Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fulos9 Creative Commons License 2020.10.24 0 0 5861

Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állok.
Skoda Octavia 1.4 TSI (122 LE) 2012-es, CAXB motorkód
Nem találtam infót arról, hogy ez láncos, vagy szíjas.
200.000 km-el érdemes rajta gondolkodni?
Köszönöm!

Humángépész1 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 5860

Azzal nyugtatom magam, hogy már elég sokat mentünk azóta... ha vmi hiba lenne, gondolom erősödne a hang.

 

Van még egy jelenség.. amióta beállt a hidegebb idő: 

Reggel első indítás - elkezdi a katalizátor előmelegítő magasabb fordulat "orrhang" üzemmódot és szépen lefullad. Aztán újraindítás után már minden ok, szép lépcsőzetesen beáll a normál alapjárat és megy szépen.

Ilyennel találkoztatok már? 

Előzmény: f_zoli (5859)
f_zoli Creative Commons License 2020.10.09 0 0 5859

Nekem gyári kivitelben is ilyen (150 LE), én érdes-reszelős-ciripelős hangnak könyveltem el, de a leírásodból teljesen ráismertem.

Előzmény: Humángépész1 (5858)
Humángépész1 Creative Commons License 2020.10.09 0 0 5858

Sziasztok,

 

1,4 tsi ( 125le ) Leonon magasnyomásu pumpát cseréltünk ( gyanús olajszint emelkedés volt.. )

Az új pumpával ( Pierburg ) megjelent egy halk de stabilan hallható kicsit fémes ketyegő hang.

Csak olyankor, ha a pumpa szállít - gázadás utáni visszapörgéskor vagy motorféknél nem.

Szerintetek ez normális? kb 1500 km-t mentem vele, nem változott eddig.

Szerelő szerint az utángyártott pumpák ilyenek, szte semmi komoly. Lehet ott vmit elrontani? Járt más is így?

 

Guillaume- Creative Commons License 2020.10.09 0 0 5857

Szia! Köszi a válaszod! Nálatok volt-e esetleg dióhéjazás? Egyéb elektronikai probléma sem merült fel?

Előzmény: Blackslac (5854)
SzilagyiTibi Creative Commons License 2020.09.23 0 0 5856

Sziasztok! Egy 2007-es, BMY motorkódos VW Jetta tulaja lettem nemrég. A problémám az, hogy gyorsításkor, főleg alacsony fordulatszámról gyorsítva súrlódó hang hallatszik a motortér felől (lentről, a kompresszor környékéről) és a gyorsulásban néha apróbb megtorpanásokat vélek felfedezni. Elvittem szerelőhöz is, mutattam neki, diagnosztika nem mutatott hibakódot, de ő arra gyanakszik, hogy a vízszivattyún lévő mágneskuplung kezd tönkremenni. Valaki járt már hasonló cipőben, találkozott már hasonló problémával? Esetleg Nyíregyháza/Debrecen környékén tudtok mondani olyan szerelőt aki jobban ismeri ezt a konstrukciót? Válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm!

TOM Creative Commons License 2020.09.21 -1 1 5855

Sziasztok,

Megtörtént a vezérlés csere a Skoda Octávia 1.4 TSI szgk. 

371,500 Ft,

gyári alkatrészekkel (220,000 a vezérlés és tömítés stb)

Rájött egy vízpumpa (eresztett)

4 gyertya

olaj, olajszűrő

munkadíj 65,000 

 

T

Blackslac Creative Commons License 2020.09.13 0 0 5854

2015-ös a miénk, túl vagyuk a 160 eKm-hez közel járunk és semmi gond nincs vele. Olajat nem eszi, nagyon jól fogyaszt és ha kell, tolhatod neki. Persze hogy mi lesz a következő 150 alatt - nem vagyok látnok. A szervizben anno kérdeztem én is, hogy mit várhatok, de csak bíztatót mondtak.

Előzmény: Guillaume- (5850)
céklalé Creative Commons License 2020.09.13 0 0 5853

Oké , igazad van durva ! De örültem neki, hogy elvállalták, mert volt olyan szerelő aki bármit megcsinál de vezérlést azt nem. Sőt olvastam , hogy rendesen el is lehet rontani . Valaki írta, hogy 5000 km- nél megint jöttek a hangok. Az igaz amit a kedvezményekről írsz, de Neked nem adják meg , lenyelik. Hozott anyagot meg el se vállal.Tehát ez van . Most beletettem kb. 1000 km , minden rendben . Nehéz okosnak lenni. Sajnos !!

