Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 2022.02.07 0 2 10445

Én mint rakodó személyzet kikérem magamnak :-)

Éjjel még csak-csak meg lehet forgatni egy vonatot két óra alatt, feltéve ha minden konténer daru alól megy.

De mégis hogy csinálnád napközben mikor átlag 700 kamion fordul meg a terminálon naponta? 

Vagy rakjunk csak vonatot, a kamionsor meg álljon a Szent Imre téren meg az M0-nál?

Előzmény: GaGe (10443)
koller andor Creative Commons License 2022.02.07 0 1 10444

Heteken belül kezdik az új híd és vele egyidőben a vontató vágány építését.

Előzmény: GaGe (10443)
GaGe Creative Commons License 2022.02.07 0 0 10443

Csak mondjuk Sorút rendező meg a Corvin csomópont elég nagy hátráltató tényező, így is folyamatosan késnek a vonatok, hová jönne még plusz vonat? Meg értelmes rakodó személyzet is kellene, aki 2 óra alatt le meg felpakol egy vonatot.

Előzmény: M41 2180 (10442)
M41 2180 Creative Commons License 2022.02.06 0 1 10442

Amit én hallottam itt oknak, az a "koperi irány tehermentesítése". Az egerszegi terminál átmenő rendszerű lesz. Van jó néhány felrakó/lerakóhely aminél célszerűbb/olcsóbb ha nem kell Csepelre feljönni. Így pl egy 88 TEU-s induló vagy érkező koperi vonat egy részét Zalaegerszegen szedik vagy rakják. Továbbá rengeteg üres konténert tartunk itt Csepelen amik hosszú hónapokig foglalják az amúgy is kevés helyet. Zömmel a kínai indulású végig vasúton utazó konténereknél figyelhető ez meg. Megérkeznek október-novemberben aztán meg itt rohad két-három vonatra való üres konténer májusban is. Na most ezek is mehetnek Zalaegerszegre. 

Itt Csepelen a Metrans nagy várakozással tekint a kínai fuvarokra is, emiatt is kell a kapacitás mert terjeszkedni nem lehet semmilyen irányba, körbe van építve a terminál. Aradról is egyre több vonat érkezik/indul illetve a Malaszevicze felől érkező kínai import/export vonatokat Záhony felé szeretnék hozni, és nem Dunaszerdahelyre hanem Csepelre érkeztetni. Emiatt készül a 4-ik daru is, szóval munka az van és lesz bőséggel. 

Előzmény: timetable (10439)
koller andor Creative Commons License 2022.02.06 0 0 10441

Huhhhh.... ez kemény volt.

 

arhaság.

Előzmény: Railwayman1 (10438)
király2644 Creative Commons License 2022.02.06 0 2 10440

Májusig egyelőre biztos maradnak így...

Előzmény: 5047 032 (10437)
timetable Creative Commons License 2022.02.06 0 0 10439

Köszönöm, már majdnem értem. 

 

Tehát - ha pl. Csepelen az induló/érkező konténerforgalom naponta X db, akkor:

 

- Ez a szám minimális mértékben csökkenhet egy új zalai terminál építésével, ha lesz olyan közúton érkező rakomány, melynél az átrakási pont célszerűségből átkerülhet oda?

 

- Az ide érkező konténereknek időveszteséget a köztes pont beiktatása nem feltétlenül okozna, mivel az irányvonatok eddig is olyan menetrend szerint jártak, hogy "össze kellett várni" a rakományukat?

(Nem messze dolgozom a kikötőtől, látom hogy mikor jönnek-mennek egyes vonatok, a forgalom nagyságával így kb. képben vagyok.)

 

- A Budapestről induló árumennyiség kisebb-e mint az ide érkező, és a kiürült konténereket így hamarabb lehetséges Csepelről visszaindítani?

Előzmény: koller andor (10436)
Railwayman1 Creative Commons License 2022.02.06 -1 0 10438

A két csepeli terminál kapacitásának max. 5%-a szabadulna fel, ha a zalai térség kb. évi 15000 TEU, jelenleg részben Csepelre érkező vagy onnan induló nagykonténeres export-importját a jövőben az új egerszegi terminálról szolgálnák ki.

Előzmény: timetable (10435)
5047 032 Creative Commons License 2022.02.06 0 1 10437

Sziasztok!

