Sziasztok! 123-as gazdik, barátok, rajongók (fekvőlámpás, ződcséges, W123, olajkályha) szakadjunk le a Mercedes-Benz topik-ról és nyissunk ennek a típusnak a kultikus állólámpáshoz hasonlóan topikot... Szóval jöhetnek képek, tapasztalatok, kérdések ... megmiegymás!
Üdv, 1984-W123-200D-ből kivettem a porlasztócsucsokat, és az alattuk lévő alátétet. Akkor vettem észre, hogy az1-2hengernél kissebb fúrat van, míg a 3-4hengernél nagyobb, itt látom az izzító gyertyákat.. Ez befolyásolja a motor müködését?
Az furcsa. 300D-m nem volt, a négyhengeresbe meg bontottan vettem az utángyártott hűtőt is, újjal nincs tapasztalatom. Most is bontott Behr van a 240D-ben, ha jól tévedek (volt már benne pár, az egyik folyt, a másik csak könnyezett, ez most végül jó).
nekem csak ez az 1 23-asom van, 300d, "eredetileg" amikor vettem autómatáshoz való hűtő volt benne 40mm vastag , a hűtéssel nem volt gondom, de megfolyósodott, kicseréltem 33 mm-esre , ezt hozta hozzá ... , közben motorfelujjítás is lett, na azóta lassabban melegszik mint az " átlag" de 120-130-nál már nem elég a hűtő , felmegy 90-re, ha ráhúzom a fűtést kicsit javít ,de nyáron??
Volt nekem az a kimondottan vékonynak kinéző utángyártott (nem mértem milyen vastag, de szemmel láthatóan vékonyabb, mint a gyári), azzal volt a legstabilabb a hűtésem. Igaz, 200D volt, de kész volt, mint a matekházi, sokat ment padlón. Hosszabb, tartós emelkedőnél felment 90ig a víz, egyébként 82 volt stabilan. Ezt a 240D sem tudja a gyári vastagságú hűtővel, új, Wahler termosztáttal sem...
arra figyelj , ha 300d -hez kell akkor 40mm vastag legyen, a 32-33 vastag még a kézishez is vékony, viszont szinte mindenhol azt árulnak meg 28-ast, nem is tudom mihez elég.
Nem tudom, van-e valami különös oka, hogy ragaszkodsz a benzineshez, de azon túl, hogy talán kevesebbet futottak, mint a dieselek, legalább annyi, de cserébe drágábban megoldható problémát tudnak rejtegetni. A felhozott M115 motor például egy kiváló Stromberg karburátort hord a jobb oldalán, amit nagyon kevesen vállalnak el, és még kevesebben tudnak megcsinálni, ha beteg.
Nem tudom, hogy milyen árkategóriában nézegetsz, de a 77-es autók még kevesebb korrózióvédelemmel készültek, mint a későbbiek, ezért rozsda szempontjából mindenképpen nézd át, főleg alulról, taposók, futómű bekötési pontok, ablakfalcok, emelőbakok, küszöbök, sárvédőívek, doblemezek környékén. Tákolás lehet rajta, minél kevésbé tákolt, annál jobb esélyed van belőle később szép, jó autót csinálni.
A futómű egész emberi pénzből összerakható, a kormányholtjáték széria ezeknél, de a mértéke nem mindegy. Elöl van benne vagy 10-12 gömbfej(hadd ne számoljak utána), ha egy-kettő lóg, az riasztó lehet, de kis ügyességgel 2500 Ft körül van darabja Lemförderből is... Persze, a sok kicsi sokra megy. Kopóalkatrészt (féktárcsa, fékbetét, ilyesmi) emberi áron lehet hozzá még kapni, azoktól nem kell félni.
A beltér már nagyob falat lehet, főleg egy első szériás autónál, nemigen van választék színben, ha pedig valami ritkább színhez kellene alkatrész, akkor nagy mázli/kitartás kell a sikerhez. Fekete belsőhöz például könnyebb ülést találni, mint Bambus vagy Pergament színűhöz.
A tetőablaknál a levélfogó filctömítések sem olcsók, és ha el van rohadva a tálcája, az csere, bár ez utóbbit még lehet találni kis ügyességgel bontottan, de nem egyszerű móka kicserélni...
Ha bárhol vizes a szőnyeg az utastérben, alatta jó esély van rozsdát találni, és nem mindig egyszerű meglelni, hol jön be a víz.
(Nekem 240D-m van, ha valami kérdésed lenne, írj privátot bátran, talán még az email-om is elérhető a profilomnál)
190E tulaj vagyok, de kacsingatok az állólámpás, és a 123-as fele is.
Kinéztem magamnak egy jó állapotú, 1977-es gyártmányú 123-ast.
Teljesen rozsdamentesnek tűnik kívülről az autó. A 2.3-as karbis mocit nem ismerem (m 115), nem száguldozni akarok vele, de 109 lóerő és a másfél tonna nem tudom hogy viselkedik. A 190-esem 1.8-as 109 lóerős 5 gangos, de kisebb nyomatékú, mint a 115-ös, az megfelelően megy.Mire kellene figyelni vételkor? Schiebedach is van a kocsin, úgy emlékszem emiatt szokott gond lenni a kasztnival.Előre is köszönöm a segítséget!
280SE automatát átépítjük OM617 300D-re, mert papíron diesel, és beteg ez a 280as motor. A kérdésemaz, hogy hogyan kell bekötni a vákuumot az automata váltóhoz? Szereztem egy automata valto vezérlo vakuumszelepet amit elvileg az adagoló hajt meg, de a valtobol jon fel egy bowden is, nekem meg nincsenek meg annak a mozgatórudazatához tartozó elemek... Mûködni fog úgy is, ha azt a bowdent nem kötöm be? Illetve a váltóvezérlõ vákuumszelephez is valami vákuumfordító kapcsoló is kellene a szelepfedél tetejére? Ilyenem sincsen. Ha simán adok a váltónak vákuumot egy elosztóval pl a vákuumszivattyúra, akkor mûködni fog? Az M110en szívósor vákuumot kapott. Ez a bowden dolog aggaszt.
123-as tulajként, gondoltam megosztom, hátha van aki nem tud róla: 2016-ban lett 40 éves a Mercedes W123, amit a magyarországi klub egy országos találkozóval és egyéb rendezvényekkel ünnepel meg. Időpont: 2016. szeptember 10. Helyszín: Kiskunlacháza, repülőtér. Bővebben: w123club.hu illetve facebook.com/40w123
Sziasztok! Merci 2200 cm3- as benzines karburátorom megadta magát. Szerelőt tudnátok ajánlani? Vagy esetleg valakinek nincs ilyen bontott, de jó karburátora?