Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.14 0 0 289

17. futam Abu Dhabi -- Nagydij Yas Marina

 

 

 

 Futam GYors Kör:

  1. Fernando Alonso        Ferrari                         (P)      1:43.434

  2. Sebastian Vettel        Red Bull-Renault            (P)      1:43.893

  3. Romain Grosjean        Lotus-Renault               (P)      1:44.301           

  4. Valtteri Bottas           Williams-Renault            (P)      1:44.351

  5. Mark Webber             Red Bull-Renault            (P)      1:44.364

  6. Nico Rosberg             Mercedes                     (P)      1:44.458

  7. Jean-Éric Vergne       Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:44.517

  8. Sergio Pérez             Mclaren-Mercedes          (P)      1:45.435  

  9. Nico Rosberg             Mercedes                     (P)      1:45.447 

10. Felipe Massa             Ferrari                          (P)      1:45.463    

11. Pastor Maldonado      Williams-Renault             (P)      1:45.530

12. Nico Hülkenberg         Sauber-Ferrari               (P)      1:45.570

13. Adrian Sutil               Force India-Mercedes     (P)      1:45.609  

14. Paul Di Resta             Force India-Mercedes    (P)      1:45.786   

15. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari              (P)      1:45.974

16. Daniel Ricciardo         Toro Rosso-Ferrari         (P)      1:46.042 

17. Jenson Button           Mclaren-Mercedes         (P)      1:46.336

18. Charles Pic               Caterham-Renault          (P)      1:46.432  

19. Giedo Van Der Garde  Caterham-Renault          (P)      1:46.592   

20. Jules Bianchi             Marussia-Cosworth        (P)      1:47.619 

21. Max Chilton              Marussia-Coswort          (P)      1:47.707

22. Kimi Räikkönen          Lotus-Renault                (P)      --------       

 

         

Előzmény: Törölt nick (273)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.14 0 0 288

17. futam Abu Dhabi -- Nagydij Yas Marina

 

 Verseny Végeredménye 55kör

 

  1.  Sebastian Vettel         Red Bull-Renault           (P)      1ó38:06.106

  2. Mark Webber              Red Bull-Renault           (P)      1ó38:36.935

  3. Nico Rosberg              Mercedes                    (P)      1ó38:39.756

  4. Romain Grosjean         Lotus-Renault               (P)      1ó38:40.908

  5. Fernando Alonso         Ferrari                         (P)      1ó39:13.287

  6. Paul Di Resta             Force India-Mercedes     (P)      1ó39:24.280

  7. Lewis Hamilton           Mercedes                     (P)      1ó39:25.373

  8. Felipe Massa              Ferrari                         (P)      1ó39:28.992

  9. Sergio Pérez              Mclaren-Mercedes         (P)      1ó39:37.304

10. Adrian Sutil               Force India-Mercedes     (P)      1ó39:39.363

11. Pastor Maldonado       Williams-Renault            (P)      1ó39:42.095

12. Jenson Button            Mclaren-Mercedes         (P)      1ó39:49.873

13. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari               (P)      1ó39:50.401

---------------------------------------------------------------------

14. Nico Hülkenberg         Sauber-Ferrari               (P)      54kör

15. Valtteri Bottas           Williams-Renault             (P)      54

16. Daniel Ricciardo         Toro Rosso-Ferrari          (P)      54

17. Jean-Éric Vergne       Toro Rosso-Ferrari           (P)      54

18. Giedo Van Der Garde   Caterham-Renault          (P)      54

19. Charles Pic               Caterham-Renault          (P)      54

--------------------------------------------------------------------

20. Jules Bianchi             Marussia-Cosworth        (P)      53kör

21. Max Chilton               Marussia-Coswort         (P)      53

Feladták:

22. Kimi Räikkönen           Lotus-Renault                (P)      0 megtett kör

          

Előzmény: Törölt nick (272)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.08 0 0 287

17. futam Abu Dhabi -- Nagydij Yas Marina 

 

 Időmérőedzés:

 

 

 

  1.  Mark Webber              Red Bull-Renault           (P)      1:39.957 

 

  2. Sebastian Vettel         Red Bull-Renault           (P)      1:40.075

 

  3. Nico Rosberg              Mercedes                    (P)      1:40.419     

 

  4. Lewis Hamilton           Mercedes                     (P)      1:40.501         

 

  5. Nico Hülkenberg         Sauber-Ferrari               (P)      1:40.576    

 

  6. Romain Grosjean         Lotus-Renault               (P)      1:40.997    

 

  7. Felipe Massa              Ferrari                         (P)      1:41.015      

 

  8. Sergio Pérez              Mclaren-Mercedes         (P)      1:41.068  

 

  9. Daniel Ricciardo         Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:41.111      

 

10. Fernando Alonso        Ferrari                          (P)      1:41.093

 

-------------------------------------------------------------------

 

11. Paul Di Resta             Force India-Mercedes     (P)      1:41.133

 

12. Jenson Button           Mclaren-Mercedes          (P)      1:41.200

 

13. Jean-Éric Vergne       Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:41.279

 

14. Pastor Maldonado       Williams-Renault            (P)      1:41.395

 

15. Valtteri Bottas           Williams-Renault             (P)      1:41.447

 

16. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari               (P)      1:41.999

 

--------------------------------------------------------------------

 

17. Adrian Sutil               Force India-Mercedes     (P)      1:42.051

 

18. Giedo Van Der Garde   Caterham-Renault          (P)      1:43.252             

 

19. Charles Pic                Caterham-Renault          (P)      1:43.528

 

20. Max Chilton               Marussia-Coswort          (P)      1:44.198              

 

21. Jules Bianchi              Marussia-Cosworth        (P)      1:43.398 *

 

22. Kimi Räikkönen           Lotus-Renault                (P)      1:40.542 *

 

 

J. Bianci *váltócsere miatt öt rajthelyes büntetés

 

21. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      1:43.398

 

20..helyen volt az időmérőedzésen

 

 

K. Räikkönen  *szabálytalan padlólemez miatt kizárták az időmérőről

 

22. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1:40.542 

 

5.helyen volt az időmérőedzésen

 

 

Előzmény: Törölt nick (286)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.08 0 0 286

17. futam Abu Dhabi -- Nagydij Yas Marina

 

 

 

 Időmérőedzés:

 

  1.  Mark Webber              Red Bull-Renault           (P)      1:39.957 

  2. Sebastian Vettel         Red Bull-Renault           (P)      1:40.075

  3. Nico Rosberg              Mercedes                    (P)      1:40.419     

  4. Lewis Hamilton           Mercedes                     (P)      1:40.501         

  5. Nico Hülkenberg         Sauber-Ferrari               (P)      1:40.576    

  6. Romain Grosjean         Lotus-Renault               (P)      1:40.997    

  7. Felipe Massa              Ferrari                         (P)      1:41.015      

  8. Sergio Pérez              Mclaren-Mercedes         (P)      1:41.068  

  9. Daniel Ricciardo         Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:41.111      

10. Fernando Alonso        Ferrari                          (P)      1:41.093

-------------------------------------------------------------------

11. Paul Di Resta             Force India-Mercedes     (P)      1:41.133

12. Jenson Button           Mclaren-Mercedes          (P)      1:41.200

13. Jean-Éric Vergne       Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:41.279

14. Pastor Maldonado       Williams-Renault            (P)      1:41.395

15. Valtteri Bottas           Williams-Renault             (P)      1:41.447

16. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari               (P)      1:41.999

--------------------------------------------------------------------

17. Adrian Sutil               Force India-Mercedes     (P)      1:42.051

18. Giedo Van Der Garde   Caterham-Renault          (P)      1:43.252             

19. Charles Pic                Caterham-Renault          (P)      1:43.528

20. Max Chilton               Marussia-Coswort          (P)      1:44.198              

21. Jules Bianchi              Marussia-Cosworth        (P)      1:43.398 *

22. Kimi Räikkönen           Lotus-Renault                (P)      1:40.542 *

J. Bianci *váltócsere miatt öt rajthelyes büntetés

21. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      1:43.398

20..helyen volt az időmérőedzésen

K. Räikkönen  *szabálytalan padlólemez miatt kizárták az időmérőről

22. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1:40.542 

5.helyen volt az időmérőedzésen

 

  

Előzmény: Törölt nick (258)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.02 0 0 285

elehet hagyni igy már ért hető

Előzmény: Törölt nick (284)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.02 0 0 284

Némelyiket bünti lesz .

Egyik pálya szakasz Zoli monta lehet.

Előzmény: bakibaby (283)
bakibaby Creative Commons License 2013.11.02 0 0 283

Mi lesz a pályaelhagyókkal?

