Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

O/O Creative Commons License 2023.12.27 0 0 18742

Nálam is volt mostanában némi párásodás. Első szélvédő alsó sarkainál jelentkezett, de ilyenkor a gumiszőnyegen mindig állta a víz. Szóval, szerintem is ilyenkor nagy eséllyel a behordott víz lehet a "bűnös".

Előzmény: D 20 (18741)
D 20 Creative Commons License 2023.12.23 0 0 18741

Ha eddig nem jellemző párásodás lett, akkor valahol jut be víz, párás levegő.

A nagy esők idején naponta telihordtuk az utasteret vízzel, s biza minden reggel szívás volt utána.

Amikor meg fagy lett, akkor szépen belülről fagyott az egesz, s leolvasztáskor törölgethettem, mert folyott be a víz a szélvédőről a műszerfal mögé...

Előzmény: vino-et-veritas (18740)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.12.19 0 0 18740

Mint írtam, klíma nélül.

 

Azzal persze, hogy előbb szárít, de nem kedvelem...

 

Inkább az a zavaró, hogy eddig ez a párásodás nem volt jellemző.

 

Amúgy nem az egész üvegfelületen, inkább csak az alsó "sarkoknál" jön elő.

Előzmény: Black11 (18739)
Black11 Creative Commons License 2023.12.19 0 0 18739

Bekapcsolt klímával "lehúzza" a párát?

Lehet a belső klímaradiátor kondenzvíz elvezetője eldugult és van benne némi víz?

Előzmény: vino-et-veritas (18738)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.12.18 0 0 18738

Az elmúlt években nem nagyon tapasztaltam ilyet.

 

Ahogyan bejött a hidegebb idő, erősen párásodnak az üvegfelületek (pl. szélvédő).

 

A pollenszűrő pár száz km-es, a szélvédő belülről is tisztítva, mégis.

A hőmérséklet 21-21,5 fokra állítva (efelett már túl meleg van), ventillátor feljebb csavarva...

 

Klímát nemigen haszálok, ha kell, persze bekapcsolom most is...

 

Másnál hogyan van ez?

 

Üdv, Vino

 

 

 

 

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.30 0 0 18737

OFF

 

Ja,még egy dolog.

 

A hasonló, idősebb korú kocsiknál a fényszórók általában irgaltmatlanul "bevakulnak".

Van egy +20 éves Mégane-unk is, amin ennek gyakorlatilag semmi nyoma (igaz általában kerültük is a nagyon napos helyeket). Ahogy a hasonló gépeket nézem, azokon sem látszik sok mineden. Ezzel jól beletaláltak anno "Renaulték"...

 

Még egy adalék.

Ma is minden nap számos régi Renault-val (Mégane, Clio, stb.) lehet találkozni az utakon!

Hol vannak a kortárs Citroën-ek, Peugeot-ok? Szinte sehol.

Akkor hogy is van ez az "olcsó Renault-minőséggel"? 

 

Valahol ebbe a sorba illeszkedik a Fluence is...

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.29 0 2 18736

Akinek van, az tudja, hogy mire számíthat, milyenek a határai.

A videós kommentek egy része a szokásos "francia = hulladék" sztereotípiát hozza...

 

A '90-es évek óta vezetek francia kocsikat (is) - főleg Renault (minimális Citroën).

A kopó és cserélendő alkatrészek, anyagok kivételével alig volt velük probléma.

Két dolog fogott ki csak ezalatt rajtam.

Az egyik a korai K4M (Mégane) gyújtótrafó, ami eleinte típushiba volt, de cserével rendbe jött.

A másik ugyanennél a motornál a szíjtárcsa törése, aminek motorcsere lett a vége - úgy 240.000 km után...

Ahogyan a filmben is szerepelt, szinte semmi rozsda sem volt sok év alatt a Renaultokon.

Még a koros R5-ösön sem. 

A műanyagok kopogása, nyiszorgása sem volt soha vészes, bár előfordult.

Komoly, "rejtélyes" elektromos hiba sem volt jellemző.

Ami előjött (pl. vezeték törése idősebb korban az ajtónál), könnyen javítható volt.

Egyszer volt egy ECU-csere is (Mégane). De az is inkább a saját hülyeség miatt, mert fa alatti parkolás miatt eltömődött a vízelvezetés, így az egység tönkrement a megrekedt víztől...

