Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tade15 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 7117

Nekem is szokott ilyet csinálni néha,de nem tudom mitől. Ha megtudod a megoldást írd meg.

Előzmény: csabavcounty (7116)
csabavcounty Creative Commons License 2017.06.04 0 0 7116

Sziasztok!

 

Új felhasználó vagyok, az alábbiakban kérek segítséget tőletek:

2002-es bálna tulajdonos, és ez a hiba jelentkezik néha a mocin:

 

A vízhőfok mutatója átfordul végtelenbe menet közben , gyújtás kikapcsolása után kb. fél percig halk kerregő hang a műszerfal alól, majd megszűnik a kerregés. Némi várakozás, gyújtás ráadása, és láss csodát: jól jelzi a hűtővíz hőfokát.

 

Volt valakinek hasonló tapasztalata, illetve mi lehet a baja?

 

A válaszokat előre is köszönöm

 

Üdv mindenkinek: Csaba

fffeliz Creative Commons License 2017.05.31 0 0 7115

2003-as évjáratú 500-ashoz keresek bal tükröt akár bontottan is, illetve króm csíkokat. Tudtok esetleg Érd környékén, Budapesten bontót? Köszi

ruba76 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 7114

Szia Pufi,

 

Mik a jelenlegi tapasztalataid az olajszint növekedésével,milyen motor?

 

Üdv,

Robi

Előzmény: Pufi2003 (7113)
Pufi2003 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 7113

Hali! Én is hasonló cipőben járok az olajjal! Folyamatosan hígul :( Ha sikerült megoldást találni szólok!

 

 

Előzmény: ruba76 (7107)
Mónika500 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 7112

Köszi a linket, nézem. Én egy magyar oldalon találtam, igaz ezt még faragni kell egy kicsit.

http://mullerelectronics.hu/fesz szabalyzok/me-0005.html

Előzmény: Tade15 (7111)
Tade15 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 7111

A gyári szabályzót felejtsd el. Új korában sem és semmit,az ára meg..

Nekem egy ilyen van a motorban egy éve k.b. 7000 km-et mentem,hibátlanul működik lámpával 13,9V a töltés.

http://www.ebay.com/itm/Aprilia-Atlantic-Sprint-4-T-LC-2005-2008-500-ZD4VL-Voltage-Regulator-New-/261334867524?hash=item3cd8c59e44:g:aKoAAOxygj5SjM8J&vxp=mtr

Előzmény: Mónika500 (7108)
ruba76 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 7110
Előzmény: Milan53 (7109)
Milan53 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 7109

Robi küldj már nekem valami elérhetőséget emailt vagy telefonszamot legyszi!  Akkor így hirtelen nincs több ötletem... ugy tudom hogy nem a termosztáteól veszi a jelet...

 

Nekem van  eladó gyári ( használt) feszültségszabályzóm 20.000 ft ( ducati gyártmány)!

Előzmény: ruba76 (7107)
Mónika500 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 7108

Sziasztok

A feszültségszabályzó témában lenne egy kérdés. Mivel elég sarkalatos a gyári mint árban mint kivitelben, lehetne egy olyannal helyettesíteni ami egy álltalános 3fázisú szabályzó? Ami nem konkrét motortipusra terveztek, hanem egy álltalános 3 fázisú generátorra.

ruba76 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 7107

Szia,

 

A hőgomba rendben van,20-80 celsius vízhőfok tartományban.

Termosztát rendben van, simán tarja a 80-85 celsiust.

Motorkopást szinte kizártnak tartom,20000km van a blokkban,ismertem az előző tulajt.(egy sűrítési nyomást mérhetek).Volt szerencsém kopott motorokhoz,de ott inkább az olaj fogyott,nem hogy gyarapodott volna.Kartergázt nem tapasztalok.

üdv,

Robi

Előzmény: Milan53 (7106)
Milan53 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 7106

Szerintem itt a termosztát lehet a hibás! Átveri az elektronikát és telenyomja benzinnel mert azt a jelet kapja hogy hideg a motor! És a sok benzint nem tudja kidolgozni/ elégetni.... és kicsapódik a henger falára a felesleges anyag és a lehúzógyűrű belehúzza az olajba a benzint!

ha ezek sem akkor meg szét van kopva a henger/ dugó és szimplán lenyomja... másképpen szerintem nem jutha le a benzin! 

Várom a fejleményeket!

ruba76 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 7105

Szia,

Jó az ellenállása az injektornak.Most mérem a vízhőfok jeladó ellenállását...

