Császtok!
Többek tudják, hogy nagyon szeretem a terepjárókat. Eddig inkább a pajero háza tájékán mozgolódtam, de a napokban hozzám került egy land cruiser. Mivel még nincs topicja, gondoltam...
Meg amúgy is sok dolgot szeretnék megtudni róla, gondolom még vannak vele páran így!!!
Eszmecserék, stb...
Písz mindenkinek...
Igen, az ideális korrekciós érték a "0", ha minusz előjelű, akkor kevesebbet, ha plusszos, akkor többet fecskendez be. Ha kopik az injektor csúcsa, egyre inkább többet (tehát plussz tartományba tolódik el) fecskendez be, a többi pedig megpróbálja korrigálni , mert a CR-en is a négy injektor korrekciós értékekeinek összege is "0" körül kell legyen (most pár tized ide-oda nem gond...)
Akkor van baj, ha valamelyik injektor +2 fölé megy, mert akkor állhat fenn a dugattyúsérülés veszélye! Nemrég volt "szerencsém" járni az Avensis-el egy hétig egy 3,4-es korrekciós injektorral... Érdekes, volt látni, hogy a másik három hogy dolgozott, hogy nullára hozza ezt az értéket! :)
Akkor még tökéletesebb! Hidegen nagyobbak szoktak lenni ezek az értékek, ahogy a motor bemelegszik, egyre csökkennek. Nyugodtan hátradölhetsz! :) A határérték, aminél gond van, az +2, azt ne várd meg!
Terepen szerintem nem lesz gond a teljesítménnyel, felezővel nem hiszem, hogy kevés lenne 420-450Nm nyomaték. Inkább közúton kérdés, hegymenet, autópálya...
A csörlő kapcsán meg kell érdeklődni mi a helyzet, de úgy tudom már nem olyan szigorúak, sőt még gallytörőt is tehetsz, ha indokolt, és egy LC-n tényleg nem csak dísz az ilyen.
(Csak ugye egy fém csörlőtokos lökhárító jelentős plusz súly, ahhoz meg kell erősített rugó, na ott abba már beleköthetnek, ha feltűnő. De talán az ismertebb TÜV bizonylatos termékeket könnyebb papírozni.)
LC70 gondolom nem játszik, de már kapható a GRJ mellett VDJ is.
Ha megint szóba kerülnek az injektorok, hát megosztom az újabb injektoros tapasztalataimat. Sokszor említettem már, hogy évente viszem autóimat tesztelésre, a LC-t és az Avensisemet is. A LC-en szokás szerint minden rendben volt, az Avensisemnél kiderült, hogy két injektor gyengén teljesít, az egyik 1,8, a másik 1,4 -es korrekcióval.
A képviselet ajánlatára felkerestem egy bontót, amelyben volt egy ütött Avensis, amelyből megvettem 2 db. injektort. Tudom, hogy egy teljes új sort kéne ilyenkor venni, de mi itt Romániában élünk... és tovább nem is írom... még a képviselet személyzete is azt mondja, hogy pénzkidobás újat venni! Szóval megvettem a két injektort, és elvittem először egy profi injektoros céghez, padon bemérni, és papíron megkaptam az eredményeket, hogy mindkettő paramétereken jóval belül van!! És a mérések szerint az értékek egymáshoz közel állnak.
Ma bekerültek az autóba, és kiderült, hogy az egyik tényleg jó, de a másik kuka, 3,4-es korrekcióval!! (a felső határérték 2!!)
Szóval tudom, hogy a porlasztási kép, meg ilyenek, de megintcsak az a végeredmény, hogy a padon mérés nem ad reális képet az injektorok állapotáról!!
Ami a gumikat illeti, hét én többször jártam meg a Kelemen havasok 2000 m köves-sziklás gerincét aszfaltgumikkal, de jártam Románia más hegységeiben is velük. Nyilván nyugodtabban megyek terepgumival ilyen helyre, de pl. sárban BFGoodrich All Terrainekkel is ugyanolyan ideges leszek, mint aszfaltgumival szoktam! Nem véletlenül! :)
Viszont ha vontatnod kell sárban ekkora pótot, akkor el lehet gondolkozni rajta, hogy mi neked a jó! Esetleg megteheted, hogy két rend felnin tartasz kétféle gumit, és ha olyan helyre mész, akkor felteszed a megfelelőt.
Koszonom az eszreveteleket, velemenyeket. Az uj 200as alomszep, tokeletes, de masfelszer tobbe kerul, mimt a 150es. Az nekem elerhetetlenul es talan esszerutlenul is draga. Hasznaltan esetleg lehetne talalni, de tartok a sok trailerezestol, ami az eloeleteben lehet. Akinek ilyene volt, es beszelni tudtam vele, az mind autokat huz vele folyamatosan, gyakran nek is egyet egyszerre. En evi kb 50e km-t megyek, ebbol vontatas max 5e, nyaralaskor. Ezzel is igy tervezek.
Igen, gondolom, hogy 3t vontatasa, raadasul nem csak autopalyan, az nehez ugy. Lassan negyven eve vezetek, kb. 1.5M km lehet mogottem, igyekszem majd balesetmentesnek lenni vele. Ausztral videot sokat neztem, ott meredek es egyenetlen folduton huzza a 3t-s lakokocsit, es nem tunik ugy, hogy erolkodne.
Orulok, hogy az injektor nem tema. Egy baratom olyan gyarban dolgozik, ahol ilyenek keszulnek, es ralatasa van. Olyan hallatlanul magas a minosegbiztositasi szinvonal, hogy amennyiben akar egynel is barmilyen hibat eszlelnek, oriasi gyartasi tetelt rendelnek vissza, akar meg az autogyarbol is. Meselte, hogy egyik injektorban a sajat ellenorzes egy hajszalat talalt. Tizezret (!) minositettek egyszerre selejtnek, nehogy veletlenul meg egy adodjon abban a tetelben. Egy ilyen draga alkatreszbol. Semmi javitgatas, fusizas, csak a tokeletes ott a megfelelo.
Ha jol ertem, akkor ti terepen hasznaljatok, es joreszt profik vagytok, a munkaeszkozotok is egyben. Kalandos lehet, nekem UAZ-zal voltak terepes emlekeim, meg egy masik vilagban. Azt latom, hogy utcai gumikkal kerul forgalomba, de egy baratom szerint azzal nem szabad folduton kivul masra menni, mert terepgumi nelkul bena kacsa a LC is. Alapvetoen utakon fogok kozlekedni, de vizpartig idonkent soder vagy homok van a parton, es volt mar olyan, hogy a CRVvel kis hijan elakadtam. Az utanfuto nagyon holt suly a farton felfele huzva. Eljatszottam a gondolattal, hogy a LC elejere csorlot rakok, de ugy olvastam, talan itt is, higy engedely koteles, nem is kapja meg, akinek nem szukseges, es az auto fogyasztasat, mozgasat is zavarja. Pedig jo tudat volna, hogy a magat elaso autot az kihuzza. Van esetlwg olyan megoldas, hogy a csomagtartobol az ember eloveszi, amikor kell, es hozzacsatolja az autohoz?
Ja, és ha sokat kell közúton nagyot vontatni, akkor arra a 200-as LC-van. Az erre való, sokkal erősebb hajtáslánc, nagy motor. Nem tudom, hogy jelenleg kapható-e valahol az EU-ban. Ha más nem, a Sandlandernél, Extreme Fahrzeug GmbH-nál, Toyota Nestle-nél, Tom Fahrzeug Technik-nél kaphatóak, bár jó eséllyel csak benzinesek. 1VD-FTV motorosat újonnan nem láttam.