Szia! Megvolt a 30ezres kötelező szervizem. Jeleztem a fennálló nyikorgásos problémát, és kicserélték garban a tsushoban a fékbetéteket egy "más anyagú" fékbetétekre (31ezer volt bennük...). Most már én is "boldog ember" lettem. Ez is letudva. Más téma. Téligumi vásárlás előtt állok. A gyári méret mindenki szerint 205/55/R16. Sokat keresgéltem már a neten, nagyon nagy a választék.Árban 25-30 ig vagyok elengedve per db. Van esetleg valakinek valami javaslata, hogy szimetrikus, vagy aszimetrikus mintázatú legyen, milyen gyártmány, azon belül esetleg konkrét tipus? Természetesen az elsődleges szempont a tapadás lenne. Nem a tuti minta, meg az országuti zajszintre, vagyok ráálva. Érdekelnének a pozitiv negativ tapasztalatok is, ha esetleg valakinek lenne. Előre is köszi a hozzászolásokat.
Nos, én sem tettem többet, mint jeleztem a fékcsikorgást a márkakereskedőnél, ahol mondták, hogy ez sajnos gyakran előfordul, ezért kicserélik ez első fékpofákat. Ott voltam a cserénél végig, nagyon korrektek voltak. / A csere garanciában történt a szolnoki Toyota Heringnél. / Csak pozitív tapasztalatom volt eddig velük. Remélem tudtam valamit segíteni....
Szia! Nekem is van ugyanilyen féktárcsa problémám az aurisommal, már 3szor probáltam megcsináltatni a tsushoban, és mindig ugy kaptam vissza az autót, hogy kész, elmúlt a nyikorgás, aztán amikor megint visszavittem azt a választ kaptam, hogy minden olyan lépést (alkatrészcsere nélkül) megtettek a fékkel, amit hivatalosan erre a hibára a toyota leír nekik. Kérédésem az lenne, hogy mit tegyek, hogy nekem is kicseréljék azt amivel megszünik a nyikorgás? Előre is köszi a választ.
Garanciában kicserélték az Auris első fékpofáit. Kétségtelen, most már nem hallom fékezéskor azt a szörnyű csikorgó hangot... / Volt előnye is: a gyalogosok egyből észrevették hogy fékezek pl. a zebra előtt. /
A forumon (aminek a linkjet elkuldtem) olvastam olyat, hogy ez akkor fordulhat elo, ha se nem hideg, se nem meleg az auto. Ilyenkor az elektronika nem tudja eldonteni, milyen beallitassal inditsa az autot. De szerviz!!!
En meg sose... meg is ijednek nagyon. A bluetoothos kihangositokra mar panaszkodtak, de ilyet meg nem hallottam. Probald meg ezt a kerdest a http://forum.toyotaclub.hu/index.php helyen feltenni. Ott rengetegen vannak, hatha tudnak valaszolni. Amugy en tuti, hogy bemennek a szalonva.
Párom Auris-át tegnap vettük át (1.4 benzin). Azóta legalább 5-ször előfordult, hogy az autó nem akart beindulni. Egyszerűen semmi sem történik a kulcs elfordításakor (hagyományos kulcs, kézi váltó, kuplung kinyomva). Kb. 20-30 másodperc után aztán beindul simán. Arra gyanakszunk, hogy a BLuetooth-os kihangosítóhoz lehet valami köze a jelenségnek (talán keresi a telefont?). A használati útmutatóban semmi ilyesmiről nem írnak. Tapasztalt valaki hasonló problémát?