Előzmény: Milan53 (7104)
Milan53 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 7104

Én sem értettem de utána nem volt ilyen baj...

Szerintem a statikus dolgokat el is lehet felejteni mert ha áll a motor nincs üzemanyag nyomás! Igen 3-3,2 bar kell hogy legyen, jó fél-3/4 gáz között! Szinte kizártnak tartom, hogy a nyomásod nagy inkább mindig azzal van a baj, hogy kicsi a nyomás és 3/4 gázon befullad ( nálam ez volt! Elnyomta a nyomás az üzemanyag pumpa utáni kis csőnél ez is típus hiba!) 

Termosztátot el tudom képzelni ( bár nemtudom, hogy honnan veszi a jelet a hőfokmérőtől vagy a termosztáttól...) de szerintem inkább a termosztáttól! És ugye mindig úgy érzi,higy hideg a motor!

injektor ellenállása jó? 

Tps és a folytószelep jóakkor szerintem termosztát körül kéne lennie a bajnak! 

Mindenképp írd már le pls hogy a termosztátot hogy fogod ellenőrizni!

ruba76 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 7103

Kedves Milán,

 

Köszönöm a válaszod.

Akkumulátor állapota miért függ össze a befecskendező vezérléstől?Akksim új (1 hónapos).

Gondolatmenetem a következő:Két részve osztva a problémát:1.Statikus-állóhelyzetbeli benzinszivárgás,2.üzemállapoti(menetközbeni túlfogyasztás)

1.Statikus-állóhelyzetbeli benzinszivárgás:

A motor hidegindításakor sokat kell köszörülni az idítót,vagy kb.fél gázt kell adni,hogy beindúljon elsőre>>> este leállított motorból lefolyik az injektoron keresztül(habár hidegen nem csöppen teszteltem!l a benya,ezért reggel köszörülni kell/nagy gázt adni.

2.üzemállapoti(menetközbeni túlfogyasztás):

-túl nagy benzinnyomás, asszem 3-3,2 bar érték lenne a jó>> nem mértem még

-injektor nem zár, becsöpög>> hidegen rendben,melegen nem ellenőriztem

-termosztát nyitva,nem üzemmeleg motor>> dús keverék>> nem ellenőriztem még (külső termosztátos, lehet infrakamerával ellenőrzöm a helyén)

-vízhőfok jeladó rossz,falls adat az ECU-nak>> dús keverék >> nem ellenőrizem

-levegőhőfok jeladó rossz, falls adat az ECU-nak >> dús keverék>> ellenőrizve ellenállásra OK!

-folytószelep szenzor rossz>> dús keverék>>ellenőrizve ellenállásra OK!

-ECU rossz, injektor MAP adat rossz

-Injektor relé???

 

Üdv,

Robi

Előzmény: Milan53 (7102)
Milan53 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 7102

Nekem is volt hasonló problémám még annó egy beverly 500-al! Én injektort cseréltem ... nem oldotta meg a problémát! Viszont amint kidobtam belőle a nem túl tökeletes aksit és kapott egy újat már nem nyomta bele az olajba a benzint! Én úgy tudom, hogy elég érzékeny ez a blokk a tökélete "áramra"!

Leírhatnád majd, hogy mi volt a probléma...!

ruba76 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 7101

Sziasztok,

 

Úgy néz ki megy bele a benya rendesen,a frissen cserélt olajban is van már vagy 2dl 500km alatt,tehát gyarapodik az olaj.A fogyasztás egekben.

Amit eddig elvégeztem:

-levegőszűrő cserélve

-folytószelepház tiszta kosz volt,takarítottam

-injektor nem csöppen

-gyertya cserélve

-töltés rendben 14V,vagy az alatti

-levegő hőfokmérő rendben

-folytószelep ellenállás rendben

ja Atlantic 500 Sprint 2006.

Mi lehet a problem?

 

Robi

Milan53 Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7100

A 14.000 forintos utángyártott már elkelt!

20.000 ért van gyári ( ducati ) gyártmány! Ez is hsznált de ez gyári (50.000 az uj ara! 

Előzmény: Hufi750 (7094)
Hufi750 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 7099

Szia,

 

a műszerekkel nem vagyok megbarátkozva, olyan "olaszosan"  mérnek, vagy nem. Féktisztító és sűrített levegő, tiszta rongy volt a hatékony.

