Na, hálIstennek, most hogy töröltem a "VIN regisztrációt", azaz a párosítást, máris NEM zabálja parkolás közben a range-et!!! :-) Na akkor ezt is megtudtuk...
Még azon gondolkozom hogy akkor alternatívaként, vami jobb minőségű digitális időkapcsolóval oldom meg a töltés időzítését. Csakhogy legtöbbre az van írva "16A névleges", de ha tovább olvasod "6A tényleges" terhelés.... le ne olvadjon a 10A töltőtől.
Ja, méeg annyi hogy nálam is asszonnyal kötelező a fűtés, de az az igazság, hogy legutóbb egy 60km-es utat mentünk és 0% range-nél indultam el, magyarán amúgy is ment a motor, szal nem fájt annyira hogy végig fűtöttem. :) Azért az elég vicces, hogy így is 4.2 literes lett a fogyasztásom a 60km-re! :DD
Ma minden alkalommal amikor beültem néhány órányi parkolás után, rendre kevesebbet mutatott 4-5km-mel, mint előtte a leállításnál. Mégcsak a hőmérséklet se lehet az oka (erős minuszban nem feltétlenül csodálkoznék, nade ma 10 fok volt! Holnap reggel törlöm a párosítást és minden időzítési programot törlök előtte az app-pal, kiv. vagyok visszatér-e a rend. IGazából wifit mindig tol az autó (már jópáran ki akarták kapcsolni, de elvileg nincs rá mód), de az appot használva talán extra ram-ot vagy procit is beizzít, ami megy OFF állapotban is, parkolás közben. Nem értem, bízom benne holnap kiderül..
Azt nem értem a mh-eden miért tölti rendre kevesebbre. Nem függhet össze a töltési idővel, elvileg. Hiszen a Li-ion töltési ciklus tölt, majd 100%-nál leáll, slussz. Nincs további csepptöltés meg egyebek mint régen a NiCd-nál. Szóval a normális 4,5 órás (0%-ról 100%-ra; 10A töltővel) feltöltés után egyszerűen lekapcsol a töltő és kész. Ennek alapján a melóhelyeden is ugyanúgy teljes töltést érsz el. Mondjuk kérdés, hogy a melóhelyes töltés 0%-ról indul-e. Mert én azt vettem észre, hogy ha résztöltöttségre töltök rá, mondjuk 50%-ról 100%-ra, akkor el szokott mászni a range előrejelzés kissé, de asszem a plusz irányba, tehát 40 helyett mondjuk 43-at ír. De nem tuti hogy jól emléxem.
A közületi töltéssel még nem foglalkoztam, bár volt aki ajánlgatta már az ipari áramát hogy használhatom. Nem voltam benne biztos hogy a narancs kábellel az műxik-e, úh. nem erőltettem a dolgot... Igen, azt tudom hogy 16A-s a narancs kábeles töltés, de azt nem rég tudtam meg én is, hogy bizony mindössze 3,5 órára csökkenti a full töltés idejét... Mondjuk egy nagy plázázás során akár meg is lehet, de szerintem az közületi töltésnek az nem túl használható idő. Fogalmam sincs viszont, hogy a PHEV 25-30perces gyorstöltését akkor mivel és hogyan lehet elérni. Nem értek a "kút"fejekhez se, Chademo, meg tsai - nem mentme még utána. Két okból, az egyik, hogy a tipikus felhasználásom során elég a range bőven, másrészt pedig mert a 30perces töltés alaposan előre hozhatja az akku végét.
Viszont, nézd meg ezt az appot, nemrég ajánlották: PlugShare. Itt elvileg közületi és magán(ingyenes) töltőket tudsz nézni magadnak a térképen, asszem csak azokat mutatja majd amik az autótípusodnak megfelelőek... De én magam még nem töltöttem le.
A gumik továbbra is jól mennek. Semmi hátrányát nem vettem észre a 4 évszakosnak. Pont ilyen időre való, amikor kicsit vizes az út, és hidegebb van.