 

Arról van valami infó, hogy az ETCS próbaüzemben várhatóan meddig lesz Flirt Őriszentpéternek? Lassan lefutják már a kilométereket vagy még egy darabig marad?  

koller andor Creative Commons License 2022.02.06 0 1 10436

Pl. a Koperbe tartó dobozokat nem Csepelen kell tárolni.

 

Adriai kikötőkre finoman szólva nem jellemző a tárolókapacitás bősége.

 

Általában akkorra kell ott lenni a dobozokkal , amikor megjön a hajó.

 

Importban meg nem kell Koperben rendeltetési hely szerint pakolni a vonatokat , hanem jöhet minden ömlesztve , majd a puffer szétosztja.

 

Erre való.

Előzmény: timetable (10435)
timetable Creative Commons License 2022.02.06 0 0 10435

A gyakorlatban ez az új terminál hogyan szabadítana fel kapacitásokat Csepelen? (Olyan példa jellegű leírást szívesen olvasnék, hogy "akkor majd adott konténert x helyen átrakják/várakoztatják/továbbviszik közúton/stb."). Már ha publikus. Köszönöm előre is a választ!

Előzmény: M41 2180 (10426)
20-as vonal Creative Commons License 2022.02.05 0 1 10434

Ez csak a gysev agymenése. Így próbálják eladni a delta szükségességét. 

Előzmény: veci72 (10431)
Railwayman1 Creative Commons License 2022.02.05 0 0 10433

Emellett a 8-as kapacitása is problémás (nem véletlenül tervezik a Győr-Csorna kétvágányosítást), plusz a Szombathely-Zalaszentiván pálya utolsó átépítése az 1960-as, a Csorna-Porpácé az 1970-es évek végén volt, így a jelenleginél sokkal több tehervonatot aligha bírnának.  

A 17-s északi részén a települések lakosságszáma alapján átlag napi 300-400 utas lehet, szóval jelentős utazásidő megtakarítás nem lenne.

Előzmény: GaGe (10432)
GaGe Creative Commons License 2022.02.05 0 0 10432

A 20-as vonalon 10 ezrelékes emelkedők vannak, a 17-es vonalon Vasvár - Pácsony között 14. Ebből a szempontból kedvezőtlenebb ez az útvonal. Plusz az 1-esen nemsokára indul a biztberes felújítás, szóval nem jó opció.

Előzmény: veci72 (10431)
veci72 Creative Commons License 2022.02.05 0 0 10431

Ha jól tudom arról is szó volt, ha megépül a delta kklor a jelenleg q 20,25-ös vonalakon közlekedő tehervonatok jelentős része átkerúlne az 1,8,16,17-es vonalakra, valamint a személy forgalomban is használnák a deltát.

Előzmény: Railwayman1 (10430)
Railwayman1 Creative Commons License 2022.02.05 0 3 10430

A pletykák szerint az állam a terminálhoz felajánlotta a zalaszentiváni delta, vonatfogadó és kihúzóvágányok, illetve a Zalaszentiván és Egerszeg közötti 2. vágány kiépítését. Ezt a kb. 50 milliárd Ft-ot egy kisforgalmú konténerterminál létrehozásánál és a napi átlag 4-5 tehervonat-pár esetén megspórolt mozdony-körbejárásnál égetőbb vasúti beavatkozásokra (pl. Kőbánya teher biztosítóberendezés, lassújelek megszűntetése a fővonalakon) is költhetnék. Persze most mások a prioritások, a termináloknak áll a zászló: a tegnapi Magyar Közlönyben pl. a záhonyi térség vágányfelújításaira adtak 12,4 milliárd Ft-ot, vélhetően az East-West Gate miatt. 

Előzmény: SuedBahn (10423)
Szakál G. J. Creative Commons License 2022.02.05 0 0 10429

Azért a majdan létesítendő Zalaszentiván nyugati delta (Hogy lehet ezt szebben elnevezni?) és Zalaszentiván elágazás között elég valószínű a második vágány megépítése. A Metrans konténerterminál is itt lesz.

Előzmény: kemenyadam (10428)
kemenyadam Creative Commons License 2022.02.04 0 3 10428

"Cimborak/Olvtarsak, mi ujsag a 25-oson ???"