Csak megerositeni tudom, nagyon jol es okosan(!!!) mukodik az automata klima. Valtogat kulso/belso keringetes kozott, labra melegebbet nyomat kicsivel (nem mindig, ezt is varialja), mert ott tud az ember legjobban fazni. Ha egy napon alltal a hosegriadoban egy feher marvanylapokkal lerakott parkoloba es beulsz, kb 2 perc kell, mire hideg jon, a felforrosodott muanyag miatt. Na jo, lehet csak 1 perc :) Utana aztan az a jo kis "barlanghideg" jon :) Hat a teljesitmeny pedig... nekem 2.0 dizel verzio van, arra nem lehet panasz ;)
Hali, Az aut klimarol magam reszerol tenyleg csak szuperlativuszokban tudok beszelni. Ceges utazgatasok soran vezettem jonehany felso kategorias berelt kocsit, de az aut klima mindegyikben tul brutal volt - azaz ugyan hutott mint gep, de messze nem volt kellemes. Ebben meg 3 perc utan mar erzem, hogy egesz jo, 10 perc mulva tokeletes megsem "ut agyon". Ha pedig beallt szepen es finoman tartja a hofokot nem kell bizerbalni.
Nekem 3 hete van 1.4 Aquatis-om, meg vagyok vele elégedve, az autoamata klima nagyon jó, eddig csak a hőfokszabályozót kellett nyomogatnom. A kétzónás rendszer is jól működik 3-4 fok eltérést is jól tolerál. 1600 km tapasztalata alapján a fogyasztás 50-50 % városi és országuti használat alapján 7.5-7.7 / 100 km.
Szia! Nincs szükségem sportosabb autóra, csak zavarba ejtett visszaülve a sajátomba, hogy tudja azt, vagy még jobb, mint egy jóval erősebb motor. A kényelmet viszont nem érdemes összehasonlítani, az engem teljesen meggyőzött. A fogyasztását pontosan megtudtam mérni. Az autópályán ráálltam Siófoktól a 120-ra és 30 km-át tartottam az átlagfogyasztásmérő beállításával. Fóti Cora-tól meg a 90-es tempót tartottam Vácig, így jöttek ki a már megírt adatok. Engem is az Aquatis felszereltség érdekel. Mennyire jól működik a aut. kondi? Üdv.
Helo. Nagyon komoly tapasztalataim ugyan nincsenek, mert mult heten vetem at a kocsit (1.4 benzines Aquatis) es azota egy jo 1000et mentunk vele - tehat nem sokkal tobbet mint te azon a hetvegen.
Teny, hogy az 1.4 nemigen tepi fel az aszfaltot szoval ha valami "komolyabb" / sportosabb elmenyre vagysz akkor lehet erdemesebb 1.6ban (vagy dizelben) gondolkozni. Tenyleg attol fugg, hogy mik a preferenciaid es meddig tart a takarod reszemrol 80%ban gyerek a hatam mogott vagy a varosban docogok ehhez tobb mint eleg amit kapok a kocsitol. Ugy vetem eszre egyebkent, hogy megy a gep "sportosabban", de kizarolag 2500 folott. A 80rol 120 eppen ezert elegge rendben van palyan, de ha orszaguton akarsz elozni azt azert vegig kell gondolni.
Cserebe viszont tenyleg megkapod az 5 csillagot az NCAP-en es altalaban egy nagyon komfortos kis kocsit. Kenyelem es belter szerintem tenyleg tokeletes.
Motorzajt gondolom te is tapasztaltad, ez elegge szubjektiv nalam 120-130 kornyeken meg eppen jo, 100ig gyakorlatilag nincs. Fogyirol majd nyilatkozik valaki akinek mar van benne legalabb 10-15 ezer az elso 1000 utan nalam 6.8 volt ez 80%ban orszagut/palya 100-130 kozott, kimeletes uzemmodban.
Ha tudsz, nézz nyomaték- és teljesítménygörbéket a két autóhoz.
A Toyota (sajnos?) az utóbbi időben ráment a környezetvédelemre, már most is Euro4-es motorokat gyártanak, amiről jó tudni, hogy ugyan nem szennyezik (annyira) a környezetet, viszont nem is mennek annyira, mint egy hasonló teljesítményű (csúcsteljesítményű), 8-10-12 éves motor. És akkor ez még midnig csak a hajtáslánc első része, utána van még a váltó és a végáttétel, amin megint sok múlik. Plusz az Auris tippem szerint legalább 200, talán 300 kilóval nehezebb, mint a Felicia. A biztonság és a környezetvédelem oltárán feláldozták a (sportos) vezetési élményt.
