Tudom, van mar kamionos topik. De szerettem volna ha lenne egy olyan is, ami ugy mukodik mint egy nyilvanos forum. Ahol barkinek szabad hogy akar eltero infoja vagy velemenye legyen, nincs nemkivanatos hozzaszolas, nem elfogadott az hogy sertodesekkel es fenyegetesekkel lehet barmikor szamolni. Majd elvalik hogy kellett-e egy ilyen.
Semmi képen nem szeretnék "panasz napot" tartani ,hiszen senki nem tart senkinek a fejéhez pisztolyt azért ,hogy fuvarozó vállalkozó vagy sofőr legyen.
Az tény és való, hogy Európai szinten nézve ( nem a fuvarozói illetve szállítmányozói tevékenységemből kifolyólag hanem a "tachográf adat letöltés adatfeldolgozás" - szállítási vállalkozások munkáltatói-üzembentartói kötelezettségeinek teljesítése tekintetében, ezt 2007-óta végzem mint szolgáltatást) nálunk ezen a téren szégyen és gyalázat ami folyik.
ELŐRE le szögezném ,hogy NEM VAGYOK SZENT EMBER.
Viszont az ,hogy ennyire rossz híre van ennek az ágazatnak az az eddigi 104 "cég képviseletem" - munka kapcsolataim alapján bátran ki jelenthetem ,hogy 50-50% a munkáltató és a munkavállaló hibája,habitusa.......miatt van.
Igaz a face-book,parkolói egyetemeken szinte csakis kizárólag a "k@csög maszek" a hibás és az ördög maga de ez nem így van. Túl szép lenne ha csak a fele is igaz lenne.
Egy hazai közúti ellenőrzés lehet akár csak 10 perc de lehet akár 1-1.5 óra is, a hozzá állástól, hibák -mulasztások..stb számától függően.
Érdemben a hazai ellenőrzésre jogosult hivatal ellenőrei kevés kivételtől eltekintve egy "analfabéta-fogyatékos" software segítségével teszik azt amit tesznek. A lehetséges -esetleges mulasztások negyedét felismerve/megállapítva. Ami igen nehezen fogja a hazai fuvarpiac szereplőit meg tisztítani a kókler, maffia módszerekkel dolgoztató senkiháziaktól. Mert vannak ilyenek is szép számmal, viszont van aki dolgozik nekik.......
Igen. Autópályán éppen elég a 90 km/h. Normál országúton inkább 75. Rossz úton 55-60. A zsákok 12-13 kilogramm súlyúak. Így jön ki a 24-26 tonna közti hasznos teher, ha viszem a 2000 zsákot. A képen látható kis koreai behordó járgányok(KIA) az igazi hősök! 22-25q. amit visznek kanyaronként. Szerdán egy brigád vitte be az egészet, 12:50 től 19:50 ig tartott a behordás. A felrakodás kb. 3,5-4 óra/pillanat de ez alapesetben a fele. Most felújítják a kitároló rendszert ezért csak félgőzzel megy a rakodás. Egyébként ez a hagyományos(zsákos) technológia már kifelé megy. A nagy termesztőházaké a jövő csak hatalmas beruházás. 500-700 millió forint. 20-30% önerő mindenképpen szükséges ha valaki pályázati úton támogatottan szeretné csinálni tehát érzed, hogy ez nem a kispályások tere! Azonkívül komoly felvevőpiac szükséges a termés folyamatos értékesítéséhez is. Az a baj itt is, hogy a munkaerő elfogy a kétkezi munkára. Szedőlányokból is hiány van, persze ez jó fizetéseket generál amíg van kereslet. Ezt hordom én gyakorlatilag 1999 óta. Ezért írtam korábban, hogy minden tiszteletem és megbecsülésem a piacról élő, naponta a melóért megküzdő fuvarosoknak! És ezt tartom ma is. Akár a netről akár a kapcsolatokból történik a munka megszerzése.
Az komoly. Biztos elmegy vele masfel ket ora, mindig akkor, amikor eppen sietne az ember ... :) Egy evben atlag hanyszor kapsz ilyen uti inspekciot, autonkent?
