Nálam is volt mostanában némi párásodás. Első szélvédő alsó sarkainál jelentkezett, de ilyenkor a gumiszőnyegen mindig állta a víz. Szóval, szerintem is ilyenkor nagy eséllyel a behordott víz lehet a "bűnös".
A hasonló, idősebb korú kocsiknál a fényszórók általában irgaltmatlanul "bevakulnak".
Van egy +20 éves Mégane-unk is, amin ennek gyakorlatilag semmi nyoma (igaz általában kerültük is a nagyon napos helyeket). Ahogy a hasonló gépeket nézem, azokon sem látszik sok mineden. Ezzel jól beletaláltak anno "Renaulték"...
Még egy adalék.
Ma is minden nap számos régi Renault-val (Mégane, Clio, stb.) lehet találkozni az utakon!
Hol vannak a kortárs Citroën-ek, Peugeot-ok? Szinte sehol.
Akkor hogy is van ez az "olcsó Renault-minőséggel"?
Akinek van, az tudja, hogy mire számíthat, milyenek a határai.
A videós kommentek egy része a szokásos "francia = hulladék" sztereotípiát hozza...
A '90-es évek óta vezetek francia kocsikat (is) - főleg Renault (minimális Citroën).
A kopó és cserélendő alkatrészek, anyagok kivételével alig volt velük probléma.
Két dolog fogott ki csak ezalatt rajtam.
Az egyik a korai K4M (Mégane) gyújtótrafó, ami eleinte típushiba volt, de cserével rendbe jött.
A másik ugyanennél a motornál a szíjtárcsa törése, aminek motorcsere lett a vége - úgy 240.000 km után...
Ahogyan a filmben is szerepelt, szinte semmi rozsda sem volt sok év alatt a Renaultokon.
Még a koros R5-ösön sem.
A műanyagok kopogása, nyiszorgása sem volt soha vészes, bár előfordult.
Komoly, "rejtélyes" elektromos hiba sem volt jellemző.
Ami előjött (pl. vezeték törése idősebb korban az ajtónál), könnyen javítható volt.
Egyszer volt egy ECU-csere is (Mégane). De az is inkább a saját hülyeség miatt, mert fa alatti parkolás miatt eltömődött a vízelvezetés, így az egység tönkrement a megrekedt víztől...
A Fluence esetében viszont szinte semmi jelentős hiba eddig (+180.000 km)....
Hát' ez a fórum is ellaposodott egy kicsit, remélem azért mert nincs probléma ezekkel a szuper autókkal!
Nekem volna egy problémám:
Csurig van tötve az ablakmosó tartályom nyári ablakmosóval. Próbáltam a tartály beöntő nyílásán bedugni egy vékonyabb csövet, hogy kiszívom belőle, de nem sikerül. A szivattyúval való kispriccelésen kívül van-e valamilyen jó és gyorsabb megoldás?
Szombaton volt egy kiállás-beállás a garázsba, azután pihenés.
Hétfő reggeli indításkor alig kapta el a fordulatot és érezhetően három henger ment csak...
Újraindítás, azóta látszólag minden jó, nincs füstölés, látványos teljesítményesés, fogyasztásnövekedés.
Az OBD szerint az adatok kb. jók, viszont maradt egy hibaüzenet (P0303), ami gyújtáskimaradást jelent.
A szerelő azt mondja, hogy ezeknél a kései K4M motoroknál már nem jellemző a tratóhiba (régi Mégane-nál voltak emiatt kellemetlen élményeim előzés közben, amikor kihagyott a transztormátor...).
Viszon az elképzelhető, hogy az injektor több benzint nyomott (vagy leállításkor valamennyire csepegett), így nem gyulladt be a többlet benzin, amíg ki nem "szellőzött" a henger.
A Nissan láncosokról nem volt annyira jó tapasztalat, volt jópár, ahol már 60-80.000 után megadta magát...
A K4M kipróbált konstrukció, nem túl sok gonddal, csak a szigorodó normák miatt már nem fejlesztették tovább.
Jöttek a kisköbcentis + kisturbós motorok. Még korábban mondta, hogy a korai TCe sorozat nem volt túl sikeres.
Amúgy a Renault-nál eléggé kivesztek a Diesel-ek, szinte csak a furgonokban és nagyobb tegerautókban maradt belőlük.
Helyettük benzines és hibrid van inkább.
Viszont az új kocsik nem mennek nagyon, elég drágák.
A nagy konjunktúrában elkezdtek kevésbé tartós kocsikat gyártani, hogy jobban pörögjön a piac. Most viszont a válságokban kezdenek megint visszatérni a valamivel masszívabbakra. Persze így is minden tele kütyükkel, csili-vili, "parasztvakító" dolgokkal...
