Keresés

Részletes keresés

BP-16-63 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 5813

Érdekes dolgok ezek, miért pont ebbe az ocsmányságba kellett a Ganznak beleépíteni a berendezéseit???

 

Az Ikarus 120-asba is ki lehetett volna próbálni, hiszen  két Magyar nagymúltra visszatekinő cégről van szó akik régen is kooperáltak közösen járműveket.

 

A Magyarnak mindig szét kell húzni??

Előzmény: 7-es troli (5811)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 5812

köszönöm.

Előzmény: 7-es troli (5811)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.29 0 1 5811

Valóban, Ganz hajtással jelenleg ez az egy darab van a Sor 8-ból.

 

De ahogy MCA topictars kigyűjtötte neked, kulon-külön hosszváltozatonkènt (8m - 11,1m között) ott van leírva (kifényképezve) hány db elektromos Sor busz készült, es azok közül mennyi és mely városokba kerültek.

Előzmény: trizs77 (5806)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.29 -1 0 5810

Köszönöm.

De ha jól látom ebben ismét benne van a 10 méteres vagy annál hosszabb busz is.

vagy nem?

 

 

Előzmény: MCA-001 (5809)
MCA-001 Creative Commons License 2024.03.29 0 1 5809

Ismét kezded?
Nem egy darab készült belőle...
https://transphoto.org/models.php?t=9#z263

Előzmény: trizs77 (5806)
mc figyelo Creative Commons License 2024.03.29 0 0 5808

Az egyik első igen népes európai e-busz család a SOR. Tán 2012-ben járt a Margit-szigeten egy szolgálaton kívüli, tán 9,5 méteres tátrai síbusz, emlékezetes index.hu híradás megerősítéssel.
A szerző akkor tán a motorhang hiányát emelte ki.

 

Azóta sok város vett a 12 méter alatti járművekből Prágától, Eperjesen, Pozsonyon át romániai és bolgár helyszínekig.

 

A gond az lehet, hogy 2016 óta nem fejlesztik a 3 jószágot (EBN 8, 9,5, 11):

-mindhármat ma is 172 kWh kapacitású Winston akkukkal hirdetik

-mindhárom alkalmazza az AP ülés nélküli utastér libchavi találmányát.

Előzmény: trizs77 (5807)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 5807

Bocsi.

 

Most néztem, hogy nem 1 db van, hanem több .

 

https://imhd.sk/ba/galeria-media/189296/3902-Vozov%C5%88a-Kras%C5%88any?ref=ba%2Fpopis-typu-vozidla%2F860%2FSOR-EBN-8

 

Talán 5-6 db ilyen is lehet ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 5806

Ez az amiből 1 db van a világon ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (5804)
mc figyelo Creative Commons License 2024.03.28 0 0 5805

Kérdés, miből vennének H2 buszt:

-IKOP+?

-Más?

 

Fura az "Odaítélési szempontok" két "Minőség" kritériuma 20-20 pont súlyozással:

-min. 2 év garanciát kérnek,      max. 6 évet ismernek el a pontozásban

-min, 350 km hatótávot kérnek, max. 440-et ismernek el a pontozásban

 

Vajon a legfrissebb modellek között mennyire differenciálhat e két minőségi kritérium?

Nem kellett volna pontosítani: milyen körülmények között várják a hatótávot.

Hogy tudják így számonkérni a legfontosabb üzemeltetői elvárást?

Előzmény: Törölt nick (5801)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.27 0 2 5804
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.03.26 0 0 5803

Le fogják nyúlni ezt a biznicet is.

Tiborcz, Hernádi (Mol), Lepsényi (MÁV) éppen a hidrogénüzletbe invesztál, mert ez az EU prioritás éppen, erre kapnak pénzt. (Aztán nem lesz belőle semmi, csak eltűnik a pénz.)

 

Ez volt az LNG üzlettel, ott a még aktív Széles zsizsegett, meg az ITM nevű minisztérium elcseszte az LNG projektet is, aztán megpróbálták rátolni a pályázóra a felelősséget...