Itt 7 napra visszamenoleg nezi at az orakat, ha megallit egyaltalan az uton, de az nagy ritkasag. Tobbnyire csak a sulyt ellenorzik, egy automata meri menetkozben, es alkalmankent egy lampa beiranyit a leallosavba, ott egy nagyobb merlegen ujra megmerik a tengelysulyt, neha, alkalomszeruen, mondjuk negyedevenkent egyszer, s van nagy neha muszaki ellenorzes is van, gumik, fekrendszer, lampak, ilyesmi. Ilyen egy-ket evben egyszer van, talan. Telephelyi nekunk utoljara kb 10-12 eve volt, kiszur tetszese szerint egy honapot a megelozo ket-harom evbol, es azt atszorozi. Rettegett dolog, de nem veszes, segitoszandekkal vegzik a dolgukat. Nekem akkor volt ilyen, amikor az egyik soforunk nekiment a hegyoldalnak Oregonban, jol osszetorte a kocsi elejet, de senkinek nem lett baja. Na akkor kijottek hozzank atnezni a balesetmentes oktatas papirokat, mit tanitottunk a fiunak, mit irt ala, ismeri-e az oraszabalyokat, ilyesmit.
Ha minden rendben, nem szolnak hozzad tobbet mig elsz, felteve, hogy nem csinalsz tobb bajt es igy nem kerulsz a latomezejukbe meg egyszer. Szoval, nyugi van, dolgozz szepen, elj bekeben. :)
Ha azonban ujra es ujra hibazolsz, csalsz, vagy varialsz, botladozol, akkor beugrik az "aki hulye haljon meg" elv, es addig utnek, amig vagy jarsz mar rendesen, vagy elhasalsz vegkepp es azzal vege, talalj mas munkat magadnak. Ilyen is van, sajnalatos ugyan es egyeni tragedia is sokszor, am megis, azt kell hogy mondjam, jol van igy, a szakmat tisztan kell tartani. Alkohol es kabitoszer nagy ugy errefele, eleg sokan ezzel vereznek el, kulonosen az utobbi kb 2-3 evben, miota bevezettek a haj analizist. Ket evente kell csinalni orvosi vizsgat, s korabban vizelet mintat kellett adni, most mar attertek a hajszal mintara, az jobban kimutatja az esetleges kabitoszer hasznalatot, sok evre visszamenoleg. Ha jol emlekszem a statisztikara, kb 100 ezer sofor bukott meg eddig ezen, nagy volt a verengzes, es meg mindig tart, ritkul az allomany, de ez igy jo. :)
A 28- 56 nap az a " közúti ellenőrzés " során a " NAV-NKH( NFM)-Rendőr" felé való elszámolási kötelezettség.
Illetve adott a " jármű üzemeltetési" jánykori nevén telephelyi ellenőrzés ott- akkor a vezetési és pihenöidők tekintetében 1 év a Munkácsy tekintetében 3-5 év visszamenőlegesen vagy elszámoltatható.
" Ja,és bocsi nem figyeltem. Ma már 56 nappal kell tudnod elszámolni. Nincs főnőköd?"
Bakker ,amikor egy kis arrogancia + hülyeség + akarat találkozik.
Ritkán de "oda" nézek ,és tényleg kicsi aza bizonyos kerítés.
Ui: 2020/154 EU RENDELETE szerint a 28 nap + aktuális hét napjaival(tevékenységeivel) való elszámolási kötelezettség 2024.Decemberétől változik 56 napra..........
Óccsóé nem tud valaki gázolajat........vagy Euro-6 Daf-ot nem akar venni valaki?
MTZ gyár mellet ... Minszk-ben ... de azért most keleteurópai kutakat néztem ,ami valóban elfogadható lenne pl. úgy cégeknek , mint a lakosságnak is , szerény véleményem szerint persze ... (A többit én is kritikusan szoktam nézni ,de ez valahogy ... , nem veri ki az ingerküszöböm most ... xDD :-)) :-))
Nekem ez gyanús, hogy valami régi kép! Talán év elején olvastam valahol, hogy Algériában utolsóként a világon megszűnt az ólmozott benzin forgalmazása. A piros 95-ös szerintem még az! Meg ugye akkor még 20$ volt egy barell olaj. Most már inkább 80$. Persze az olajexportőröknél mindig olcsóbb a feldolgozott termék. Kivéve Norvégia.