 

Azon kívül hogy nagy nehezen bevezették a hibrid IC rendszert a bobai deltán keresztül, meg az Interregiokat; semmi.

 

"Masodik (vagy akar meg tobbedik) vagany, gurito domb, barmi uj es erdekes esetleg valahol a vonal menten (pl. Pakod -on vagy akar Kemendollar -nal)???"

 

Egyelőre semmi.

 

"ZEG-re kontener terminal?

MINEK???"

 

Előttem leírták.

 

"Na es a 17 vs. 25 delta Zalaszentivan -nal, MINEK ???

Napi hany db tehervonatot illetve szemelyvonatot erint ez atlagosan???"

 

Régóta tudni lehet, hogy a GYSEV szeretne egy szelet vágni magának szlovén forgalomból. Személyvonati szempontból meg valószínűleg a most 'ivánig járó személyvonatok is 'egerszegre fognak járni, illetve most is vannak Szombathely - Zeg között járó személyvonatok 'iváni fordulással.

 

"Palkovics jol tolja ZEG-et  es kornyeket .... :-((("

 

Ahogy például Lázár és Szeszták jól tolta Hódmezővásárhelyt és Kisvárdát és még lehetne fojtatni a sort. Csak reméljük az itteni fejlesztések majd azért fenntarthatóbbnak fognak bizonyulni...

 

 

Előzmény: SuedBahn (10423)
koller andor Creative Commons License 2022.02.04 0 0 10427

Úgyszintén. :-)

Előzmény: M41 2180 (10426)
M41 2180 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 10426

Mellesleg elég nagy szükség van erre a terminálra mert Csepelen lassan már a WC-be is konténert pakolunk, nem lehet férni.

 

Előzmény: koller andor (10424)
GaGe Creative Commons License 2022.02.04 0 0 10425

"ZEG-re kontener terminal?

MINEK???"

 

Mert egy cég úgy döntött, hogy oda építi. Szíve joga. Szegedre is épül egy.

"Na es a 17 vs. 25 delta Zalaszentivan -nal, MINEK ???

Napi hany db tehervonatot illetve szemelyvonatot erint ez atlagosan???"


Személyvonatot nem érint. Tehervonatból 5-6 pár naponta.

Előzmény: SuedBahn (10423)
koller andor Creative Commons License 2022.02.04 0 0 10424

Puffer-terminálok szerepét kellene tanulmányoznod.

 

Divaca-Koper között épül a másik vágány.

Előzmény: SuedBahn (10423)
SuedBahn Creative Commons License 2022.02.04 -6 0 10423

Cimborak/Olvtarsak, mi ujsag a 25-oson ???

 

 

Masodik (vagy akar meg tobbedik) vagany, gurito domb, barmi uj es erdekes esetleg valahol a vonal menten (pl. Pakod -on vagy akar Kemendollar -nal)???

 

 

ZEG-re kontener terminal?

MINEK???

 

 

Na es a 17 vs. 25 delta Zalaszentivan -nal, MINEK ???

Napi hany db tehervonatot illetve szemelyvonatot erint ez atlagosan???

 

 

 

Palkovics jol tolja ZEG-et  es kornyeket .... :-(((

 

418 320 Creative Commons License 2021.12.08 0 0 10422

Ezt  ETCS üzemben tette?

Előzmény: kettőhatvanhatos (10421)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2021.12.08 0 0 10421

November 27-én is menetrend szerint közlekedett:

 

Előzmény: Gale Jose (10420)
Gale Jose Creative Commons License 2021.12.05 0 0 10420

Mai napon Flirt közlekedik Zeg-Őriszentpéter között személyvonatként.

király2644 Creative Commons License 2021.10.31 0 2 10419

ETCS L2 próbaüzem miatt..

Előzmény: veci72 (10418)
veci72 Creative Commons License 2021.10.31 0 0 10418

Tegnap meg a 415-116 állt Zalaszentívánban.

Előzmény: Gale Jose (10417)
Gale Jose Creative Commons License 2021.10.31 0 0 10417

415 062-8   járt ma Őriszentpéter-Zeg között, ez próbamenet volt, vagy sima különvonat?

Aln 663 1189 Creative Commons License 2021.06.28 0 0 10416

Most még egyelőre a 342 a gyakoribb.

Előzmény: GaGe (10415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!