Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ŰTH Creative Commons License 2018.03.30 0 0 506

Sziasztok!

Kicseréltettem a BH kerékagyat. Kiderült, hogy miért hullott szét 37 eKm alatt: nem gyári volt, hanem valami utángyártott szar. A gond ezzel csak az, hogy a márkaszervizben ahova akkor még jártam, nem hívták fel a figyelmemet arra, hogy 63+ÁFA-ért nem gyári cuccot építenek be a 186 eKm-t futott, és akkor széthullott gyári alkatrész helyett. Legalábbis nem emlékszem rá, hogy ilyen figyelmeztetést kaptam volna, vagy hogy kérdezték volna, hogy mit választok: utángyártottat 1-2 nap alatt vagy inkább várok picit a gyári alkatrészre. Ha kérdezik, valszeg az utóbbit választottam volna.

Akkor sem gyónták meg az utángyártottságot, amikor a követező 15-ezres szerviznél elővigyázatosságból kicseréltettem a JH kerékagyat (ha már egyszer széthullásra hajlamos a márkaszrviz szerint), és a JH-ért 122+ÁFA-t kértek. Pampogtam, hogy hogyhogy a JH kétszer annyiba kerül mint a BH? Az volt a válasz, hogy időközben felment az ára. Most már tudom, hogy a helyes válasz az lett volna, hogy utángyártottat építettek be, nem gyárit. Mivel lehúzást sejtettem, otthagytam azt a szerviz.

 

Most munkadíjjal együtt bruttó 167 eFt-ot fizettem a BH kerékagy cseréjéért. Ebből maga a kerékagy bruttó 126 eFt volt (20% kedvezménnyel).

 

Tanulságok:

- A 195 eKm-es szerviznél valszeg teljesen feleslegesen cseréltettem ki elővigyázatosságból a hibátlan eredeti JH kerékagyat. Aszerint a márkaszerviz szerint, ahova a turbófelújításos nem márkaszervizes kitérőt követen hordom az autót, nincs a hátsó kerékagyaknak semmiféle típushibája. Még soha egyet se cseréltek. Hogy nekem 186 eKm-nél széthullat, az egy egyedi eset volt. Szerintük csak a Navara-knál van ilyen típushiba. De ott tök más a kerékagy.

- Olyannyira nem gyakori ez a meghibásodás, hogy európában nem is volt ilyen gyári alkatrész. Repülővel hoztak be Japánból. (Ez meglepett, mert nem Japán gyártásúak ezek, de állítólag volt valami logisztikai átszervezés idén januárban.)

 

A szétesőfélben lévő kerékagyra annyi előjel utal, hogy 30-40-es tempó felett megjelenik egy halk súrlódó hang, ami a tempó növekedésével se igazán gangosodik fel. Autópályatempónál is csak egy olyan halk nyenyenyenyenye hallatszik. Aztán ebből nagyon hirtelen lesz durva kattogás akár már gurulásban is, akkor vége. Nem szabad tovább menni, mert leszakadhat a hátsó kerék. Trélert kell hívni... Úgyhogy megjelenik a nyenyenyenyenye, akkor irány a szerviz. Megemelve az autót azt lehet tapasztalni, hogy a kereket megrángatva az lötyög a féltengelyen, mintha a kerékcsavarok nem lennének meghúzva. Ijesztő dolog...

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: ŰTH (503)
ŰTH Creative Commons License 2018.03.30 0 0 505

Szia!

Nekem a turbó felújításával végződő "jelenség" annyi volt, hogy nagy ritkán előfordult 1-1 csepp olaj az auto alatt a garázs padlóján, illetve néha égett olajszag érződött az autó körül. Mindez egyértelműen olajszivárgásra utalt, amit megnézettem az esedékes 15 ezres szerviznél. Lokalizálták a szivárgást: a közteshűtő csövébe nyomta ki az olajat a turbó. Lógott egy picit a tengelye. A középrész cseréjével járó felújítás az ilyenkor kötelező olajcservel együtt (ez mondjuk nekem egybe volt kötve a 210 eKm-es olajcserével/szervizzel, tehét nem volt plusz költésg maga az olajcsere) bruttó 334.352,- Ft volt. Ezt nem márkaszervizben végeztettem, hanem egy sima Nissan-os szakszervizben.