A Fluence esetében viszont szinte semmi jelentős hiba eddig (+180.000 km)....

D 20 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 18735

Renault Fluence nem csak nagypapáknak.

https://m.youtube.com/watch?v=Jai_unkHNQI

Egy 6 éves 1.5 DCI gépészetű autót szakért egy ezzel foglalkozó srác.

Papi45 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 18734

Köszi, sikerült....

Előzmény: Dombiz (18733)
Dombiz Creative Commons License 2023.11.26 0 0 18733

Szifon pumpa tegnap igy szívtam le a  tartájból a nyári folyadékot.

Előzmény: Papi45 (18732)
Papi45 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 18732

Hát' ez a fórum is ellaposodott egy kicsit, remélem azért mert nincs probléma ezekkel a szuper autókkal!

Nekem volna egy problémám: 

Csurig van tötve az ablakmosó tartályom nyári ablakmosóval. Próbáltam a tartály beöntő nyílásán bedugni egy vékonyabb csövet, hogy kiszívom belőle, de nem sikerül. A szivattyúval való kispriccelésen kívül van-e valamilyen jó és gyorsabb megoldás?

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.21 0 0 18731

Az ideget hozta rám a gép.

 

Szombaton volt egy kiállás-beállás a garázsba, azután pihenés.

 

Hétfő reggeli indításkor alig kapta el a fordulatot és érezhetően három henger ment csak...

Újraindítás, azóta látszólag minden jó, nincs füstölés, látványos teljesítményesés, fogyasztásnövekedés.

 

Az OBD szerint az adatok kb. jók, viszont maradt egy hibaüzenet (P0303), ami gyújtáskimaradást jelent.

 

A szerelő azt mondja, hogy ezeknél a kései K4M motoroknál már nem jellemző a tratóhiba (régi Mégane-nál voltak emiatt kellemetlen élményeim előzés közben, amikor kihagyott a transztormátor...).

Viszon az elképzelhető, hogy az injektor több benzint nyomott (vagy leállításkor valamennyire csepegett), így nem gyulladt be a többlet benzin, amíg ki nem "szellőzött" a henger.

 

Ha újra előjön a hiba, megnézi.

 

Volt valakinek hasonló tapasztalata?

 

Üdv, Vino

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.15 0 0 18730

Ez az ő tapasztalata.

 

Azért a kirívóbb dolgokat könnyebb megjegyezni, mint az átlagosat...

 

Valóban, eddig itt is az volt inkább, hogy megbízhatóbb a Nissan.

 

A konklúzió, hogy a láncos megoldás sem sokkal jobb - vagy eleve nem tervezik annyira tartósra.

Nem emlékszem, hogy ő mondta-e: a lánckerekek fogazata nem túl jól van kialakítva, így könnyen átugrik és a motornak annyi. 

 

De ezekhez nem igazán értek, így ez csupán találgatás.

 

 

Amúgy 70.000 felett volt "garanciális" szíjcsere a K4M-esben is (a motorral "baj" nem történ szerencsére) és utána semmi probléma nem jött elő.

Az ezt követő második már inkább a kora (+6 év), mint a km miatt került cserére.

A ostani harmadik az még nem futott túl sokat sem km-ben, sen időben.

Előzmény: Black11 (18729)
Black11 Creative Commons License 2023.11.15 0 0 18729

Ez "érdekes" pedig ez a motor megbízhatónak van titulálva Nissanos berkekben...

Előzmény: vino-et-veritas (18726)
pali923 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18728

Akkor keress sürgősen új gumist, tárolással együtt sem fizetek ennyit a szerelésért.

Előzmény: D 20 (18727)
D 20 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18727

Nálam a guminyomás szenzora szórakozik, vagy a fed. comp...

Lehűlt az idő, a 2,1 bar nyomásból lett 1,9. Hagyom, mert csak.

Viszont kinyomom, mert idegesít, hogy vörössel írja, pumpáljak bele.

A poén az, hogy minden nap kijelzi, hogy melyik kerék lapos szerinte, de közben 1,9-et ír mind a 4 kerékre nap, mint nap.

 

Am a zúj gumik télire: elv 36e/db + 36e(!) a szerelés.

