Szerintem az első szivargyújtót is használhatod nyugodtan... Én is használtam rendszeresen, kamerához. Probléma nem volt vele.
Viszont a gyári navi beszerzésével nem érdemes nagyon próbálkozni: évek óta esélytelen hozzá a frissítés. Inkább használj egy jó telót. Én a visszapill.tükör bal oldalához rakom (kicsit akár takarhatja is a bal oldalát); Itt alig takar ki valamit és elég csak felpillantani a tükör mellé. Mégis az orrod előtt van.
Pár napja lettem tulajdonosa egy 1.8-as benzines Orlandónak.Szeretnék kérdezni pár dolgot ami nem tiszta még nekem.
-azt írja a kezelési könyv,hogy az első szivargyújtóba nem szabad navi,kamera csatlakozót dugni.Ezt be kell tartani és inkább a kozépkonzol hátulján lévőbe dugjam vagy lehet nyugodtan használni?
-az enyémben nincs a gyári navi,ha bontóból szerzek egyet akkor be lehet azt tenni simán?
Ajánlottak külföldi oldalakról új,kompatibilis cuccokat de nem sok pénzem maradt a vásárlás után.
Elvileg minden olyan márkakereskedés márkaszervizében -amelyek forgalmaztak Orlandot- kell lenni SCAN 100-nak, mert a gyári technológiai előírás szerint a szervizeléshez szükséges, továbbá a forgalmazás leállítását követően -ismereteim szerint- 10 évig kötelesek az alkatrészeket, szervizelést biztosítani. Pl. a fékfolyadék időszakos cseréjénél az ABS "kockát" ezzel tudják "üríteni". Miskolcon egészen biztosan árusítottak Chevroletet, talán az Opellal közösen. De arra figyelni kell, hogy az Opel szoftver nem kompatibilis a Chevy-vel.
Neem, persze hogy nem ehhez a tipushoz való, különben miêrt is kérdezném itt, nemigaz? :-) Egyêbként kb 15-20 éves típusokról van szó, és nyilván nem a gyár, gondolom ahhoz közeli ember adta ki a titkot. Ha tudnék ilyet Orlihoz, már rêgen tudnátok ti is. :-)
Megnêztem a scan 100-at közbe, micsoda véletlen, itt Miskolc környékên nem találok embert akinek van. :-(
Most nézem a könyvet. A 82-es kódhoz tényleg ennyi minden tartozhat? Vagy rosszul látom?
Hátsó fékbetét pl. kopott már, jövő hêten cserélődik, a fékfolyadékot meg még nem cseréltük, sztem az is cserélődik. A többi dolog ellenőrizve vagy kicsrêlve màr legalább egyszer.
Köszi a választ, legalább hátsón billentettêl, hogy mozogjak az ügyben valamit. :-)
A több régebbi típus az biztosan nem a VM Motori által tervezett és a GM égisze alatt gyártott diesel motor lehetett, mert Orlando 2011-ben került a világba. Melyik szerelési könyvben láttál ilyen "mozdulatsort", mert nekem -talán véletlenül- megvan a teljes service & repair manual és abban ilyen nincsen. A kezelési könyvben szintén nem találkoztam ilyennel, de lehet rosszul néztem. Egyébként illogikus lenne, hogy egy gyártó a saját szerviz hálózata ellen dolgozzon és kiadjon valamilyen szervizelési/javítási "titkot" ami neki pénzt jelent.
Ami a SCAN 100-at illeti. Ez egy speciális márka és típusspecifikus szoftverrel rendelkező célműszer amivel kiolvasható és rendezhető az autó computere, nem csak a BC. Tehát nem egy joker diag. program, mert az csak minimális dolgokra képes. Pl. törölni néhány hibaüzeneteket, csak éppen a hibára utaló gondokat/eltéréseket nem jelzi ki. Ezért aztán azokat újra "kidobja" az autó computere, vagy ha a probléma súlyosabb akkor még csak nem is engedi törölni.
Nos, egy SCAN 100 -a tipus specifikus szoftverrel- fél millió feletti árban van, ezért nincsen az minden "bokorban".
Ami a 15 ezres intervallumot illeti: ezt a Magyarországon forgalmazott autóknál az első kötelező szerviz alkalmával -a márkaszervizek (!)- átállították a "jelzőrendszert" a BC-ben. Értelem szerűen SCAN 100-as műszerrel.
