A szomszéd Kalosában, ami ua. mint az AVEO, gyertyakábel most lett cserélve, rángatott, a chek lámpa égett. Kivette a gyertyákat, semmi, közben az egyik gyertyakábel belseje kijött a szigetelésből, elégve. 8000Ft egy készlet utángyártott, csere, és a motor tökéletes.
Sziasztok, B12d1 motorú aveo sedan 16 szelepes ,1.2 es 84 lovas LPG-s.250 000 km nagyrészt városban ment,olajfogyasztás: 1,5liter/ 1000 km. Motorfelújítás után vok ,( Lánc cserélve,hengerfej síkolva, szelepvezető,szelepfészek becsiszolva, szimmeringek,dugattyúgyűrűk cserélve.)Gond a következő:1500 km nél,olaj a szívócsőben,(korábban nem volt)a pillangószelep mögötti szívótér csillog az olajtól. ,Olajfogyi 0,4 liter / 1000km. Porszáraz szürkésfehér gyertyák,nem kormosak,nem olajosak,a kipufogógáz nem kékes ,nem füstöl,a kartergáz szintelen,nem benzinszagú, nem dobálja a sapkát. 1.es lambdaszonda pillanatnyilag lekötve,450mA vészüzemen megy.Ha volna itt egy nagy tapasztalatú szaki aki tudja mi lehet az olajfogyi oka vagy hogy ez így normális , megköszönném ha idevetné a gondolatait.
Érdeklődni szeretnék, a jövőben szeretnénk vásárolni egy 2011 utáni Chevrolet Aveo gépkocsit 1.2 86 vagy 1.4 100le-s motorral. Milyen főbb problémák szoktak lenni ezzel a típussal illetve ezzel a két motorral? Olajat mennyire eszik ezek? Ugyan az a motor mint ami a Corsa D és Astra J-ben is van?
Az volt a probléma, hogy nem is szakadt el semmilyen kábel, csupán szétcsúszott egy csatlakozó (valahol a motortérben), és oda befolyt némi víz. A szervízben kiszárították a csatlakozóból a vizet, majd összedugták a csatlakozót, törölték a hibakódokat, és működik az autó.
Hogy pontosan hol van ez a csatlakozó, azt nem tudom, de valahol a motortérben.
Sziasztok. Chevrolet Aveo 1.2 16V, 2010-es járművel akadt egy olyasfajta problémám, hogy amikor bemelegszik, 3500 ford/p. környékén rángat. Gyertya és trafó csere elvégezve ésmégis produkálja a hibát. Valakinek lenne ötlete, hogy hol keressem a hibát? A műszerfalon hiba nem jelentkezik. A válaszokat előre is köszönöm.
Nekem is ha jól emlékszem P340-es hibakód az egyik. Ez valami vezérműtengely jeladóra utal. Néha világít a lámpa néha elalszik. Hol van ez a kábel ami szakadt lehet?
Megcsinálta a szerviz az AVEO-m ABS hibáját. Az egyik szenzor tartója eltört, és az érzékelő tekercset szabályosan bedarálta valami. Csere egy utángyártott szenzorra, és működik.
Kiderült, hogy egy kábelkötgben van elszakadva egy kábel, és azt kell megforrasztani. (Kézzel megrángatva a kábelköteget, a hiba megszűnik, majd később újra előjön, ha a kábelköteg másképp mozdul el.) Ha másnak is van az ugyanilyen autójában ugyanilyen tünet, lehet, hogy szintén ez a hiba oka.
Egyelőre annyi derült ki, hogy 3 hibakód van az autóban, mindhárom azzal kapcsolatos, hogy a vezérműtengely rossz szögben van, emiatt nem jól időzítve történnek a dolgok.
2006-os Chevrolet Aveo T200 autóhoz (vagy ezzel kompatibilis Daewoo Kalos) lenne valakinek szép állapotban lévő, eladó kesztyűtartója?
---
Illetve, nincs az autómban fordulatszámmérő.
A megfelelő vezetékeket (+12V, test, fordulatszám jel) elvezettem az utastérben lévő egyik biztosítéktároló rekeszbe.
Ide rá lehetne kötni egy utólagosat. Ezzel az a gond, hogy az autó szokatlan gyújtási rendszere miatt olyan utólagos fordulatszámmérő kell, ami használható 2 hengeres autókhoz. Ugyanis ha 4 hengerre van beállítva a fordulatszámmérő, akkor a valós érték felét fogja mutatni. A legtöbb ebay-es fordulatszámmérő 3, 4 és 6 henger esetén működik jól. A GlowShift fordulatszámmérőit elvileg be lehet állítani 2 hengeresre is - ezzel van valakinek tapasztalata, tényleg jó értéket mutat Aveo-ban?
