Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
Fejegység cseréhez értőkhöz lenne kérdésem. WIPNAV+ fejegységem van, a régi fejegységben tönkrement rádió, nem talál csatornát, fejegység szerelő azt mondta ez nem tunerhiba, mert alaplapba integrált, azt javasolta cseréltessem a fejegységet. Beszereztem egy e-bay-ről egy másikat természetesen ugyanazzal a cikkszámmal, elvittem egy Peugeot szervízbe, ahol kicserélték, és átírták az alvázszámot. Mondták, hogy Citroen jel jelent meg elsőre, azt átkonfigurálták Peugeotra, meg hogy felnyíló a kijelző legyen stb... Rádió , CD , és Navi működött. Másnap vettem észre, nem megy a tolatóradar és nem írta ki a számítógép üzeneteit. Visszavittem a szervízbe, a radar még működésre a tudták bírni, de a számítógéppel kommunikálást nem, így nem veszi a műszerfal üzeneteit, (pl, kézifékkioldás, guminyomás kijelzés, hibaüzenetek). Azt mondták ők többet nem tudnak tenni, Peugeot 5008-ból kiszereltet kellett volna vennem, mert autónként gyárilag más szoftverekkel látják el a hardvert. Persze ezt az e-bay-en nem hangsúlyozzák, úgy írják ki mintha bármelyikbe mehetne (208,3008,5008,C3,C5,DS3), és nem irják oda, miből való. Tisztelet a kivételnek.
A titkos menüben (setup gomb után 1,2,3-as csatornagombok egyszerre megnyomva) a system menüpontban van egy head unit almenü, amiben ezt írja. "Head unit: Illegal serial number" Valszeg ezt lehet a probléma gyökere... De hogyan lehet orvosolni?
Két kérdésem lenne.
1. Firmware frissités CD-ről megoldhatná -e a dolgot? (nincs USB portom)
Próbáltam, de valszeg azért nem ment, mert az CD íróm nem működik 8x sebesség alatt, ezt viszont 4x sebességet igényelne. Nem találok senki aki 4x-essel tudna manapság CD-t irni :)
Ha más nem, a Peugeotnál rendelek egy gyárit.
2. Azt az ötletem támadt, mivel a fejegység onnan tudja hogy kicsoda, hogy egy belső sd kártyáról dolgozik, csak azon tárolhatja a firmware-t és konfigurációs fájt, ezért csak csak ki kellene cserélnem a fejegységek
belső SD kártyáit. Ha szétszedem a fejegységet, ki az alsó és felső fedlap csavarokat, majd kiszedem a cd meghajtót, majd kiemelem a házából, akkor hozzáférek a belső SD kártyához, amit így ki tudok cserélni a régire a rossz fejegységből, amivel viszont jól kommunikál a számítógép, és elvileg minden jó lehet.
Vagy tévedek és összeomlik az egész fejegység... Kinek mi a véleménye? Lehet ilyet csinálni, vagy gondolt erre a Peugeot, és van buktatója?
(A mellékel képek egy másik fórumtémáról szól, akiknek teljesen meghalt az SD kártyájuk, de a cserefolyamat ugyanaz).
Azt azért jobb, ha nem teszed meg, mert jogvédett termék. Egy régi fórumunkon levő dolgok miatt már kellett fizetnie az oldal üzemeltetőjének. Akkor azt összedobta a társaság és az üzemeltető törölt minden ilyen jellegű információt.
Pedig ha lenne elérhető, valamilyen módon feltölteném a weblapomra. Name nekem is kellene (főleg a belső borkolatok patentfajtái és helyei érdekelnének bontás miatt).
Előre vetítem, hogy nem értek túlzottan az autókhoz, bármiféle helytelen leírás, megfogalmazás nem a véletlen műve. :) Tavaly ősszel vettem egy 2015ös, 1,6 benzines (156LE), Aisin automata 5008-at. Október-november körül felérve a Lágymányosi hídra rántott egyet az autó, azonnal kiírta, hogy Engine fault Repair Needed, aztán check-engine lámpa. A Műegyetem előtt leálltam vele, vártam pár percet, újraindít, dohogott még, de elértem vele az úti célomhoz. Mire hazaértem a check-engine sem égett és a rángatózás is abbamaradt. Elvittem a Francia Autók Szervizébe az Üllői úton, azt mondták gyújtáskimaradás valószínűleg, diagnosztika lefuttatva, semmi hiba.
A múlt héten ugyanez megtörtént, ma bevittem téli gumit lecseréltetni és megkértem őket, hogy nézzék meg miért történt meg újra. Ismét diagnosztika, semmi találat, kérdezték mennyit használom az autót, mondtam, hogy nem napi szinten, akkor sem nagy távolságra. Azt mondták a gyújtáskimaradás lesz, gyakrabban járassam meg az autót.