A 82-es hibakód egyébként a javasolt megoldással az autó kezelési könyvében található.
Több régebbi típusnál a saját szememmel láttam hogy a "rituálé" működik, szóval nem legenda, de akkor ennél nincs. :) Sőt, a szerelési könyvébe is beleírták az autónak a mozdulatsort.
A helyzet az, hogy már ott elcsodálkoztam, amikor az összes hibakód törlése után ez a 82 megmaradt. Ott pl. nem írt olajjal kapcsolatos hibát. Azóta kétszer cseréltem olajat már, szóval ez sem lehet. 15000-nél nem nagyon szoktam többet menni vele...
Mi az a SCAN 100? :) Valami joker diagnosztikai program? Hol találok olyan embert, aki rendelkezik vele?
"Ha viszont a regenerálás nem fejeződött be -valamikor- és gázolaj került a karterba akkor az ott a motorolaj minőségét megváltoztatta és azt is jelzi a BC."
Maradhatott ott még a megváltozott olajból 2 csere után, ami okozhatja az üzenetet? Az okot jó lenne megszüntetni..
"...típusspecifikus, általam is elvégezhető nullázási "rituálé"" Ez egy urban legend.
82 Cserélje le a motorolajat.
Ha továbbra is világít, akkor SCAN 100 amivel kiolvasható a hibakód pontosabban.
Elvileg az olajcsere periódust is figyeli a rendszer, de ha itthon vásárolt a gép, akkor azt az első szerviz alkalommal átállítják 15000 km-re. Ha viszont a regenerálás nem fejeződött be -valamikor- és gázolaj került a karterba akkor az ott a motorolaj minőségét megváltoztatta és azt is jelzi a BC.
Van egy szép és tartós code 82-m (2011 2.0D, 163), amit egy valószínűleg sikertelen részecskeszűrő-regeneráció után szedtem össze. A műszeres hibakódtörlés nem oldotta meg a problémát, továbbra is ott virít a figyelmeztetés, pedig azóta túl vagyok már sikeres regenerálásokon, olaj, +mindenféle szűrő cserén. Nincs érezhető hatása, csak zavarja a szemem.. :) Mit tehetek még az ügyben? Azt hallottam hogy van típusspecifikus, általam is elvégezhető nullázási "rituálé". Valaki tudja a mozdulatsort?
Szigorúan magánvéleményem: az ajánlgatás erősen szubjektív, én személy szerint ha ilyen kérés/kérdés van mindig a saját tapasztalatomat írom meg, de ajánlani céget nem nagyon szoktam. Szerintem a neten hirdetik magukat jó páran, nézzél meg minél többet és a számodra legszimpatikusabb, legkedvezőbb megoldást válasszad.
Egy lábjegyzet, az autó elkészült maga a lámpa helyére rakása tartott kb 1 órát. Az elektronikai bekötés miután kaptam egy tippet egy Német oldalon kb 2 perc volt. Semmit nem kellet kiiktatni ,átprogramozni , megszüntetni stb... az autó beinditáskor kapcsolja a beépített menetfényt egészen addig amíg az automata világítás engedi ha az átkapcsol lekapcsol a menetfény. Mivel cseréltem a ködlámpákat így egy TÜV(vizsgáztató ) helyen újraállították a magasságukat. Minden rendben volt velük. Ha esetleg valakit érdekell mit ,merre ,hogyan ,meddig szívesen segítek. https://kepkuldes.com/image/K11ujQ
Akkor az én autóm rossz vagy ezt nem értem : a motor beindulásakor automatikusan bekapcsolódik a tompított fényszóró és a zárófény. Ennek az értelmezését nem értem és ezen akadtam ki mivel azt állítod hogy ez biztosan így működik de akkor a videóm alapján mégsem? Tisztában vagyok a nappali menetfény működésével :tompított és helyzetjelző nem mehet egyszerre a menetfénnyel.
Eddig három autóba szereltem be (francia) 1 kábel ment a helyzetjelző izzóra 1 a pozitívra 1 a negatívra és egy a gyújtás kábelre ugyan úgy ahogy a képen is. Ebből gondoltam hogy az Orlandoban is ugyan ezt kell keresni de egy Német fórumon a biztosíték táblában adták a megoldást (Orlando fórum).