 

bb

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.02 0 0 282

17. futam Abu Dhabi -- Nagydij Yas Marina

 

 3. szabadedzés:

  1.  Sebastian Vettel         Red Bull-Renault           (P)      1:41.349            19 kör

  2. Mark Webber              Red Bull-Renault           (P)      1:41.571            17

  3. Lewis Hamilton           Mercedes                     (P)      1:41.580            18

  4. Nico Rosberg              Mercedes                    (P)      1:41.721            19

  5. Romain Grosjean         Lotus-Renault               (P)      1:41.832            19

  6. Jenson Button            Mclaren-Mercedes         (P)      1:41.956            19

  7. Nico Hülkenberg         Sauber-Ferrari               (P)      1:42.055            19

  8. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari               (P)      1:42.282            19

  9. Kimi Räikkönen           Lotus-Renault                (P)      1:42.387            18

10. Jean-Éric Vergne       Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:42.457            21

11. Fernando Alonso         Ferrari                         (P)      1:42.516            15

12. Paul Di Resta             Force India-Mercedes     (P)      1:42.681            23

13. Valtteri Bottas           Williams-Renault             (P)      1:42.698            19

14. Felipe Massa              Ferrari                         (P)      1:42.702            16

15. Daniel Ricciardo         Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:42.727            18

16. Pastor Maldonado       Williams-Renault            (P)      1:42.798             18

17. Adrian Sutil               Force India-Mercedes     (P)      1:42.989             22

18. Sergio Pérez              Mclaren-Mercedes         (P)      1:43.142             15

19. Giedo Van Der Garde   Caterham-Renault          (P)      1:44.472             20

20. Charles Pic               Caterham-Renault          (P)      1:44.728             21

21. Max Chilton               Marussia-Coswort         (P)      1:45.621              20

22. Jules Bianchi             Marussia-Cosworth        (P)      1:47.506              15

Előzmény: Törölt nick (281)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.02 0 0 281

17. futam Abu Dhabi -- Nagydij Yas Marina

 

 2. szabadedzés:

  1.  Sebastian Vettel         Red Bull-Renault           (P)      1:41.335            35 kör

  2. Mark Webber              Red Bull-Renault           (P)      1:41.490            32

  3. Lewis Hamilton           Mercedes                     (P)      1:41.690            37

  4. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault              (P)      1:41.726            42

  5. Nico Rosberg              Mercedes                    (P)      1:41.758            41

  6. Sergio Pérez              Mclaren-Mercedes         (P)      1:42.006            36

  7. Jenson Button            Mclaren-Mercedes         (P)      1:42.010            31

  8. Fernando Alonso         Ferrari                         (P)      1:42.171           31

  9. Nico Hülkenberg         Sauber-Ferrari               (P)      1:42.324            41

10. Felipe Massa              Ferrari                         (P)      1:42.440            36

11. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari               (P)      1:42.509            39

12. Romain Grosjean         Lotus-Renault               (P)      1:42.607            18

13. Paul Di Resta             Force India-Mercedes     (P)      1:42.806            27

14. Pastor Maldonado       Williams-Renault            (P)      1:42.952            36

15. Adrian Sutil               Force India-Mercedes     (P)      1:42.998            27

16. Daniel Ricciardo         Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:43.152             29

17. Jean-Éric Vergne       Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:43.271            36

18. Valtteri Bottas           Williams-Renault             (P)      1:43.565            36

19. Giedo Van Der Garde   Caterham-Renault          (P)      1:44.138             35

20. Jules Bianchi             Marussia-Cosworth         (P)      1:44.459             35

21. Charles Pic               Caterham-Renault          (P)      1:44.525             38

22. Max Chilton               Marussia-Coswort         (P)      1:45.565             27

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (279)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.01 0 0 280

Érdekes az őrők ranglista ki hányszor nyertek VB-ét.

Előzmény: Smackdown (274)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.01 0 0 279

17. futam Abu Dhabi -- Nagydij Yas Marina

 

 1. szabadedzés:

  1. Romain Grosjean         Lotus-Renault                 (P)      1:44.241            21 kör

  2. Lewis Hamilton            Mercedes                        (P)      1:44.433            23

  3. Sebastian Vettel          Red Bull-Renault             (P)      1:44.499            18

  4. Mark Webber               Red Bull-Renault             (P)      1:44.712            20

  5. Nico Rosberg               Mercedes                        (P)      1:44.741            24

  6. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1:44.929            23

  7. Paul Di Resta               Force India-Mercedes     (P)      1:45.040            20

  8. Jenson Button             Mclaren-Mercedes           (P)      1:45.099            20

  9. Pastor Maldonado       Williams-Renault             (P)      1:45.150            24

10. Sergio Pérez                Mclaren-Mercedes          (P)      1:45.331            20

11. Nico Hülkenberg          Sauber-Ferrari                (P)      1:45.378            23

12. Fernando Alonso         Ferrari                             (P)      1:45.440           18

13. Valtteri Bottas             Williams-Renault             (P)      1:45.823            22

14. James Calado              Force India-Mercedes     (P)      1:45.924            20

15. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari                (P)      1:46.068            18

16. Jean-Éric Vergne         Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:46.114            22

17. Felipe Massa               Ferrari                             (P)      1:46.124            18

18. Daniel Ricciardo           Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:46.126             21

19. Charles Pic                  Caterham-Renault          (P)      1:47.600             22

20. Heikki Kovalainen        Caterham-Renault          (P)      1:47.670             22

21. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      1:47.723             23

22. Rodolfo González       Marussia-Cosworth         (P)      1:49.565             22

 

Előzmény: Törölt nick (268)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.31 0 0 278

Majd meg látjuk hogy igaza lesz-e Laudána .

Előzmény: Smackdown (277)
Smackdown Creative Commons License 2013.10.31 0 0 277

Vettel le fogja hagyni Schumachert - Niki Lauda

 

Negyedik világbajnoki címét nyerte sorozatban Sebastian Vettel, a Formula–1-es Red Bull német pilótája. Niki Lauda háromszors F1-világbajnok szerint Vettel előbb-utóbb meg fogja dönteni Michael Schumacher rekordját.

 

Mivel Vettel F1-es karrierjében még legalább tíz év van, újabb vb-címe fényében természetesen szóba került, hogy a jövőben túlszárnyalhatja-e Michael Schumacher sokáig megdönthetetlennek hitt rekordját. A háromszoros bajnok Niki Lauda szerint meglehet Vettelnek a hét.

„Az öreg Fangio évtizedeken át a lista élén állt öttel, aztán jött Michael, aki kettővel is felülmúlta. Most már csak ki kell várnunk Sebastiant – fogalmazott az osztrák. – Nagy esély van rá, hogy ő bizony lehagyja Michaelt.”

A hétszeres vb-győztes Schumacher együtt örült Vettellel az újabb győzelemnek.

„A verseny előtt néhány nappal felhívtam Sebastiant, és sok sikert kívántam neki. Örülök, hogy most, a futam után együtt örülhetünk sikerének. Nagyszerű, hogy ilyen fiatalon sikerült sorozatban négy vb-címet szereznie. Egyszerűen fantasztikus, csak gratulálni tudok” – nyilatkozta Michael Schumacher.

 

 

 

Brawn a szezon végén távozik a Mercedestől - sajtóhír

 

Bár korábban volt róla szó, hogy marad 2014-re is, a szezon végén távozik a Mercedes Formula–1-es csapatától Ross Brawn csapatfőnök – adta hírül a BBC.

 

Brawn és a Mercedes nem tudott megegyezni arról, hogy a korábban a Benettonnal, a Ferrarival és a Brawn GP-vel sikereket elérő szakember milyen pozícióban maradhatna az istállónál, így nem folytatódik a közös munka. A Mercedest jövőre a Toto Wolff, Paddy Lowe páros fogja irányítani Niki Lauda segítségével kiegészülve.

 

A BBC információját a Mercedes szóvivője sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta.

Korábban arról szóltak a hírek, hogy a Honda szeretne meggyőzni Brawnt, hogy társuljon az F1-es programjához. Mint ismert, a japán cég lesz 2015-től a McLaren motorszállítója. A BBC informátorai ugyanakkor cáfolták, hogy Brawn a McLarennél folytatja pályafutását.

 

Még a takarítónő is milliós jutalmat kapott a Red Bullnál

 

Dietrich Mateschitz, a Formula–1-es Red Bull-istálló tulajdonosa az idén is tartja magát a korábbi években bevett szokásához, és a konstruktőr-világbajnok és a 2. helyezett FOM-jutalma közötti különbséget szétosztja a csapat tagjai között.

 

Így a takarítónőtől kezdve a recepcióson át mind a 650 dolgozó 12 ezer eurós (3 millió 300 ezer forintos) jutalmat kap. A hírek szerint Sebastian Vettel azért más elbírálásban részesült, ő ötmillió eurós prémiumot zsebelhetett be az egyéni vb-címért – írja a Bild.