Én is használtam a RemoteControlt kb 1 hétig. Indulás előtt akartam felmelegíteni a kocsit, de szerintem nem jött össze. Ma frissítettem az appot, ahol talán kijavították.
Én nem vettem észre, vagy nem is figyeltem hogy az akksi kevesebbet mutatna pár km-el ha használom az appot. A WIFI-nek biztos van valamennyi fogyasztása de ennyit nem fogyaszthat.
A töltést nem időzítem. Este feldugom, és reggel lekapcsolom. Inkább pont azt vettem észre ha itthon töltöm kb este 6-től reggel 7-ig (13 óra), akkor pár km-el több töltődik bele mint a munkahelyemen 8-16-ig (8 óra).
Ma sikerült 35 km-et menni, de nagyon kíméletesen mentem. Autópályán max 120km/h, néha kamion mögött 100.
Általában 25-30 km tudok menni, de ebben nagyrészt autópálya is van, ami zabálja a villanyt.
Én is csak ülésfűtést használok, kivéve ha feleségem is velem jön :) Akkor a legkisebb fűtésre indul a benzin motor...
Már én is néztem a PHEV box-ot. Ami tetszett benne, hogy nagyobb terhelésnél sem kapcsol be a benzinmotor. Néha előzésnél hirtelen gázadásnál feleslegesen indul be.
Az ára kicsit magas, nem tudom, hogy megéri-e.
Lenne egy kérdésem az utcai töltőkkel kapcsolatban. Az ELMÜ töltőoszlop leírását néztem, és azt írja hogy a töltést az e-Charge alkalmazással lehet elindítani. Ez tényleg kell hozzá?
Letöltöttem az app-ot. Itt valami szerződést kell kötni? Előre feltölteni valami egyenleget?
Pont ma nézegettem a töltőkábelemet. Azt hittem hogy 3 fázison képes tölteni, de sajnos nem. Csak 1 fázis és 16A. Ez nem sokkal jobb mint az itthoni 10A.
Van egy új töltő Győrben a Penny parkolóban. Gondoltam kipróbálom. Két dugalj van rajta. Az egyikre már írták hogy nem működik. És tényleg nem...
A másikba bedugva a töltés jelző piros lámpa kigyullad, majd néhány perc után villogni kezd. Ez mit jelenthet?
Szóval ez sem az igazi. Vagy a kábelem rossz.
Ezért megnéztem a kábelemet, és kimérve jónak gondolom.
Akkor örülök hogy beválni látszik a gumi! Köszi az infot a TMPS-ről. Én még mindig nem cseréltem, itt Pesten egyelőre csodás idő van :-)
Pár aprósággal foglalkoztam, pl. beizzítottam a Remote control-t, és jól lehet vele időzíteni a töltéseket. Ez azért hasznos főleg, mert megoldható vele, hogy este amikor hazamegyek és feldugom tölteni, a töltést csak késleltetve kezdje meg, úgy, hogy a reggeli indulásom előttre készen legyen. Ez azért jó, mert hosszú távon összeadódva, így gyakorlatilag nem vesztegel az autó teli akkukkal (a Li-ion egyik legnagyobb ellensége az.)
Ami viszont hátrányként vettem észre, hogy azóta, mióta összelőttem a telóval és használva van az app, mintha parkolás közben is jobban merítené az akkut: 4-5 óra múlva mindig úgy szállok be, hogy vagy 4 km-rel kevesebbet mutat, a leállításkori értéknél! Ezt csak azóta látom, hogy használom az app-ot meg be van időzítve a töltés a hét napjaira. Ki fogom próbálni hogy törlöm a schedule-t meg a párosítást is a telóval, visszatér-e a rend. Mert akkor inkább hagyjuk az időzítést, ha ez az ára...