 

 

Előzmény: mc figyelo (5802)
mc figyelo Creative Commons License 2024.03.26 0 0 5802

Első ránézésre a töltőállomás költsége nélkül kb 350 000 Ft, azaz 3 szóló H2 buszt jelent:

 

https://humda.hu/green/aktualitasok/kozlemeny-kornyezetkimelo-kibocsatasmentes-varosi-hidrogen-uzemanyagcellas-szemelyszallitasi-jarmuvek-beszerzese-a-zold-busz-program-kereteben-palyazat-benyujtasanak-lehetosegerol-211

 

Jó lenne ismerni a kiírást végleges változatban - így a kiválasztási kritériumokat - a 100%-os finanszírozás igencsak vonzó.

 

Követi majd H2 töltő beruházás támogatás a nyertes városokban? Szintén ingyenesen?

 

Apropó: ma 16 órakor a Lövőház utcában KTE kerekasztal beszélgetés,  a téma éppen
„Hidrogénhajtás az autóbusz-közlekedésben”

Előzmény: Törölt nick (5801)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.26 -1 2 5801

Kijött az első hazai, hidrogén-üzemanyagcellás buszok beszerzésére kiírt tender, a KeKo venne 2 db-ot. 

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.19 0 3 5800

Azért látszik, hogy az üzemeltetők máshol is szorulnak, rájukmelegítenek mindenféle kisszériás kakakazalt, aztán pár év múlva amikor a fókusz lekerül, a matekóráknak vége, akkor gyorsan eladjak, kidobják.

Előzmény: torqmatic (5798)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.18 0 1 5799

Szentes helyi járaton még évekig elpörögnének...........................:-)))

 

 

Előzmény: torqmatic (5798)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.18 0 0 5798

Feltételezem "nem váltak be" (finoman szólva), mint ahogy pl a WL is megvált a hibrid Volvóitól már 3 év után annó.

Előzmény: 7-es troli (5796)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.18 0 1 5797

Szerintem történelmi pillanat, hogy megjelennek a használt piacon.

A valós értéke szerintem jóval a 200 e eur alatt kellene legyen ez amolyan nem akarom eladni védőár.

A Merci első eladott Németo.-n kívüli E Citaroi közt voltak, kicsi akkasival, diplomatikusan fogalmazva még gyerekbetegséggel küzdöttek (oslói kocsik, 6-ot vettek, talán még egy fut?!)

Előzmény: 7-es troli (5796)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.18 0 0 5796

Elég érdekes, hogy milyen fiatalon hirdetik ezt a két eCitarot. Tudja valaki miért árulják őket? Elég gyanús.

 

https://autoline.hu/-/eladas/varosi-buszok/Mercedes-Benz/E-Citaro--24030602290995758200

 

https://autoline.hu/-/eladas/varosi-buszok/Mercedes-Benz/E-Citaro--24030602290809458700

mc figyelo Creative Commons License 2024.03.16 0 0 5795

Tudjuk már, hogy a két opciós veszprémi e-busz megkapta-e a támogatást, és hogy egyik, vagy mindkettő demobusz lesz-e?

 

Ha szeptemberig aláírja a V-Busz a szerződést az MAN-nel, kettővel nő idén a Magyarországon regisztrált e-busz állomány.

Zahnrad Creative Commons License 2024.03.15 0 2 5794

Közönséges aszinkron motort takar a baromi nagy innováció: https://www.tsa.at/2024/02/15/traktionssysteme-austria-tsa-continues-successful-partnership-with-solaris-tsa-delivers-motors-for-bvgs-urbino-18-electric-buses/

 

Csak kevésbé idegesítő helyre méltóztatták rakni, mint eddig.

Előzmény: Aron_son (5791)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.14 0 0 5793

Hát mi ezt nagyon megtanultuk a félig on GST12A troliknál amik ropiként törik a maguk kis 3 méteren billegő mázsácskáikkal a stabrudakat (vagy végeiket).

Előzmény: Aron_son (5790)
mc figyelo Creative Commons License 2024.03.12 0 0 5792

Kösz! Újabban

-sumákoló buszgyártók az ülőhelyek megadásával gondolják letudni az utas befogadóképesség kérdését,

-dilettáns ajánlatkérők pedig még a lehajtható üléseket is beszámítják, mintha azok nem az állóhelyi alapterületet, így az álló utasok számát csökkentenék.

 

Nem gondolom, hogy egy városi M3/1 használatra is szánt busznál titkolható

-a legnagyobb, vagy

-egy adott fix ülésszámhoz tartozó utaskapacitás.