Előzmény: Bandi90 (5851)
teratti Creative Commons License 2020.09.13 0 0 5852

Nekem is FAI szettel cseréltek vezérlést. Én megvettem a szettet a neten 101 ezer volt. A szerelő meg kicserélte úgy, hogy levette az olajteknőt is kitakarítani plusz olajcsere és így mindennel együtt 162 ezerbe került. Tehát 60 volt a munkadíj. 

Előzmény: Bandi90 (5851)
Bandi90 Creative Commons License 2020.09.09 0 0 5851

Céklalé!

 

Ez nagyon durva....A FAI az egyik  létező legolcsóbb utángyártott alkatrész...Ha ezt a szettet megnézed átlag 130 000 okoskerékkel...(üsd be)...HA kedvezmény nélkül veszed akkor is 200 körül van az UNIXNÁL, de 30-40% kedvezményeket dobálnak jobbra, balra. A szerelőknek 40 ha jól tudom...380 000 forint?????????????????? Ezért írtam lent,hogy ismerősnek azzal (FAI-al) 50 ropival kevesebb lett volna. 300 at fizetett munkadíjjal együtt, ahogy lent írtam és ebben benne voltak azok amiket ugye ő vett meg. Az alattam lévő hozzászólásból már látom,hogy olajpumpa lánc volt, amit magyarázott és nem tudtam. Akkor nálad mennyi volt a munkadíj???? Na mindegy..Használd egészséggel!Lényeg,hogy jó. Mindenesetre ha ebbe a lóvéba egy INA, vagy Febi szettet tesz, akkor is nagyot szakít és azok elismert alkatrészek..

Guillaume- Creative Commons License 2020.09.09 0 0 5850

Sziasztok! Mi a véleményetek a 2013-ban kijött Skoda Octavia III 1.4Tsi 140LE-s változatáról? Meg szabad venni? Az a baj, hogy 3 millió körül csak 150ekm felettit látok, és kissé tartok is ettől a motortól, hogy nagyon zsebbe nyúlós lesz a szervizelési költsége...

Vélemények? Mire kell biztosan számítani?

TOM Creative Commons License 2020.09.09 0 0 5849

Sziasztok,

CAXC motorkódhoz is jó? Eddig mindenhol CAXA-t találtam motor kódnak 2012 (2013 üzembe helyezett) Octavia II FL, 1,4 TSi-hez?

Anno volt egy olyan mondás (Totalcar?) csak akkor rendeljünk alkatrészt, ha már látja szerelő valamelyik konkrét alkatrészt?

 

(Hibajelenség: reggel hidegindításkor lánchang, mely elmúlik, de most már rövidebb állás után is lánchanggal indul)

 

 

 

Gyári lánc szett: 03C198229B

Utángyártott minőségi: INA 559015430

Én cserélném az olajszivattyú láncát is ha már úgy is a közelében bontanak.

Lánc: 03C115225A vagy FEBI40393

Feszítő: 03C109507AD

Olajszivattyú lánckerék: 03C115121J

Olajszivattyú szűrő: 03C115251AE

Olajteknő paszta: D176600M1

Vezérműlánc fedél tömítő paszta: D176600M1

Előzmény: WeissCali (5796)
céklalé Creative Commons License 2020.09.02 0 0 5848

Szép napot ! Megtörtént a vezérlés csere a Skoda Octávia 1.4 TSI szgk. A szerelő hozott anyaggal nem foglalkozik, csak amit Ő rendel arra van garancia. Elfogadtam az ajánlatot./az az igazság, hogy nem vagyok jártas ezekben a dolgokban, ha én szereztem volna be ,lehet ,hogy olcsóbb lett volna ?? / FAI vezéműlánc -készletet építettek be. Olajcsere + szürő is volt ,ez ilyenkor nagyon ajánlott. Az olaj Titán GTI PRO 3 / 5W 30 . A vége :380 ezer volt munkadíjjal együtt. Eléggé húzós , de sok választásom nem volt . Ennél csak durvább összegekkel bombáztak. A motort viszont mintha  kicserélték volna !!! Nem csattog , nem zörög. Remélem, hogy egy darabig nem kell aknára állni. Köszönöm , hogy itt lehetek, sok hasznos dolgokat olvasok !!