 

A turbó kopottságénak amúgy más jele nálam nem volt. Dolgozott rendesen, semmi hangja nem volt. Az olajszivárgás volt az egyetlen rendellenesség. 

 

Amúgy miért kérded? Tapasztalsz valami furcsaságot?

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: Ákos760126 (504)
Ákos760126 Creative Commons License 2018.03.29 0 0 504

Sziasztok!

 

Sziasztok!

 

 

Érdeklődnék hogy mi volt a jele a turbó hibájának és mennyibe fájt a felújítás?

 

Előre is köszi!

A középkonzol problémám megoldódott, mert találtam a neten.(Németországban)

Jövő héten lesz fóliázva és beépítve.

 

Üdv mindenkinek és kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

ŰTH Creative Commons License 2018.03.25 0 0 503

Megint trélereztetnem kellett. :-(

A 2016 augusztusában, 37 ezer kilométerrel ezelőtt szétesés miatt cserélt bal hátsó kerékagy hullott szét. Akkor mondták, hogy csoda, hogy ennyit kibírt, merthogy 60 ezret szokott csak bírni, no de hogy 37 ezer kilométer után szétessen egy kerékagy?!?! Ez azért durva.

 

Ezúttal már rutinos assistance júzerként élből kértem a csereautót. Az "esemény" után két és fél órával már a garázsomban állt a skodri úgy, hogy közben a gépsárkányt is leadtam a szervizben trélerrel.

 

Ha nincs még assistance-otok, kössetek. 1) Megéri. 2) Úgy tűnik, szükségetek lesz rá nektek is.

(Ha csak nem az van, hogy az enyém egy "peches" példány.)

 

Üdv:

ŰTH

ŰTH Creative Commons License 2018.03.17 0 0 502

Szia!

Volt valami hibajelzés a műszerfalon (piros töltés lámpa)? Vagy csak hallottad a redellenes zajt? Netán az akku alacsony töltöttségére utaltak jelek?

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: mézesmadzag2 (501)
mézesmadzag2 Creative Commons License 2018.03.15 0 0 501

Szabadonfutót a generátoron kicseréltettem. 10e alkatrész 10e munkadíj

163e-nél jött a hiba, bizonytalan töltés és kattogó hang a generátor felől.

ŰTH Creative Commons License 2018.03.14 0 0 500

Mi lehet a baj? Ennyiből ezt nem lehet megmondani.

Hol keresd a hibát? Egy szakszervizben, szerelő bevonásával.

Ez annál bonyolutabb szerkezet, hogy házilag próbáld megkeresni az összkerékhajtási rendszer hibáját.

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: Csmke (499)
Csmke Creative Commons License 2018.03.13 0 0 499

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Egy civil szervezetet képviselek és kaptunk a rendőrségtől leselejtezett 2007-es évjáratú Nissan Pathfinderből egyet. (ingyen) Ajándékba, és ugye a mondás szerint ajándék lónak ne nézd a fogát! :)
A problémám, nincs összkerék hajtás, bárhová tekerem a kapcsolót a műszerfalon, csak a hátsó hajtást mutatja. kipróbáltuk egy kavicsos parkolóban, és valóban csak a hátsó kerék hajt. Hol keressem a hibát, mi lehet a baj? 
Válaszokat előre is küszönöm!

Mzoli80 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 498

Üdv mindenkinek! Ilyen műanyag elemet keresnék, mai fogja a kéder gumit.  Jobb első ajtóhoz kellene. Sehol nem találtam eddig. Segítséget előre köszönöm.

 

 

 http://indafoto.hu/mzol80

Ákos760126 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 497

Köszi a segítséget, ezekre nem is gondoltam.

Az osztrák bontó érdekes lehet,mert vannak ismerősök.

Közben futottam egy kört itthon is.A pohártartóra kaptam egy 200 ezres ajánlatot.

Még jó hogy ültem.

Marad az osztrák vonal.

Ha találok címeket veletek is tudatni fogom.

 

 

Üdvözlettel:

 

Ákos

 

Előzmény: ŰTH (494)
ŰTH Creative Commons License 2018.03.03 0 0 496

Sziasztok!

Megint szívtam egy nagyot a gépsárkánnyal. Trélereztetnem kellett...

