Valaki nem olyan rég panaszkodót az alapjáraton előjovő csörgő hangra. Lehet ez a megoldás:
“Elkezdett világítani a cheklámpa a kocsiban, szervíz be, a hátsó kipufogó hőmérséklet érzékelő (szintén france, meg ez kb. egy hét mire kivadászták mi a gond) csere, meg nyikorgott a motor alapjáratközelben, úgyhogy görgők, feszítő, új szíj, mind-mind made in france. Érdekes, hogy a szervíz már japánra cserélte, tudhatnak valamit.” És utána nincs hang. Népítélet oldalról olloztam.
Köszönöm szépen a leírásod, tanácsaid nagyon hasznosak voltak, közben fölvettem a kapcsolatot Sulyok László automataváltó javító guruval, aki már több autómat váltós autómat szervizelt. Igazi profi. Az ő javaslatára tettünk a váltóba egy odaillő adalékot, amely átmenetileg teljesen megszüntette a remegő jelenséget, viszont javaslatára 29-én viszem Wandler felújításra, illetve osztómű csapágy és szimering cserére.
Szeretném, ha neked nem akadály továbbra is tartani a kapcsolatot veled amennyiben nem zavarna téged a telefonos kapcsolattartás megadnám a tel.számomat, mert lehet, hogy sok mindenben tudnánk egymásnak segíteni. 06303819848.
Pontos jelenség az volt, - 4 fokozatú automata - hogy a 3. sebességi fokozatból nem, vagy nehezen kapcsolt fel a 4. fokozatba, enyhe rángatással jelzett, de próbaúton fel sem tűnt, csak mikor már javában használtam, úgyhogy tényleg finoman üzent, de már zavart. Ezt a jelenséget csak üzem meleg állapotában produkálta, - nem a motor hőfokára gondolok - tehát kellett menni vele, míg a váltóban az olaj elérte a neki már nem megfelelő hőfokot...
Bártfainál is próbakörrel kezd a szaki - ülsz mellette - és jó ideig csak annyit mondott, hogy gyönyörűen kapcsol...aztán egyszer csak elkezdte...
A javításért - "egyszerűsített" eljárásban, nem erőltetve a papíradást, (bár ők kész voltak rá, de nekem ez nem volt elszámolható tétel ;-) - 135.E HUF volt a végösszeg, viszont 4-5 évig tárolják az info-rendszerükön a műveletet és rendszámot, tehát marad nyoma. A kiszerelt nagy citromot mutatták is a végén, de otthagytam.
Nálam már erősen szivárgott a motor oldali szimering, így azt is cserélték, és e-mellett a wandler-t, olajat, szűrőt és szokásos segédanyagok.
Csak azért írom ilyen részletesen, mert az osztómű felöli szimering nem sokkal ezután adta meg magát, és az később lett cserélve, az osztómű olajával együtt.
Egyébként nincs kizárva, hogy ha már bontják, illik is cserélni a szimeringet.
Amúgy kérdeztem, a 100ezres aut.váltó alapszervíz (olaj, szűrő, tömítés) 80E Ft körül lett volna, úgyhogy végül is új kuplungot is kaptam, nem olyan vészes az árfekvés - de ez több, mint két éve volt, és azóta egyébként tökéletes.
Fő szempontok, mint minden automatánál:
- ne told neki hidegen
- csak akkor nyúlj a váltóhoz, ha teljesen áll az autó ( kivéve a vissza 3. )
- ill. ne hagyd, hogy a váltó tartsa emelkedőn a vasat, mert tartja, csak kb. ég a kuplung
És még annyit, hogy több helyen is érdeklődtem, magasabb árakat mondtak, vagy már nem foglalkoznak hagyományosabb elven működő - bolygóműves - automatákkal, vagy el voltak tűnve, miközben a neten hirdették a szolgáltatásukat.
A Veteran070- tői szeretném megkérdezni,hogy automata váltós Vitaráján mennyiért javította meg a Bártfai műhely a pici rázásból eredő hibát, mert hasonló problémám van ugyanilyen típusú imádott Grand Vitarámon.