Smackdown Creative Commons License 2013.10.31 0 0 276

A Vettel-siker hozzávalói: Schumi-poszter, Newey-autó és a többi

 

Sebastian Vettel a vasárnapi Indiai Nagydíj óta a Formula–1 történetének legfiatalabb négyszeres világbajnoka, és az első, aki zsinórban nyerte meg első négy vb-trófeáját. A 26 éves német 2009 óta a Red Bullnál versenyez, az elmúlt négy és fél szezonban a mezőny leggyorsabbja volt. Tehetsége és túláradó önbizalma mellett a Red Bull-istálló remek munkája és Adrian Newey fantasztikus autói is kellettek ahhoz, hogy ne lehessen legyőzni. Tíz dolog, ami Vettelt az F1 urává tette.

 

TEHETSÉG
E nélkül nem is került volna az F1 közelébe. Nem véletlen, hogy őt választotta ki a Red Bull és a BMW az utánpótlásprogramjába. Az elmúlt években meggyőződhettünk róla, hogy egy körön át annyira egyedülálló virtuozitással képes vezetni, mint a legnagyobb edzésmenők, beleértve Ayrton Sennát is, versenytávon pedig a saját feladatait végrehajtva is átlátja a futam alakulását. Előbbire legutóbb a szingapúri időmérős körében láthattunk példát, utóbbira a rossz rajt után kivárásra játszva megnyert Japán Nagydíjon. A legádázabb riválisai is elismerik, hogy nemcsak a jelenlegi mezőny, hanem z F1 történetének egyik legtehetségesebb pilótája.

 

 

NEMZETISÉG
Az Indiai Nagydíj utáni sajtótájékoztatón azt mondta, először Michael Schumacher posztereivel díszítette a falát kisgyerekként, mielőtt kamaszkorához érve le nem cserélte a képeket fürdőruhás vagy a nélküli nők plakátjaira. Nem tudhatjuk, de ha Vettelt kisgyerekként nem éri az a hatás, ami elvarázsolta a generációját, és ontotta a tehetségeket Adrian Sutiltól Nico Hülkenbergig (Nico Rosberget a családi szálai miatt szándékosan nem soroljuk ide), talán most az élet más területén van hasznára munkáltatójának. A lehető legjobbkor született és nőtt fel Németországban, ahol éppen a hullám tetején volt az együléses autósport tehetségkutatása.

 

GONDOSKODÁS
Ennek a tehetségkutató hullámnak is köszönhette, hogy tehetségét hamar felismerték, és hogy miután nyolcévesen versenyszerűen is gokartozni kezdett, 11 évesen már a Red Bull tehetségkutató programjában találta magát. Helmut Marko, a projekt vezetője hamar meglátta a Vettelben rejlő lehetőséget, s kivételes bánásmódban részesítette, amiről az alacsonyabb kategóriákban mellette versenyző csapattársak ugyanúgy tudnának mesélni, mint Mark Webber az utóbbi évekről. Vettel 2007 óta rendszeresen szerepel az idény végi Bajnokok Tornája gálaeseményen, amelyen hat éve verhetetlen idolja, Schumacher oldalán – Schumi Vettel F1-be kerülése után saját utódjaként kezelte honfitársát, akinek eleinte jólesett a gondoskodás.

 

ADRIAN NEWEY AUTÓI
Vettel 2007-ben egy BMW-s beugrás után lett a Toro Rosso pilótája, és 2008-ban, amikor Red Bull Technologies néven közös kasztnit gyártott az energiaital-gyártó a két istállójának, ő aratta Adrian Newey tervezőzseni első Milton Keynes-i győzelmét. Vettel 2009-ben átkerült az első csapathoz, miközben az átfogó szabálymódosításokra, amelyek által szinte nulláról  kellett kezdeni a tervezést, Newey reagált a legjobb autóval.

 

 

Az egyetlen „hibája” az volt, hogy szabálytalannak gondolta a dupla diffúzort, amelyet a Brawn az idény elején tökéletesített, és lépéselőnyből kezdte a szezont. Ám a Red Bull kifejlesztette a sajátját, és a szezon második felében már Vettel volt a legjobb a mezőnyben. A következő négy idényből kettőben egyeduralkodó volt a német, Newey autóit pedig többször is gyanúsnak találták, de olyan szabálytalanságot sohasem találtak, amelyért büntetés járt volna. A szabályokat többször finomították a Red Bull fölényének csökkentése érdekében, eltűntek a dupla és a befújt diffúzorok, de valahogy mindig az RB-k rendelkeztek a legnagyobb leszorító erővel és a legstabilabb menettartással.

 

 

Newey érdemeit annyira nem lehet elvitatni, hogy Fernando Alonso tavaly ilyentájt megjegyezte, nem is Vettel a legnagyobb riválisa, hanem Newey.

 

A PIRELLI-GUMIK
Mark Webber az Indiai Nagydíj előtt beszélt Vettel négy világbajnoki címének okairól, és az ausztrál a Pirelli-gumikat emelte ki. Vettel 2009-ben és 2010-ben is a mezőny talán leggyorsabbja volt, de az akkor használt Bridgestone-gumikon nem jött ki az a fölénye, amelyet a Pirelli érkezése után mutatott. 2011-ben mindenkit elsöpört, az olasz gyártónál pedig arról áradoztak, Vettel volt az egyetlen, aki eleget tett meghívásuknak a főhadiszállásra, egyedül ő kérte ki a Pirelli-mérnökök véleményét a versenyhétvégéken. Tavaly az idény végén a Red Bullnak kedvezett a gumiválasztás a futamokon, így a szezon legfontosabb szakaszában jöttek Vettel győzelmei.

 

 

Az idén kissé megromlott a viszony a pilóta és a Pirelli között, ami abból a szempontból érthető a Red Bull részéről, hogy rossz minőségű gumikkal próbálták meg láncra kötni a mezőny legjobb autóját. A Brit GP-n történt defektek kapóra jöttek Vettelnek, a biztonságra hivatkozva visszatértek a 2012-es szerkezethez, és a német vissza sem nézett.

 

IDEÁLIS CSAPAT
A jó autó sok esetben nem volt elég Vettelnek, több futamot is a kiváló csapatmunkának köszönhetően nyert meg, a boxkiállások során és a stratégia terén is talán a Red Bull nyújtja a legkiegyensúlyozottabb jó teljesítményt. Christian Horner csapatfőnök, aki még mindig nincs 40 éves, élvezi Dietrich Mateschitz tulajdonos bizalmát, és bár meg kell vívnia a maga csatáit a szókimondó Helmut Markóval, tökéletesen kordában tartja a két versenyzőt. Nagy kihívások persze akadnak, a 2010-es Török és az idei Malajziai Nagydíj után rendet kellett tenni a fejekben, s bár tavasszal megkérdőjelezték, hogy valóban ő a főnök, az idény végén megint csak ő nevethetett.

 

A Red Bull nem szűkölködik anyagiakban, a fejélesztési csatákat évek óta megnyeri, de diadalmenete fenntartásának érdekében arra is hajlandó, hogy megfúrja a költségkorlátozási törekvéseket, hiszen azok révén gyengülne. Megteheti, hiszen Horner különösen jó viszonyt ápol Bernie Ecclestone-nal, az F1 urával.

 

 

ÖNBIZALOM
Négy világbajnoki címe után is vita tárgya marad, hogy összességében ki a legjobb pilóta a mezőnyben. Sokan meg vannak győződve arról, hogy Fernando Alonso és Lewis Hamilton azonos autóval legyőzné Vettelt, de szűkül ez a tábor. Vettel ugyanis bármilyen versenyhelyzetbe kerül, tökéletesen jön ki belőle, és ebből már nemcsak az ellendrukkereinek, hanem a semleges nézőknek is kezd elegük lenni.

 

 

Az időmérőn rendszerint őt kellene legyőzni a pole pozíció megszerzéséhez, az élről indulva faképnél hagyja a mezőnyt és uralja a futamot, de akkor sem esik kétségbe, ha előznie kell. Tavaly Abu-Dzabiban vagy a mostani Indiai Nagydíjon is láthattuk, hogy nem ragad be mások mögé, ha gyorsan kell előzni, hogy ne vesztegesse idejét, megteszi. És nem csak a DRS-zónában. Erre az a pilóta képes, akit szétvet az önbizalom, aki tökéletesen megbízik az autójában, és aki tudja magáról, hogy legyőzhetetlen. És ezt lassan a riválisaival is elhiteti.

 

ERŐS SZEMÉLYISÉG
Amikor 2007 késő tavaszán a Renault-világsorozat hungaroringi állomásán több újságíró kollégával közösen interjút készítettünk csapata kamionjában az F1-es debütálásáról még csak álmodó Vettellel, nagyon intelligens, jó humorú, közvetlen srácot ismertünk meg. Vannak személyek, akikkel először találkozva és beszédbe elegyedve úgy érzi az ember, órákig el tudna beszélgetni velük bármiről. Vettel ilyen. Úgy elrepült a húsz perc, hogy kettőnek sem tűnt.