Én meg azt nem tudom elképzelni, hogy a szép számok ellenére miért fizetünk mi sokszorosan több jövedéki, forgalmi, stb. adót. Mondjuk a gombáért kevesebbet😁. De tényleg! A számok csodálatosak. Az életszínvonal nem annyira. Nem én panaszkodom, nekem semmi bajom csak látom mi van vidéken. De Budapesten sem habos torta az élet. Ahogy írod a bérből és fizetésből élő embereknek. A kormányközeli nagyvállalkozásoknak viszont habzsidőzsi van.
Most mar tenyleg utananezek, hogy is van ez nalatok es Europaban altalaban. Nagyon meglepo!
Az USA-ban 58,7 % dolgozik a munkakepes korosztalybol, azaz 41,3 %nem dolgozik, mindegy miert.
Nalatok a munkakepes korosztály 27,2 szazaléka nem dolgozott 2020-ban. Az EU-ban minden orszag adatait egybegyurva 27,1 szazalek nem dolgozott, legjobb a helyzet Svedorszagban, 17,5 %nem dolgozik, es legrosszabb Olaszorszagban, ott 35 % marad otthon.
Ugy latom nalatok a trend eppen forditott, az elmult 11 evben evrol-evre folyamatosan emelkedett a foglalkoztatottak szama minden korosztaly csoportban, kiveve a 25 es 40 ev kozottieket.
Erdekes!
Osszesegeben 4,3 milliorol 4,8 milliora nott a foglalkoztattotak szama es ez igazan szep eredmeny, kulonosen annak ismereteben, hogy az ossznepesseg fogyoban van, ez elmult 30 evben majd' egymillio emberrel kevesebb el Magyarorszagon, de (!) igy is sikerult elerni, hogy a megmaradtak kozott felmillioval nott a munkaban allok szama. Dolgos nep, szo se rola.
Itt is felmentek az uzemanyag arak, Indiana az egyik legdragabb allam tankolas szempontbol, szombaton ott tankoltam a szokott helyemen egy indiai kutnal, $3.59 volt egy gallon, ami forintra es literre atvaltva 296 Ft/liter. Ma mar Dallas Texasban vagyok, itt olcsobb, forintban 270,50-re jon ki egy liter.
Nem aggodom a tankolasi arak miatt cseppet sem, sot! Mindig akkor tudom a legtobbet kialkudni, amikor a kutaknal felmennek az arak, arrol minden kuncsaft tud, es teljesen ertheto a megugrott vallalasi osszeg, nem sok beszed van rola. Szamlazz nyugodtan tobbet, meg fogjak fizetni azt is.
Ami inkabb aggaszto, az az inflacio , az arak lassu, de folyamatos emelkedese, nemcsak a kutaknal, de mindenhol, ahol fizetsz akarmiert. Mimket komolyabban nem erint, mert jol fut a szeker, nagyon is, de az a berbol-fizetesbol elo nagy tomeg nem tud eleg gyorsan fizetesemelest kapni, nekik inkabb zsebbe vago. Mi maszekok emeljuk az arainkat, es a dolog el van rendezve, megy az elet tovabb. Amig ilyen sok a fuvar es keves a kamion, addig nekunk jo vilag van, van munka rogyasig. :)
Es a masik: nekunk, akik magunkat sem kimelve nyomjuk az ipart es csinaljuk a penzt, a mi korunkben inkabb az borzolja a kedelyeket, hogy az uj kormany onti a penzt a szocialis programokba, s egyre tobben maradnak inkabb otthon, mert ugy is megel, munka nelkul. Most szeptemberi adat: a munkakepes koruak (18-66 evesek) koreben a tenylegesen dolgozok aranya 58,7 % !! Gondold el! Majd' fele a munkakepesek otthon ul es kapja a penzt ugy is. Rengeteg a talagatas, miert nem mennek vissza dolgozni az emberek, sokfele velemeny es nagyon keves megoldasi otlet szuletett, ugyhogy ez a helyzet marad, es meg tobben es tobben dontenek ugy, hogy nekik jobban megeri otthon maradni.