A szövegértés pedig egy alap kompetencia. Mint ahogyan a face-n is megírtam, hogy 2011 óta Európában nem lehet forgalomba állítani új gépjárművet automatikusan -a motor indításakor- bekapcsolódó nappali menetfény nélkül. És mivel Európában sem volt 2011 előtt Orlando, ebből következik, hogy az Orlando-ban is van ez a funkció. Természetesen, ha Te -aki azt állítottad, hogy több autódba is szereltél DRL-t- az iránt érdeklődsz, hogy hol van a gyújtáson az a pozitív pont ahova ezt a vezérlőt kötni kell, az érdekes kérdéseket vet fel. Pl. azt is, hogy valószínűleg nem annyira "erősséged" az autóvillamosság/elektronika. Meg azt is, hogy valószínűleg nem ismered a DRL-hez kapcsolódó előírásokat, de a jelek szerint az autódat sem. Nos, itt ezen a fórumon 2020. 04. 06.-án a 6693 sz. bejegyzésemben leírtam az ezzel kapcsolatos tudnivalókat. Mielött a gyújtás pozitív kábelt kérnéd ismét "számon", segítek: nincsen negatív gyújtás kábel sem, vagyis csak gyújtáskapcsoló által vezérelt áramkör van.
Nos, ezek után a face-n bejelentkezve feltetted ismételten a kérdésedet ahol válaszoltam, miszerint a DRL az alapfelszereltség az autóban, de amennyiben be akarsz szerelni egy másikat (mert Te ilyet már több autódban is szereltél, csak az Orlando esetében nem tudod hova is kössed a vezérlőt, hol van a gyújtás ....stb.) akkor a gyárit meg kell szüntetni. Halk megjegyzés: az ECU-ban kellene kiiktatni. Nos ezek után voltál olyan "kedves" és felvetetted azt a "gondolatodat", hogy kötekedni akarok, meg ha nem tudok segíteni akkor mi a fenének írogatok, stb. Majd a válaszomat meg sem vártad, törölted magadat a face Orlando-s csoportból. Van még valami amit esetleg nem értesz még?
Végezetül: engem itt -és talán máshol is- úgy ismernek, hogy segíteni próbálok. Nem azért, mert jófiú akarok lenni, hanem azért mert azt gondolom, hogy egy közös témában -esetünkben azonos autótípus- közös gondokat közösen gondolkodva könnyebb megoldani. Kivéve, mikor valaki a segítő szándékot támadásnak veszi, mert -valószínűleg- rádöbben a hiányosságaira.
Tanulságos! Nevezett kolléga (Manoo_no1) itt és a face-n is feltette a kérdését DRL ügyben. Mint írta a face-n több autójába is szerelt be már ilyet, csak éppen az Orlando-ban nem találja, hogy hol is van az a vezeték ahova a DRL vezérlését kötni kéne. Miután megírtam, hogy nálunk -minden Orlando-ban- a motor beindulásakor automatikusan bekapcsolódik a tompított fényszóró és a zárófény, közölte, hogy az nem úgy van nála. Valamint azt gondolta/gondolja, hogy kötekedés képen írtam amit írtam. Tehát innen üzenem: igen kötekedés képen, mert nem segíteni akartam, hanem pl. cikizni, kötekedni, sőt, ha lehet egy kung-fu meccset is lejátszani.
Az pedig, hogy törölte a face-n a kérdését, bejegyzéseit külön köszönöm. Sőt, mint látom magát is törölte a csoportból aminek van egy előnye. Nevezetesen nem fog olyan kérdéseket feltenni, aminek az alapvető kritériumait sem ismeri.
Ennyi! Ja, nincsen sértettség meg ilyesmi részemről :)))
A nappali menetfény tulajdonképen "adott", mert a motor beindulásakor a tompított és a hátsó zárófény automatikusan felkapcsolódik. Amennyiben utólagos (ledes?) rendszert akarsz beépíteni abban az esetben a gyári rendszert meg kell szüntetni, mert a tompított fény és a nappali menetfény egy időben nem működhet.
Szép jó estét, kedves tulajdonostársak, sajnos az élet úgy hozta, hogy eladóvá vált a topik indító autónk. Hátha valakit érekel, keressetek bátran. Az ár erősen irányár, megbeszélés tárgyát képezi. Végig én használtam, soha semmilyen baja nem volt. Ez szó szerint igaz.