 

 

Érett versenyzőként érkezett az F1-be, határozott kiállása tejfelesszájú külseje ellenére egyértelmű volt, s akik vele dolgoznak, azt mondják, az évek során semmit sem változott, csak éppen jobb pilóta lett. Persze a sikerek érdekében megtette a kevésbé szimpatikus lépéseket is, de a Webberrel történt 2010-es isztambuli ütközése vagy az idei malajziai előzése azért közel sincs azokhoz a húzásokhoz, amelyek például Michael Schumacher pályafutására árnyékot vetettek.

 

 

Emberi tulajdonságai is szembetűnőek. A maga elé tett mutatóujj, a rádióba kiáltott „Yes!” a győzelmek vagy a pole pozíciók megszerzése után sokak számára idegesítő szokás, amelyek talán feleslegesen tartoznak már az imázsához, mégis – talán babonából – ragaszkodik hozzájuk. Az Indiai GP utáni pörgése és kerítésmászása viszont biztosan nem bosszantott senkit, még azokat sem, akik megbüntették érte.

 

SZERENCSE
Szerencse nélkül még Vettelnek sem megy. Persze nem arról van szól, hogy mázlival szerezte meg mind a négy világbajnoki elsőségét, de kettőnél kellett Fortuna segítsége. 2010-ben Mark Webber dél-koreai kiesése vagy Fernando Alonso és a Ferrari abu-dzabi stratégiai döntése is kellett a végső elsőséghez, míg tavaly a brazíliai idényzárón Newey sem hitt a szemének, amikor látta, hogy a rajt után Bruno Sennával történt előzésben megsérült autója végig bírta a leintésig.

 

 

Ám ennél nagyobb szerencsével is nyertek már világbajnoki címeket a Formula–1 történetében…

 

 

Szerencsének is nevezhetjük, hogy az autó az esetek többségében Webber alatt ment tönkre, de az kétségtelen, hogy Vettel nemcsak ennyivel volt jobb csapattársánál, hanem a tehetségre, motivációra és személyiségre vonatkozó pontokban is.

 

MOTIVÁCIÓ
Úgy tűnik, Vettel esetében ez sohasem fogy el, sőt önmagát generálja – még csak 26 éves, de már négyszeres világbajnok. Fékezhetetlen, Webber személyében kiváló csapattársa volt az elmúlt öt évben, és jövőre Daniel Ricciardo érkezése meghozza azt a változást, amelyre szüksége lehet. Nagy kérdés, hogyan hatna a motivációjára egy gyengébb autó, de nem valószínű, hogy Newey és társai nagyon elszúrnák a 2014-es projektet.

Smackdown Creative Commons License 2013.10.31 0 0 275

„Huszonhat évesen is válhat legendává valaki”

 

A nemzetközi sajtó Sebastian Vettel sorozatban negyedik Formula–1-es világbajnoki címét taglalta a vasárnapi Indiai Nagydíj másnapján, az Újdelhiben is nyerő német pilóta ugyanis három futammal az idény vége előtt már behozhatatlan előnyre tett szert a pontversenyben.

 

NÉMETORSZÁG

Bild: „Köszönjük, Heidi! Köszönjük, Hanna! A 26 éves Sebastian Vettel térdre borult a 750 lóerős „Hungry Heidi” (Éhes Heidi) előtt. Elnyűhetetlen Red Bulljával idei tizedik versenyét nyerte, s egyben negyedik vb-címét is.”
    
Express: „Vettel király. Igazi sorozatgyőztes: egyhuzamban a harmadik indiai siker, hatodik idénybeli győzelem és negyedik világbajnoki cím. Ő a német sorozathős.”
   
Frankfurter Allgemeine Zeitung: „Teljes kontroll. Vettel nyert Indiában, ismét világbajnok, és végérvényesen az F1 központi alakja lett. De vajon népi hős lehet-e belőle?”
   
Die Welt: „A pálya ördöge elbánt az irigyekkel. Vége az izgalmaknak, kit érdekel már, mi minden akadályozhatta volna meg Vettelt abban, hogy ismét világbajnok legyen?”
   
Süddeutsche Zeitung: „Fangióval, Prosttal és Schumacherrel egy társaságban. A mindössze 26 éves Vettel mellett csak három pilóta szerzett legalább négy vb-címet. A bajnok Indiában beszélt először arról, hogy érintették őt az ellenséges hangok az idény közben.”
   
Stuttgarter Nachrichten: „Huszonhat évesen is válhat legendává valaki.”
   
Stuttgarter Zeitung: „Megérkezés a legnagyobbak közé.”

 

OLASZORSZÁG

Corriere dello Sport: „Vettel már mítosz. A negyedik vb-cím a legnagyobbak közé emelte.”
   
La Gazzetta dello Sport: „Vettel négyszer. Bajnok mindörökre (4ever). Vettel ittas... örömittas!”
   
La Repubblica: „Seb császár mestermunkával lett az F1 uralkodója.”

Corriere della Sera: „Ellenállhatatlan! Szinte észrevétlenül egy fenomén emelkedett ki az F1-mezőnyből. Inog Schumacher és Fangio trónja.”
   
La Stampa: „IV. Vettel bevonult a történelembe. Az F1 ura 26 évesen legendává vált.”
   
SPANYOLORSZÁG

Marca: „Ámen, Sebastian. Vettel olyan idény végén koronázta meg magát negyedszer, amelyben szenvedni is megtanult. Most már Prosttal egy szinten van, és már csak Schumacher és Fangio áll előtte.”
   
Sport: „A földönkívüli Vettel biztossá tette vb-címét Indiában.”
   
El País: „A legnagyobbak legfiatalabbika. Vettel már Fangio és Schumacher farvizén halad.”

 

ANGLIA

Guardian: „A szerény Vettel elfoglalta helyét a legendák között.”
   
Telegraph: „Könyörtelen, intelligens, türelmes – Vettel valóban bámulatos. Már csak az a kérdés, hogy hová soroljuk a legendák között.”

FRANCIAORSZÁG

Le Figaro: „Vettel a bajnok, akit nem szeretnek. Mivel hihetetlen nyerőgéppé vált, Vettel megdöntötte a népszerűtlenség világcsúcsát.”   
  
EGYESÜLT ÁLLAMOK

New York Times: „Vettel nem találta a szavakat, de főnöke, Christian Horner néhány pillanattal korábban közölte a csapatrádión: »Stílusosan csináltad, Sebastian, négyszeres világbajnok vagy, és a legnagyobbak közé kerültél.«”

 

OROSZORSZÁG

Kommerszant: „Vettel belépett egy elit klubba: ilyen elképesztő stabilitást csak két pilótánál láttunk: Fangiónál és Schumachernél. De mindketten benne voltak már a korban, amikor pályafutásuk csúcsára értek, Vettel viszont még mindig csak 26 éves. Hihetetlen belegondolni, hogy mi minden jöhet még a karrierjében.”

 

Smackdown Creative Commons License 2013.10.31 0 0 274

Vettel győzelemmel ünnepelte 4. vb-címét

 

Sebastian Vettel megnyerte az Indiai Nagydíjat, és sikerével sorozatban negyedszer nyerte meg a Formula–1-es világbajnokságot. A dobogóra Nico Rosberg és Romain Grosjean állt még fel, Mark Webber a második helyről műszaki hiba miatt kiesett. Fernando Alonso csak a 11. lett, nem szerzett pontot. Vettel a győzelmét a célegyenesben a gumijai kifüstölésével ünnepelte meg, majd felmászott a kerítésre is – ezekért elméletileg kizárhatják a versenyből, de így is világbajnok lenne.

 

Sebastian Vettelnek volt ideje eltervezni: az Indiai Nagydíj megnyerése után, a levezető kör megtételét követően nem az előírásoknak megfelelően a boxba hajtott, hanem visszakanyarodott a célegyenesre, ahol a kerekeit füstölve pörgött autójával egy helyben. Majd kiszállt a kocsiból, térdre rogyott előtte, mint az oltár előtt, s ezután a pályát a lelátótól elválasztó kerítésre mászva kihajította kesztyűjét a nézőtérre.

 

Ez így annyira szabálytalan, hogy ki is zárhatják érte, de ha ez megtörténik, a sportág vezetősége az F1-nek ad hatalmas pofont, nem Vettelnek, akinek Fernando Alonso 11. helyezése miatt egyetlen vb-pontra sem volt szüksége a vb-címhez.

 

Ám a 2010-es idényhez hasonlóan győzelemmel ünnepelt a német, aki jó stratégiával és az idén látott elképesztő sebességével, irgalmatlan előzéseivel az élre tört korai kiállása után. Csapattársát, Mark Webbert tiszta csatában győzte le, de az ausztrál végül célba sem ért, autója meghibásodása miatt féltáv után kiállni kényszerült – az ő kesztyűi is a lelátón végezték, ő pedig mosolyogva tért vissza a boxba. Talán annak örült, hogy nem kell asszisztálnia a dobogón Vettel vb-ünnepléséhez.

 

A dobogóra Nico Rosberg és Romain Grosjean állt fel, a Mercedes pilótája kalandos verseny után tért vissza a rajtpozíciójára, míg a Lotus francia pilótája a 17. helyről indulva, a futamot egy kerékcserével teljesítve lett harmadik.