 

Először még bő két hónapja volt egy fura jelenség: piros lámpánál D-ben állva minden egy pici alapjárat ingadozás után lefulladt a motor. Semmi hibajelzés. Újraindít - pöcc röff - gond nélkül megy tovább. Szerviz felhív: háááát ha nem ír ki semmit, akkor nem tudjuk mi lehet. Majd ha megint jelentkezik a probléma, akkor foglalkozunk vele. Oké... Két hónapi semmi probléma, simán teszi a dolgát a gép, ahogy szokta.

 

Múlt héten pénteken hajnalban (5:35-kor indulok otthonról) az első kereszteződésbe enyhén fékezve begurulok... balra néz, jobb néz... senki nem jön, mehetek... gázra léééééép... és semmi se történik. Nem veszi a gáz az autó. Eltelik 2-3 másodperc (ami nagyon lassan telik egy kereszteződés közepén), és ecccercsak veszi gázt, és megy, mintha mi sem történt volna. Úgy 15 kilométer múlva ugyanezt megint eljátszotta (megint egy kereszteződésben). Aztán megérkeztem ahova mentem, és 2 órát állt a hidegben a gép. Indítom pöcc-röff, de jött egy telefon. P-ben állva beszélgetek járó motornál, ecccercsak alapjárat ingadozás, lefulladás. Újraindít, alig indul be, alapjárat bizonytalan, nem veszi a gázt, majd lefullad. Párszor újrapróbál, ugyanez.

Assistance felhív, tréler megszervez, másfél óra múlva meg is jön, a legközelebbi márkaszervizbe beszállít.

 

A munkafelvevő beindítja, pöcc-röff, semmi hiba. Motortér ellenőrzés járó motornál... semmi látható rendellenesség, de egyszer csak alapjárat ingadozás, majd motor fulladozás, egyenetlen járás. A szaki egyből átlátja: nem kap üzemanyagot a motor. Benyúl az üa szűrő alatti kézi pumpához (amivel légteleníteni lehet az üzemanyag rendszert), hármat rápumpál kézzel, és a motor járása azonnal normálissá válik.

 

Röpdiagnózis (növekvő ársorrendben): vagy valami kis gumi biszbasz a a ludas kézi pumpában, vagy az üa szűrő van eltömődve, vagy a magas nyomású üa szivattyú egyik nyomásszabályozó szelepe romlott (kopott) el.

 

Végül is az utóbbi lett, de szerencsére nem az, amelyik a közös nyomócsövet táplálja meg (mert az bő 200 kiloforint), hanem az alacsony nyomású oldali volt rossz, ami "csak" 43 eFt (bruttó).

 

A ceh mindenestől (diagnosztika, üa szűrő + csere, szelep + csere + ÁFA persze) 90 kiloforint.

 

Szerencsém volt, mert az assistance 3 munkanapig fizet csereautót, és szerda délutánra kész lett az autó. Életemben először volt szükségem komolyan az assistance-ra (akkulemerüléses bikázás már volt, de komoly lerobbanás még nem), és tökéletesen működött a dolog. Vasárnap este taxit küldtek értem, hogy elvigyen a Hertz-hez felvenni a csereautót (Skoda Octativa Combi 1.5 TSI DSG), a kölcsönzőben már vártak, 2 perc alatt a kezemben volt a skodri kulcsa, mehettem dolgomra. Szerda délután a Nissan márkaszervizben hagyhattam az autót, amikor átvettem az enyémet.

 

Tanulság? Kettő:

1) Hiába vigyáz az ember az autójára, hiába szervizelteti lelkiismeretesen, egy 200+ ezres futásteljesítményű dízel autóban bizony romlanak el dolgok.

2) Én eddig mindig a márkaszerviztől kaptam ajándékba az assistance biztosítást, gondolom a hűségemért cserébe, de látszik, hogy nagyon megéri megkötni saját pénzből is. A trélerezés lett volna vagy 20-30 ezer, és a skodri bérlete napi(!) 29 ezer lett volna.

 

Üdv:

ŰTH

sa-gx180 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 495

A szellőző letört ?  Azt kapsz bárhol.

 

A karcokkal meg menj el egy profi autókozmetikába, csodákra képesek.

Előzmény: Ákos760126 (493)
ŰTH Creative Commons License 2018.03.03 0 0 494

Hát ez tényleg eléggé lelakottnak tűnik... :-(

Én az USA-ból rendelném meg a szükséges beltéri elemeket valami webáruházból.