Sziasztok! Olyan hibajelenséget tapasztaltam, hogy a manuális klíma egyszer rendben működik és hideget fúj, majd egyik pillanatról a másikra nem jön a hideg. Aztán ha kikapcsolom egy kis időre, majd újra be akkor megint jön a hideg egy rövid ideig... Klímagáz oké. Mi lehet a probléma? 2006-os manuális klímás.
Nekem van egy másik gondom is. Kanyarodás közben, alacsony fokozatban 1500-2000rpm mellett elkezdi hintáztatni az autót. Mi lehet a gond? Kardánkeresztek újak, kuplung új..
Nem a kettőstömegű csinálja... Nekem dízel van és nincs benne olyan. Itt valami foghézagi probléma van és gyárilag alacsony nívó vagy szar kenés. De meghallgatok mást is!
Nálam a diffik rendben, csöndben dolgoznak, olajak maximumon voltak, mikor cseréltem - már csúnya, sűrű zöldes színe volt, szóval nem örök élet - .
Az osztóművem szórta az olajat, mindkét oldalán új szimeringet kapott és kész vagyunk.
Azóta por száraz az alja.
Viszont néha fel-felvillan az osztómű sárga visszajelzője a műszerfalon, de tárolt hiba nincs, hibatünet sincs, de ez még vizsgálat tárgya ( le kellett szedni az osztóművet, úgy emlékszem, annak tetején két csatlakozó is van, lehet, egy vezeték sérült, vagy valamiféle jeladó hiba...passz )
Tudom ez egy évvel ezelőtti írás. De most jutott el hozzam is az információ mi okozza az olaj szivárgást és a sok differenciál mű tönökre mennését.
Van egy elvezető cső mindegyik diffin. Amit “okosan” lefelé hajtanak meg. Ezáltal bele megy minden aminek semmi keresni valója nem lenne ott. Érdemes ellenőrizni az olajat benne,ha kell utána tölteni és azt a kivezető csövet felfelé rögzíteni. Vagy 6éve én is így jártam vele. Elkezdett búgni,zúzni a diffim..
2018 nyarán az önindító kezdte megadni magát. Nem foglalkoztam vele. Jelenség: nem tolta be a fogaskereket,így csak a levegőbe,pörgette. Decemberre meg lett a böjtje. Csinált egy zárlatot amikor indítani akartam...se kép se hang. 2019 Januárban kapott egy garanciális,de felújított önindítót+új akkumulátort.
2019 februárban pedig jött egy nagy szerviz:
Kuplung szett: 73000ft
Hidraulikus kinyomó:39500ft
Váltoolaj:12000ft(1x átmosva a váltó)
Torony csapagy+szilentek:29000ft
Stabilizátor palca: 9400ft 2db
Turbó felújítás:95000ft(1év garanciával)
Olaj csere+olaj szűrő:14100ft
Fék olaj csere:2000ft
Munkadíj:82000ft
Sajnos nincs vége még:
2109,május elején az autó minden előjel nélkül a Budapesti belvárosban megállt. Önindító pörgette,üzemanyag volt benne,de nem indult el. Jött a trailer(12000ft) irány a szerelő. Itt meg nem tudtam mi vár rám. Másnap jött a hír az autó mint egy megsértődött kamaszlány nem kommunikál semmilyen hibakód olvasó programmal,eszközzel!
Az igazi szerelő nem adja fel!!
Szoftvere összeomlott az autónak.A szoftverét egy laptopos “hekker” ujra húzta! Az autó jön megy teszi a dolgát! Egy napig!
Ujra megáll és nem indul. És ráadásul folyamatosan kívágja a fő biztosítékot! Elektromos bajra gondoltunk rögtön!(trailer 12000ft)
Lefojtó szelep tönkre ment. Ha már csere akkor végre az EGR-t is cserélhetjuk. Nem vettem ujjat bele. Bontottat 40-40000ft-ért darabját! Plussz tömítés csere.A villamossági szerelő kért 40000ft-ot.