 

Üdv, Péter

Előzmény: ruba76 (7098)
ruba76 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 7098

Szia,

 

Úgy néz ki, hogy több on-board-on láttam,a hőfokmérő üzemmeleg motornál az első rovátkáig billen ki,ezek szerint ez normális.

A TPM-et kiszerelve,féktisztítóval-alkohollal pucoltad?A gépem,sokat állt az előző tulajnál, most vettem én is,még ismerkedési est van.

 

Üdv,

Robi

Előzmény: Hufi750 (7097)
Hufi750 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 7097

Szia, 

nekem a sprint műszerfalán bajos a hőmérő is és az üzemanyag jelző is. A hőmérő a teljes skála 1/4-ben dolgozik csak, ez zavar, mert hozzászoktam a japán technikához, ott mindig beállt üzemmeleg hőmérsékletre, középre télen-nyáron, az üzemanyag műszer meg hol megy rendesen, hol üreset jelez és közben villog gyors ütemben a tartaléklámpája. Ezek lesznek a következő javítás céljai, meg még találok rajta pár dolgot úgy is...

 

Üdv, Péter

Előzmény: ruba76 (7095)
ruba76 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 7096

Szia,

 

TPM=Fojtószelepház,lesett...

Előzmény: ruba76 (7095)
ruba76 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 7095

Szia,

 

Mi a TPM szezor?Motorhőfokmérő üzemmeleg állapotban mit mutat?Nekem egy egységet alaphelyzettől.

 

üdv,

 

Robi

Előzmény: Hufi750 (7093)
Hufi750 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 7094

Szia

köszi, észben tartom.

Utángyártott, vagy eredeti, használt vagy új?

 

Üdv, Péter

Előzmény: Milan53 (7091)
Hufi750 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 7093

Sziasztok,

 

levegőszűrő+levegőszűrő ház, szívótorok, TPM szenzor kitakarítása segített a fogyasztáson, bár csak egy tankolás volt megint azóta, most 4.67 a mért fogyasztás, ajánlom mindenkinek a műveletet.

Köszi a segítséget mindenkinek,

 

Üdv, Péter

Előzmény: ruba76 (7092)
ruba76 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 7092

Szia,

Sprint 500 2006.

Nekem is hasonlatos a fogyasztási értékem,városi forgalom,sok hidegindítással 6,5l/100 km.Olaj,olajszűrő,görgők,variátorszíj,levegőszűrő cserélve.

Üdv,

Robi

Előzmény: Hufi750 (7089)
Milan53 Creative Commons License 2017.04.24 0 0 7091

Van ELADÓ feszültségszabályozóm ATLANTIC 500 hoz! 14.000 ft irányárral! 

Elérhetőségem +3630/7344130

Milan53 Creative Commons License 2017.04.24 0 0 7090

Légszűrőből olaj?? Mármint motor olj??? Mennyi olaj van benne?

biztos hogy olaj? ( légszűrőt én rendszeresen olajozom bar az speckó olaj és nem folyik ki)

Hufi750 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 7089

Sziasztok,

új vagyok Nálatok, üdvözlök Mindenkit és rögtön egy technikai kérdéssel kezdeném.

Nagy reményekkel, sok utánaolvasás után a mai napon vettem egy 2006-os 500-as Sprintet, főleg városi, ingázós, munkába járós, túrázós céllal.  

Nagyon tetszett hogy korábbi postokon olvastam 3,5-4,5 l-es fogyasztásokat, de ez amit most vettem nagyon sokat fogyaszt (7l). Tudom egy mérés nem mérés, de naa....

Az első tankolás alkalmával és ami még furaság volt rajta, hogy a légszűrőház aljáról elkezdett szép finoman lecsöpögni az olaj.

Szép kényelmes túratempóban 90-110 km/h sebességgel tettem meg a hazafelé vezető 180km-t, volt benne csekély városi forgalom, de 80%-ban autóúton, közben tankoltam, hazaérve meg számoltam, szörnyülködtem a látottakon.

 

Kinek milyen tapasztalata van ezzel a típussal kapcsolatban, szívesen venném a hozzáértő tapasztalatokat, tanácsokat, illetve egy jó szerelő telefonszámot is.

 

Üdv, Péter

 

beze400 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 7088

Nem úsztam meg a cserét, de az eredmény csodás lett :-) Ilyen egységes alapjárata még nem volt.

Köszi a segítséget

Előzmény: perimeno (7084)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!