Ha bontóban vennék egy fordulatszámmérős műszeregységet, és kicserélném, működne a fordulatszámmérő? A legtöbb helyen azt írják, hogy nem. Pedig így lenne a legszebb, gyári kinézetű lenne.
---
Vannak videók az interneten, hogy a T200 Aveo műszeregységénél lévő LCD-nél - szétszedés után - éles szikével ki kell vágni egy kis részt, és egy csomó plusz információt lehet látni az LCD-n. Ez egy rendelhető extra volt, és aki nem kérte, annak is be van építve, csak el van takarva egy műanyag lappal. Így lehet látni digitálisan kijelezve a tankban lévő üzemanyag mennyiségét, km-ben a becsült megtehető távot, stb. Ezzel már próbálkozott valaki?
---
Láttam interneten, hogy T250 modellbe létezik valami lengyel vagy orosz gyártmányú, középkonzol tetejére beépíthető, extra tároló rekesz. Ilyesmi létezik T200 modellbe is? Ha igen, hol lehet rendelni?
Van egy 75'000 km-t futott, 2006-os 1.2 Chevrolet Aveo autóm, T200 modell.
Útpadkára futás miatt az első lökhárítóból kitört egy darab és kimozdult a helyéből, valamint a jobb első doblemez elrepedt. Ez 2-3 hónapja történt, azóta rendszeresen használom az autót hosszú utakon, tehát valószínűleg a műanyagok törésén kívül nem lett baja az autónak (különben nem tette volna meg ezt a sok hosszú utat hiba nélkül).
Az autót kb. évente viszem szervizelni, és amit kell, rendszeresen cseréltetek, ha eljön az ideje, sokszor azt is, amit nem szokás (pl. évente hűtővíz, fékfolyadék, váltóolaj, stb. csere). Szóval gondos gazdája vagyok az autónak.
Eddig egyetlen dolog romlott el a 13 év alatt, egy EGR cső kilyukadt, ami miatt ingadozott az alapjárat, ezt 1-2 ezer Ft-ért cserélték. Emiatt elégedett voltam az autóval, hogy sosem romlik el semmi.
Ma írtam e-mail-ben egy hosszú listát egy autószerelőnek, hogy miket szeretnék megcsináltatni. A törött műanyagokat szeretném újra cseréltetni, meg pár szokásos szűrőt, folyadékot, pár apróságot cseréltetnék.
Az e-mail elküldése után kb. egy órával menni akartam az autóval. Az autó beindult, de a sárga színű, motor hibáját jelző lámpa világított, illetve nagyon beteg hangja volt az autónak, kb. mint a 60-as 70-es évekbeli amerikai izomautók. Szóval mint mikor le van szakadva a kipufogó, olyasmi hang.
A kipufogórendszer teljesen gyári, 13 éves, semmi nem volt soha cserélve. A hátsó dobon apró rozsdapöttyök vannak, ezért mostanában szerettem volna cseréltetni. Lehet, hogy kilyukadt a kipufogó, és az a gond, de gyanítom, hogy nem, hanem ennél komolyabb a baj.
Szóval volt ez a beteg hang, meg a sárga hiba lámpa. Egy motorkerékpár szerelő tanácsára kipróbáltam, mi történik gázadásra. Egyáltalán semmi, mintha le sem nyomnám a pedált. Aztán egyszer csak, mintha kidugult volna egy cső, megjött gázadásra a hangja. A motorkerékpár szerelő azt mondta, szerinte egy rövidebb útra még elmehetnék, de 1-2 napon belül vigyem el szerelőhöz.
Elindultam, 10-20 km/h volt a végsebesség, iszonyú erőtlen volt, néha gázadásra megindult, néha semmi reakció nem volt a gázadásra.
Így megtettem 1-2 km-t, majd megszűnt működni a kormányszervó, és alig-alig lehetett tekerni a kormányt, utána kigyulladt az akkuhibát jelző lámpa, és az olajjal kapcsolatos hibalámpa is. Még megtettem vánszorogva kb. 20 métert egy parkolóhelyig, és leállítottam.
Írtam részletes e-mail-t egy autószerelőnek, remélem, hamarosan minden hiba ki lesz javítva.
Addig is, volt már más Chevrolet Aveo tulajdonos, akinek az autójával kb. ugyanez történt? Mennyibe került a javítás, és mi volt a hiba oka? Esetleg valakinek van sejtése, hogy mi lehet ez?
Szerintem nem egy dolog romlott el, hanem több minden egyszerre, és tippem szerint igen drága lesz a javítás.
A motorkerékpár szerelő, akivel beszélgettem, azt mondta, szerinte a katalizátorral és a gyújtástrafóval lehet gond. Persze ő csak tippelt, és semmit sem vizsgált meg.