 

A második helyen a hajráig Kimi Räikkönen haladt, de a finn gumijai elkoptak a végére, öten is megelőzték, és egy gyors kerékcsere után a verseny leggyorsabb körével vigasztalódott a 7. helyen.

 

Fernando Alonso a 11. helyen, pont nélkül zárt.

 

 

Vettel: Fájt, amikor kifütyültek, pedig semmit sem tettem

 

Sebastian Vettel a negyedik világbajnoki címének megnyerése után elismerte, nagyon rosszul esett neki, hogy néhány futam után az eredményhirdetés alatt kifütyülte a közönség, de úgy véli, sikerei után elfogadják, hogy megérdemelten aratta győzelmeit és lett négyszeres bajnok. A 26 éves németnek a Ferrari is gratulált, míg a Red Bull másik sikerkovácsa, Adrian Newey kiemelte, micsoda alázattal és hétköznapi természetességgel dolgozik a pilóta, akinek ebben rejlik a sikerei titka.

 

Sebastian Vettel az Indiai Nagydíj megnyerésével – a nélkül is meglett volna – negyedszer is a Formula–1 világbajnoka lett. Rajta kívül hárman jutottak el idáig az F1-ben, Michael Schumacher 32, Alain Prost 38, Juan Manuel Fangio 45 évesen nyerte meg negyedik világbajnoki címét – Vettelnek ez 26 évesen sikerült.

 

„Elmondhatatlanul boldog vagyok, nem is tudom, mit mondjak, azt hiszem, ez életem legszebb napja. Amikor elkezdtem versenyezni, a Formula–1 nagyon távoli cél volt, de rengetegen segítettek abban, hogy eljussak idáig. Sokan tanítottak, igyekeztem odafigyelni. Elképesztő, hogy egy ilyen erős mezőnyben sikerült újra világbajnokságot nyerni” – mondta Vettel.

 

 

A német sorozatban a hatodik győzelmét aratta, ebben az évben 16 futamból tízen ő nyert, és ha tartja jó formáját, a 2011-es teljesítményét is felülmúlhatja, pedig az ennél is simább év volt, hiszen az elején hagyta faképnél a mezőnyt, míg most a szezon második felére javult fel.

 

 

„Nem találok szavakat – füllentette Vettel. – A célba érkezéskor nem tudtam, mit mondjak, hiszen ilyenkor a legfontosabb dolgokat közölné az ember, és nem tudja, mi az. Csodálatos érzés beülni ebbe az autóba, fantasztikus volt itt és az egész szezon során. Nem is kérhettem volna többet. Hihetetlen, hogy ez alatt a négy év alatt milyen statisztikai mutatókat hoztunk össze.”

 

A német a verseny végén egyedülálló, mondhatni a szabályokkal szöges ellentétben álló módon ünnepelt, amiért biztosan büntetés jár. A levezető köre után visszatért a célegyenesbe, ahol a kerekeit füstölve pörgött, majd az autójából kiszállva a kerítésre is felmászott. Azt mondta, ez mind nem tervezett öröm volt, pedig lett volna ideje kifundálni.

 

 

„Nem gondolkodtam ezen, Rocky (Guillaume Rocquelin, a versenymérnök – a szerk.) a levezető körben megint elmondta, mire figyeljek, mit hogyan kell csinálni a szabályok szerint, de arra gondoltam, most nem ezt fogom tenni. Rengeteg ember van a fő lelátón, meg kellett tennem ezt nekik. Ez nem megengedett, de jólesett” – mondta a négyszeres világbajnok.

 

A Red Bull dominanciája miatt néhány verseny után, így Magyarországon is füttyszó fogadta Vettelt a dobogón. Mark Webber malajziai megelőzésétől eltekintve azonban nem tett olyat Vettel, amivel rászolgált volna az ellenséges megnyilvánulásokra. Az egyetlen „hibája”, hogy nyert, miközben a riválisok nagyon lemaradtak tőle és a Red Bulljától.

 

„Nem volt könnyű idény, pedig kívülről sokan úgy érezhették, hogy már több verseny óta a kezünkben van a vébé-cím. Rosszul esett a dobogón a füttyszó, pedig tudtam, hogy semmi rosszat nem csináltam. Felül kellett kerekednem ezen az érzésen, és a pályán kellett választ adnom, hiszen autóversenyzőként az az igazán nagy dolog, ha elismernek” – mondta a német, külön megköszönve, hogy az indiai közönség nem volt vele ellenséges.

 

 

A Ferrari és Fernando Alonso az elsők között gratulált a világbajnoknak.

 

 

„Gratulálunk Sebastiannak, ő és csapata nagyszerű munkát végzett, megérdemelte ezt a futamgyőzelmet és az idei világbajnoki címeket” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök.

 

„Elismerésem Sebastian Vettelnek, ő és csapata uralta az idény második felét, teljesen megérdemelten lett világbajnok.  Az egyetlen, amit a gratuláció mellett tehetünk, hogy már a következő idényre összpontosítunk, hogy valahogy megnehezítsük a feladatát” – mondta Fernando Alonso.

 

Vettelt Alain Prost, az F1 másik négyszeres világbajnoka is megdicsérte. 

 

„Örülök Vettel sikerének, nagyot küzdött, mégis képes volt arra, hogy könnyednek tűnjön kívülről a győzelme. Erre a legnagyobb bajnokok képesek, és biztos vagyok benne, hogy nem ez Seb utolsó világbajnoki címe, további sikereket kívánok neki.

 

Tudatos a hozzáállása, a csapatot maga köré építi, és rendkívül ügyesen motiválja" – mondta a Professzor.

 

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke (39 évesen minden idők legfiatalabb négyszeres világbajnok főnöke) a pilóta nevében is széles mosollyal fogadta a gratulációkat.

 

„Ne vegyünk el semmit Seb érdemeiből, nemcsak a mai versenyen, a teljes szezonban remek volt. Ezen a futamon az volt a feladata, hogy gyorsan átjusson a mezőnyön a korai kerékcseréje után, és hibátlanul megoldotta. Ezzel teremtette meg a győzelem lehetőségét – mondta a futamról Horner. – Tudtuk, hogy a stratégia csak akkor működhet, ha Seb megoldja a feladatait. Mark is erős volt, nagy kár, hogy nem arattunk kettős győzelmet. Megható volt látni, ahogy Seb áthalad a célvonalon, hihetetlen, hogy zsinórban harmadszor megnyerte az Indiai Nagydíjat, ami tényleg hab a tortán.”

 

Vettel vb-címeit sokan Adrian Newey technikai igazgató munkájának tulajdonítják, ami egyértelműen túlzás, de tagadhatatlan, hogy a kiváló mérnöknek nagy szerepe volt a Red Bull menetelésében.

 

„Ez káprázatos, néhány éve friss kihívás volt a Red Bullhoz csatlakozni, hihetetlen utazás lett belőle. A csapat nagyon elszánt Milton Keynes-ben. Seb két lábbal áll a földön, teljesen hétköznapi srácnak tűnik, aki nem szállt el a sikereitől. Alázatos, intelligens, és megvan az a képessége, hogy a gyors vezetés mellett tisztában van azzal, ami körülötte történik, átlátja a versenyt, nagyon jó vele dolgozni – mondta Newey, akit a legszebb vb-címéről is kérdeztek. – Nehéz dolog, a Williamsszel megnyert első vébé-diadal fantasztikus volt, akárcsak az első a Red Bull-lal három éve. De ezt sohasem lehet megszokni.”

 

SEBASTIAN VETTEL

Született: 1987. július 3., Heppenheim

Lakhely: Walchwil (Svájc)

Magasság/testsúly: 174 cm/64 kg

Weboldal: www.sebastianvettel.de

 

Csapatai:

BMW-Sauber (2007-ben egy futam tartalékpilótaként),

Toro Rosso (2007 augusztusától 2008 végéig),

Red Bull (2009–)

 

Első GP: 2007. június 17., Egyesült Államok Nagydíja (BMW-Sauber)

Első győzelem: 2008. szeptember 14., Olasz Nagydíj (Toro Rosso)

Nagydíjrajtok: 117

Futamgyőzelmek: 36 (ebből 2013-ban 10)

Első rajtkockák: 43 (7)
Leggyorsabb körök: 21 (6)

Világbajnok: 2010, 2011, 2012, 2013

 

Rekordok:

az F1 legfiatalabb világbajnoka (23 évesen és 134 naposan),

az F1 legfiatalabb kétszeres világbajnoka (24 évesen és 98 naposan),

az F1 legfiatalabb háromszoros világbajnoka (25 évesen és 145 naposan),

az F1 legfiatalabb négyszeres világbajnoka (26 évesen és 116 naposan),

az F1 legfiatalabb futamgyőztese (21 évesen és 73 naposan),

az F1 legfiatalabb első rajtkockása (21 évesen és 72 naposan),

az F1 legfiatalabb pontszerzője (19 évesen és 349 naposan)