A range-em egyébként mínusz néhány fokokban is olyan 35 km körüli volt (bár 40-et mutatott induláskor, azért kb. 35-nél fogyott ki). Erről jut eszembe hogy max. ülésfűtést használok azt se mindig (rendszerint rövid utakon megyek és kvázi felesleges). Viszont ha bekapcsolom a fűtést (vagy az első ablakra a fagymentesítést), azonnal bekapcsol a benya motor, ami elég zavaró. Egyébként kapható a PHEV box, amiben van ICEheatSTOP funkció, azaz fűtéskor nem, vagy csak nagyon keveset megy a benya motor. Viszont azt olvastam, a box amúgy (bár ígér 8%-os range növekedést és az ECO módból "EV only" módot csinál) annyira átprogramozza a gázpedál szekvenciát, hogy normál módban is ólom lábakon megy az autó..mondjuk ez egy vélemény a sok elégedett felhasználó mellett... 236 eur plusz áfa, szóval hezitálok, belevágjak-e. Jó hír mondjuk hogy a legutóbbi verziója kikapcsolható egy gombbal!!! :)
Sziasztok. SOS segítség kellene. Mitsu Outlander 2007. Bluetooth kapcsolat telefonnal elveszett, telefon nem érzékeli a kocsi rendszerét, a kormányon a "speech" gomb nem reagál, nem tudom újra párosítani a telót. Mi lehet a gond?
Mostmár van azért időjárás :) Van már tapasztalat hidegben, akár kicsit havas-jeges úton, hogyan fogja az autót?
Egyébként a TPMS a szelep hátulján van-e? Kell-e külön mondani a gumisnak hogy van tpms - igényel-e külön óvatosságot a szereléskor, hogy ne sérüljön a szenzor?
persze. Sajnos nem igazán tudtuk kihasználni, kis távolságokat mentünk vele és ez az autó nem erre született. Nem volt szükségünk ekkora autóra, de maradtunk a Peugeot-nál. Egy 308-ast vettünk, ami tökéletesen elég a családnak. :)
Sziasztok, a 4007-emet eladtam, de megmaradt egy pár első ablaktörlő lapát és egy hátsó is. Vadiúj mind a kettő, ki sincs bontva, dobozában vannak. Érdekel vkit? Az az igazság, h egyben szeretném eladni őket. 14 E ft volt a kettő, én egy 10-esért odaadom, plusz a postaköltség, vagy személyesen átvehető itt Egerben. Ha kell valakinek, szóljon. Sziasztok! :)
A 4 évszakosat saját magam részére is úgy gondolom megfelelőnek, hogy 90% város, és egész évben 15ezer km max. Szóval keveset járok, főleg városban azt mondják erre a helyzetre megfelelő egy jó 4 évszakos. Most úgy néz ki a Vredestein nálunk a befutó és én valszeg megyek felfelé egy fél számot - meglátjuk mit szól a TPMS és a többiek, remélem nem lesz gond.
Azért jó tudni a felnit cserélőknek, hogy nem okoz gondot a TPMS jeladó (hogy a funkciót egy ABS szenzor hogyan tudta átvenni, műszaki értelemben tökre érdekes, de csak megtudjuk egyszer hogyan lehetséges ez. :)
Más, a 3,6 kW x 2 óra x 30 nap -ból nekem kb. 11ezer Ft-os havi számla jön ki -- nekem a napelemesek átlag évi 2 óra napsütéssel számoltak magyarországra és 50 Ft/kW -os árat tudok, de javíts ha tévedek. Neked hogy számolták a 18ezer ft-ot? Egyébként akkus, vagy feltöltős rendszered van? Gondolom utóbbi, mert az akkunál további brutális veszteségekkel kell számolni. Meg, sajna ugye a napelem sem örök életű, azt hiszem a napelemzés kicsit hasonlít amúgy a PHEV -hez, hiszen az elektromos autóra is azt mondják, amit megspórolsz benzinen, az elmegy majd az akkukra X év múlva. Viszont addig is tisztán járunk, ráadásul szerintem a belevaló Li-ion akku 2-5 év múlva lényegesen olcsóbb lesz és ami a legfontosabb: nagyon sok utángyártott jó minőségű megoldást lehet majd választani, a várható árverseny pedig lényegi megoldást fog jelenteni a cellapakk csere jelenleg fennálló problematikájára (hogy bontott akkukról már ne is beszéljünk. :)
Volt egy külföldi köröm net nélkül ( köszi vodafon !). Most olvastam végig a gumis hozzászólásokat , van min agyalni továbbra is .