Pocsolyázás után egyszerre csak hirtelen nem mér többé a kilométer-mutató, de gyújtásadáskor megpöccen, vagyis felélénkül a nulláig. Motorhiba nem világít és nem villog. Kilométerszámláló él, de inaktív.
Nyíregyháza Kosbor utca, régen Chevrolet, most Opel szervíz és szalon. Nekem is behalt a légzsákom, és megoldották szavatossági cserével. Úgy hat évvel ezelőtt. Szerintem nagyon jók, éppen ma jelentettem be az Aveómat, egy féléve az ABS mindenféle furcsa dolgokat művel. Kiszámíthatatlanul belép száraz úton, a visszajelző ég menetközben.
Szia! Kérlek, mondd meg, melyik melyik Chevrolet szakszervízbe szoktad vinni a kocsidat, úgy tűnik, ott elég megbízható, rendes munkát végeznek az információid szerint. Nekem van egy 2008-as Chevrolet Aveo 1.2 kocsim, egy éve vettem, 11 éves, légzsák elektronikai problémával szenvedünk hetek óta, most a harmadik szerelőnél vagyunk, és nem biztos, hogy meg tudják oldani. Nagyon megköszönöm , ha tudnál segíteni! Üdv, és minden jót!
Szia! Akár szennyezés is okozhatja, valamelyik injektornál. Nálam a garanciális Matiznál jött elő. A szervizben megnézték, általános rendszerhibát jelzett. Törölték a hibajelzést, már nem égett a motorellenőrző lámpa. Azt a jótanácsot kaptam, hogy ha megint előjönne a jelzés, alaposan, nagy fordulatszámon pörgessem meg a motort. Többször viszont soha nem jött elő, 3,5 évesen lecseréltem egy klímás AVEO-ra.
Sziasztok nekem olyan szitum van hogy tegnap vettem egy Aveo lt kocsit 2008 as kiprobaltuk elis mentunk papirok kifizettuk megyunk hazafelé pár kilometer utan elkezdett villogni a motorhiba lampa szeruntetek mitol lehet? Hallottam mar hogy aveoknal az ilyen altalanos hiba tehat tobbszor is elofordulhat es mitol? Kerlek segitsetek vlmi otlet?
Sajnos nem tudok bontót, a 12 éves Aveomat a kezdetektől fogva a márkaszervíz felügyeli, eddig két stabilizátorrúd, egy légzsák elektronika, (szavatosságiban), két akkumulátor, egy fogasszíj, két garnitúra gumi, két virágpor, és két motor légszűrő, és egy jobb visszapillantó üveglap volt cserélve, mind eredeti gyári vadi új alkatrész. Az első fényszórók nagyon besárgultak, ott lesz még gond, a jövő évi vizsgánál. Ez úgy látom, típushiba. Egyébként megbízható gép, soha nem hagyott az út szélén. Rozsdát még nyomokban sem láttam a festés alatt. Ez a 8 szelepes verzió. Az ajtó, és egyéb gumi tömítések, mintha vadi újak lennének.
Köszönöm a válaszod. Nem tudsz esetleg egy bontó címet,ahol ilyen autóhoz van alkatrész? hiányzik a hamutartó.
a trafóból kiinduló gyertya kábelek pipáiról a gumi szigetelést a nyest lerágta,azt is kicserélném,ha van mivel. Ha nem akkor leszigszalagozom. szépen megy amúgy,de ahogy hozzányúltam,meg is rázott.
"A gépészet egyetlen lényeges ponton változott a Kalosszal szemben: új az ötajtós Aveo 1,2-es motorja. Két vezérműtengely, négy henger– eddig semmi változás. Ám fogazott szíj helyett már örökéletű lánccal megy a vezérlés, tizenhat a szelepszám, no meg kis fordulaton a kettőből az egyik szívócsatornát lezárja egy flepni."
sziasztok, a páromnak nézek egy 1,2 16V aveot 2010-est. Vezérlése szíjas vagy láncos? ez utóbbiról tudtam de nem találtam róla megerősítést. Tud valaki egy netes szervizelési leírást mutatni róla?
Sziasztok! Van egy 2007es 1.2 8 szelepes Aveom. Már mindent kicseréltünk hátsó szilent,abs kábelok csapágyak a kerékben, fék, gömbfejek összekötők stb. Ja és 150ezer van benne . Fékezés közben ráz az abs de csak lassú tempóról . Mi lehet at oka? Köszi
Egy éve vettem egy 2008-as 1150ccm-es lépcsőshátú, 4 ajtós Aveot. Az lenne a problémám, hogy a hátsó ablak fűtésem nem működik. A kapcsoló működik, biztosíték jó, de nem találom a vezetéket ami az ablakra megy, és nem akarnám nagyon szétbombázni az autót hogy megkeressem. Hol találom a vezetéket, hogy rá tudjak mérni, hogy egyáltalán odáig elmegy-e az áram?