Keresés

Részletes keresés

weress Creative Commons License 2007.05.30 0 0 125
Mondjuk fenntartanak egy profikat is foglakoztató sportklubot is. A foci például másodosztályú, az is belekerül évi egy-két százmillerbe.
Előzmény: krogo (115)
macmester Creative Commons License 2007.05.30 0 0 124

vonaljegy jó...

 

sok helyen jártam ált. vonaljegy volt azaz 1 út 1 irányba az volt ált. 1-2 Euro, (ha hosszab volt a vonal, többe kerűlt, de ezzel ritkábban találkoztam)

mágnescsíkos paírjegy ált. rajta X egység... amiből lement  az útnek megfelelő egység...

ára fix, diák stb. kedvezmény az árában jelentkezett...

 

azaz ha sokat utaztál sok vonalon, hamarabb kimerűlt, ha kevest akkor tovább tartott... béltet kevés helyne volt ami X napig bármennyíre jogosított általában minnél többet utat vettél annál olcsóbb volt egy út ára...

Előzmény: Törölt nick (117)
Becherovka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 123
Jukassz és mindenki jukasszon, hiszen ezzel ténylegesen lehetne fejleszteni a közlekedés minőségét és kevesebb autót lenne a városban (megjegyzem én is sokat közlekedek autóval).

De addig míg a jegy értékesítési struktúra '60-éveket idézi nem nő a bevétel.

Mit csináljak akkor ha éjszaka szeretnék busszal közlekedni, vagy egy eldugott buszmegállóban ácsorgok, s közel se távol sehol nincs elérhető BKV jegy.

Mit csináljak ha beledobtam már 300 forintot abba a szemét autómatába és nem jön ki semmi. Ellenörnek mit mutassak fel az újjamat?

Amennyiben a BKV azon pampog, hogy sokan bliccelnek javítson a jegy értékesítési (elérhetőségi) rendszerén.

Van ebben a városban annyi PARKOLÓ AUTÓMATA :), hogy elérhetővé tehetné a parkoló autómatákon keresztüli BKV jegy vásárlás lehetőségét! :)) Vagy a Parkoló jegy legyen egyben BKV -ra is érvényes.

Vagy amennyiben kiállítás van a Hungexpo területén a belépő legyen BKV-jegy is, így a tömegközlekedés preferálása kerülne előtérbe az autóval szemben....

Látod ezek javaslatok - nem fikázások az éjszaka közlekedők ellen!!!

Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 122

 magyar alkotmány garantálja a mozgásszabadsághoz fűződő jogokat

 

Pontosan így szól:

 

58. § (1) Mindenkit, aki törvényesen tartózkodik Magyarország területén - törvényben meghatározott esetek kivételével - megillet a szabad mozgás és a tartózkodási hely szabad megválasztásának joga, beleértve a lakóhely vagy az ország elhagyásához való jogot is.

 

 

Van egy óriási félreértés. A mozgásszagadság joga az azt jelenti, hogy ha egyébként az érvényes közlekedési és egyéb törvényeket nem szegem meg, továbbá nem szegem meg a magánterületre vonatkozó előjogokat (tehát mondjuk valakinek a magánveteményesében nem akarok quaddal átgázolni), akkor oda megyek, ahová akarok, nem állhat elém egy rendőr, vagy egy kommandó, aki azt mondhatná, hogy nem mehetek, senki nem zárhat engem be a spejzba és a többi.

Arról hogy ezt a nagy mehetnékemet én hogy oldom meg nem szabályozz az alkotmány, de hát nonszensz is lenne, ha előírná, hogyan, miképp, milyen ezközzel mozoghatok, hiszen, mi lenne, ha feltalálnék egy antigravitációs repülő hajtányt, ami mondjuk nem szerepel az alkotmányban, azzal nem élhetném ki a mozgászsbadságomat csak alkotmánymódosítást követően.

Szóval itt nem arról van szó, valamilyen ezközzel jogom van közlekedni, ez egy óriási félreértés.

Előzmény: Törölt nick (117)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 121
Miért kell ilyen szélsőségesen gondolkozni?
Effektíve ezt írtad le. Amit itt írsz, az jogos és támogatom.