Anyám Suzuki Ignis-e 10 éve pihen a garázsban, van, hogy egy hónapig sem nyúl hozzá, de azzal ilyesmi gond nincs. :) A kérdésem az, hogy ez így normális? Tényleg van ilyen? Érdemes esetleg elvinni egy másik szerelőhöz különvéleményre?
Sziasztok! Tudtok valami forrást ahonnét le lehet tölteni 5008 (I.)-hez való szervízleírást? Nem a felhasználói könyvre gondolok, hanem rendes javítási segédletre.
Nincsen kötelezően előírva tudtommal, de a józan ész a cserét diktálja. Egy vízpumpa jellemzően nem bír ki két vezérlés-csereperiódust, így félidőben kellhet cserélni, a kockázatairól nem is beszélve. (egy lógó vagy folyó vízpumpa tud komolyabb károkat is okozni)
Azt már csak mellékesen írom, hogy ugyanez igaz a főtengely- és vezérműtengely szimeringekre is.
Bármelyik esélyes lehet. Önindító cserénél a tápkábel is le lett szerelve, az pedig egyben a töltőkábel is. Ha ott volt kontakt probléma, az esetleg most kijavításra kerülhetett. A megfelelő aksisaru le-fel egy BSI reset tulajdonképpen, az is számíthat.
Ma cseréltünk önindítót mivel melegen nehezen indult mintha nem bírta volna kellő fordulattal pörgetni a motort, és láss csodát helyre állt a töltés igy már alapjáraton 14.5V
Most vagy attól hogy le lett véve az akku saru és resetelődött a computer, vagy lehet valami köze a régi önindítónak hozzá?
Abban az autóban szerintem már van intelligens töltésvezérlés, ami azt jelenti, hogy nem mindig tolja rá a teljes gerjesztést a generátorra. Köss be egy voltmérőt hosszabb távra és az első indítástól nézzed huzamosabb ideig, úgy kiderül, hogy mindig ilyen keveset tölt-e vagy csak pont akkor mérted meg.
nekem 2 hónapja mikor cserélték a vezérlést olajat, szűrőket, (akkor vettem a kocsit) kifogyott a fap... 30e forintért hozott bele a szerelő 1 litert (ebben benne volt a meló ára is) kb 1.5 órát szerencsétlenkedtek vele még bele töltötték. nem tudom honnan vette pontosan neten 10e körül néztem a leg olcsóbbat.
Köszi a segítséget, közbe ezt találtam neten... megnyugodtam
mielőtt töltöttem az akkut, folyamatosan 14.7 volt amit láttam menet közben, feltöltött akkunál 12.3 néha fékezéskor vagy este álló helyben 14.5... az aksira azért ráméretek, mert gyanús hogy kellene vele foglalkozni.
A feszültség szabályzó autonóm, nem a fedélzeti számítógép végzi ezt a feladatot. Egyszerűen töltsd fel néha az akkut, mert ez a 3-4km nem elég a töltésre. Esetleg az akku állapotát méresd ki valakivel (terheléses méréssel).
Sziasztok. 2013 as 5008 1.6 ehdi kérdésem lenne. Szivargyújtóba dugott mérőm neha 12.4voltot mutat miközben autokázok. 3-4 kmes szakaszokon használom jelenleg a kocsit ezt naponta 2x3x megteszem. Kb 10 literes fogyasztásom van, kijelzőm nem üzemel mert a fejegység javítás alatt van... Elképzelhető hogy a BSI szabalyozza a töltést, es neha el veszi azt majd vissza kapcsolja, vagy valamim meg fog halni? Ha valaki hozzáértő tudja mi lehet nagyon örülnék ha megosztaná velem. Hétvégén töltöttem az aksimat. Indítás előtt gyujtaskor hidegben ugyan ez a mérő 11.2 voltig vissza esik. Majd ha minden elektronika befejezte a dolgat 12v ra megy fel es pöcc röff indít... Ez az első "okos" autóm... Segítsetek
2014 es 5008 as, van a birtokomban, fél éve a középső kijelző panelem találom szerüen működik. A legújabb diagnózis, hogy a rádió egységet kellene cserélni. Ismer valaki Budapesten egy szerelőt aki érdemben hozzátud nyúlni.
Javaslatom: ha hozzáférsz, az öntözőrendszerben használatos spray fejekhez illeszkedő vékony cső nekem megoldást jelentett. Elég rugalmas , könnyen tágítható kúpos fogóval, ha a napsütést és a téli fagyot bírja, akkor itt is jó lesz pár évig.
Eltört az első ablakmosó csövem (a motorháztető felé menő, a hajlatnál). Ez egy merev gégecső, nem rugalmas gumi mint a megszokott csövek! Most agyalható, hogy hogyan hozom majd össze őket?!