A termosztátháztól elmenő vékony csövet szorítsd el egy patentfogóval,ha úgy is melegszik akkor előtöltés gond is lehet,de akkor ott vagy izzani kéne a kipufogónak ,vagy kopogosnak kéne lennie a motornak és erőtlennek. Ha mindez csak nyáron meg melegbe jön elő,akkor hűtőve lesz gond.
A hűtőt meg szereld ki vett le tetejét alját és meglátod el van e dugulva.nem nagy melo.
Mondjuk 30fokban az mtz nem dijazza a nehezebb talajmunkát,a szántást meg végképp nem :D de egy függesztett tárcsával el kéne szaladgálnia 80fok körül akkor is.
Ha eredeti réz hűtő van benne azt óvatosan lehet savazni is,bár ha fagyállóval jársz és évek ota még nem oldotta ki,ott valami más baj van.
Olajhűtő és a hűtő között a zsalu nincs félig felhuzva,vagy nincs ott olajos retek bekrakodva a hűtő lamellái közé?
Nagynyomású mosóval meg csak óvatosan,mert elhajlitja a vékony bordákat,mint a sz@rt.azután mégúgy se hűt.
A termosztát kell bele. Mikor teljesen kinyit, akkor a hűtőt megkerülő kiskört lezárja. Ha nincs termosztát, akkor a víz egy része ezen a könnyebb úton áramlik, a hűtőt elkerülve!
Melegszik a motor. Az tényleg valós lehet,hogy ha nincs benne a termosztát,akkor a jeladónál nem fordul meg a víz,vagy az hülyeség?
Fűtés el van zárva ott nem keringhet.
A hűtőben fagyálló van mióta az eszemet tudom,de ha a kinti hőmérséklet 25fok felett van,akkor már egy fél óra mulva piros szélénél van a mutató. Teljesen normál tárcsázásnál is,ugy hogy a motor nincs túlterhelve.
25fok alatt meg ha nincs meleg semmi baja évek óta ,nem hengerfejes,de az fölött mindig ezt csinálja.
Hűtő az működik, nincs eldugulva,mert ha ilyenkor meglocsolom kintről slaggal,azonnal lemegy a hőmérséklete az egész rendszernek
Előtöltésen ,vagy adagolón állítsak? Légszűrőt már cseréltem. Erő van benne,talán kicsit nehezen indul,nem füstöl,csak feketén ha jol van terhelve.
Kösz a segítséget! Nem gondoltam volna, hogy az első kerék kisebb méretét a híd ilyen megoldásával kompenzálják. Véleményem szerint a két végén perselyezett függő csapszeg többszörös élettartamot és könnyebb javíthatóságot garantál.
Félreértettél , nem állítottam hanem kérdeztem! Már most látom kb milyen híd van alatta, csak azt nem érzem mi a fene tartja stabilan a csapterpesztést és az, illetve az után futás miként állítható !
Mindég az a kerék hajt benne amelyik le van fékezve!Állitani nem a képen látható hardvert kell hanem a rudazatot!Mégpedig a szalagfék csavarjával úgy,hogy kikapcsolt állapotban a hajtás csavarját, bekapcsolt állapotban a fékezés csavarját!Fontos hogy a rudazat egyik állásban se ütközzön a karosszéria semely pontján és ne is szoruljon!A rudazat feszitését a beállitás után szoktuk beállitani és nem az a szempont hogy könnyű legyen bekapcsolni,hanem bekapcsolt állapotban kellően feszitse a hajtás szalagját!
Addig lesz ennyi az áruk, amíg valaki ad értük ennyit. Kis idő, és lejjebb fog ez menni. Más kérdés, hogy újat nem szabad belőle venni, az már túlárazott. Alkatrész meg úgyis jönni fog innen vagy onnan, mert azért attól még több MTZ üzemel, hogy egyik napról a másikra megszűnjön az ellátás. Ukrán nincs, orosz nincs, fehérorosz előfordul, meg megjelentek a lengyel alkatrészek is.