Nekem a gumis megnézte valami műszerrel és azt mondta , hogy nincs a felniben szenzor , hanem az ABS jeladóból szedi az infót a guminyomásról . Tehát nyugodtan válthatok 16-osra . Lehet hogy meglépem , de akkor a következő nyári szettnek is 16-ost választok , árban nagyon nem mindegy . Én még tartok a 4 évszakostól , meg néha elég cifra helyeken is megfordulok .
Egy korábbi kérdésre :
A napelemes rendszerem 3,6 kW -os 13 db 265-ös panellal . Ezzel elvileg 18000 Ft villanyszámlát váltok ki . Mátcius óta van fenn majd az éves elszámolás után látom az eredményt
Érdekes, ezt az origo-s tesztről még nem hallottam. Nagyon tanulságos, mert mindenhol máshol évek óta az első, max.második a CrossClimate... Furcsa hogy itt a "futózottak még" (szándékos szóvicc :S) kategóriába került. Őszintén szólva nem rossz a a Quatrac5 sem - az sem igazán vallott szégyent sehol - bár a külföldi teszteken rendre a Michelin és Conti 4évszakosa mögött végzett. Azért én hajszállal a külföldi tesztek felé húznék, mert sokkal régebbi, valószínű hogy rutinosabban és kikristályosodottabb módszerekkel és szempontrendszerrel dolgoznak. Ugyanakkor, a befolyásoltság kérdése a legnagyobb tesztereknél sem zárható ki szerintem - ebből a szempontból az arany középút választása lehet az ideális, és az a Vredestein Quatrac 5.
Én budapesti vagyok, viszont eléggé sok a jó tapasztalatom a Győrrel kapcs-ban. :-) A Nádornál pedig egy használt Citroent vettem egyszer. Pár hónapja egy ottani ismerősömtől kérdeztem a Nádorról pont a Mitsu kapcsán - merthogy időközben ők Mitsu-sok is lettek -, ő azt mondta, közelebbről nem ismeri, de rosszat még nem hallott róluk, és hogy ez elég beszédes, mert hamar elterjednek a hírek. :)
Sajnos itt meg azt írják, hogy a Michelin CrossClimate nem szerepelt túl jól.
Ki tudja melyik cikknek higgyünk?
Igen győri vagyok, és a múltkor a Nádorban voltam. Sok tapasztalatom nincs velük Mitshubisi téren. A WIFI kód kiolvasásánál nem voltak nagyon lépben. Először nem is igazán értették hogy mit szeretnék.
Kb 15 éve az Opelemet vettem náluk, akkor normálisak voltak.
Köszi, ilyesmire emlékeztem én is - 0W-30, bár tán gyakoribb típus a 0W-40, de mindegy ezen már el tudok indulni. Amúgy a Motul igen jó olaj biztos rendben lesz!
A gyertya még biztos nem cserés - az km futáshoz kötött de legyünk őszinték, a legtöbbünknél a benya motor néhány száz, vagy néhány ezer km-t ha fut évente... Úgy elég lassan éri el a gyertya a csereciklust. Mindenesetre alaposan utána kell majd nézni, milyen típus való bele, mert ezt a 14-es évjáratnál maga a gyár is elb*szta :) Valszeg azért mehetünk az előző típus után - majd megnézem mi van az enyémben - pl. ha ugyanaz mint ami a Tiédben - akkor megvan a tuti típus!!