Oké, akkor kérdezek valamit: mit javasolsz, ha legközelebb felszállok egy éjszakai járatra, akkor lyukasszak vagy ne?
Én, ha épp nincs bérletem, lyukasztok.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (114)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 120
a bkv veszteség harmada árbevétel függő lenne?
Ezt hogy érted, az egész veszteség eléggé árbevétel-függő...

hadd ne másoljam be újra a személyi kiadások részt előző hozzászólásomból, lécci.

Antal A. leginkább ott néz körül, de ez most totál irreleváns. Itt a bevételi oldalról, konkrétan a bliccelők által okozott bevételkiesésről van szó. Az is van olyan jelentős összeg, hogy megérjen egy alapos szemügyrevételt.
Előzmény: krogo (115)
naturaal Creative Commons License 2007.05.30 0 0 119

miért belelátsz a zsebükbe h van-e bérletük azért nem lyukasztanak vagy más okból? biztos h nem log 99%...nagy átlagban a diákoknak főiskola középiskola nagyobb arányban van bérletük sztm, mert olcsobb pl.

en se lyukasztottam soha de nem azert mert logtam hanem mert berletem volt.

Előzmény: Transylvanianmixedgrill (110)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 118
Oké, akkor kérdezek valamit: mit javasolsz, ha legközelebb felszállok egy éjszakai járatra, akkor lyukasszak vagy ne?
Előzmény: vrobee (116)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 116
ezeken a járatokon ingyen kell szállítani az utasokat.
Szerintem sem kell ingyen szállítani. Mint ahogy a metrón és a peremkerületi buszjáratokon sem kell.
(Előbbin a bliccelés 10% körül lehet, utóbbin 30%, egyes éjszakai buszokon meg akár 50% is.)

Nem kell megszüntetni.
Ennyit mondtam.

Nincs ingyenebéd itt sem, a költségeket valakinek ki kell fizetni.
Persze. A bérletes--jegyes utasok fizetik (plusz az állam), de ez túlnyomórészt fix költség, a megszűntetéssel nem lehet lefaragni. Ezt írta le a VEKE. Vágod már?
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (110)
krogo Creative Commons License 2007.05.30 0 0 115

A bliccelésből a BKV-nak becslések szerint évi 6-10mrd Ft. vesztesége származik, ez a teljes veszteség _egy_része_ (Kb. harmada).

stop.

a bkv veszteség harmada árbevétel függő lenne?

hát az lol nagyon.

én inkább körülnéznék a kaidási oldalon, semmint a bevételin...

hadd ne másoljam be újra a személyi kiadások részt előző hozzászólásomból, lécci.

 

Előzmény: vrobee (109)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 114

2. mégis szívesebben taxizna 5000ft-ért, csak mások se buszozzanak?

 

Miért kell ilyen szélsőségesen gondolkozni? Nem, persze hogy nem szeretnék. De azt se szeretem, hogy rajtam kívül szinte senki se vesz jegyet és effektíve engem néznek hülyének. Vagy mindenki fizessen a buszon vagy senki, ennyit szeretnék.

Előzmény: vrobee (106)
Becherovka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 113
Szakadjunk má' le erröl az éjszakai járatról!

Egyébb hozzáfűzni valód, vagy javaslat nincs a tarsolyodban?
topfloyd Creative Commons License 2007.05.30 0 0 112

Én nem ragaszkodom a chip-es megoldáshoz, inkább az arányosság érdekében

ragadok lándzsát.

Előzmény: vrobee (108)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 111
Szvsz. a hsz-od második fele mehet a "hogyan rontanál Bp. közlekedésén" topikba.
Előzmény: vrobee (109)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 110

Szerinted az éjszakai járatok közönségének mekkora hányada utazik ingyen?
Konkrétan 99%-a.

