A topikkal célunk egy olyan közösségi tér létrehozása, ahol bárki megoszthatja a másikkal véleményét, tapasztalatát, kritikáját, hogy jobb, minőségibb buszok készülhessenek.
Ezt általában le szokták rendezni néhány alapvető itinerrel:
- ne fékezz
- ha valami baj van, akkor fékezz (azt érzi a vontató is és megáll)
- ne használd az elakadásjelzőt, használd viszont az irányjelzőt (persze ha működik az elektromos rendszere a busznak)
Illetve (legalább is a BKV-nál) azt szokták még megkérdezni, hogy vállalja-e, mert pl egy szervó nélküli busz kormányát tekergetni azért nem egyszerú fizikai feladat, egy nő vagy egy pálcikaember nem biztos, hogy meg tud bírkózni vele.
Azért remélem egyikőjük se lesz megsértődve, ha az okozott kárt kifizettetik velük... Értem én, hogy segíteni akart, de a buszvezetőnek tudnia kellett volna, hogy egyrészt a kötél, másrészt a wannabe vontatójármű össztömege miatt ez így eleve nem is szabályos.
Off Én azzal se értek egyet, hogy út szélén lerobbant buszt nem vontatják el, mert az 1 vontató ami van a cégnél, (Nógradban 1 van)máshol vontat. Igy , mivel sok idő múlva lesz ott a mentés, a sofőr is elmegy a helyszinről, a busz ott áll amíg nem tud jönni a vontató.Nyilvan ki kell tenni a haromszöget.De aki rutinos be tud menni a buszba.Persze kárt nem tesz benne.
Én sokszor láttam hogy akár főút szélén lerobbant busz 2 napig ott állt.Egyszer fel is törték.Sürgethetnék a vontatót.Bar ahol 1 van, ott azt kell kihasználni, azzal kell ellátni az egész céget.
Ha buszt vontatni kell, az esetek kb. 50%-ban a vontató jármű vezetője - sajnos - kénytelen ott az út szélén, rövid elméleti oktatást tartani a buszvezetőnek, akinek halvány fogalma sincs a vontatásról.
az esetek másik felében a buszvezetőt vagy már vontatták, vagy előtte teherautó sofőr volt és vontatták, vagy csak tudja.
Az Inovellt elengedhetné mert semmirevaló. Túl sok van belőle ezért falujáróban is járnak ahol gyakran mászkálnak babakocsival. Jobb híján felrakják a hátsó ajtón, onnan mozdulni nem tudnak és megy a szenvedés a többi leszállónak. Ide legalább dupla ajtó kéne mint az EC12-n és négy ülés helyére hely a babakocsinak. Távolságiba meg kicsi a ládatér. Az már csak esztétikai kérdés, zavaró a szemnek az Ik 266 szerű össze-vissza magasságú üléselrendezést bámulni több órán keresztül. Ezeket megvenni sem kellett volna, ha már mindenáron Credo van megfelelő a választékban, az ekenyél teljesen jó falujáróra, távolságira meg ott lett volna az Optinell. Utóbbiban ugyan nem utaztam de az előd LH12-n igen, azt remek távolsági busznak találtam. Magasabb ugyan a padlószint mint az E95-ben de nem túlzottan, ugyanakkor ettől nagyobb is a ládatér és jobb a kilátás.
És oké hogy "idén eddig", de Econell-Inovell a korábbi években sosem égett porig.
A másik topikban pont listázta az egyik topiktárs az új beszerzéseket, és rá kellett döbbenjek, hogy az első Econellek pont 10 éve novemberben álltak forgalomba. Van velük így nem kevés üzemeltetési tapasztalat, ismertek már az egyes évjáratokra jellemző jobb és gyengébb megoldások.
Én személy szerint örülnék, ha ennyi idő után lehetne a típussal kapcsolatosan egy objektív mérleget vonni arról, hogy valójában milyen is - kár hogy ehhez pl. rendelkezésre állási, fogyasztási, üzemeltetési költség adatokat valószínűleg nem fogunk látni.
Utasként az Econellel nincs bajom, az Inovellt pedig kifejezetten szeretem, ilyen szemmel pedig érthető módon nem csak a két típus (túlzó, vagy nagyon is valós) hibái érdekelnek...
Ekkora futásteljesítménynél még nem elfogadható, hogy kigyulladt egy busz. Az okok a karbantartás hiánya és a remek alkatrész ellátás, amiért nagyrészt a Kravtex felelős.
Meg azért ezek a buszok sem a tervezés magas minőségéről híresek. Nem sikerült megugrani, az Inovell esetében, hogy a két tükör előtt letörölje az ablaktörlő a vizet. Vagy hogy a toltatólámpa érjen is valami sötétben, ne csak egy gyertya fényével érjen fel. Vagy hogy sikerüljön megoldani a szélvédő páramentesítését normálisan, mert pont a két tükör előtt nem fújja le a párát. Vagy hogy a ládateret normálisan leszigeteljék, és ne álljon benne a por, a víz és a sár.
Vagy a most átadott új Econelleknél megoldani azt, hogy ne ázzanak be. A nagy részük úgy ázik be, mint a 16-17 éves EC12-esek. Egy komolyabb eső után rendes tócsák állnak a buszban. És ezek csak a jéghegy csúcsa...