Sziasztok! Autó vásárlás előtt állok. Skoda Octavia 1.4 TSI (122 LE) 2012-es, CAXB motorkód Nem találtam infót arról, hogy ez láncos, vagy szíjas. 200.000 km-el érdemes rajta gondolkodni? Köszönöm!
Azzal nyugtatom magam, hogy már elég sokat mentünk azóta... ha vmi hiba lenne, gondolom erősödne a hang.
Van még egy jelenség.. amióta beállt a hidegebb idő:
Reggel első indítás - elkezdi a katalizátor előmelegítő magasabb fordulat "orrhang" üzemmódot és szépen lefullad. Aztán újraindítás után már minden ok, szép lépcsőzetesen beáll a normál alapjárat és megy szépen.
Sziasztok! Egy 2007-es, BMY motorkódos VW Jetta tulaja lettem nemrég. A problémám az, hogy gyorsításkor, főleg alacsony fordulatszámról gyorsítva súrlódó hang hallatszik a motortér felől (lentről, a kompresszor környékéről) és a gyorsulásban néha apróbb megtorpanásokat vélek felfedezni. Elvittem szerelőhöz is, mutattam neki, diagnosztika nem mutatott hibakódot, de ő arra gyanakszik, hogy a vízszivattyún lévő mágneskuplung kezd tönkremenni. Valaki járt már hasonló cipőben, találkozott már hasonló problémával? Esetleg Nyíregyháza/Debrecen környékén tudtok mondani olyan szerelőt aki jobban ismeri ezt a konstrukciót? Válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm!
2015-ös a miénk, túl vagyuk a 160 eKm-hez közel járunk és semmi gond nincs vele. Olajat nem eszi, nagyon jól fogyaszt és ha kell, tolhatod neki. Persze hogy mi lesz a következő 150 alatt - nem vagyok látnok. A szervizben anno kérdeztem én is, hogy mit várhatok, de csak bíztatót mondtak.
Oké , igazad van durva ! De örültem neki, hogy elvállalták, mert volt olyan szerelő aki bármit megcsinál de vezérlést azt nem. Sőt olvastam , hogy rendesen el is lehet rontani . Valaki írta, hogy 5000 km- nél megint jöttek a hangok. Az igaz amit a kedvezményekről írsz, de Neked nem adják meg , lenyelik. Hozott anyagot meg el se vállal.Tehát ez van . Most beletettem kb. 1000 km , minden rendben . Nehéz okosnak lenni. Sajnos !!
Nekem is FAI szettel cseréltek vezérlést. Én megvettem a szettet a neten 101 ezer volt. A szerelő meg kicserélte úgy, hogy levette az olajteknőt is kitakarítani plusz olajcsere és így mindennel együtt 162 ezerbe került. Tehát 60 volt a munkadíj.
Ez nagyon durva....A FAI az egyik létező legolcsóbb utángyártott alkatrész...Ha ezt a szettet megnézed átlag 130 000 okoskerékkel...(üsd be)...HA kedvezmény nélkül veszed akkor is 200 körül van az UNIXNÁL, de 30-40% kedvezményeket dobálnak jobbra, balra. A szerelőknek 40 ha jól tudom...380 000 forint?????????????????? Ezért írtam lent,hogy ismerősnek azzal (FAI-al) 50 ropival kevesebb lett volna. 300 at fizetett munkadíjjal együtt, ahogy lent írtam és ebben benne voltak azok amiket ugye ő vett meg. Az alattam lévő hozzászólásból már látom,hogy olajpumpa lánc volt, amit magyarázott és nem tudtam. Akkor nálad mennyi volt a munkadíj???? Na mindegy..Használd egészséggel!Lényeg,hogy jó. Mindenesetre ha ebbe a lóvéba egy INA, vagy Febi szettet tesz, akkor is nagyot szakít és azok elismert alkatrészek..
Sziasztok! Mi a véleményetek a 2013-ban kijött Skoda Octavia III 1.4Tsi 140LE-s változatáról? Meg szabad venni? Az a baj, hogy 3 millió körül csak 150ekm felettit látok, és kissé tartok is ettől a motortól, hogy nagyon zsebbe nyúlós lesz a szervizelési költsége...
Szép napot ! Megtörtént a vezérlés csere a Skoda Octávia 1.4 TSI szgk. A szerelő hozott anyaggal nem foglalkozik, csak amit Ő rendel arra van garancia. Elfogadtam az ajánlatot./az az igazság, hogy nem vagyok jártas ezekben a dolgokban, ha én szereztem volna be ,lehet ,hogy olcsóbb lett volna ?? / FAI vezéműlánc -készletet építettek be. Olajcsere + szürő is volt ,ez ilyenkor nagyon ajánlott. Az olaj Titán GTI PRO 3 / 5W 30 . A vége :380 ezer volt munkadíjjal együtt. Eléggé húzós , de sok választásom nem volt . Ennél csak durvább összegekkel bombáztak. A motort viszont mintha kicserélték volna !!! Nem csattog , nem zörög. Remélem, hogy egy darabig nem kell aknára állni. Köszönöm , hogy itt lehetek, sok hasznos dolgokat olvasok !!
Nagyon messze lakunk egymástól, de lent már már írtam. Ismerős vitte a következőket:Komplett INA vezérműlánckészlet az okoskerékkel, olaj,olajszűrő, légszűrő,pollenszűrő, valami olaj...lánc (nem tudom ez mi) és vitt 4 gyújtógyetyát is,mert 5 éve voltak bent a régiek. A munkadíjjal együtt 300 volt. Ha FAI szettet vitt volna, akkor állítólag 50 ezerrel kevesebb lett volna. Az a komplett szett a kedvezménnyel áll 120 okoskerékkel együtt, de a minőségére valaki ezt mondja, valaki azt. A szerelő a munkadíjra (ebből nem tudom mennyi volt mert így nem mélyültem bele) rádobott 30 at, mert ugye a hozott anyag.......................