Előzmény: Bandi90 (5847)
Bandi90 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 5847

Nagyon messze lakunk egymástól, de lent már már írtam. Ismerős vitte a következőket:Komplett INA vezérműlánckészlet az okoskerékkel, olaj,olajszűrő, légszűrő,pollenszűrő, valami olaj...lánc (nem tudom ez mi) és vitt 4 gyújtógyetyát is,mert 5 éve voltak bent a régiek. A munkadíjjal együtt 300 volt.  Ha FAI szettet vitt volna, akkor állítólag 50 ezerrel kevesebb lett volna. Az a komplett szett a kedvezménnyel áll 120 okoskerékkel együtt, de a minőségére valaki ezt mondja, valaki azt. A szerelő a munkadíjra (ebből nem tudom mennyi volt mert így nem mélyültem bele) rádobott 30 at, mert ugye a hozott anyag.......................

céklalé Creative Commons License 2020.08.24 0 0 5846

Én most csináltatom Skoda Octávia TSI 1.4 vezérlés cseréjét. Szép kerek számot mondtak , kiváncsi lennék arrafelé , hogy mérik ? Itt megbízható szakit találtam. Pécsett lakom.

Előzmény: Csab74 (5840)
Jákshow_2 Creative Commons License 2020.08.17 0 0 5845

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek! Sharan/Alhambra (2013-2015) párosban az 1.4 TSI hogyan állja meg a helyét? Tudom, a nagy egyterű műfajhoz a diesel illik, viszont részben városi autónak használnám, ami sok rövid távval jár együtt. A sok rövid táv meg a dieselnek nem kedvez. (3 gyerek van, a Octavia2-ben már nem férünk el...)

EOS2010 Creative Commons License 2020.08.17 0 0 5844

Sziasztok!

VW Eos 1.4 160 lovashoz keresek vezérműlánc feszítőt. Tud e valaki ricnis verziót vagy elég ha csak kicserélem a régit (120000 km van benne). reggelente 5-10 mp-ig jelentkezik a csörgés :( . 

Még egy kérdés - érdemes -e kicserélni a 03C109088 B verziójú okoskereket az újabb 03C109088 E tipusra?

Egyáltalán hogyan tudjuk azt meg , hogy az okoskerék rossz ?

 

LacEA211 Creative Commons License 2020.08.16 0 1 5843

Az EA211 mind szíjjas.A CZDA  már 150 lovas.A képen szép a VWas!

Előzmény: prepassy (5841)
f_zoli Creative Commons License 2020.08.15 0 0 5842

A CHPA is szíjas. Emezzel nem volt dolgom sajnos.

Előzmény: prepassy (5841)
prepassy Creative Commons License 2020.08.14 0 0 5841

Sziasztok:)

EA211 1.4 tsi-re cserelnem jelenlegi dizel A4-emet. Lancos motort a rossz hire es a draga szervizkoltsegek miatt nem szeretnek, de az oly sokat ajanlott (Becsuletesnepper, Novoth, stb.) 2012 utani szijas 1.4 tsi-t bevallalnam.

Egyreszt az lenne a kerdesem, hogy csak a 122le-s CPVA, vagy a nagyobb CHPA 140le-s motor is szijas? 

Masreszt mi a velemenyetek errol a konkret motorrol

jelenlegi kiszemeltem

Csab74 Creative Commons License 2020.08.14 0 1 5840

Tudnátok Pesten vagy a környékén ajánlani egy megbízható szervizt ahol megcsináltathatnám a Skoda Octavia 2012-es 1.4TSI kocsim vezérlés cseréjét?

Lehet márkaszerviz is.Köszönöm.

Fehér Robert123456 Creative Commons License 2020.07.11 0 0 5839

Sziasztok az én esetemben a a következő a helyzet:  kinéztem.a egy passat kombi 1.4 tsi-t mi t kiderült foglaló lerakása után, hogy caxc moorkódú motor van benne. Kis fura suroló hangot hallani a szelepek hangjának hátterében. A kocsi szép jó állapotban van futómű minden csodás  200000km-er van benne. Szóval bele szerettem. A kocsit sajnos rövid távon próbáltam ki de húz rendesen. Szép tiszta benzin illat jön a kipufogóból... szerintetek érdesmes 2,7 milláért ma 200k kilóméterrel 1.4 tsi-s caxa passatot venni úgy, hogy a vezérlés csere elvileg 3-4 k lenne még kb? Tapasztalatotok alapján a nagyobb motothibakat mennyire lehet elrejteni egy ilyen a utóban kokszolódás stbre gondolok itt?

sequoia1 Creative Commons License 2020.06.23 0 0 5838

A drágább szettben vélhetően benne van a vezérlés állító kerék (okoskerék) is. 

