Keresés

Részletes keresés

6kerekü Creative Commons License 2008.12.23 0 0 32
'95 óta filmezel? Esetleg a 100-as sorozatú csuklósokról van filmed?
Előzmény: FAV 20 (30)
6kerekü Creative Commons License 2008.12.23 0 0 31
És hogy kanyarodott a régi 400as, tudnál mesélni? Ma nem ismerek ilyen tengelyelrendezésű trolibusz vagy autóbuszt, úgyhogy nem tudom megfigyelni.
Előzmény: fautas (29)
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 30

Gyerek koromban érdekeltek a vonatok,meg a járművek. Aztán 1976-ban a haverom mondta,hogy az akna utcában van egy HÉV kocsi aminek egymás mellett vannak a lámpái,és szét fogják bontani. Mentünk megnézni a ritkaságot,de lekéstük. Viszont ott voltak a földalatti régi kocsijai,és vittünk fényképezőt és fotóztunk. Na ettől a pillanattól érdekelt magasszinten minden régi tömegközlekedési jármű. Mindenen amin utaztam azt feljegyeztem,még a kárpitok szinét is! Soha nem gondoltam,hogy rajtam kívűl mást is érdekelnek ezek a vasak. Hogy ne vesszen el a sok képem digitalizálom,és felteszem a fórumra. Előnyben vagyok,mert minden járműtípushoz hozzá tudok szólni. Aztán egy idő múlva már fotóztam minden járművet amit a BKV üzemeltetett. A tecnika lehetővé tette,hogy filmet is készítsek,és a 1995-óta,már filmeket is csinállok,de a mai napig írom ha villamoson utazok. Aztán,ha találok valamit a fórumon,akkor azon lógok mint most. FAV 20

 

Előzmény: fautas (29)
fautas Creative Commons License 2008.12.22 0 0 29
"A 400-ast soha nem láttam"

Én csak egyszerű utas vagyok, de ismertem a régi 400-ast.

1965-67 között a Nagymező utca kornyékén laktam, Akkoriban a 70-esen v. a 78-ason járt, csak azért néztem meg alaposabban, mert 1-gyel több tengelye volt. Kéttengelyes volt a hátsó része is, és - mint műszaki dolgok iránt érdeklődő gyerek - próbáltam megfigyelni, hogy a kanyarban mit csinálnak a kerekek.

Te nem lehetsz egyszerű utas. Nem hittem volna, hogy van ember, akik ilyen listát vezet.
Előzmény: FAV 20 (22)
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 28

Ezeket hívom én vállalatosoknak a papíron.  A háttérben a füredi úti lakótelep látható.

 

6kerekü Creative Commons License 2008.12.22 0 0 27
Igen, a 400-ast  már '67-ben selejtezték.
Előzmény: FAV 20 (22)
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 26
A hátsólámpák formája.
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 25

Hátsólámpák!

Előzmény: benkhomár (23)
gabNbp1171 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 24

:-)

Lehet, hogy már licitáltak is rá a vaterán...:)

 

Előzmény: benkhomár (21)
benkhomár Creative Commons License 2008.12.22 0 0 23
A sárga-piros kör és a piros-sárga négyzet mit jelent?
Előzmény: FAV 20 (22)
benkhomár Creative Commons License 2008.12.22 0 0 21
Egyszer az egyikre csináltam egy hamis gyári adattáblát, rozsdás fémlapra belevéstem kitalált alvázszámot, gyártási évet, típust stb. és felszegecseltem. Pár hétre rá már nem volt rajta, gondolom valami gyűjtő még ma is ereklyeként őrzi.
Előzmény: benkhomár (20)
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 22
 Az 1976-os állapot. A lámpák a járműveken. A zöld szin azt jelenti,hogy utaztam a járművön. A 400-ast soha nem láttam,és a 453-as kérdéses volt,hogy létezik -e. A 260-as közlekedett,de csak a személyzet használta. A vállalat azt jelenti,hogy Zuglóban egy építő ipari cég vette meg,és a munkásoknak öltözőt,és melegedőt csináltak belőlük. Azok között lehet megmenthető jármű! Szürke színűre festették ezeket,és lemez ablakokat kaptak. FAV 20.
benkhomár Creative Commons License 2008.12.22 0 0 20
Gyerekkoromban én is "vezettem" roncs buszokat, farost, Ik31-est, Ik 260-ast. Ami mozdítható tábla, műszer volt rajtuk, azokat begyűjtöttem. Amit meg bennehagytam, azt a legközelebbi alkalomra már nem volt ott. Sajnos a mai gyerekeknek ilyesmire már nincs lehetőségük.
Előzmény: FAV 20 (16)
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 19
Na meg talán ez is az én művem. De az ösztöndíjamból negatív filmeket vettem és sok fotót csináltam,ez legyen a mentségem. Több jót tettem,mint rosszat.
gabNbp1171 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 18

Átolvasva az említett linket mégjobban megtetszett ez a típus. Milyen is jó lenne, ha lenne egy ilyen Szentendrén! Persze akkor azon problémáznánk, hogy miért pont ilyen színűre és csíkozásúra lenne felújítva (mint pl. az 600-asnál vagy az MVIII-as HÉV-nél), de ez legyen a legkisebb gond.