"Orosz gumit már nem lehet kapni sehol.Ami van,az meg brutális áron." : meg ráadásul még hitványak is, van ami egy év után szétmegy...
"Inkább vesznek egy ugyanennyit ment NH vagy fergát kicsivel többért és ha jó,ahhoz sosem kell nyulni": de ha hozzá kell nyúlni, akkor az lehet anyagi csőd is, meg azt is szem előtt kell tartani, hogy lehet-e hozzá még kapni alkatrészt.
"Viszont meglepően jó állapotú használt traktorok vannak még mindig tőlünk nyugatabbra. Mtz kategória 10millától." : annak, aki 1,- 5-10-20 hektárt művel, nem biztos, hogy megéri beletenni ennyit.
Orosz gumit már nem lehet kapni sehol.Ami van,az meg brutális áron. Inkább vesznek egy ugyanennyit ment NH vagy fergát kicsivel többért és ha jó,ahhoz sosem kell nyulni,de ha nem,akkor egy mtz árát rá lehet költeni még egy sima irányváltósra is a power váltósrakól nem is beszélve. :D Viszont meglepően jó állapotú használt traktorok vannak még mindig tőlünk nyugatabbra. Mtz kategória 10millától.
Sziasztok! Véleményeteket szeretném kérni, hogy egy normál állapotú, orbitos, panoráma fülkés MTZ 82-ért mi lenne a reális ár? Sok összetevője van még nyilván, csak egy tól-ig érdekelne részetekről. Köszönöm szépen a válaszokat!
Tény és való... igazad van... hogy elszálltak az árak a használtgép piacon... az alkatrészeknél is,de.... a saját meglátásom szerint, ha belegondolsz úgyan úgy mentek felfelé a nyugati gépek árai mind a használtan, újonan... mind az alkatrészeké is.... A fehérorosz nem fogja megcsinálni hogy nem küld... nem irányít erre alkatrészt... más különben a keleti szomszédunk javában ezen gépek alkatrészeit gyártja ilyen olyan minőségben ki ki döntse el hogy melyik jobb.. Szerintem nem lesz gond... alkatrész lesz csak az a kérdés hogy milyen áron és minőségben....
Nem vitaindítónak szánom,de biztos láttátok hogy az MTZ traktorok ára állapothoz képest is kezd csillagászatian pofátlan árak felé menni,miközben az orosz piac egyre biztosabb hogy sosem lesz már a régi ,emiatt sokan szabadulnak az mtztől,de horror árakon. Egy 80as évek beli 82es 4-5millio leszilikonozva kivixolva,egy szakadt bontószökevényért is 2millát kérnek, az egyenes hidas leharcolt gépek meg 6milliok,a jobb állapotuak meg 8.... :D
Ezek tükrében ki lesz az aki 8millát kiad egy 6-7ezer üzemórás felujítás előtt álló 892esre? Vagy 4,5milliot egy váltó vagy motor generál előtt álló 82esre úgy hogy alkatrész még van,de pár év mulva már nem biztos,hogy lesz.
Valaki tudna segíteni spc vetőgép nyomjelző hidraulikában? Mikor megvettem a vetőgépet nem működött, szét kellett szednem és vagy nem jól szereltem össze vagy valami hiányzik róla de nem billen át! A munkahenger kitol de meg is áll függőlegesen! Mintha valami rugóhiányozna mert a munkagenger tetején illetve a sodrony tartón van alkalmas hely kialakítva a beakasztáshoz! Nem tudom! Segitséget előre is köszönöm!
Nem lesz egyenes híd...., nagy kerekek talán 13,6 r20 vs 16,9 r38... azon még nagyon nagyon gondolkodom... de a segédemelőből nem engedek az még kell rá :)
Valószínűleg valamelyik csapágy szórakozik.. de lehet hogy jobban jársz ha raksz fel szabadonfutós kardánt és nem hajt visszafelé feleslegesen... nekem is így van megcsinálva.