 

Nekem jöhetsz a VEKE-vel, de a VEKE sehol se írta le, hogy ezeken a járatokon ingyen kell szállítani az utasokat. Nekem a bajom az ingyenességen van. Vagy mondják azt, hogy oké gyerekek, egész egyszerűen képtelenek vagyunk ellenőrizni, hogy itt fizetnek-e az utasok vagy sem, de igazából nem is érdekel minket, mert így semmi bevételkiesésünk sincs, úgyhogy éjszaka ne kelljen péntek szombaton fizetni. Csakhogy ilyet senki sem mond, ezeken a járatokon ugyanúgy kötelező a fizetés, bizonyára azért, mert a BKV ezeken a járatokon is számít jelentős bevétellel.

 

..vagy egyéb üzletemberek, esetleg az állam (ld. még színház) ellenben adót fizetnek, túristákat vonzanak, stb.

 

Felejtsük már el végre, hogy a BKV a máltai szeretetszolgálat. Nincs ingyenebéd itt sem, a költségeket valakinek ki kell fizetni. Aki nem akarja kifizetni a buszt, villamost metrót, az menjen gyalog, vagy mit bánom én hogyan. Tőlem lehet bankár, színházba induló, túrista vagy bánom is én.

 

meg a nem bliccelőknek, akik bérlettel utaznak, neadjisten jegyet lyukasztanak.

 

Mondom, nézzük már meg hány ilyen van egy éjszakai járaton? Jó lenne erről egy BKV-s jelentést olvasni...


Előzmény: vrobee (101)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 109
nahát, hogy a bkv vesztesége a bliccelésekből származik! és mindjárt 10 mrd!!!
aztakurva. :o

Nem.
A bliccelésből a BKV-nak becslések szerint évi 6-10mrd Ft. vesztesége származik, ez a teljes veszteség _egy_része_ (Kb. harmada).
Előzmény: krogo (107)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 108
Két megjegyzés:
- cca. 10 évnél hosszabb távon megtérülő beruházást az álmoskönyv szerint nem tervezünk, _kivéve_ állami infrastrukturális beruházás stb. A metró ilyen, de egy beléptetőrendszer nem.

- az igazságosabb (idő- vagy távolságalapú) tarifarendszernek nem sok köze van ahhoz, hogy van-e csipkártyás rendszer, vagy nincs. (Tudom, hogy a főváros illetékesei összemossák a kettőt. Hazudnak, volt már ilyen.)
A legtöbb német nagyvárosban, vagy pl. Bécsben, ugyanolyan ellenőrös rendszer van, mint nálunk, mégsem vonaljegy van, hanem zónás ill. időalapú, a mienknél jóval igazságosabb rendszer.
(Az igaz, hogy a csipkártya lehetőséget ad űberfinomkodásokra, de innen nem az hiányzik, hanem az akarat a javításra...)
Előzmény: topfloyd (105)
krogo Creative Commons License 2007.05.30 0 0 107

nahát, hogy a bkv vesztesége a bliccelésekből származik!  és mindjárt 10 mrd!!!

aztakurva. :o

 

nemrégiben volt a hvgben egy cikk a tömegközlekdésről a la budapest.

és akkor kis táblázatban a bkv eredménykimutatása, meg pár statisztikai adat.

hogy jegyárbevétel valami 50mrd. + állami kiegészítés mégeccerennyi.

hogy a működési költségek 100mrd felett.

hogy a bérek szintén 50mrd. és most jön a legizgibb rész! hogy a létszám több mint 10000 fő!!!

osszatok, szorozzatok: több mint bruttó negyedmillás átlagfizetés!!! mennyit keres egy sofőr? egy kaller? egy jegyárus??? HEEE???

ááá, nincs ott vízfej, egysem...

 

mindennnek az oka a bliccelő. hát persze.

 

ez az egyik.

a másik: én minden villamosmegállót is kerítéssel vennék körül + 4-6 fő kommandó a bejárataihoz. megtérülne, haszon ugyan nem lenne, de a szakszervezet erősödne meg kisebb munkanélküliség.