 

 

Előzmény: 18-09 (5786)
Aron_son Creative Commons License 2024.03.12 0 0 5791

Az új 12 méteres kapcsán az októberben bemutatott 18 méteresre referálnak, kutattam, ott kibontották-e, mit takar a "továbbfejlesztett hajtáslánc-architektúra".

 

"The bus stands out due to its new design which doesn’t include a conventional engine tower. Instead of it, the bus has been fitted with a modular driveline with components placed on the roof and in the rear of the vehicle."

Forrás: https://magazine.solarisbus.com/en/premiere-2023-solaris-urbino-18-electric/

 

 

Magyarul, röviden: moduláris hajtáslánc, melynek összetevői a jobb helykihasználás és utasszám-maximálás végett a tetőn és a busz hátsó részében kerültek elhelyezésre.

 

SiC invertert 2019 óta használnak. 

Forrás: https://insideevs.com/news/377408/solaris-urbino-18-electric-553-kwh-battery/

 

Aki talál további részletet, hogy mit takar ez a barokkos marketingpanel ("továbbfejlesztett hajtáslánc-architektúra"), ossza meg.

 

Második kérdésem úgyszint nyitott/megválaszolatlan.

 

Előzmény: Aron_son (5790)
Aron_son Creative Commons License 2024.03.12 0 0 5790

Két kérdésem merült fel a közölt információk kapcsán:

 

 

"További fontos változás, hogy a modell hajtása, akárcsak a tavaly bemutatott csuklós verzióé, egy továbbfejlesztett hajtáslánc-architektúrára épül, [...]"

Kíváncsian várom ennek kibontását és ismertetését: miben fejlődött tovább? SiC inverter? Nagyobb teljesítményű motor? Jobb energiafelhasználás, kisebb veszteségteljesítmény?

Másik: minden akkumulátorcsomag a tetőre került, így most ez a típus is (Lion's City E és eCitaro után) kapott valamilyen aktív felfüggesztési rendszert? Egy pár sima stabilizátorrúd a kb. 3 méterre felpakolt 3,5 tonnához tapasztalataim alapján nem biztosít kellő kanyarstabilitást. 

Előzmény: Dante001 (5788)
kovács2jenő Creative Commons License 2024.03.06 0 0 5789

Miért lenne Man és miért lenne az a legdrágább??

Előzmény: Dante001 (5787)
Dante001 Creative Commons License 2024.03.06 0 0 5788

Itt nem is volt még, a napokban mutatkozik be Berlinben:

 

Érkezik a továbbfejlesztett Solaris Urbino 12 electric | Magyarbusz [Info]

Dante001 Creative Commons License 2024.03.05 0 0 5787

Kijött egy ilyen lista, ez alapján kaposvárra 6,71 milliárd Ft van előirányozva az e buszok vételére, ez alapján borítékolható, hogy a MAN vitte a tendert mint a legdrágább pályázó.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166523240&t=9005494

18-09 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 5786
Előzmény: mc figyelo (5784)
mc figyelo Creative Commons License 2024.03.03 -1 1 5785

Bocs: természetesen 520kWh a nagyobb pakk

Előzmény: mc figyelo (5784)
mc figyelo Creative Commons License 2024.03.03 0 0 5784

A Scania és a Castrosua házasságából született CS75 LE e-busz család két gyermeke 416 vagy 520kWh akkukapacitással mutatkozott be a minap Spanyolországban:

 

https://magyarbusz.info/2024/03/02/az-iberiai-piacon-mar-elerheto-a-castrosua-es-a-scania-kozos-helykozi-villanybusza/

 

A fogyasztás, így az akkumérettől függő hatótávok rendben vannak, az "optimális körülmények között elérhető akár" kategóriában 80% lemerítéssel 0,83kWh/km fogyasztással 400, illetve 500km.

 

A Northvolt akku is jól áll: pakk szinten >173Wh/kg gravimetrikus energiasűrűséggel, míg az Akasol magasztalt harmadik generációs NMC3 terméke pakk szintű energiasűrűsége a gyártó szerint <164Wh/kg, a Mercedes szerint 175Wh/kg.

 

Egy dolog nem derül ki, az utas befogadóképesség.

 

A Busworld fürkészeknek nincs 520kW-os demóbusz adata?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!