Ezt a topikot azért nyitom mert sehol nem találtam még ehhez hasonlót ahol megbeszélhetnék egymás közt a problámáinkat és tapasztalatainkat!Tehát: Daf 400, LDV és Leyland kisteher tulajok-üzemeltetők ide!
Én 2 éve kb 20-25 ezer körül vettem unixon keresztül 1 tengelycsonkra valót(1 volt raktáron), azt osztottam el a 2 oldal között, nem lett tökéletes, gömbfejek érdekelnének, és bal első irányítókar, mert véletlenül lánggal belefújtam, amikor melegítettem a gömbfejet(nem akarta megadni magát).
Én a családból örököltem egy szívó diesel daf 400-ast. Rengeteg dolgot elcipeltünk vele, jó magas felépítmény, kicsit lomha. A motor egyszerű, tényleg nagyon sok gépbe beépítették(sierra, 504, csőrös transit, úthenger!). Egy baja van a rozsda, főleg ajtókon necces, hátsó ajtókat elég nehéz kivakolni. Alkatrész van azért nem feltétlenül vad árakon(Bárdi autó központi telephelye), pl hátsó fék munkahenger 6-7000 Ft, de mintát érdemes vinni, mert dugattyú átmérőben van különbség. Motorhoz kell valami, akkor azt kell mondani, hogy 2,3-as tac-tac sierrába kell, az adagoló száma más, de oda-vissza működnek egymással. Kipufogó esélytelen, ha hátramenős fajta széterohadt, akkor a középső dob után balra oldalra ki kell vezetni. Első függőcsap készlet elég necces árú, meg nem is nagyon van, át lehet alakítani bronzperselyesre. Nekem első gömbfejeket kell cserélni, 4db kb. 12-13 ezer /db. Lengéscsillapítóü lehet zuk, barkas bármi, próbálni kell.
a XVIII. kerűletben a Béke téren a zöldségesnek van egy ilyen Daf, dobozos hosszított-magasított fajta.Elég lepukk állapotban, de napi szinten használják...már vagy tízenöt éve :)
Hát nem. Kihaltak már ezek. A tulajok nem keveset szoptak a fenntartási költségekkel (alkatrész nincs illetve patika drága), ezért megszabadultak tőlük. Aki dolgozni akart, az Transitot vagy Dailyt vett helyette.
Rengeteg bontott alkatrészem van hozzá,de újból is tudok hozni mindent Angliából normális áron (nem drágábban mint bármelyik kisteherhez itthon)!
Szerintem nagyon strapabíró erős gépek,ebben a kategóriában talán az Iveco ami hasonló erős gép!
2.5 szívó és turbódízel Indenor motorral szerelték őket,ezek a motorok nagyon elterjedtek Európában így motorikusan mindent lehet hozzájuk kapni!Ezek a motorok megtalálhatók voltak:Ford Sierra-Scorpio,Peugeot,Talbot,stb. és előszeretettel alkalmazták őket hajómotorként a nagyon jó fogyasztásuk miatt!
Néhány darab van itthon a benzines változatból is de azokat a motorokat nem ismerem!
Alkatrészekkel is foglalkozom. Pár éve a DAF eladta egyben az egész DAF 400 és társai alkatrész készletét egyben talán valami cseheknek vagy szlovákoknak, de már nem emlékszem pontosan. Úgy tudom, már semmi nem rendelhető hozzá a DAF-tól.
Igaz, amíg lehetett is, csillagászati áron, pl. kerékfékhenger hátra, 50-60e per darab, stb. Több éve már. Ezért nem szerettem rájuk árajánlatot adni, mert az árak miatt mindig csak árajánlat szintjén maradtak. És szinte minden csak DAF eredetiben volt hozzájuk.
A DAF 400 volt szívó Leyland meg turbós Peugeot motorral, meg talán szívó Peugeot motorral is. De pár éve szinte teljesen eltűntek már, alig-alig látni egyet-egyet. Pedig jó nagy volt a teherbírásuk.
Használtautón 5 darab van fent, kb. 300-500e áron, de szerintem nem ér annyit se, nincs hozzá alkatrész.
Neked van hozzá alkatrészed? Nem mint érdeklődő kérdezem, csak mint kíváncsiskodó. :)