Spigiz minden képen beszélj automata váltó szerelővel, addig ne vedd meg! Az előbbi írásomban kiírtam az e-mail címem, ha küldesz egy elérhetőséget tudok adni telefonszámot!
Én is sok kört futottam a témában, a felújított csere váltót fogom szerintem választani. Nem tudom milyen stádiumban vagy ha elküldenéd a számodat az e-mail címemre szívesen felhívnálak hogy meg osszuk a "kutatási eredményeinket". csabi55@freestart.hu Előrei köszi!
S-max vásárlása előtt állok,segítségeteket szeretném kérni.Az autó 2008-as 2.0tdci automata,(nem powershift)és azt a jelenséget csinálja hogy néha lassításnál mikor 3-as ból 2-es be vált akkor néha picit ránt a váltó vagy valami!Teljesen független mindentől hol hidegen hol melegen van hogy sokáig nem is csinálja.Esetleg valaki találkozott már ilyesmi jelenséggel??
Nincs jó hírem, jelenleg ott tart a dolog, hogy komplett váltót cserélnek. Tanács? Ha még esetleg garanciás, azonnal vidd be a márkaszervizbe, hogy dokumentálva legyen a hiba. Ez később még sokat érhet...
Van egy 2013-as S-MAX 2.0 TDCI Powershift váltóval. Nekem a következő szokott lenni. A reggeli első elinduláskor alkalomszerűen "P" állásból nehezebben lehet kivenni a váltót, és ekkor két-három alkalommal írta ki a műszerfal, hogy a "váltó korlátozott üzemmódban". Ekkor 2-esben max 30-al csorog a kocsi. Voltam veel márkaszervizben, természetesen hibakódot nem tárolt el semmit. Tanácsik indítsam újra. Valóban, újraindításkor minden ok. Ehhez társul még szintén a reggeli első elinduláskor, hogy a 2-ből 3-ba váltáskor rángat kettőt egy-két alkalommal, majd utána már egész nap minden rendben. A váltóhoz még nem nyúltak, olaj kellő időben volt cserélve.Ötletet várnék, hogy mi lehet a gond, illetve keresek hozzáértő szakembert. Aki tud ilyet szóljon!
keresek 2007-es S-max-hoz alábbi alkatrészeket, van ebben valakinek valamilyen infója, ötlete? Nem vennék újakat, mert az autó értékének a negyedét otthagynám kb:
- kézifék markolat, elsősorban a két oldalsó kis szürke műanyag borító elem, nem tudom, milyen egységekben kapható (csak egyben?)
- műszerfal felső középső felnyitható tároló rekesz ajtó és keret egyben
- bal hátsó kapaszkodó (nem tudom, hogy egyben vagy részletekben is lehet-e kapni, nekem egyben a kárpitba szerelt elemmel együtt kellene)
- 2 DIN-es 6 CD-s gyári fejegység, szürke, ha jól tudom, ez nagyobb, mint a szabvány, vagy erre bármilyen alternatíva, illetve működik, csak CD-t nem játszik le és nem is adja ki, ami benne van 1 éve :)
Nekem is 2,2-es 200 lovas S-Maxom van, de nem fogyaszt ennyit. Vegyesen használom városi araszolásra és autópálya utazásra.
A legrosszabb átlagom, ami eddig volt, az 11,2 literes, de ez csak full városi araszolással jött össze. A legjobb viszont 7,43, kizárólag cseh autópályán - külföldön fokozottan betartok minden sebességhatárt :). A nagy átlag 9-10 liter között alakult, egészen néhány héttel ezelőttig, amikor egy rángatásos probléma miatt ki nem cserélték az üzemanyag szűrőt. Azóta még nem tudtam 9 liter fölé vinni az átlagot. Sajnos a rángatásos probléma csak rövid időre oldódott meg, de legalább a fogyasztás javult.
Milyen gumikat használsz? Az is komolyan tudja befolyásolni a fogyasztást.
Ismer valaki megbízható szervizt, aki hozzá mer nyúlni a Powershift váltóhoz?
2010-es S-max, 97000 km-rel megvettem, 99000-nél megállás előtt üt/döccen az autó. Van hogy kevésbé van hogy nagyon zavaróan. Ford Solymárban vásárlás előtt ellenőriztetve, minden rendben. Jó, most akkor viszem a Ford Solymár M3-hoz, közelebb van. 4 héten keresztül semmi, vagy cseréljünk rajta rail csőt, porlasztócsúcsokat... Állj!
Megyek a garázsba: motornak nincs baja, elvitték a Ford Petrányihoz is, semmi, de az automata sebességváltóval csak egy cég foglalkozik, a Ford Solymár.
OK, viszem a Ford Solymár Solymárba, 3 óra múlva elém tolják az ajánlatot: 817000.- Miiiii?