Ha ezt macerásnak találod, akkor próbálkozz egy osztrák bontóban. Azért nem idehaza, mert itt kevés Pathfinder-t adtak el, ezért nem nagyon van idehaza bontott alkatrész, legalábbis beltéri elemekből. (A Navara-val közös alkatrészekből persze van bontott felhozatal, de neked nem ilyen dolgok kellenek.)

 

Üdv:

ŰTH 

Előzmény: Ákos760126 (493)
Ákos760126 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 493

Tisztelt ŰTH!

 

Előre is köszi hogy próbálsz segíteni.

Küldenék pár fotót hogy miről is lenne szó.

Előzmény: ŰTH (492)
ŰTH Creative Commons License 2018.03.01 0 0 492

Használd egészséggel.

Ha konkrétabbat kérdezel, talán tudunk segíteni.

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: Ákos760126 (491)
Ákos760126 Creative Commons License 2018.02.27 0 0 491

Üdv Mindenkinek!

 

 

Tegnaptól lettem az autó (3.0 V6) gazdija.

 

Sajna elöttem nagyon genyó gazdája lehetett, így leélte az utasteret .

Szeretnék egy-két dolgot cserélni de fogalmam sincs merre induljak ahol ne húznak le.

Előre is köszi Mindenkinek

Mzoli80 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 490

Szia. Köszönöm a segítséget. 

Előzmény: ŰTH (488)
mézesmadzag2 Creative Commons License 2018.02.21 0 0 489

Üdv mindenkinek

 

Valaki próbált már navarán v pathfinderen generátor szabadonfutót cserélni?

Megcsinálm de a tengelyen nincsen rögzítőbemarás.

ŰTH Creative Commons License 2018.02.20 0 0 488

Szia!

A felszereltség ismertetésénél van pár marhaság:

- Az "állófűtés" nem az, aminek nagy valószínűséggel gondolod. Csak az alapjárati fordulatszámot emeli meg, és csak üresben. Az ég-világon semmi érdemi hatása nincs a motor bemelegedésére.

- Nem tudom, mi lehet az a "kiegészítő fényszóró". Gyári felszerelés nem lehet, utólag felszerelt lámpa pedig nem látszik rajta.

- Guminyomás ellenőrzi nincs gyárilag ehhez a típushoz. Persze lehet, hogy a tulaj valami BT-s akármit beszereltetett utólag.

- Állítható futómű gyárilag nincs.

- AUX csatlakozó gyárilag nincs.

- Az enyém nem játszik le WMA-t.

- A képernyő NEM érintős gyárilag.

Ezek amúgy szerintem nem lényegi dolgok...

 

Valóban szép állapotúnak tűnik. Az ülések állapotából ítélve gondos gazdája volt. 240 eKm nem sok, ha tényleg rendesen karban volt tartva, de azért készülj fel egy olyan "apróságra", mint a turbó generál. Az enyém 210 eKm-nél szorult felújításra úgy, hogy NAGYON megvigyázom a gépet.

 

Én az információk alapján elmennék megnézni, és elkérném az összes rendelkezésre álló szerviz infót. Csak akkor venném meg, ha nem az előírt 30 ezres szerviz ciklust tartottak, hanem 15-öst. Az a mondás, hogy amelyik példánynál 30 ezres volt a ciklus, ott a vezérműlánc elszakadhat.

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: Mzoli80 (487)
Mzoli80 Creative Commons License 2018.02.18 0 0 487

Üdv mindenkinek! Szeretnék vásárolni egy Pathfindert és segítséget szeretnék kérni. Valaki esetleg tudna erről az autóról információt? Nagyon jónak tűnik így hirdetés alapján. Köszönöm

https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/nissan/pathfinder/nissan_pathfinder_2_5_tdi_xe_bor_xenon_navi_7szemelyes-12389376

ŰTH Creative Commons License 2018.02.11 0 0 486

Egyáltalán nem biztos, hogy meg lehet oldani a dolgot ésszerű ráfordítás mellett.

Az van, hogy nagy valószínűséggel nem elég a középkonzol műanyag elemit cserélni, hanem a kábelkötegeket is cserélni kellene. (Ennek alternatívája a vagdosás, keresgélés, forrasztgatás... ami erősen gányolás jellegű, ráadásul magában hordozza a későbbi kontakt hibák lehetőségét.)