Előzmény: Szabika198308 (5837)
Szabika198308 Creative Commons License 2020.06.23 0 0 5837

Vezérlés szettet tud valaki linkelni 1,4 TSI golf 6 160 lovashoz. 2009-es év. Mert olvastam én itt 60-300e közötti dolgokat is, komplett vezérlés szettre. Köszönöm! :)

 

ac07 Creative Commons License 2020.06.09 0 0 5836

Az mindegy, ha a motor ugyanaz - én kerülném. A sajátom is CAXA 2013-as 7-es DSG-vel, közel 120e km-rel - sem motorikusan, sem váltóval semmi probléma.

Előzmény: Szabika198308 (5833)
Szabika198308 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 5835

Ez így már korrektebb válasz, köszönöm.

Igen, a hallottam kategóriából van szinte csak mindenhol. A tapasztalatom kategória nagyon kevés 😁

Előzmény: Bandi90 (5834)
Bandi90 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 5834

Nem vagyok szerelő, de 2018 augusztusa előtt körbejártam a témát. Nekem 2009-es 122 lovas CAXÁM van. Akkor (2018) vettem Deutschlandból. Amit előtte nekem mondtak (márkaszervíz értékesítő, autószerelő stb.) erről:

 

A 160 lovast és a 150-est, amit a Tiguanokba tettek, kerüljem mint ördög a tömjénfüstöt, mert:a dugattyúk 2012 ig gyenge anyagból készültek és ezek a motorok nem egyszer csak ,,megdöglöttek". Akinek szerencséje volt, annak gariban motorcsere, ha nem kb. 1 milla a felújítás. Ezt a két változatot érintette állítólag ez a probléma TSI-k közül  (ennek ellenére valakinél az elmondása szerint 250000 km nél sincs gond vele). Tehát ezt HALLOTTAM,NEM TUDOM IGAZ-E. VISZONT:

 

Azt is mondták (ezek után véletlenül sem néztem ezeket), hogy amennyiben a motor 2012 után döglött meg, akkor már az új dugattyúk -vagy gariban új motor-kerültek bele, amikkel semmiféle probléma sincs, a kocsi meg megy mint a veszedelem és jó vétel mert félnek tőle és nehéz eladni, pedig a baj már meg lett oldva. Csomó HIGLINE felsz. Azt ajánlották, hogyha találok egy ilyent, akkor a hivatalos ellenőrizhető szervízszámlák stb. nélkül (amik a fenti cserét igazolják) ne erőltessem...

 

Nekem a lánccal semmi gondom idáig. A komplett INA-FEBI stb. szett, amiben az okoskerék is benne van, a  Bárdinál, UNIXnál stb. a szokásos 40%-al kb. 160-ba bele is fér. Az okoskerék, ha cserélve lett, akkor csak a láncot kell, ami nem horror.

 

Ami gond: normális szerelőt kell találni, mivel aki ért hozzá, mondja a hozott anyaggal nem dolgozunk dumát...A többit tudod. Mondhatják,mert ezt a vezérlést nem olyan egyszerű lecserélni, mint a B Vectra szíját.. Tudják ha csere megvan, utána méregfog kihúzva. Ismerősnek mindenestől (olaj,olajlánc, komplett mindenség) 300000 ba (hozott szett) került. Teljes INA szettel. Állítólag 80000-et megy el ezzel.

 

Nekem nincs vele gond,de itt a fórumon elmagyarázták normálisan a srácok,hogy mik a jelei ha előjönnek. A sima előjel nélküli szakadás áll. az 1.8-ast érinti, ami Golfban tudomásom szerint nincs.

Előzmény: Szabika198308 (5833)
Szabika198308 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 5833

Az egy ötös 170 lovas. :) De azért köszönöm! ;)

Előzmény: ac07 (5832)
ac07 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 5832

Nézd meg a Totalcar egyik nem túl régi műhelypornó videóját egy hasonló Golfról - utána nem biztos, hogy ilyet szeretnél venni.

Előzmény: Szabika198308 (5829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!