 

AZ F1 TÖBBSZÖRÖS BAJNOKAI

(1) 7: Michael Schumacher (német – 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)

 

(2) 5: Juan Manuel Fangio (argentin – 1951, 1954, 1955, 1956, 1957)

 

(3) 4: Alain Prost (francia – 1985, 1986, 1989, 1993),

(4)      Sebastian Vettel (német – 2010, 2011, 2012, 2013)

 

(5) 3: Jack Brabham (ausztrál – 1959, 1960, 1966),

(6)       Niki Lauda (osztrák – 1975, 1976, 1984),

(7)       Nelson Piquet (brazil – 1981, 1983, 1987),

(8)       Ayrton Senna (brazil – 1988, 1990, 1991),

(9)       Jackie Stewart (brit – 1969, 1971, 1973)

 

(10) 2: Alberto Ascari (olasz – 1952, 1953),

(11)      Jim Clark (brit – 1963, 1965),

(12)      Emerson Fittipaldi (brazil – 1972, 1974),

(13)      Graham Hill (brit – 1962, 1968),

(14)      Mika Häkkinen (finn – 1998, 1999),

(15)      Fernando Alonso (spanyol – 2005, 2006)

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.31 0 0 273

16. futam India -- Nagydij New Delhi

 

 

 

Futam GYors Kör:

 

  1. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1:27.679   

  2. Sebastian Vettel          Red Bull-Renault             (P)      1:28.116

  3. Adrian Sutil                  Force India-Mercedes     (P)      1:28.419

  4. Sergio Pérez                Mclaren-Mercedes          (P)      1:28.503

  5. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari                (P)      1:28.682      

  6. Fernando Alonso         Ferrari                             (P)      1:28.709

  7. Romain Grosjean         Lotus-Renault                 (P)      1:28.796

  8. Jenson Button             Mclaren-Mercedes           (P)      1:28.814

  9. Nico Rosberg               Mercedes                        (P)      1:28.816

10. Daniel Ricciardo           Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:28.831

11. Felipe Massa               Ferrari                             (P)      1:28.886 

12. Valtteri Bottas             Williams-Renault             (P)      1:28.928 

13. Nico Hülkenberg          Sauber-Ferrari                (P)      1:28.947 

14. Pastor Maldonado       Williams-Renault             (P)      1:29.012  

15. Lewis Hamilton            Mercedes                        (P)      1:29.052

16. Jean-Éric Vergne         Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:29.280

17. Paul Di Resta               Force India-Mercedes     (P)      1:29.300

18. Mark Webber               Red Bull-Renault             (P)      1:29.500    

19. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      1:30.171

20. Max Chilton                 Marussia-Cosworth        (P)      1:30.335   

21. Charles Pic                  Caterham-Renault          (P)      1:32.907

22. Giedo Van Der Garde  Caterham-Renault           (P)     ------------  

 

 

Előzmény: Törölt nick (260)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.31 0 0 272

16. futam India -- Nagydij New Delhi

 

 

Verseny Végeredménye 60kör

 

  1. Sebastian Vettel          Red Bull-Renault             (P)      1ó31:12.187

  2. Nico Rosberg               Mercedes                        (P)      1ó31:42.010

  3. Romain Grosjean         Lotus-Renault                 (P)      1ó31:52.079

  4. Felipe Massa               Ferrari                             (P)      1ó31:53.879

  5. Sergio Pérez                Mclaren-Mercedes          (P)      1ó31:56.016

  6. Lewis Hamilton            Mercedes                        (P)      1ó32:04.662          

  7. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1ó32:20.175 

  8. Paul Di Resta               Force India-Mercedes     (P)      1ó32:25.055

  9. Adrian Sutil                  Force India-Mercedes     (P)      1ó32:26.921

10. Daniel Ricciardo           Toro Rosso-Ferrari          (P)      1ó32:28.424

11. Fernando Alonso         Ferrari                             (P)      1ó32:30.484 

12. Pastor Maldonado       Williams-Renault             (P)      1ó32:31.138

-----------------------------------------------------------------------------------------

13. Jean-Éric Vergne         Toro Rosso-Ferrari           (P)      59kör  

14. Jenson Button             Mclaren-Mercedes           (P)      59

15. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari                (P)      59 

16. Valtteri Bottas             Williams-Renault             (P)      59

-----------------------------------------------------------------------------------------    

17. Max Chilton                 Marussia-Cosworth        (P)       58kör

18. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      58 

Feladták:

19. Nico Hülkenberg          Sauber-Ferrari                (P)      54  megtettt kör

20. Mark Webber               Red Bull-Renault             (P)      39

21. Charles Pic                  Caterham-Renault          (P)      35

 

22. Giedo Van Der Garde  Caterham-Renault           (P)        1  

Előzmény: Törölt nick (259)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.31 0 0 271

16. futam India -- Nagydij New Delhi

 

 Időmérőedzés:

  1. Sebastian Vettel          Red Bull-Renault             (P)      1:24.119

  2. Nico Rosberg               Mercedes                        (P)      1:24.871

  3. Lewis Hamilton            Mercedes                        (P)      1:24.941

  4. Mark Webber               Red Bull-Renault             (P)      1:25.047

  5. Felipe Massa               Ferrari                             (P)      1:25.201

  6. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1:25.248

  7. Nico Hülkenberg          Sauber-Ferrari                (P)      1:25.334

  8. Fernando Alonso         Ferrari                             (P)      1:25.826

  9. Sergio Pérez                Mclaren-Mercedes          (P)      1:26.153

10. Jenson Button             Mclaren-Mercedes           (P)      1:26.487

------------------------------------------------------------------------------------

11. Daniel Ricciardo           Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:25.519

12. Paul Di Resta               Force India-Mercedes     (P)      1:25.711 

13. Adrian Sutil                  Force India-Mercedes     (P)      1:25.740            

14. Jean-Éric Vergne         Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:25.798          

15. Valtteri Bottas             Williams-Renault             (P)      1:26.134

16. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari                (P)      1:26.336

------------------------------------------------------------------------------------

17. Romain Grosjean         Lotus-Renault                 (P)      1:26.577

18. Pastor Maldonado       Williams-Renault             (P)      1:26.842 

19. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      1:26.970

20. Giedo Van Der Garde  Caterham-Renault           (P)      1:27.105 

21. Charles Pic                  Caterham-Renault          (P)      1:27.487  

22. Max Chilton                 Marussia-Cosworth        (P)      1:28.138         

 

   

Előzmény: Törölt nick (258)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.29 0 0 270

16. futam India -- Nagydij New Delhi

 

 3. szabadedzés:

  1. Sebastian Vettel          Red Bull-Renault             (P)      1:25.332            16 kör

  2. Mark Webber               Red Bull-Renault             (P)      1:25.892            14

  3. Fernando Alonso         Ferrari                             (P)      1:26.105            19

  4. Nico Hülkenberg          Sauber-Ferrari                (P)      1:26.306            17

  5. Romain Grosjean         Lotus-Renault                 (P)      1:26.350            16

  6. Felipe Massa               Ferrari                             (P)      1:26.435            20

  7. Paul Di Resta               Force India-Mercedes     (P)      1:26.438            15

  8. Nico Rosberg               Mercedes                        (P)      1:26.441            19

  9. Jenson Button             Mclaren-Mercedes           (P)      1:26.489            15

10. Lewis Hamilton            Mercedes                        (P)      1:26.557            17

11. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1:26.635            14

12. Pastor Maldonado       Williams-Renault             (P)      1:26.641            13

13. Sergio Pérez                Mclaren-Mercedes          (P)      1:26.737            13

14. Adrian Sutil                  Force India-Mercedes     (P)      1:26.847            17

15. Jean-Éric Vergne         Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:26.876           17

16. Valtteri Bottas             Williams-Renault             (P)      1:26.883            15

17. Daniel Ricciardo           Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:27.259            18

18. Charles Pic                  Caterham-Renault          (P)      1:27.941             18

19. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari                (P)      1:28.019            15

20. Giedo Van Der Garde  Caterham-Renault           (P)      1:28.498            16

21. Max Chilton                 Marussia-Cosworth        (P)      1:29.094            11

22. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      1:29.169            13

 

Előzmény: Törölt nick (269)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.29 0 0 269

16. futam India -- Nagydij New Delhi

 

 2. szabadedzés:

  1. Sebastian Vettel          Red Bull-Renault             (P)      1:25.722            35 kör

  2. Mark Webber               Red Bull-Renault             (P)      1:26.011            38

  3. Romain Grosjean         Lotus-Renault                 (P)      1:26.220            36

  4. Lewis Hamilton            Mercedes                        (P)      1:26.399            36

  5. Fernando Alonso         Ferrari                             (P)      1:26.430            39

  6. Nico Rosberg               Mercedes                        (P)      1:26.582            40

  7. Felipe Massa               Ferrari                             (P)      1:26.601            41

  8. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1:26.632            32

  9. Sergio Pérez                Mclaren-Mercedes          (P)      1:26.857            40

10. Jenson Button             Mclaren-Mercedes           (P)      1:26.972            39

11. Daniel Ricciardo           Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:27.304            17

12. Adrian Sutil                  Force India-Mercedes     (P)      1:27.375            36

13. Valtteri Bottas             Williams-Renault             (P)      1:27.429            31

14. Nico Hülkenberg          Sauber-Ferrari                (P)      1:27.491            40

15. Paul Di Resta               Force India-Mercedes     (P)      1:27.608            38

16. Pastor Maldonado       Williams-Renault             (P)      1:27.720            23

17. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari                (P)      1:27.949            34

18. Jean-Éric Vergne         Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:28.431           30

19. Giedo Van Der Garde  Caterham-Renault           (P)      1:28.692            39

20. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      1:28.799            32

21. Charles Pic                  Caterham-Renault          (P)      1:29.366             37

22. Max Chilton                 Marussia-Cosworth        (P)      1:30.164             27

Előzmény: Törölt nick (268)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.28 0 0 268

16. futam India -- Nagydij New Delhi

 

 1. szabadedzés:

  1. Sebastian Vettel          Red Bull-Renault             (P)      1:26.683            24 kör

  2. Mark Webber               Red Bull-Renault             (P)      1:26.871            17

  3. Nico Rosberg               Mercedes                        (P)      1:26.899            23

  4. Romain Grosjean         Lotus-Renault                 (P)      1:26.990            20

  5. Lewis Hamilton            Mercedes                        (P)      1:27.227            21

  6. Jenson Button             Mclaren-Mercedes           (P)      1:27.335            23

  7. Sergio Pérez                McLaren-Mercedes         (P)      1:27.416            23

  8. Felipe Massa               Ferrari                             (P)      1:27.692            21

  9. Nico Hülkenberg          Sauber-Ferrari                (P)      1:27.770            19

10. Valtteri Bottas             Williams-Renault             (P)      1:28.800            23

11. Jean-Éric Vergne         Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:28.035           25

12. Fernando Alonso         Ferrari                             (P)      1:28.214             6

13. Daniel Ricciardo           Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:28.336            18

14. Pastor Maldonado       Williams-Renault             (P)      1:28.342            21

15. Adrian Sutil                  Force India-Mercedes     (P)      1:28.468            20

16. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari                (P)      1:28.538            18

17. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1:28.730            18

18. James Calado             Force India-Mercedes      (P)      1:29.197            22

19. Giedo Van Der Garde  Caterham-Renault           (P)      1:29.413            24

20. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      1:29.560            20

21. Charles Pic                  Caterham-Renault          (P)      1:30.026             23

22. Max Chilton                 Marussia-Cosworth        (P)      1:30.471             17

Előzmény: Törölt nick (256)
zsolt1992 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 267

Üdv mindenkinek. Ha esetlek forma 1 -es gyüjtök figyelmét fel tudom kelteni volna nekem F1 eredeti 1987 zippo öngyujtom (Giss Licensing BV 1987)Akit érdekel vagy forumon vagy email cimemen jelezen zsoltggg1992@citromail.hu

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.19 0 0 266

érdekes és hosszu szezon lesz:)

Előzmény: Kitty357 (265)
Kitty357 Creative Commons License 2013.10.18 0 0 265

A 2014-ES FORMULA–1-ES IDÉNY TERVEZETT VERSENYNAPTÁRA

 

 

 

  1. Március 16.: Ausztrál Nagydíj (Melbourne) 

  2. Március 23.: Malajziai Nagydíj (Sepang)

 

  3. Április 6.: Kínai Nagydíj (Sanghaj)

 

  4. Április 13.: Dél-koreai Nagydíj (Jongnam)**

 

  5. Április 27.: Bahreini Nagydíj (Szahír)

 

  6. Május 11.: Spanyol Nagydíj (Barcelona)

 

  7. Május 25.: Monacói Nagydíj (Monte-Carlo)

 

  8. Június 8.: Kanadai Nagydíj (Montreal)

 

  9. Június 22.: Osztrák Nagydíj (Zeltweg)

 

10. Július 6.: Brit Nagydíj (Silverstone)

 

11. Július 20.: Német Nagydíj (Hockenheim)

 

12. Július 27.: MAGYAR NAGYDÍJ (Hungaroring)

 

13. Augusztus 24.: Belga Nagydíj (Spa-Francorchamps)

 

14. Szeptember 7.: Olasz Nagydíj (Monza)

 

15. Szeptember 21.: Szingapúri Nagydíj (Marina Bay)

 

16. Október 5.: Japán Nagydíj (Szuzuka

 

17. 19.: Orosz Nagydíj (Szocsi)*

 

18. Október 26.: Abu-dzabi Nagydíj (Jasz Marina)

 

19. November 9.: Mexikói Nagydíj (Mexikóváros)*

 

20. November 16.: Amerikai Nagydíj (Austin)

 

21. November 30.: Brazil Nagydíj (Interlagos)
A jelölt verseny megrendezéséhez a pálya jóváhagyása* vagy a FOM-mal való megállapodás** szükséges

 

 

 

 

Előzmény: Smackdown (219)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.18 0 0 264

Kezdődik elölről - Hamilton és Scherzinger újra összejöttek?

 

 

Kicsit több mint három hónap. Ennyit bírt külön egymástól Nicole Scherzinger és Lewis Hamilton a Daily Mail információi szerint. A 2008 óta se veled, se nélküled kapcsolatban élő sztárpár ugyanis az angolok szerint újra egymásra talált.

 

 

Az angolok beszámolója szerint a Formula–1-es pilóta és az X-Faktor brit kiadásában mentori szerepet vállaló énekesnő Londonban találkoztak, ahol újra felmelegítették kapcsolatukat.

 

 

Hamiltont egyébként akkor szúrták ki az újságírók, amikor az egyszeres világbajnok angol Mercedese lerobbant a westminsteri hotel előtt, amelyben Nicole megszállt.

 

 

Lewis és Nicole 2007-ben, egy zenei díjkiosztó gálán találkoztak először, majd randizni kezdtek egymással. 2010-ben és 2011-ben is szakítottak egy rövid időre, utóbbit Nicole édesapjának eljegyzésről szóló pletykái előzték meg. Kapcsolatuk ezt követően sem volt zökkenőmentes. Volt, hogy Hamilton tíz nővel partizott egy londoni szállodában, Scherzingert pedig Chris Brownnal kapták csókolózáson a lesifotósok. 

 

 

A pár végül idén júliusban vált külön, miután úgy érezték, hogy munkájuk miatt nem jut elég idejük egymásra. 

 

 

A sebek begyógyultak, és úgy tűnik, hogy Lewis és Nicole továbbra sem tudják magukat túltenni a kapcsolatukon, így hát újra megpróbálják a közös életet. Innentől már csak az a kérdés, hogy a következő nagy bejelentés az újabb szakítás, vagy esetleg az eljegyzés lesz.

 

 

Nehéz helyzetben Di Resta, távozhat a Force Indiától

 

 

Két okból is nehéz helyzetben van Paul Di Resta (27): egyrészt immár hét versenyen nullázott sorozatban, másrészt nincs mögötte tőkeerős szponzor, ezért a Force India erősen gondolkodik azon, hogy nem használja fel a 2014-re érvényes opcióját.

 

 

A skót ügynöke, Richard Goddard úgy nyilatkozott, a Force India mindig sportszerű volt, de sok a fizetős pilóta, és sok a pénzszűkében lévő csapat.

 

Még várni kell arra, hogy Hülkenberg aláírjon

 

 

Bár a német Bild hét eleji cikke nyomán sokan arra számítottak, hogy a Formula–1-es Lotus-istálló napokon belül bejelenti Nico Hülkenberg szerződtetését, erre a német pilóta ügynöke szerint legalább a jövő hétig várni kell.

 

 

A Bild szerint a Lotusnak sikerült megegyeznie a korábban Infinity Racing néven futó, a Red Bull-főszponzor Infiniti miatt Quantumra keresztelt befektetőtársasággal, amely 35 százalékos részesedést vásárolna a csapatból. Az amerikai és abu-dzabi érdekeltségű konzorciumnak köszönhetően a Lotus jövő évi költségvetése 200 millió euró fölé emelkedne, azaz megoldódnának az anyagi gondok.

 

 

„Nem reális, hogy Nico még a héten aláírjon, túl sok a papírmunka" – mondta Werner Heinz, hozzátéve, hogy még mindig van három érdeklődő a versenyző iránt. A pilóta a Japán Nagydíjon azt mondta, az Indiai Nagydíjig eldől a sorsa.