 

De ha a "mgevalósíthatósági vizsgálat" eredménye pozitív, és belevágok a dologba, akkor természetesen közzéteszem a módszert és az eredményt is.

 

Üdv:

ŰTH 

Előzmény: sa-gx180 (485)
sa-gx180 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 485

Na,örülök hogy megoldódott a dolog.

 

Ha elkészül a változtatás, tedd majd közzé.

Előzmény: ŰTH (484)
ŰTH Creative Commons License 2018.02.11 0 0 484

Hát, köszi, hogy segíteni próbálsz, de ez a Navara alvázszám több szempontból se jó nekem. Egyrészt, az hogy Navara, élből kizárja, hogy olyan középkonzol legyen benne, mint amire én vágyakozom, hiszen semmilyen Navara-ban nincs 3. üléssor, ennek megfelelően nem is lehet bennük olyan (a 3. üléssor szellőzését is szabályozó) klíma kezelő, ami az én Pathfinder-emben van. Másodszor, ez egy 2009 utáni, fészliftelt példány. Tök más a középkonzolja, mint a fészlif előttiekben.

 

Amúgy időközben megoldottam az alávzszám problémát. Lőttem a hahun egy olyan hirdetést, amiben szereplő Pathfinder-nek olan középkonzolja volt, mint amire vágyakozom. Felvettem a kapcsolatot a nepperrel, aki megadta az alvázszámot.

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: sa-gx180 (481)
bopat Creative Commons License 2018.02.09 0 0 483

Elolvastam a cikket, de 10 literes fogyasztásom sose volt... min 11 liter :)

Az enyém pont ez a verzió, azaz full full, minden benne van amit lehetett rendelni.

Előzmény: sa-gx180 (475)
bopat Creative Commons License 2018.02.09 0 0 482

Még nem vagyok 100,000 km felett, de eddig semmi gond se volt vele.

Én úgy tudom hogy Nissan /Infiniti motor van benne, az utolsó 1-2 évben rakták bele, hogy az eladásokat szinten tartsák.

Előzmény: Zöldkerti Dani (474)
sa-gx180 Creative Commons License 2018.02.09 0 0 481
Előzmény: ŰTH (451)
Zöldkerti Dani Creative Commons License 2018.01.23 0 0 480

Így már jogos. Nem tudtam....

ŰTH Creative Commons License 2018.01.23 0 0 479

Kíváncsiságból rákerestem a dologra.

Olvasd el ezt itt: http://www.wheeltalk.co.nz/articles/nissan-pathfinder-450t-2010-road-test

 

A cikk közepe táján van ez a mondatocska: "To achieve the power increases Nissan redesigned the cylinder head and has upgraded the fuel injectors and turbocharger."

 

Vagyis: a 2010-es típusfrissítésnél (amikor a 2.5D motor teljesítménye 171 LE-ről 190 LE-re nőtt, a nyomatéka pedig 400 Nm-ről 450 Nm-re nőtt), megváltoztatták a hengerfejet, a befecskendező rendszert és a turbófeltöltőt.

 

Ez a cikk ugyan nem ír semmit az automataváltó (és vidéke) esetleges módosításáról, de szerintem ott is módosítottak ezt-azt a nyomaték jelentős növekedése miatt.

 

A teljesítmény és nyomaték megnövelését tehát nem (csak) a szoftverek módosításával érték el ennél a motornál, hanem komolyan módosították a vasakat (is). Ezért fenntartom, hogy ha utólag "csipppeléssel" húzza fel valaki a teljesítményt/nyomatékot egy eredetileg alacsonyabb teljesítményre/nyomatékre méretezett motorban, annak előbb-utóbb valami vas fogja kárát látni a motorban, illetve a hajtásláncban.

 

Üdv:

ŰTH

 

Előzmény: Zöldkerti Dani (477)
ŰTH Creative Commons License 2018.01.23 0 0 478

Honnan tudod?

Előzmény: Zöldkerti Dani (477)
Zöldkerti Dani Creative Commons License 2018.01.23 0 0 477

Ezek alkatrészek egyikén sem változtattak amikor 170 bol 190 csinálták egycsapasra. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!