ha még aktuális akkor nekem a gyújtáselosztó okozta ezt. Reggelre bepárásodik. A szellőző kitakarítása ideig-óráig segített, de a csere volt a hosszú távú megoldás. Jelenség ugyan az volt mint neked
Szia. Nálam ugyanez van. Főleg hűvösebb párás időben, a reggeli indulásnál. Utána ahogy írod minden ok. Gyertyák légszűrő, újak. Egr-t cseréltem bontottra de megint beszart, és az elektromos része sajnos. Új lessz véve. De ahogy olvastam az alapjáratba nem szól bele. Ha találsz valami okot légyszives ird le. Köszönöm
Köszönöm a választ, én is valami hasonlóra gondoltam, csak én a beszívott külső levegő hőmérséklet érzékelő szenzorra gondoltam hogy az lehet a ludas. Nem tudom jól gondolom e?
Szia! Hideg motornál az elektronika több üzemanyagot fecskendez. Elképzelhető, hogy az üzemanyagszivattyú nem képes elég anyagot pumpálni első indításnál. Egy másik hibaforrás is lehet, hogy az Ecu vízhőfokmérője fals adatokat mér.
Olyan kérdésem lenne hogy mi lehet a hiba, 2004 es matiz, reggeli első indítás egyik nap probléma nélkül történik, lehet hogy a következő napon meg olyan dadogósan akadozva indul, van amikor le is áll. Következő indítás már tökéletes. És nap folyamán többször nem csinálja azt.
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat. Világot a check engine, de nem mindig, amúgy nem észlelek hibát, azon kívül, h 7 alá még vegyesben sem tudom vinni a fogyasztást.
Hibakód-olvasáshoz tudna valaki kölcsönözni Dél-Pesten kütyüt? Köszönöm szépen!
Mi a konkrét hibajelenség, amiért olvasnál?
Azért kérdem, mert néha egy (valóban) hozzáértő szakival többre mész - mint a csak általánosságokat mutató hibakód-olvasással.
A hibakód-olvasás NEM csodaszer! - mi több, néha nagyon is félreviszi a "gaynutlant" - aki csont nélkül elhiszi, amit az kiír.
Az OBD-s élő-adat olvasás az már komolyabb dolog - viszont ahhoz (nem is akármilyen) szakember kell az értelmezéséhez - akinek mély konkrét-típus ismeretei is vannak.
Részemről én még nem futottam össze ilyen Matiz-specialistával - egy általános autószerelőtől viszont nem lehet elvárni egy adott típus ilyen mély ismeretét, hogy az élő-adat minden részletét értelmezni tudja.
Pont a zsúfolt motortér miatt tartok a javíttatástól ill. inkább ennek összegétől.
A Matiz motortér teljesen átlagos zsúfoltságú. A mai autók ilyenek, sőt.
Vannak olyan (márkás) modellek, amelyeknél nem sokat szaroztak a szervizelhetőséggel - hozzáférhetőséggel - és bizonyos műveletekhez (pl. vezérmű-csere) ki kell venni az egész motort az autóból, mert egyszerűen lehetetlen másképp hozzáférni.
Na ott repkednek ám az egekben az óradíjak, nem a Matíznál :-)))
Köszönöm a részletes választ. Indulás előtt- ritkán használom a kocsit - mindig töltök utána, ha kell. Pont a zsúfolt motortér miatt tartok a javíttatástól ill. inkább ennek összegétől.
Matiz motorblokk fagydugóval volt már valakinek problémája? Ui. fogy kissé a hűtővíz
Nem fagydugó lesz az.
Sokkal inkább a fűtéscsövek hajlamosak a szivárgásra. Azt viszont nem is fogod látni, egyrészt mert lassú a szivárgás, másrészt a forróság miatt azonnal el is párolog... harmadrészt meg azért, mert rohadt eldugott helyen van, a motor mögött, a tűzfalon át.
Persze 100 helyen szivároghat még (ezekből maga a fűtőradiátor a legkevésbé valószínű) - sokkal inkább a bekötő-csövezete, de bármely más (főleg gumi)-cső is produkálhatja ezt, de nem árt megnézni a termosztát-ház csonkjait is, mert azok vasból vannak az alu-házban - és hajlamosak a szétrohadásra-pórusosodásra.
Arra viszont felhívom a figyelmed, hogy vedd nagyon komolyan a dolgot, mert ha kifogy a víz a tartályból, akár pár perc működés után is hazavágja a motort - pontosabban a hengerfej-tömítést.
Tehát ha nagyon kevés víz van benne, vagy már kiürült, nincs olyan, hogy "Majd otthon utánatöltök" - mert nem biztos, hogy elérsz hazáig vele.
Ha fogy a vized, akkor MINDEN indulás előtt ellenőrizd, hogy áll a szint a tartályban - mert a hengerfejezés nem egyszerű és nem is olcsó mulatság még a Matiznál sem.
feltaláltam a spanyol viaszt. leírom, mert sztem tanulságos.
világított a check lámpám. először több hibára is gondoltam, mert kb 500 km-rel korábban üzemanyagszűrőt cseréltem. hátha ereszt, vagy túl nagy az ellenállása...akármi.
aztán rájöttem, hogy (le sem merem írni, hány km óta) nem volt gyertya csere. most vettem bele.
a hibakódot törölte a szgép pár indítás és kb 15 km után.
Üdv. meg maradt néhány MATIZ tartozék ha valakit érdekel, négy kerék nyári gumikkal, ajtókra légterelő, hütő ventilátor, ha egybe viszed harminc+ülés huzat lányos rózsaszín ajándék!