Persze a fentiek nem teljesen reprezentatívak -> alföldi megyeszékhely...
"Kívülről" úgy tűnik, hogy a franciák (R, PSA, +FIAT) erősen fáziskésében vannak a villanyautókkal kapcsolatban...
Pénteken megvolt az esedékes olaj (+ minden szűrő) cseréje.
A pollenszűrő rosszabbil nézett ki, mint a levegőszűrő...
Most is Castrol (Magnetic 5W-40) lett a választás.
Ez eddig bevált: csendesebb indítás és motorhang, +kissé nyomarékosabb is.
A szűrők "gyáriak",
Viszont a jó magyar utak szétcseszték a lengőkarokat, úgyhogy csere-bere kell majd a következő vizsga előtt.
Érdekes, de a fékek még mindig bírják, lehet, hogy csak betétcsere elegendő lesz.
Mondjuk nem is nagyon nyomom általában és országúton többet megyek.
Amúgy gyakorlatilag 0 rozsda és egyéb hiba, motor, fogyasztás rendben, pedig 181.000-nél és 10 év felett járunk...
A R-szervizes szerelő megint megerősítette, hogy más R modellekhez képest a F elég jól sikerült, nincs sok baj vele. Inkább talán a motorokkal akad gubanc...
Nekem is tönkrement az elektromos ablakemelő vezérlője. Rendeltem egy újat, de nem találtam leírást hogyan tudom cserélni. Le kell venni a teljes ajtókárpitot, vagy ki lehet szedni csak magát a vezérlő szerkezetet.
Csinált már valaki ilyet, ha igen mire kell figyelni?
Legutóbbi 387 km-es "alföldi túra" (országutak + települések, no klíma) 6,2-re jött ki szintén K4M-mel.
Most lesz esedékes az időszaos olaj + szűrőcsere. Van még kb. 2000 km a 15.000-hez. (A R-szervizes szerelő szerint ez kb. elfogadható csereperiódus).
Sajnos az utóbbi cseréknél már láthtó olajfogyasztás is volt/van (kb. a mostani cserére éri el a +180.000 km-t a motor) - változó módon 1 vagy 2 "minusz" jelenik meg, de néha visszaugrik teljes szintre a kijelző.
Viszont a nívópálca nem "hazudik", láthatóan hiányzik pár deci, de még inkább a felső harmadhban van a szint.
Ami viszont idegesítő, hogy néhány hónapja valami szelephang-szerű zaj jelentkezett (az utastérben "cincogás"), de mintha inkább a motor belsejéből jött volna.
Ez most szinte teljesen megszűnt. Ha előjön igyekszem a szerelővel megnézetni.
Épp tegnap tankoltam és kíváncsiságból számoltam egyet. Az elmúlt 524km-en csak főutakon és lakott területen mentem, így max 90 és viszonylag hosszú távokat. 6,48L/100km jött ki átlagos klíma használattal, K4M motorral. :)
Ez sajnos többfordulós vizit volt a márkaszervízben.
Hála égnek a termosztát tökéletesen működik, így annak hibája már az elején ki lett zárva. Elsőként egy tönkrement érzékelő lett cserélve, aminek az lett az eredménye, hogy minden elindulást követő pár percben elkezdett beállni a mutató a normál szintre, majd hirtelen visszament nullára és meg sem mozdult, pedig volt, hogy órákig mentünk autópályán/városban. Szóval vissza a szervízbe. Miután nem találtak hibát a szervíz felvette a kapcsolatot a gyártóval, aki a kijelző frissítését (szoftveresen) javasolta, mert a korábban cserélt érzékelő máshogy adja a jelet. Hát megmondom őszintén ugyan nem vagyok egy autószerelő és "majdnem" mindent is elhiszek, de ilyet nem hallottam, hogy a kijelzőt kellene frissíteni, de biztos így van. Mindenesetre a szervíz esküdött rá, hogy ez a gyártó által javasolt eljárás. A lényeg, hogy ennek eredményeképpen most úgy ahogy, de működik a dolog igaz azért előfordulnak néha furcsaságok. Pl.: Horvátországból hazafelé (2 órája autópályán 35°C, klímával) volt, hogy leesett a mutató nullára majd 5 perc múlva állt csak vissza közép szintre. Ezeket valahogy nem tudom hova tenni.
A kijelzőn biztos hogy mókoltak valamit, mert eddig nekem csak akkor villant fel az alacsony üzemanyagszint jelző lámpa, mikor az utolsó rubrikának már csak a körvonalát lehetett látni (nem volt teljes). Viszont a frissítés után már akkor kigyullad, ha a második kocka eltűnik és már csak egy teljes kocka üzemanyag van.