Én most vettem egy 508-ast. Úgy, hogy a fagyálló tartályban egy csepp folyadék nem volt. Első körben vettem egy liter Mannol G12-es fagyállót. Azért olyat, mert eddig is piros volt benne, de nem tudni mi pontosan. Be is nyelt 8 decit azonnal az autó. Kis vezetés után még 2 decit, hogy ugyanarra a szintre feltöltsem. 160 km után megint kér 2 decit. Most nem tudom, hogy valahol szivárog a fagyálló, vagy csak a levegős részek töltődnek fel folyadékkal? Remélem az utóbbi. Ha kiderül, hogy nagyobb a baj, el fogok keseredni.
Sajnos nem ennyire egyszerű a dolog. A Peugeot-nál, vagy 4 féle cikkszám változik. És nem egyszerűen G11-12-13 és a + , ++ plusszokról nem is beszélve...... A motor és a hűtőrendszer anyaga és ötvözői szerint változnak. És hosszas keresgélés után sem találok a fagyállók között olyat ami rendelkezik gyártói PSA jóváhagyással. A Gablinit most hívtam telefonon, ott azt mondták, hogy eszembe ne jusson bármivel keverni, mert ők is alvázszám szerint nézik meg az eredetit és azt is mivel lehet kiváltani. És emlékeznek a sárgára, de raktáron nincs. Lehet, hogy változott. Na, ettől sem lettem okosabb. De mint tudjuk ez az olajnál is így van, a PEUGEOT tetszik nem teszik csak a TOTAL-hoz adja a jóváhagyását bizonyos motorok esetében. Noha ez szinte kizárt, azért jobb az óvatosság, mert a fene tudja mit kell tudnia annak az olajnak amit nekik fejlesztettek ki. A VW csoportnál már az olajbeöntő fedelén is a Castrol embléma díszeleg.
Az a probléma, hogy a fagyállók színe csak egy szín. Ma már nem jelent semmit, mert mondjuk pl. aluprotect-ből létezik a szivárvány minden színében fagyálló.
Az összetétele, minősítése lenne a lényeg, amit egy autóba beöntött fagyállónál nem igen lehet kideríteni. Ilyenkor szokták ajánlani a teljes cserét az előírásnak megfelelő fagyállóra és utána már lehet tudni, hogy mivel szabad utántölteni. Amúgy 2-3 évente úgyis cserélni kellene, és nem egy nagy vagyon.
Kéne SOS segítség! Az autómban (2012-es) sárga, vagy színtelen fagyálló van. Tatabányán a Peugeot-ban nem is hallottak ilyenről. Vagy kék vagy piros van azt mondták. lehet a pirossal keverni a gyárit? van valakinek ilyen tapasztalata? Vagy nem véletlenül ez a világos van benne. Néztem a neten, de nem lettem okosabb. A gyárik mind más színűek. Beütöttem, vagy 3 gyári cikkszámot, de egyik sem ilyen színű.
Sziasztok. érdeklődnék van egy Peugeot 508 1.6 HTP motoros autó, ami indulás után kiírja hogy probléma van szervíz, rángatva megy a ventilátor hidegen is beindul és az autó leállítása után 4-5 percig teker. Aztán egyszer csak megjavul mintha mi sem történt volna. rendszeresen karbantartott. Gyertya csere is volt. Másik oldalon írta valaki hogy a vezérműláncnál cserélt ki két csavart és megoldódott a probléma. Elképzelhetőnek tartjátok? Csak hogy fölöslegesen ne szereljem szét. Köszi ha valaki válaszol.
Szia ! Egyszer nálam is előfordult, de nem csináltam vele semmit,másnap minden rendben volt vele, már 3 éve hajtom a gépet, azóta nem volt ilyen, és már telefont is lecseréltem újabbra.
Egyik napról a másikra elképesztően visszhangos lett a tel. kihangosítóm. Van valakinek ilyen tapasztalata? Érdemes újra felkonfigurálni a telefont? Segíthet?
Sok-sok évvel ezelőtt, frankón működő beszélgetések pezsegtek itt, illetve nem itt hanem 607-es fórumban, (mert korábban azt hajtottam,)- az már egy éve megdöglött-, kár, hogy ez az oldal is érdektelenségbe fullad pedig szerintem ez a típus még friss és volna miről beszélgetni. Vagy már minden a fecebookra költözött?
Sziasztok! Még mindig hibás a fűtés. A bal oldal tökéletes, viszont jobb oldalon csak a hideg jön befelé. Ha mindkét oldalt maximális hőmérsékletre tekerek, és középre fújatom a levegőt, a bal oldalon erőteljesen áramlik ellentétben a jobb oldallal, ahol csak gyengén fújdogál.
Ha valakinek van ötlete, és leírja, azt megköszönöm.
Olyan kérdésem lenne, hogy adott egy 2011 es benzines 508 SW, ami néha olyat csinál, hogy beindítom és alapjáraton ketyeg pár percig aztán a moto check lámpa elkezd világítani, és elindul a hűtőventillátor. Ekkor ha leállítom a motort akkor a venti kb 3-5percig még megy. ha leáll és újra elindítom a kocsit akkor normálisan működik, de a check engin világít majd pár km után elalszik.
A másik gond nem tudom van e összefüggés, hogy az alapjárat néha ingadozik, mintha kihagyna egy henger..szervízben megnézték, nyílván ott nem produkálta..
stóval esetleg valakinek volt hasonló? Gyertyák cserélve gyárira,de ugyan az.
Ha hosszú távon jót akarsz magadnak az 1,6 THP-t messze elkerülöd. És azért gondold át, hogy egy ekkora kaszniban 1,6-os benzin motor, ráadásul automata váltóval.......
Sziasztok! Közel 20 éves 307-esemet szeretném lecserélni 10 év körüli, benzines, autómata 508-asra.
Az lenne a kérdésem a típust ismerőkhöz, hogy mennyire rizikós megvenni ilyen idős autómatát ebben a korosztályban? Ezek ugye nem robotizált váltók? Van esetleg valami olyan típushiba, amivel nagyon be lehet faragni? Előre is köszi a válaszokat!
Úgy tűnik, AGM-es az akksi amit kér a jármű, a szervizben 70 Ah-t és 760 Amperes indítóáramot említettek, ezt meg AGM-esek tudják, az EFB-s kevesebb áramerősséget biztosít. Vettem egy egy 70 Ah-s AGM-es DURACELL-t, beraktam, működik, "visszajött" a start-stop, (ami egyébként nem a kedvencem,) de tény hogy a régi akksi dögrováson volt. Megtaláltam rajta a gyártási időt, 2016. 08. 21., szóval négy év alatt kampec, pedig csak hosszú utakon használom a gépet. A fáradt akkumulátor spanyol gyártmányú VARTA. Ez volt a gyári szerelés. Egyébként tökéletesen indított, tekerte mint a villám, viszont leállítás után 1-2 perccel energiatakarékos üzemmódba lépett a rendszer és még rádiót sem tudtam hallgatni. Anno 40 éve, ilyen gond a Ladámmal nem volt...