 

 

Hülkenberg szerződtetéséről a napokban magabiztosan beszélt Eric Boullier csapatfőnök, de eddig nem jelentette ki határozottan a Sauber-pilóta érkezését, hiszen Kimi Räikkönen távozása miatt félő volt, hogy bedől az üzlet a Quantummal, és fizető pilótát kell alkalmazni. Hülkenberg mellett ugyanis Felipe Massát és Pastor Maldonadót is szóba hozták a Lotusszal, utóbbi arra az esetre a B-terv, ha a Quantum visszalép, és olyan versenyzőre van szükség, aki pénzt hoz magával. Maldonado elégedetlen azzal, hogy a Williams egy helyben toporog, ezért szívesen váltana.

 

 

Fenyegetőzik a Pirelli - ha nem tesztelhet, kivonul

 

 

A Pirelli azzal fenyegette meg a Formula–1 vezetőit, hogy a 2014-es idény előtt kivonul a sportágból, ha nem biztosítanak számára tesztlehetőséget a csapatokkal novemberben és decemberben Abu-Dzabiban.

 

 

A spanyol El Mundo Deportzivo és az olasz Italiaracing is arról számolt be, hogy Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója a Japán Nagydíjon az asztalra csapott, és készen áll arra, hogy jövő hétfőn az F1 stratégiai találkozóján kész tények elé állítsa a csapatokat és az FIA-t.

 

 

„Nem tűrhetjük tovább, hogy csak jártatjuk a szánkat, és semmi sem történik. Valaminek meg kell változnia" – mondta Hembery, aki ugyanazt a feltételeket akarja, amit korábban a Michelin és a Bridgestone megkapott, azaz a mostaninál jóval több  tesztlehetőséget, amelyen a csapatok nem az autóikkal vannak elfoglalva, hanem a gumigyár kívánságait is teljesítik.

 

 

A Pirellin belül Hemberynél felsőbb körökben is megnőtt a frusztráció, Marco Tronchetti elnöknek kezd elege lenni abból, hogy a Pirellit nem engedik felkészülni, a versenyeken pedig folyamatosan szidják. „Nem szórakoznak, készek arra, hogy gumik nélkül hagyják az F1-et 2014-ben" – írta az El Mundo Deportivo.

 

 

A Pirellit az elmúlt hetekben a gumiszerkezet változtatása ellenére szidta Mark Webber, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen és Sergio Pérez is.

 

 

Ecclestone egyszerre tett jót New Jerseyvel és Valenciával

 

 

Bernie Ecclestone egy gesztusával segít a jövőre F1-es futamot rendező New Jerseynek és a nagydíját évekkel ezelőtt elveszítő Valenciának azzal, hogy áttelepíti a spanyol kikötővárosból az Európai Nagydíjon használt, nagyjából tíz kilométer hosszú védőkorlátokat és ütközéselnyelő falakat az Egyesült Államokba.

 

 

Az amerikaiak így több millió eurós alapvető felszereléshez jutnak szinte ingyen, míg a valenciaiaknak nem kell kifizetniük azt a büntetést, ami azért járna nekik, mert a szerződésük lejárta előtt visszaléptek az F1-es futamok megrendezésétől. A Marca szerint ezzel 54 millió eurót spórol meg a város vezetősége.

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.18 0 0 263

Nagyon izgalmas futam volt:))

Előzmény: Smackdown (262)
Smackdown Creative Commons License 2013.10.18 0 0 262
Smackdown Creative Commons License 2013.10.18 0 0 261

A nyerő lapok Vettel kezében vannak - lapszemle

 

 

A nemzetközi sajtó a Japán Nagydíj után kiemeli, hogy bár Sebastian Vettel zsinórban ötödször nyert, ezúttal izgalmas versenyen szerezte meg a 25 pontot. A spanyolok reakcióiban azért érződik a keserűség, az El Mundo és az As is utal rá, hogy Mark Webber módosított stratégiája is kellett a német újabb sikeréhez.

 

 

SPANYOLORSZÁG
El País:
Fiatal kora ellenére Vettelnek már semmit sem kell bizonyítania. Bár nincs olyan kisugárzása, mint más versenyzőknek, kitörölhetetlen nyomokat hagy az F1 történelmében.
El Mundo: Vettel hivatalosan még nem világbajnok, de valójában már jó ideje az. Japánban istállója újabb sikerhez segítette úgy, hogy csapattársát, a féktelen természetű Mark Webbert megakadályozta a győzelemben.
Marca: Japánban is az nyert, aki mindig. De a szurkolók legalább látványos versenyt láthattak.
As: Vettel kímélte a gumikat, akkor ment gyors köröket, amikor kellett, de Webber jobban megérdemelte volna a győzelmet. Mégiscsak van csapatutasítás a Formula–1-ben.

 

 

OLASZORSZÁG
Tuttosport:
Gyerünk, Ferrari, már csak büszkeségből is! Vettelnek már nem sok kell a vb-címhez, de a maranellóiak egy futamgyőzelemmel még visszahódíthatják a szurkolókat.
Corriere dello Sport: Vettel a bajnok. Seb kiharcolta az eleinte nem egyértelmű diadalt, és 90 ponttal vezet Alonso előtt.
La Gazzetta dello Sport: Vettel egy lépésre a negyedik vb-címtől. Sorozatban ötödször intették le elsőként, és Indiában már világbajnok lehet. A világnak ismét meg kell hajolnia a legerősebb páros, azaz Vettel és a Red Bull előtt.

 

 

NAGY-BRITANNIA
The Sun:
Vettel idei kilencedik sikerét aratta, de az igazi pezsgőzés egyelőre elmaradt. Alonso negyedik helye miatt a németnek még egy GP-t várnia kell arra, hogy negyedszer is a fején érezze a koronát.
Daily Telegraph: Vettel úgy rohant Szuzukában, mint a célja felé egyre sebesebben haladó vonat. Már csak egy hajszálnyira van a végső győzelemtől.
Guardian: Vettelnek ezúttal keményen meg kellett küzdenie a győzelemért, és okosan kellett versenyeznie. Igazi krimi volt Japánban, elmaradt az utóbbi futamokra jellemző unalom.

 

 

FRANCIAORSZÁG
Liberation:
Elkezdődött a visszaszámlálás. Vettel sorozatban negyedszer lesz világbajnok – már csak az a kérdés, hogy mikor.
L'Equipe: A német negyedszer nyert Szuzukában, de ezúttal nem ezüsttálcán kapta a sikert. Őrületesen meg kellett küzdenie érte, most már nem lehet őt megállítani.
Le Figaro: Alonsónak több csodára is szüksége lenne ahhoz, hogy megfordítsa a vb állását. A nyerő lapok Vettel kezében vannak.

 

 

NÉMETORSZÁG
B.Z.:
Vettel még nem világbajnok. Sajnos elmaradt a nagy vb-mámor. Vettel minden körben keményen dolgozott, aminek az idei kilencedik futamgyőzelem lett a jutalma.
Abendzeitung: Világbajnoki teljesítmény! Vettel előnye 90 pont, most már egy ötödik hely is elég. Ha minden a terv szerint halad, két hét múlva megvan a negyedik vb-cím.
Frankfurter Allgemeine: Vettel sorozatban öt futamot nyert, de még várnia kell a vb-címre.

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.18 0 0 260

15.futam Japán -- Nagydij Suzuka

 

Futam GYors Kör:

  1. Mark Webber               Red Bull-Renault             (P)      1:34.587 

  2. Nico Rosberg               Mercedes                        (P)      1:34.650

  3. Daniel Ricciardo           Toro Rosso-Ferrari          (P)      1:35.020 

  4. Sebastian Vettel          Red Bull-Renault             (P)      1:35.317 

  5. Kimi Räikkönen            Lotus-Renault                 (P)      1:35.516

  6. Jenson Button             Mclaren-Mercedesz         (P)      1:35.549

  7. Sergio Pérez                McLaren-Mercedes         (P)      1:35.845

  8. Fernando Alonso         Ferrari                             (P)      1:35.877

  9. Jean-Éric Vergne         Toro Rosso-Ferrari           (P)      1:35.895

10. Romain Grosjean         Lotus-Renault                 (P)      1:35.991

11. Nico Hülkenberg          Sauber-Ferrari                (P)      1:36.482 

12. Esteban Gutiérrez       Sauber-Ferrari                (P)      1:36.499

13. Felipe Massa               Ferrari                             (P)      1:37.001     

14. Adrian Sutil                  Force India-Mercedes     (P)      1:37.367 

15. Paul Di Resta               Force India-Mercedes     (P)      1:37.407

16. Pastor Maldonado       Williams-Renault             (P)      1:37.423 

17. Charles Pic                  Caterham-Renault          (P)      1:37.489

18. Valtteri Bottas             Williams-Renault             (P)      1:37.856     

19. Max Chilton                 Marussia-Cosworth        (P)      1:38.713

20. Lewis Hamilton            Mercedes                        (P)      1:41.202

21. Giedo Van Der Garde  Caterham-Renault           (P)      -----------

22. Jules Bianchi               Marussia-Cosworth         (P)      -----------

Előzmény: Törölt nick (259)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!