Én most csináltatom Skoda Octávia TSI 1.4 vezérlés cseréjét. Szép kerek számot mondtak , kiváncsi lennék arrafelé , hogy mérik ? Itt megbízható szakit találtam. Pécsett lakom.
Érdekelne a véleményetek! Sharan/Alhambra (2013-2015) párosban az 1.4 TSI hogyan állja meg a helyét? Tudom, a nagy egyterű műfajhoz a diesel illik, viszont részben városi autónak használnám, ami sok rövid távval jár együtt. A sok rövid táv meg a dieselnek nem kedvez. (3 gyerek van, a Octavia2-ben már nem férünk el...)
VW Eos 1.4 160 lovashoz keresek vezérműlánc feszítőt. Tud e valaki ricnis verziót vagy elég ha csak kicserélem a régit (120000 km van benne). reggelente 5-10 mp-ig jelentkezik a csörgés :( .
Még egy kérdés - érdemes -e kicserélni a 03C109088 B verziójú okoskereket az újabb 03C109088 E tipusra?
Egyáltalán hogyan tudjuk azt meg , hogy az okoskerék rossz ?
EA211 1.4 tsi-re cserelnem jelenlegi dizel A4-emet. Lancos motort a rossz hire es a draga szervizkoltsegek miatt nem szeretnek, de az oly sokat ajanlott (Becsuletesnepper, Novoth, stb.) 2012 utani szijas 1.4 tsi-t bevallalnam.
Egyreszt az lenne a kerdesem, hogy csak a 122le-s CPVA, vagy a nagyobb CHPA 140le-s motor is szijas?
Masreszt mi a velemenyetek errol a konkret motorrol?
Sziasztok az én esetemben a a következő a helyzet: kinéztem.a egy passat kombi 1.4 tsi-t mi t kiderült foglaló lerakása után, hogy caxc moorkódú motor van benne. Kis fura suroló hangot hallani a szelepek hangjának hátterében. A kocsi szép jó állapotban van futómű minden csodás 200000km-er van benne. Szóval bele szerettem. A kocsit sajnos rövid távon próbáltam ki de húz rendesen. Szép tiszta benzin illat jön a kipufogóból... szerintetek érdesmes 2,7 milláért ma 200k kilóméterrel 1.4 tsi-s caxa passatot venni úgy, hogy a vezérlés csere elvileg 3-4 k lenne még kb? Tapasztalatotok alapján a nagyobb motothibakat mennyire lehet elrejteni egy ilyen a utóban kokszolódás stbre gondolok itt?
Vezérlés szettet tud valaki linkelni 1,4 TSI golf 6 160 lovashoz. 2009-es év. Mert olvastam én itt 60-300e közötti dolgokat is, komplett vezérlés szettre. Köszönöm! :)
Az mindegy, ha a motor ugyanaz - én kerülném. A sajátom is CAXA 2013-as 7-es DSG-vel, közel 120e km-rel - sem motorikusan, sem váltóval semmi probléma.
Nem vagyok szerelő, de 2018 augusztusa előtt körbejártam a témát. Nekem 2009-es 122 lovas CAXÁM van. Akkor (2018) vettem Deutschlandból. Amit előtte nekem mondtak (márkaszervíz értékesítő, autószerelő stb.) erről:
A 160 lovast és a 150-est, amit a Tiguanokba tettek, kerüljem mint ördög a tömjénfüstöt, mert:a dugattyúk 2012 ig gyenge anyagból készültek és ezek a motorok nem egyszer csak ,,megdöglöttek". Akinek szerencséje volt, annak gariban motorcsere, ha nem kb. 1 milla a felújítás. Ezt a két változatot érintette állítólag ez a probléma TSI-k közül (ennek ellenére valakinél az elmondása szerint 250000 km nél sincs gond vele). Tehát ezt HALLOTTAM,NEM TUDOM IGAZ-E. VISZONT:
Azt is mondták (ezek után véletlenül sem néztem ezeket), hogy amennyiben a motor 2012 után döglött meg, akkor már az új dugattyúk -vagy gariban új motor-kerültek bele, amikkel semmiféle probléma sincs, a kocsi meg megy mint a veszedelem és jó vétel mert félnek tőle és nehéz eladni, pedig a baj már meg lett oldva. Csomó HIGLINE felsz. Azt ajánlották, hogyha találok egy ilyent, akkor a hivatalos ellenőrizhető szervízszámlák stb. nélkül (amik a fenti cserét igazolják) ne erőltessem...
Nekem a lánccal semmi gondom idáig. A komplett INA-FEBI stb. szett, amiben az okoskerék is benne van, a Bárdinál, UNIXnál stb. a szokásos 40%-al kb. 160-ba bele is fér. Az okoskerék, ha cserélve lett, akkor csak a láncot kell, ami nem horror.
Ami gond: normális szerelőt kell találni, mivel aki ért hozzá, mondja a hozott anyaggal nem dolgozunk dumát...A többit tudod. Mondhatják,mert ezt a vezérlést nem olyan egyszerű lecserélni, mint a B Vectra szíját.. Tudják ha csere megvan, utána méregfog kihúzva. Ismerősnek mindenestől (olaj,olajlánc, komplett mindenség) 300000 ba (hozott szett) került. Teljes INA szettel. Állítólag 80000-et megy el ezzel.
Nekem nincs vele gond,de itt a fórumon elmagyarázták normálisan a srácok,hogy mik a jelei ha előjönnek. A sima előjel nélküli szakadás áll. az 1.8-ast érinti, ami Golfban tudomásom szerint nincs.