellel nincs bajom, az Inovellt pedig kifejezetten szeretem, ilyen szemmel pedig érthető módon nem csak a két típus (túlzó, vagy nagyon is valós) hibái érdekelnek...

Előzmény: Irisbus (19657)
kristoof Creative Commons License 2023.11.14 -2 1 19659

De legalább magyar és occsó'!

Előzmény: félinfós (19658)
félinfós Creative Commons License 2023.11.14 0 5 19658

Ekkora futásteljesítménynél még nem elfogadható, hogy kigyulladt egy busz. Az okok a karbantartás hiánya és a remek alkatrész ellátás, amiért nagyrészt a Kravtex felelős.

Meg azért ezek a buszok sem a tervezés magas minőségéről híresek. Nem sikerült megugrani, az Inovell esetében, hogy a két tükör előtt letörölje az ablaktörlő a vizet. Vagy hogy a toltatólámpa érjen is valami sötétben, ne csak egy gyertya fényével érjen fel. Vagy hogy sikerüljön megoldani a szélvédő páramentesítését normálisan, mert pont a két tükör előtt nem fújja le a párát. Vagy hogy a ládateret normálisan leszigeteljék, és ne álljon benne a por, a víz és a sár. 

Vagy a most átadott új Econelleknél megoldani azt, hogy ne ázzanak be. A nagy részük úgy ázik be, mint a 16-17 éves EC12-esek. Egy komolyabb eső után rendes tócsák állnak a buszban. És ezek csak a jéghegy csúcsa...

Előzmény: Dante001 (19654)
Irisbus Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19657

Ha minden igaz, Nagykátán selejtezte magát. 

Előzmény: Törölt nick (19656)
Törölt nick Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19656

RTR-897-tel mi lett?

Előzmény: Irisbus (19655)
Irisbus Creative Commons License 2023.11.13 -1 0 19655

Akkor idén eddig:

RWE-796

RTR-897

NZM-377

Előzmény: Dante001 (19654)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19654

Nagy számok törvénye, 7 éves, itt már bármi lehet. Februári műszaki vizsgájakor már 664 ezer km volt benne. (Nahát, most működik a JSZP).

Előzmény: 7-es troli (19652)
MCA-001 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19653

NZM-377

Előzmény: 7-es troli (19652)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.13 0 1 19652

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!