Én azt javaslom, hogy ha kételkedsz, próbáld ki a nagyobb motorral is. Árban azért az már húzósabb. Ha belefér, esetleg egy dízelt is, bár nekem az a véleményem, hogy az 1,4 literes tényleg csak igen lassúcska városi közlekedésre elegendő, nagyon virtuskodni nem lehet vele (a 2,2 D-CAT meg épphogy túllő a célon). Nyilván ez személyes ízlés kérdése.
Váci Toyotánál voltam tesztvezetésen áprilisban, mikor a nyílt nap volt. Az autó megtetszett, de a tesztvezetés alkalmával nem lehet megállapítani a vezetési élményt, kényelmet, így megbeszéltem velük, hogy megkaphatnám e egy hosszabb útra. Pár nap múlva felhívtak, hogy engedélyezte a főnök és elvihetem hétvégére. Mivel dolgom volt Komlón ez pont alkalmas volt a kipróbálásra. A hétvégém 12000 Ft-ba került, ennyit kértek érte, ami még a baráti árnál is barátibb. Más kereskedőknem nem ilyen a hozzáállása. Ha ez az autó mellett döntök biztos náluk fogom megvenni. A jelenlegi Feliciam 10 éves, igaz nem korszerű, de nagyon megbízható. A következő autómat is hosszútávra kívánom választani, mert nincs lehetőségem pár év után cserélgetni. A rugalmasságára meg azért lennék kíváncsi, mert nem éreztem olyan húzósnak mint a jelenlegi autómat (68 LE), de lehet hogy csak én voltam túl óvatos. Üdv.
Én most olvastam a kérésedet... Az én Aurisom 1,4-es, de eddig városi forgalomban 8,6 l/100km, vegyesen pedig 6,7 l/100km fogyasztást mutatott a müszer. Remélem ez is segít a döntésben!
Szerintem senki nem mérte, ha meg mérte, akkor az egy szám, ami roppant csalóka. Ha nálad volt tesztvezetni (egybként honnan kaptad?), akkor a benyomásaid között ennek is benne kell lennie.
Nekem a 2,0 D-4D igen rövid, igen frusztráló tesztvezetése alatt is volt alkalmam a 80-120-as gyorsulást letesztelni, teljes elégedettségemre.
Az 1,4 D-4D viszont óriási kiábrándulás volt.
Benzinessel nem mentem, az talán nem verte volna ki a biztosítékot.
Sziasztok! Új autó vásárlása előtt állok. Több típust volt szerencsém kipróbálni, de eddig mind külső, mind belsőre az Auris tetszett meg. Mikor a párom meglátta tesztvezetés alkalmával letiltott a további autókeresésről. 45 évesen nincs szükségem sportos autóra és nem is kívánok ennek megfelelően vezetni, de azért kíváncsi lennék pár adatra, és ehhez kérném olyan tulajdonos segítségét, akinek 1,4 -es járgánya van. Mérte már valaki a rugalmasságot, 80-ról 120-ra történő gyorsulást 4. és 5. fokozatban? Volt szerencsém egy hosszabb úton kipróbálni, az egyik kereskedéstől ki tudtam bérelni egy hétvégére és így 780 km mentem vele. Ezen szerzett tapasztalatom: Az autó kényelme nagyon jó, az oldaltartása és az ülési pozíció tökéletes a 178 cm magasságomhoz. Alapjáraton csak a fordulatszám mutatóból derült ki, hogy jár a motor. Az átlagfogyasztásom 7 l-re jött ki, ebben volt autópálya Gödöllő-Siófok (120-130 tempó) és Siófok-Komló valamint egyéb rövidebb utak. Tartós 120 km/h mellett a fogyasztás 7,5 és 90 km/h esetén 5,6. Másoknak milyen tapasztalatai vannak? Milyen sebesség mellett zavaró már a külső ill. a motorzaj? Üdv.