 

Rem a téli felnijeimet nem tudják összebarmolni, mint a nyárigumis alufelnijeimet sikerült...

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18726

Ja, már éjszaka írtam az "összefoglalót".

 

Motor?

 

A Nissan láncosokról nem volt annyira jó tapasztalat, volt jópár, ahol már 60-80.000 után megadta magát...

 

A K4M kipróbált konstrukció, nem túl sok gonddal, csak a szigorodó normák miatt már nem fejlesztették tovább.

Jöttek a kisköbcentis + kisturbós motorok. Még korábban mondta, hogy a korai TCe sorozat nem volt túl sikeres.

 

Amúgy a Renault-nál eléggé kivesztek a Diesel-ek, szinte csak a furgonokban és nagyobb tegerautókban maradt belőlük.

Helyettük benzines és hibrid van inkább.

Viszont az új kocsik nem mennek nagyon, elég drágák.

 

A nagy konjunktúrában elkezdtek kevésbé tartós kocsikat gyártani, hogy jobban pörögjön a piac. Most viszont a válságokban kezdenek megint visszatérni a valamivel masszívabbakra. Persze így is minden tele kütyükkel, csili-vili, "parasztvakító" dolgokkal...

 

Persze a fentiek nem teljesen reprezentatívak -> alföldi megyeszékhely...

 

"Kívülről" úgy tűnik, hogy a franciák (R, PSA, +FIAT) erősen fáziskésében vannak a villanyautókkal kapcsolatban... 

 

 

 

Előzmény: Black11 (18723)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18725

Na, az már nem mai darab (felületi rozsda van rajta), de nem vészes, egyelőre nem lyukas, nem hangos.

 

Régebbi Mégane-on már jóval korábban cserélni kellett.

Előzmény: abnm (18724)
abnm Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18724

A kipufogód hogy nézett ki? megnézted?

Előzmény: vino-et-veritas (18722)
Black11 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18723

Lengőkar?

Azt hogy?

Nem a gömbfej?

Motorokról mondott bővebben valamit?

Előzmény: vino-et-veritas (18722)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.14 0 0 18722

Pénteken megvolt az esedékes olaj (+ minden szűrő) cseréje.

A pollenszűrő rosszabbil nézett ki, mint a levegőszűrő...

 

Most is Castrol (Magnetic 5W-40) lett a választás.

Ez eddig bevált: csendesebb indítás és motorhang, +kissé nyomarékosabb is.

A szűrők "gyáriak",

 

Viszont a jó magyar utak szétcseszték a lengőkarokat, úgyhogy csere-bere kell majd a következő vizsga előtt.

 

Érdekes, de a fékek még mindig bírják, lehet, hogy csak betétcsere elegendő lesz.

Mondjuk nem is nagyon nyomom általában és országúton többet megyek.

 

Amúgy gyakorlatilag 0 rozsda és egyéb hiba, motor, fogyasztás rendben, pedig 181.000-nél és 10 év felett járunk...

 

A R-szervizes szerelő megint megerősítette, hogy más R modellekhez képest a F elég jól sikerült, nincs sok baj vele. Inkább talán a motorokkal akad gubanc...

Black11 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 18721

Én az előző Renaultomban 100ezer után cseréltettem olajat, bár abban sem kellett volna könyv szerint.

Érezhetően simább lett a váltás, bár előtte sem akadt.

A szinkrongyűrű kopása okozhat akadó érzést, de az nem feltétlenül egyszerre jelentkezik minden fokozaton.

Kuplung kiemel rendesen vajon?

Ha a kuplung ok, akkor az olajcsere nem egy nagy tétel, érdemes először azt megpróbálni

Előzmény: Fluence1.6 (18720)
Fluence1.6 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 18720

sziasztok!

Van valakinek megoldása az akadozó sebváltóra ami bevált?

Esetleg váltó olaj cseréje? 100e km van benne és 8 éves, lehet hogy vacak minőségű a váltó olaj benne.

Elvileg nem kell cserélni.

 

abnm Creative Commons License 2023.10.30 0 1 18719

Legyen jobb hír is, hosszabb út után tankoltam, 4.7 l volt az átlagfogyasztása a 110 le dízel motoros autómnak, hibátlan.

pop3 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 18718

Sziasztok!