En meg emlekszem, hogy az atkosban ha nem volt munkaja valakinek, elvittek a rendorok munkakerulesert. A szemelyi igazolvanyban ott volt mindenkinek a munkahelye, munkakore, hivatalos es kotelezo bejegyzeskent. Meg a cigany is dolgozott valahol, ment veluk a vonat a Pestre a Ganz-Mavagba, vagy mashova, munkas-szallast kaptak es tessek dolgozni. Valamit! De hogy semmit es ugy is jo ...? Megall az esz!
A henyeket, lustakat a mi munkank tartja el vegsosoron, tavaly tobb jovedelmi adot kellett fizetnem, mint amennyit egy atlag henye-here kap egesz evben segelykent.
A munkaltatok sem ertik, miert nem jonnek az emberek dolgozni?? A minimum oraber jelenleg 15 dollar a legtobb helyen, de mindenhol tobbel kezd, aki beteved dolgozni. Egy atlagos targonca vezeto orabere 20 dollar, szakszervezetieknek ennel is tobb, es mergis hiany van beloluk. Vallalati kamionsoforok merfoldenkent 60-70 centtel kezdenek, s az ujonnan belepok egyszerei bonuszt kapnak 5 es 20 ezer dollar kozotti osszeget, vallalattol fuggoen, es nem mennek az emberek, nem vallaljak a munkat. Eddig 21 ev volt az also korhatar kamionos jogositvanyhoz, most ezt 18-ra szeretne a Biden kormany csokkenteni, hatha akkor kicsit enyhulne a kamionos. Elinditottak egy teszt programot, harmadannyian sem jelentkeztek, mint amennyit vartak. Nem mennek az emberek dolgozni akkor se, ha terden allva rimankodnak nekik, nem es nem! Gondold el, a munkapeseknek 58,7% dolgozik csak! Amerikaban!
Belegondolva tényleg minden hasznosul. Az alapanyag lótrágya, csirketrágya, szalma, semmi műanyag. Mivel élelmiszer lesz a termés a gazdasági válságok gyakorlatilag nem érintik a fogyasztást(legalábbis nekem semmi gondom nem volt 2008 ban sem és 2019 ben sem). A hulladéka a zsák ami szemétégetőbe kerül és hőenergiává alakul(a modern termesztőházakban az sincs). A letermett komposzt, tőzeg, gombaszár és egyéb szerves hulladék visszakerül az anyaföldbe és újrahasznosul. Persze a pasztörizálás energiaigényes eljárás 2000q.-s tételekben de nincsen rózsa tövis nélkül. Én örülök, hogy nem műanyag vackokkal terítem a földet. Az államokban is emelkedik az üzemanyagok ára? Itthon túlléptük az 500ft/liter árat. Holnaptól drágább vagyok én is sajnos, de nem tudom(nem is akarom) tovább benyelni.
Sajnos a valóságban nem értek a gombákhoz nagyon ,pedig 200 m -re van az erdő eleje,és tele van finomságokkal ám ... (kérdezem is persze az ismerőit ...) , ...már aki ismeri jobban , úgy értve ... ,és akkor van hami - mammy nálam is .
Bocsi a jopofiért (!) ... de muszály volt ... xDD :-))
xDD :-)) Úgy is halott gatya van ... Ezt nem bírom ki fiúk ... xDD :-)) Lashka ... All mushrooms can intensify all the senses, including touch ... xDD ,-)) :-))
That means an orgasm can feel better than ever ... a hug might feel orgasmic, a stroke that lasts forever . However , it could also mean that your norms for what you find pleasant during sex could be changed .
If you like a certain pressure on your clitoris or like rough sex... you might find that you are oversensitive and need less pressure or stimulation .
Worse , a small fumble like getting toothy while giving a blowjob could result in you or your partner completely falling out of the moment and not recovering .
Touch , whether sexual or non - sexual , can be a gamble on mushrooms ... we-heee-hee (!)