Gyerek koromban érdekeltek a vonatok,meg a járművek. Aztán 1976-ban a haverom mondta,hogy az akna utcában van egy HÉV kocsi aminek egymás mellett vannak a lámpái,és szét fogják bontani. Mentünk megnézni a ritkaságot,de lekéstük. Viszont ott voltak a földalatti régi kocsijai,és vittünk fényképezőt és fotóztunk. Na ettől a pillanattól érdekelt magasszinten minden régi tömegközlekedési jármű. Mindenen amin utaztam azt feljegyeztem,még a kárpitok szinét is! Soha nem gondoltam,hogy rajtam kívűl mást is érdekelnek ezek a vasak. Hogy ne vesszen el a sok képem digitalizálom,és felteszem a fórumra. Előnyben vagyok,mert minden járműtípushoz hozzá tudok szólni. Aztán egy idő múlva már fotóztam minden járművet amit a BKV üzemeltetett. A tecnika lehetővé tette,hogy filmet is készítsek,és a 1995-óta,már filmeket is csinállok,de a mai napig írom ha villamoson utazok. Aztán,ha találok valamit a fórumon,akkor azon lógok mint most. FAV 20
Én csak egyszerű utas vagyok, de ismertem a régi 400-ast.
1965-67 között a Nagymező utca kornyékén laktam, Akkoriban a 70-esen v. a 78-ason járt, csak azért néztem meg alaposabban, mert 1-gyel több tengelye volt. Kéttengelyes volt a hátsó része is, és - mint műszaki dolgok iránt érdeklődő gyerek - próbáltam megfigyelni, hogy a kanyarban mit csinálnak a kerekek.
Te nem lehetsz egyszerű utas. Nem hittem volna, hogy van ember, akik ilyen listát vezet.
Egyszer az egyikre csináltam egy hamis gyári adattáblát, rozsdás fémlapra belevéstem kitalált alvázszámot, gyártási évet, típust stb. és felszegecseltem. Pár hétre rá már nem volt rajta, gondolom valami gyűjtő még ma is ereklyeként őrzi.
Az 1976-os állapot. A lámpák a járműveken. A zöld szin azt jelenti,hogy utaztam a járművön. A 400-ast soha nem láttam,és a 453-as kérdéses volt,hogy létezik -e. A 260-as közlekedett,de csak a személyzet használta. A vállalat azt jelenti,hogy Zuglóban egy építő ipari cég vette meg,és a munkásoknak öltözőt,és melegedőt csináltak belőlük. Azok között lehet megmenthető jármű! Szürke színűre festették ezeket,és lemez ablakokat kaptak. FAV 20.
Gyerekkoromban én is "vezettem" roncs buszokat, farost, Ik31-est, Ik 260-ast. Ami mozdítható tábla, műszer volt rajtuk, azokat begyűjtöttem. Amit meg bennehagytam, azt a legközelebbi alkalomra már nem volt ott. Sajnos a mai gyerekeknek ilyesmire már nincs lehetőségük.
Na meg talán ez is az én művem. De az ösztöndíjamból negatív filmeket vettem és sok fotót csináltam,ez legyen a mentségem. Több jót tettem,mint rosszat.
Átolvasva az említett linket mégjobban megtetszett ez a típus. Milyen is jó lenne, ha lenne egy ilyen Szentendrén! Persze akkor azon problémáznánk, hogy miért pont ilyen színűre és csíkozásúra lenne felújítva (mint pl. az 600-asnál vagy az MVIII-as HÉV-nél), de ez legyen a legkisebb gond.
Egy csipegető markoló cincálta darabokra a kocsikat! 17 éves voltam és én is kitőrtem sokat,JÓ ÉRZÉS VOLT! Annyi jármű volt,hogy nem bírtad mind kitőrni,és csak az elején okozott örmet. Sok alkatrészt szedtünk ki,és vezettük a járműveket.Igaz álltak,de jó érzés volt,ez is. Hunyóztunk a roncsok között. Ennek én törtem ki az ablakát,de akkoriban már volt ragasztott üveg! Egyszer egy tégla pont beleragadt és nem ment át.
Nagyon jó képek! Szerencsére digitalizált állapotban nem lilul tovább. Arra azért kíváncsi lennék, hogy miért van az összes betörve a szélvédője. Mert még ha selejtezve is vannak, egy szélvédő nem két fillér, és biztos értékesíthető lett volna...
"A sokféle fényezési mintát nem tudta javítani az FVV, így a 60-as évek közepétől visszatértek az eredeti bordó-vajszín kivitelhez. A felújítási munkálatokkal a megszokottra alakították az egyedi hűtőrácsokat is vissza."
Az IKARUS emblémát figyeld! Szárnyas kerék! Sajnos 10 éve vettem észre,hogy voltak ilyenek is,és annak idején,csak a hátsólámpákat írtam fel,hogy melyiknek eredeti. Az emblémát meg nem figyeltem.
Tippem szerint ez a kép egy bontóban készült. Nemrég én is láttam régi képeket olyan bontóról, ahol Ikarus 180-asok egymás hegyén hátán állt. Akkor azt mondtam, bárcsak egyet megmenthetnék a képről. Holott a néhai BKV főműhely már megmentett egyet, a GA 96-00-t. No és akkor most itt ez a Ik60T fotó, amiből jelenleg egyetlen sincs... Hát a szívem szakad meg, olyan szép.