Ne hidd. nem gyári felszerelés, külőn garancia jár rá. ha jól tudom 1 év.
-Mondjuk a vedelem tema ettol meg all, te mit tervezel?
Még nem terveztem semmit. Az előző kosijaimat egy itteni fórumos riasztós sráccal csináltattam. Valószínűleg ezt is ő fogja. Hallgatok a szavára, sokan meg vannak vele elégedve.
A garanciális olajcserét ne keverjük be a témába. Nem közvetlen ide tartozik. Mivel az olajcsere össze van vonva egy általános állapotellenőrzéssel, és ennek az elmaradása okozza a garancia vesztést. Nem az olajcsere mikéntje. Ez csak a motort érintené.
Ha utólagos hifit építtetsz be max a gyári rádió garija ugrik. Rosszabb esetben a hangszóróké. És ha a hangszóró tönkremegy, mert túl lett hajtva a hifi miatt, a hifisé a felelőség. De ettől nem vesztheted el mondjuk a központi zár elektromos részének a garanciáját. Ha utólagos fütést építtetsz be, (igaz nem ttudom pontos beszerelés menetét) akkor rosszabb esetben az üzemanyag rendszert érintheti a kérdés, de az biztos hogy a tápszivattyút már nem. A túrbót meg főként nem!!
Persze szeretnek a kereskedések ezzel zsarolni, hogy legyen bevételűk, de a valóság ettől távol áll. Szerintem nézz körül és nézd neg hány autó jár utólagos beszerelésű eszközökkel. Gondolod azoknak mind ugrott a garanciája?
A tuning tényleg veszélyes kérdés. Ott mondhatják: a motor meghibásodása a tuning miatt történt. A fék is nagyobb teljesítmény miatt ment tönkre. A váltó sem birta a nagyobb terhelést.stb De mondjuk egy elektromos ablak avagy elektronika meghibásodása már nem ide sorsolandó.
Nekem egy 1,6-os sol felszereltségű Aurisom van. 2000 km van benne és teljesen esetlegesen furcsa hangot ad magából ki (bugó, sípoló), főleg akkor, ha lassan haladok, vagy parkolok. A hang valószínüleg hátulról jön, de nem tudom azt mennyire vezeti el a karosszéria. Tudok a fékek széria hibájáról, de nem tudom, hogy ez az-e, mert akkor is hallottam, amikor a féket nem nyomtam.
Hat es meg az sem egyertelmu hogy hulyeseg vagy illogikus. Ha a villamosmernok cimbi csinalja a riasztot vagy a jarmuepito az olajcseret versus elso eves szakmunkastanulo a kulonbseg annyi, hogy ha a toyota elb@ssza mondjuk a fedelzetid Te gariban cserelteted, ha viszont a diplomas cimbi baltazza el nyilvan a gyarto ezert nem vallal felelosseget - es ha egyszer valaki belenyul baromi nehez lenne bizonygatni, hogy marpedig nem is azert romlott el.
Ezert a markaszerviz azt mondja ha belenyulsz jol teszed, de akkor ne akard a garit.
Masreszt ugyan igaz, hogy minden beepitett kutyu min 2x aron megy a markaszervizben, de ott azt is kifizeted, hogy ezekre a kutyukre is megkapod a 3 evet.
Nomeg 4 millas kocsinal tenyleg kicsit fazok ha beletur a "haver" foleg egy "profi" riasztos
Mondjuk a vedelem tema ettol meg all, te mit tervezel?
Hülyeség vagy nem, banánisztánban ezt sajnos lehet.
Példa: Honda márkaképviselet (nemtommelyik). 2 éves autó, garanciális szervíz plusz rendes időszakos átnézés. Szervízvezetőt kérdezi a haverom, aki konkrétan Győrben végzett diplomás járműépítő mérnök: -- Én otthon nem cserélhetek olajat, szűrőt, ékszíjat meg ilyeneket? -- Cserélhet, csak akkor ugrik a garancia. -- Úgy is, hogy papírom van róla? -- Persze, úgy is. -- Ezek szerint ha a szakmunkástanuló (első éves, gyakorlaton volt ott) cseréli, az rendben van, mert itt csinálja, de ha én hozzáértőként otthon, az nincs? -- Pontosan -- zárta le a beszélgetést a szervízvezető.