Előzmény: 6kerekü (11)
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 17
Csak a 401-es.
Előzmény: 6kerekü (15)
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 16
Egy csipegető markoló cincálta darabokra a kocsikat! 17 éves voltam és én is kitőrtem sokat,JÓ ÉRZÉS VOLT!  Annyi jármű volt,hogy nem bírtad mind kitőrni,és csak az elején okozott örmet. Sok alkatrészt szedtünk ki,és vezettük a járműveket.Igaz álltak,de jó érzés volt,ez is. Hunyóztunk a roncsok között. Ennek én törtem ki az ablakát,de akkoriban már volt ragasztott üveg! Egyszer egy tégla pont beleragadt és nem ment át.
Előzmény: 6kerekü (13)
6kerekü Creative Commons License 2008.12.22 0 0 15
10 éve? Akkor ezek szerint már csak képnézegetés közben derült ki. Van esetleg olyan képed, amin a szárnyaskerék jobban kivehető?
Előzmény: FAV 20 (9)
benkhomár Creative Commons License 2008.12.22 0 0 14
Akkoriban gondolom még nem volt alkatrészhiány, és Ikarus 60-as típuscsalád is kifutóban volt.
Előzmény: 6kerekü (13)
6kerekü Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13
Nagyon jó képek! Szerencsére digitalizált állapotban nem lilul tovább. Arra azért kíváncsi lennék, hogy miért van az összes betörve a szélvédője. Mert még ha selejtezve is vannak, egy szélvédő nem két fillér, és biztos értékesíthető lett volna...
Előzmény: FAV 20 (10)
6kerekü Creative Commons License 2008.12.22 0 0 11

"A sokféle fényezési mintát nem tudta javítani az FVV, így a 60-as évek közepétől visszatértek az eredeti bordó-vajszín kivitelhez. A felújítási munkálatokkal a megszokottra alakították az egyedi hűtőrácsokat is vissza."

 

villamosok.hu/troli

Előzmény: gabNbp1171 (8)
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 12
Ez egy IKARUS emblémás! Soha nem tudjuk meg,hogy az 53 darabnak milyen is volt,de 5-6 darabnak tudjuk már.
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 10
30 év után kezdenek meglilulni a képek.
FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 9
Az IKARUS emblémát figyeld! Szárnyas kerék!  Sajnos 10 éve vettem észre,hogy voltak ilyenek is,és annak idején,csak a hátsólámpákat írtam fel,hogy melyiknek eredeti. Az emblémát meg nem figyeltem.
Előzmény: gabNbp1171 (8)
gabNbp1171 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8
Érdekes, ezen a képen a homokfalon lévő díszrács teljesen más, nem négyzet alakú, hanem két oldalt ívelt. Hogy lehet ez?
Előzmény: 6kerekü (7)
6kerekü Creative Commons License 2008.12.22 0 0 7

A 401-es kocsi fénykorában, forrás: villamosok.hu/troli

 

 

Link a 401-es fotóhoz
Előzmény: FAV 20 (4)
gabNbp1171 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 6
Tippem szerint ez a kép egy bontóban készült. Nemrég én is láttam régi képeket olyan bontóról, ahol Ikarus 180-asok egymás hegyén hátán állt. Akkor azt mondtam, bárcsak egyet megmenthetnék a képről. Holott a néhai  BKV főműhely már megmentett egyet, a GA 96-00-t. No és akkor most itt ez a Ik60T fotó, amiből jelenleg egyetlen sincs... Hát a szívem szakad meg, olyan szép.
Előzmény: FAV 20 (4)
6kerekü Creative Commons License 2008.12.22 0 0 5

Budapesti állomány:

 

200 -> 283

300 -> 314

400

601 -> 616

700 -> 714

833, 840, 897?, 899

904, 907, 908, 909, 912, 919, 920, 922, 923, 925, 926, 927, 929, 931, 933, 934, 935, 936, 938, 941, 945, 946, 955, 960, 966, 967, 969, 972

 

FAV 20 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 4
 Vegyen nagy lendületet ez a topik!  Tessék egy kép 1976-ból.
benkhomár Creative Commons License 2008.12.22 0 0 3
Régen a zöld-sárga fényezéséről már messziről felismertem:)
Előzmény: 6kerekü (2)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!