A topik a Mo.-n szerintem vagy nagyon kevesek által használt, vagy méltatlanul agyonhallgatott Aprilia Atlantic Sprint scooterrel foglalkozik, ahol a tulajdonosok és érdeklődők cserélhetnek eszmét és tapasztalatot
Új felhasználó vagyok, az alábbiakban kérek segítséget tőletek:
2002-es bálna tulajdonos, és ez a hiba jelentkezik néha a mocin:
A vízhőfok mutatója átfordul végtelenbe menet közben , gyújtás kikapcsolása után kb. fél percig halk kerregő hang a műszerfal alól, majd megszűnik a kerregés. Némi várakozás, gyújtás ráadása, és láss csodát: jól jelzi a hűtővíz hőfokát.
Volt valakinek hasonló tapasztalata, illetve mi lehet a baja?
Robi küldj már nekem valami elérhetőséget emailt vagy telefonszamot legyszi! Akkor így hirtelen nincs több ötletem... ugy tudom hogy nem a termosztáteól veszi a jelet...
Nekem van eladó gyári ( használt) feszültségszabályzóm 20.000 ft ( ducati gyártmány)!
A feszültségszabályzó témában lenne egy kérdés. Mivel elég sarkalatos a gyári mint árban mint kivitelben, lehetne egy olyannal helyettesíteni ami egy álltalános 3fázisú szabályzó? Ami nem konkrét motortipusra terveztek, hanem egy álltalános 3 fázisú generátorra.
A hőgomba rendben van,20-80 celsius vízhőfok tartományban.
Termosztát rendben van, simán tarja a 80-85 celsiust.
Motorkopást szinte kizártnak tartom,20000km van a blokkban,ismertem az előző tulajt.(egy sűrítési nyomást mérhetek).Volt szerencsém kopott motorokhoz,de ott inkább az olaj fogyott,nem hogy gyarapodott volna.Kartergázt nem tapasztalok.
Szerintem itt a termosztát lehet a hibás! Átveri az elektronikát és telenyomja benzinnel mert azt a jelet kapja hogy hideg a motor! És a sok benzint nem tudja kidolgozni/ elégetni.... és kicsapódik a henger falára a felesleges anyag és a lehúzógyűrű belehúzza az olajba a benzint!
ha ezek sem akkor meg szét van kopva a henger/ dugó és szimplán lenyomja... másképpen szerintem nem jutha le a benzin!
Szerintem a statikus dolgokat el is lehet felejteni mert ha áll a motor nincs üzemanyag nyomás! Igen 3-3,2 bar kell hogy legyen, jó fél-3/4 gáz között! Szinte kizártnak tartom, hogy a nyomásod nagy inkább mindig azzal van a baj, hogy kicsi a nyomás és 3/4 gázon befullad ( nálam ez volt! Elnyomta a nyomás az üzemanyag pumpa utáni kis csőnél ez is típus hiba!)
Termosztátot el tudom képzelni ( bár nemtudom, hogy honnan veszi a jelet a hőfokmérőtől vagy a termosztáttól...) de szerintem inkább a termosztáttól! És ugye mindig úgy érzi,higy hideg a motor!
injektor ellenállása jó?
Tps és a folytószelep jóakkor szerintem termosztát körül kéne lennie a bajnak!
Mindenképp írd már le pls hogy a termosztátot hogy fogod ellenőrizni!
Akkumulátor állapota miért függ össze a befecskendező vezérléstől?Akksim új (1 hónapos).
Gondolatmenetem a következő:Két részve osztva a problémát:1.Statikus-állóhelyzetbeli benzinszivárgás,2.üzemállapoti(menetközbeni túlfogyasztás)
1.Statikus-állóhelyzetbeli benzinszivárgás:
A motor hidegindításakor sokat kell köszörülni az idítót,vagy kb.fél gázt kell adni,hogy beindúljon elsőre>>> este leállított motorból lefolyik az injektoron keresztül(habár hidegen nem csöppen teszteltem!l a benya,ezért reggel köszörülni kell/nagy gázt adni.
2.üzemállapoti(menetközbeni túlfogyasztás):
-túl nagy benzinnyomás, asszem 3-3,2 bar érték lenne a jó>> nem mértem még
-injektor nem zár, becsöpög>> hidegen rendben,melegen nem ellenőriztem
-termosztát nyitva,nem üzemmeleg motor>> dús keverék>> nem ellenőriztem még (külső termosztátos, lehet infrakamerával ellenőrzöm a helyén)
-vízhőfok jeladó rossz,falls adat az ECU-nak>> dús keverék >> nem ellenőrizem
Nekem is volt hasonló problémám még annó egy beverly 500-al! Én injektort cseréltem ... nem oldotta meg a problémát! Viszont amint kidobtam belőle a nem túl tökeletes aksit és kapott egy újat már nem nyomta bele az olajba a benzint! Én úgy tudom, hogy elég érzékeny ez a blokk a tökélete "áramra"!
nekem a sprint műszerfalán bajos a hőmérő is és az üzemanyag jelző is. A hőmérő a teljes skála 1/4-ben dolgozik csak, ez zavar, mert hozzászoktam a japán technikához, ott mindig beállt üzemmeleg hőmérsékletre, középre télen-nyáron, az üzemanyag műszer meg hol megy rendesen, hol üreset jelez és közben villog gyors ütemben a tartaléklámpája. Ezek lesznek a következő javítás céljai, meg még találok rajta pár dolgot úgy is...
levegőszűrő+levegőszűrő ház, szívótorok, TPM szenzor kitakarítása segített a fogyasztáson, bár csak egy tankolás volt megint azóta, most 4.67 a mért fogyasztás, ajánlom mindenkinek a műveletet.
új vagyok Nálatok, üdvözlök Mindenkit és rögtön egy technikai kérdéssel kezdeném.
Nagy reményekkel, sok utánaolvasás után a mai napon vettem egy 2006-os 500-as Sprintet, főleg városi, ingázós, munkába járós, túrázós céllal.
Nagyon tetszett hogy korábbi postokon olvastam 3,5-4,5 l-es fogyasztásokat, de ez amit most vettem nagyon sokat fogyaszt (7l). Tudom egy mérés nem mérés, de naa....
Az első tankolás alkalmával és ami még furaság volt rajta, hogy a légszűrőház aljáról elkezdett szép finoman lecsöpögni az olaj.
Szép kényelmes túratempóban 90-110 km/h sebességgel tettem meg a hazafelé vezető 180km-t, volt benne csekély városi forgalom, de 80%-ban autóúton, közben tankoltam, hazaérve meg számoltam, szörnyülködtem a látottakon.
Kinek milyen tapasztalata van ezzel a típussal kapcsolatban, szívesen venném a hozzáértő tapasztalatokat, tanácsokat, illetve egy jó szerelő telefonszámot is.