Itt szeretném megjegyezni,hogy NINCS szerelő aki hozzá mer nyúlni! Még hivatalos Suzuki szervizt is hívtam! Elküldtek......
Gondoltam mostmár jön a felhőtlen autózás.....sajnos nem...
Egy hétvégét töltöttem el teljes nyugalomban.
Hétfő reggel,indítás után nagyon magas alapjárat (1500as fordulat)!
Lealitom és ujra inditom,ekkor HATALMAS durranás és a motortér bal feléből elektromos füst ömlik kifelé... motor leállít,motorháztető fel... eg az autó,mit ėg vörösen izzik a fő biztosíték tábla alatt.
HÁLA ISTENNEK a tűz nem ment tovább.
Irány a villamossági szerelő.(újabb trailerezés 12000ft)
Hiba oka: TÍPUS HIBA, vagyis a Suzuki spórolni akart a kábel korbácsok szigetelésén. Emiatt világ szerte RENGETEG Suzuki Grand Vitara égett porrá 2-3 évesen. Az enyém 11 éves! A bontos akivel mivel törzs vevő lettem erről sokat mesélt. Ő is rengeteg kiégett Grand Vitarát vett és bontott szét!
Szóval a tűz elégette a motor kábel egy részét. Ezt cserélni kellett. Ha már ki volt szedve, akkor a gyár helyett körbe lett mindenhol szigetelve rendesen.(70.000ftért) De a motor vezérlő elektronika is megadta magát. Kód alapján itthon az új(Made In Hungary) 180.000ft,ugyanez kintről rendelve postával 110.000ft(az is Made In Hungary)!
Tehát ujra egy bontott darabot vettem (50000ft)amit klónozni kellett 25000ftert! Az ujjat is kell klónozni szakszervizben legalább 100.000ft!!
Az egész szoftver összeomlás is a kábel korbács ROSSZ és hanyag szigetelése miatt volt! Ennek következménye pedig az összes többi hiba.
Első körben a SUZUKI ZRT-vel telefonon egyeztettem. Ahol közölték velem,hogy tudnak a hibáról! Írjam le a pontos eseményt! Jelenleg ott tartunk,hogy peren kívül kértem az anyagi károk kifizetését!
A további fejleményekről később!
Írásommal nem a SUZUKI márka lejáratása volt a cél. Hanem akiknek van ilyen típusú vagy mostanában áll szándékában vásárolni ilyet az legyen nagyon körültekintő!
Ha 2007-es a Vitara nagyon gyorsan ajánlom a motor kábel korbácsának a teljes szigetelését. Nincsenek teljesen körbe szigetelve. Ezért az évek alatt bárhol kidorzsolődhet. És elektromos zárlatot csinálhat. Rengeteg Vitara éget már porrá. Hála Istennek az enyém, nem égett ki.
Helló Dr Dee! Nálam is ezt csinálja letilt 2000 2500 fordulat és nem megy !diagnosztika meg volt sőt a második a suzukiban de nincs hiba nem ír semmit a kompjuter!azt mondja a szerelő hogy van vmi vákum cső az aksi alattt hogy az szokott szétmálni vagy a részecske szűrő miatt lehet!2007 G.. Vitara Disel
Egy 2004-es Suzuki grand vitarám van 2000-es peguet HDI motorral.Jó ideje esetenként a fordulatszám 2500 -tól nem megy feljebb.Megállás után ujra vissza áll a fordulatszám a megfelelő mértékre.Az olajszürők levegőszürő cseréje megvolt.Tehát a hiba nem állandó.Üdv.Nevadaferi.
Nekem 5 ajtós az autóm, Te 3 ajtós felől érdeklődtél. Nekem az is nagyon tetszik, - főleg az M16A motorral, ami sztem a világ legjobb egyik legjobb BENZINmotorja, a Lianánkban is az van - de csak kívülről láttam ilyet.
Viszont - ha jól tudom és jól olvastam utána - a 3 ajtósok nem, vagy nem mindegyike rendelkezik az 5 ajtósokban lévő osztómű kapcsoló- és négy üzemmóddal rendelkező hajtásrendszerrel.