és kevesebb büdös a villamsookon is.

a busznál meg eklső ajtó, oszt szevasz. lassú-e? hova rohanjunk? úgyis dugó a város, áll a sor...

m0, basszátok meg.

vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 106
nagy körberöhögések közepette 250 Ft-os jegyet lyukaszt hajnalban a buszon, ahol rajta kívül senki nem vált jegyet.
1. elismerésem
2. mégis szívesebben taxizna 5000ft-ért, csak mások se buszozzanak?
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (103)
topfloyd Creative Commons License 2007.05.30 0 0 105

Nem rövidtávú befektetés, de mint pl. a metró, hosszabb távra kell tervezni arról

nem beszélve, illetve igenis kiemelve, hogy SOKKAL IGAZSÁGOSABB lenne, hiszen az

hol korrekt, hogy valaki 4 megállóra ugyanannyit fizessen mint 24-re.

Előzmény: vrobee (80)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 104
megoldotta.
ugyanannyiból.
mentek a buszok városszerte, üresen.
a paraszt meg csak nézett, hogy neki mé kő gyalogóni, amikor ezeket a buszokat is ő fizeti.

többször már nem írom le.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (99)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 103
Az a hölgy férfi, tömegközlekedéssel közlekedik, és nagy körberöhögések közepette 250 Ft-os jegyet lyukaszt hajnalban a buszon, ahol rajta kívül senki nem vált jegyet.
Előzmény: Becherovka (102)
Becherovka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 102
Csak egy kérdés a kedves Erdélyikeverthölgynek! Autóval közlekdeik vagy tömeg közlekedéssel esetleg kerékpárral!

Vagy ha nem az autót válassza mivel közlekedik?
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 101
Na látod, ezt meghiszem, ingyen mindenki szeret utazgatni rogyásig.
Szerinted az éjszakai járatok közönségének mekkora hányada utazik ingyen?

Ezt honnan veszed?
Ezt hajtogatom százezer éve.
innen érdemes indulni: VEKE 2005: Javaslat új éjszakai közforgalmú közlekedési rendszer kialakítására Budapesten

Kinek hoz hasznot? Az éjszakai mulatóhelyeknek, akiket a maffia tart fenn?
..vagy egyéb üzletemberek, esetleg az állam (ld. még színház) ellenben adót fizetnek, túristákat vonzanak, stb.
A bliccelő ifjúságnak, akinek kurvára jó, hogy ingyen utazgathat?
meg a nem bliccelőknek, akik bérlettel utaznak, neadjisten jegyet lyukasztanak.

Lásd még (53)
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (96)
kobranka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 100
Amúgy pedig a belvárosi szórakozóhelyeket látogató fiatalok többsége egytemista, főiskolás, és tapasztalatból mondom, hogy a vidékieknek szinte kivétel nélkül mindig van bérletük.
Előzmény: kobranka (95)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 99

Oldja meg a BKV, ahogy addig is tette, amíg nem voltak bulijáratok.

Előzmény: vrobee (97)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 98
...ill az éjszakaiak üzemeltetési költségeit (levonva a fizetős utasokat) figyelembe véve mennyi is az akció nettó nyeresége per év.
Előzmény: vrobee (97)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 97
Oké.
Szarunk bele a városszintű és egyéb járulékos hatásokba, megszűntetjük a péntek esti járatokat.
Lsz. egy gyors leírást készíteni arról, hogy a végzős és hajnalban kezdő BKV alkalmazottak hogy jutnak el az egyes üzemegységekbe, és ez mennyibe kerülne.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (89)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 96

- A szolgáltatásra igény van dögivel

 

Na látod, ezt meghiszem, ingyen mindenki szeret utazgatni rogyásig.


- a szolgáltatás minimális plusz üzemeltetési költséget okoz csak a cégnek

 

Ezt honnan veszed?


- ellenben hasznot hajt

 

Kinek hoz hasznot? Az éjszakai mulatóhelyeknek, akiket a maffia tart fenn? A bliccelő ifjúságnak, akinek kurvára jó, hogy ingyen utazgathat?


miért is kellene megszüntetni?

 

Na éppen ezért.

Előzmény: vrobee (93)
kobranka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 95
Szerintem van rá igény, és nem tartana sokból néhány BKV ellenőrt kiküldeni a frekventált vonalakra éjszaka is.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (90)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!