Örülök hogy elhatározásra jutottál gumi ügyben. Nem is tudom, hogyan kerülhetett Taurus gumi rá - azt még Hollandiában rakták fel? Az M+S jó, az valóban téliként is hivatalos. Nekem nyári Hankook van, s bár a hátsók még jók, egyrészt tél jön, másrészt a 4-et csak egyben szabad cserélni, szóval így jutottam énis arra hogy felrakok 4db Michelin CrossClimate-et. Keress rá ADAC, Autobild, Auto Express teszteken - remekelnek hóban, vízen és szárazon is!
Nálam már csak a 235-ös szélesség a kérdés, de azt hiszem mindenképp olyat fogok venni. Egy picit ballonosabb (6mm-rel) a gyárinál. Nekem egyébként a G merci az etalon terepjáróban, annak 265/60 R18 a mérete - na attól még a 235/55 -tel is messze lennék, de legalább 1 fokkal közelebb mint a gyári peres kialakítás ami szerintem kicsit túlzás egy SUV-ra. :)
Akkor ezekszerint győri (környéki) vagy? Már csak azért is, mert ott van a Nádor autó, akik hivatalos Mitsubishi szerviz és kereskedés - én korábban vettem tőlük már autót (nem mitsu) és korrektek voltak - bár sosem szervizeltem ott. Viszont lehet hogy a sógorék a PHEV-jeiket oda hordhatják, mert általánosságban hallottam már olyat hogy nyugatról ide hozzák a PHEV-eket a fele munkadíj miatt... Mivel a Nádor gondolom a határhoz az egyik legközelebb eső gyári Mitsu képviselet, gondolom ők is érintettek lehetnek ebben...? (Azért lenne ez jó, mert akkor van ott tapasztalat helyben.)
A mai napi eseménye, hogy reggel az indulásnál bejött a sárga alacsony gumi nyomás jelzés. Olvastam róla, hogy a hőmérséklet változásra ugye a nyomás is változik.
Szóval első utam a gyerekek iskolába vitele után a benzinkút volt.
Az eslő kerekekben megvolt a 2,5 bar nyomás, de a hátsókban 2,2 körüli nyomást mértem. Felfújtam 2,5-re majd indultam. A rendszerből automatikusan törlődött a hibajelzés.
Szóval az enyémben biztosan van TMPS :)
Olaj: 4,6 lite megy bele. 0W30-as szintetikus Motul 8100 Eco-nergy. Ezt ajánlották.
Volt egy szervizkártya a kocsiban és arra volt ráírva a 0W30, ezért én is ezzel folytattam.
A szűrőket a győri olajcentrumban vettem. Gépből mindent kikerestek, és megrendeltek. Minden alkatrész rendben a helyére került.
Gyertyát valóban nem cseréltem. Annak mennyi lehet a csereperiódusa? Valahol azt olvastam, hogy NGK-t kell bele tenni.
Kicsi20, persze az egy fontos kitétel, ezt én is tudom. Viszont hogy azon a vonalon elinduljak (eredeti olaj beszerzése) tudnom kéne a specifikációkat, biztos nem a szokványos 5W-40 megy a 2.0 MIVEC atkinsonos, PHEV-es változatába...
Szia pont ezért kérdeztem a 2001 vectrám ami elektromos gàz pedálos igy lett tempomatos vettem egy bajuszkapcsolót és diagnosztikás bekapcsolta a tempomatot ja még kellet egy kuplung pedál kapcsoló. És mükszik . Egyébként 2004 év 2000cm 3 outlandert néztem ki .
szia Tomitom, nem tudom milyen típusról van szó, de a tempomathoz általában elég egy ugyanilyen modell bontott tempomat vezérlője, kapcsolója... hogy tartozik-e hozzá szenzor is, azt nem tudom, de szerviz biztosan be tudja szerelni mintha gyárilag tempomatos lett volna. Más gyártmánynál már láttam ilyet (nem Mitsunál) ott 30e Ft volt a bontott tempomat erre még jön a beszerelés díja.