A Toyota Emil Frey értékesítője riogatott azzal, hogyha én rakatok be bármit, beleértve utólagos hifit, ablakemelőt, riasztót, kiskutyafülét, akkor az érintett résznek, így ez esetben az elektromosságnak lőttek garancia szintjén. Ha mondjuk állóhelyi fűtést rakok be, akkor meg az üzemanyagellátó rendszernek (beleértve adagoló, magasnyomású rendszer, turbó).
Tuningolni a legritkább esetben szoktak új autót. Ha meg azt tuningolnak, a tulaj pont tenni fog rá, hogy van-e garancia vagy sem.
Nyilván illogikus és emiatt érthetetlen a gyakorlat, ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy az autóeladás nem üzlet Magyarországon. Rentábilissé két dologgal lehet tenni: (kötelező) szervizelés és hitel.
Hali, en vegul a Tsuho M5-nel vettem meg es nekem maximalian tetszett a hozzallasuk. Gyakorlatilag vegigprobaltattak velem az osszes autot mindent pontosan kiszamolgattak a kulonbozo verziokban es egy percig sem volt az az erzesem, hogy mar unja a kerskedo a tokolest.
Arban nalam a 4,35-es listaarbol 150-et engedett pluszban pedig adott egy valtozarat (szalonarban 85 :) es szonyegeket. Ebben benne van, hogy most van az Aurisra egy 4% THM akcio, azt mondta a srac ha kp-re veszem akkor nagyobb engedmenyt tud adni a listabol (es ezt meg azelott vazolta mileott mondtam neki, hogy lesz hitel is)
Vedelemrol nalam valtozar, gyari imo es riszto + vszleg moterterzarat meg berakatok. Az, hogy a szalonbol lopnak meg sztem kicsit varosi legenda es hat ha mar akozott kell valasztanom, hogy a kukutyin bt vagy a toyota matasson a kocsiba nem is tudom..
Sziasztok. Regota olvaslak benneteket, de csak most ertem el addig hogy hozzaszoljak. Az aszonynak szeretnem lecserelni regi Yarisat, es az Auris-ra esett a valasztasunk. Remelem jo dontest hozunk. A napokban rendeljuk meg a vasat, ha minden jol sikerul. En is gondolkozom utolagos vedelemben es most pont ez miatt szolok hozza.
Ha a jarmu elvesztene garanciajat egy motorterzar vagy valtozar avagy riaszto szerelese miatt, akkor szerintem egy egesz piac huzhatna le a redonyt. Gondolj bele, az a sok roasztos hifis es egyebb beszerelo aki nem szekszervizben dolgozik, az mit csinalna ezek utan?? Az hogy egy auto elveszti a garanciajat teljesen suket bebeszeles.
Nekem is szereltek a z automba utolagos cuccokat, es voltam mar garancias szervizelesen. Az Immorol tudtak, a valtozarat lattak, a motorteret fel sem tudtak nyitni mig en fel nem nyitottam, és megis kicsereltek az egesz gyujtotrafot, garanciaba! Errol ennyit. Butasag 100e penzert meta risztot szereltetni. foleg a szalonban! Onnan lopjak a legtobb autot.
Mas: Ti mennyi kedvezmenyt tudtatok kiharcolni kedvezmenynek? Mennyire vagytok megelegedve a szalon hozzaalasaval?
Koszi, mar alig varom a keddet, hogy minimum orszagjaro korutra induljunk :)
Riasztoval kapcs is pont arra jutottam amit mondtal, azaz ha beleturkalnak a gepbe es emiatt ugrik a garim az nagyon nem eri meg, masreszt itt a kocsival egyutt erre is jar a 3 ev gari szoval szoltam ma a kereskedonek, hogy rakjak bele.