 

Nekem is tönkrement az elektromos ablakemelő vezérlője. Rendeltem egy újat, de nem találtam leírást hogyan tudom cserélni. Le kell venni a teljes ajtókárpitot, vagy ki lehet szedni csak magát a vezérlő szerkezetet.

Csinált már valaki ilyet, ha igen mire kell figyelni?

Előre is köszönöm!

 

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.09.20 0 0 18717

Legutóbbi 387 km-es "alföldi túra" (országutak + települések, no klíma) 6,2-re jött ki szintén K4M-mel.

 

Most lesz esedékes az időszaos olaj + szűrőcsere. Van még kb. 2000 km a 15.000-hez. (A R-szervizes szerelő szerint ez kb. elfogadható csereperiódus).

 

Sajnos az utóbbi cseréknél már láthtó olajfogyasztás is volt/van (kb. a mostani cserére éri el a  +180.000 km-t a motor) - változó módon 1 vagy 2 "minusz" jelenik meg, de néha visszaugrik teljes szintre a kijelző.

Viszont a nívópálca nem "hazudik", láthatóan hiányzik pár deci, de még inkább a felső harmadhban van a szint.

 

Ami viszont idegesítő, hogy néhány hónapja valami szelephang-szerű zaj jelentkezett (az utastérben "cincogás"), de mintha inkább a motor belsejéből jött volna.

 

Ez most szinte teljesen megszűnt. Ha előjön igyekszem a szerelővel megnézetni.

 

 

Üdv, Vino

Előzmény: fReak_Robi (18716)
fReak_Robi Creative Commons License 2023.09.20 0 0 18716

Épp tegnap tankoltam és kíváncsiságból számoltam egyet. Az elmúlt 524km-en csak főutakon és lakott területen mentem, így max 90 és viszonylag hosszú távokat. 6,48L/100km jött ki átlagos klíma használattal, K4M motorral. :)

Előzmény: vino-et-veritas (18712)
abnm Creative Commons License 2023.09.03 0 0 18715

Megvolt az éves olajcsere, olaj és légszűrő, valamint pollenszűrőcsere. Utóbbi kettő vadi újnak nézett ki, 10500 km után.

d3rr7ck Creative Commons License 2023.08.15 0 0 18714

Ez sajnos többfordulós vizit volt a márkaszervízben.


Hála égnek a termosztát tökéletesen működik, így annak hibája már az elején ki lett zárva. Elsőként egy tönkrement érzékelő lett cserélve, aminek az lett az eredménye, hogy minden elindulást követő pár percben elkezdett beállni a mutató a normál szintre, majd hirtelen visszament nullára és meg sem mozdult, pedig volt, hogy órákig mentünk autópályán/városban.
Szóval vissza a szervízbe. Miután nem találtak hibát a szervíz felvette a kapcsolatot a gyártóval, aki a kijelző frissítését (szoftveresen) javasolta, mert a korábban cserélt érzékelő máshogy adja a jelet. Hát megmondom őszintén ugyan nem vagyok egy autószerelő és "majdnem" mindent is elhiszek, de ilyet nem hallottam, hogy a kijelzőt kellene frissíteni, de biztos így van. Mindenesetre a szervíz esküdött rá, hogy ez a gyártó által javasolt eljárás.
A lényeg, hogy ennek eredményeképpen most úgy ahogy, de működik a dolog igaz azért előfordulnak néha furcsaságok. Pl.: Horvátországból hazafelé (2 órája autópályán 35°C, klímával) volt, hogy leesett a mutató nullára majd 5 perc múlva állt csak vissza közép szintre. Ezeket valahogy nem tudom hova tenni.

 

A kijelzőn biztos hogy mókoltak valamit, mert eddig nekem csak akkor villant fel az alacsony üzemanyagszint jelző lámpa, mikor az utolsó rubrikának már csak a körvonalát lehetett látni (nem volt teljes). Viszont a frissítés után már akkor kigyullad, ha a második kocka eltűnik és már csak egy teljes kocka üzemanyag van.

Előzmény: Ohgee (18694)
abnm Creative Commons License 2023.07.08 0 0 18713

Ugyanilyen motor, belföldi kirándulás, 4.8 l.

Előzmény: O/O (18711)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!