Vezérlő egységet kell cserélni az automata váltóban és egy porlasztó csúcsot cserélni, mert túl sok a résolaj.
Na neeeee. Ennyit nem is tudok kicsengetni. Olajat ebben a típusban állítólag nem kell cserélni. Biztos?
Égen-földön keresem azt a szakembert, aki hozzá mer nyúlni és ért is Powershift váltókhoz!
Mapfre biztosítás azonnal, míg nincs hibakód és nem állapítanak meg hibát az autóban!!!
Sajnos én nem kötöttem és most 700000-ért kellene elméletileg vezérlő egységet cserélnem az autóban :(
Ford Solymárban 3 órával az ellenőrzés után, ilyen ajánlatot toltak elém... Sajnos máshol semmi konkrét, de még az M3-mas szalonjukba is 4-szer vittem egész hétre az autót.
Most persze keresem az alternatív megoldást, de nem akarnak hozzányúlni a Powershifthez mások...
Az utóbbi időben azt csinálja, hogy elindulásnál rángat mint mikor kéziváltós autónál az ember nem tudja kezelni a kuplungot (kockabenzin effektus) illetve váltásoknál is ránt mintha az ember jobb és bal lába nem lenne összehangolva. Néha felpörög a motor, mintha üresbe kapcsolna, aztán vissza, legújabban pedig ki szokott írni olyat a műszerfalon hogy "Váltó korlátozott szolgált." Ezt akár autópályán is, aztán félreáállás, leállítás, újraindítás és minden oké. Hibakód persze semmi.
Az előzményhez hozzátartozik, hogy most volt szervízben amikor a váltóban is cseréltek olajat (60000 km-enként le szoktam cseréltetni) aztán miután előjött ez a hiba visszavittem, hogy biztos a szervízzel kapcsolatban jött elő ez a hiba, kitisztítottak valami jeladót ami váltásért felelős és újra lecserélték az olajat biztos ami biztos, újra programozták a váltót, ezután pedig mintha tényleg jobb is lett volna egy ideig, kb 1500 km-ig. De most újra ott tartunk, hogy nem jó.
Találkozott már valaki ilyen hibával esetleg?
Csak nem szeretném, ha elviszem szervízbe és elkezdjenek az autóban tanácstalanul alkatrészeket kicserélni százezrekért (a C-Maxnál így jártam sajnos), mire rájönnek hogy valójában mi is volt a hiba.
Vagy ha valaki jószívvel tudna ajánlani egy szervízt vagy egy szakembert, aki meg tudná nézni az autót, azt is nagyon megköszönném
Hasonló problémával küzdök én is csak az enyém zsír új! Az autó egyébként nagyon csendes és komfortos de a vezető oldali ablak idegesítően nyöszörög! Ha leengedem résnyire megszűnik ha visszahúzom akkor újra csinálja.
Egy számomra érdekes probléma van egy 2006-os évjáratú S-MAX-al (2.0TDCi 130LE). Az autó rendszeresen szervizelt, nem szét hajtott, jó állapotban van. Hidegen szépen indul, nem füstöl, de mikor meleg van (30C+), akkor nem hajlandó elindulni. Mikor lehűl a motor/levegő, akkor normálisan indul, mintha nem történt volna semmi. A motorkontroll lámpa egyszer kigyullad, egyszer nem, attól függ épp milyen kedve van az autónak. Valós 170.000 Km van benne, és mint írtam nincsen széthajtva, nem füstöl és teljesen normálisan működik ezt az egy hibát leszámítva.
Én, mint nem hozzáértő arra tippelek, hogy valami kábel/érzékelő-nek melege van és ezért nem engedi a computer, hogy elinduljon a motor.
Ha valakinek bármilyen jellegű tippje, ötlete van, hogyan lehetne ezt orvosolni szívesen fogadnám.
Sziasztok , van egy 2012 os s-max-om és a problémám az hogy nem működik a bluetooth az autoban (működőt, egyszerűen megszűnt )szeretnem csatlakoztatni a tel -nal ki adja a kodot, bepötyögöm a tel-ba és megis azt adja visza hogy nem található eszköz 😣😣😣, valaki segítsen 😣
a következő problémával küzdök frissen vásárolt S-maxal: a gyári navi bekapcsol megy a navi megy a menü müködik a kijelző érzékeli ha valamit megnyomok de se a rádio se a cd se a telefon rész nem reagál
a rádio menübe belép de hiába nyomkodom semmi csak felvillan a gomb amit megnyomok de nem történik semmi a cd menübe be sem lép és a telefonba sem. Mi lehet a baj????
2012-es 2.2 TDCI Titanium S automata, ugyanez a probléma. Nemrég vásároltam az autót, az első 1-2 tanknál rendben is volt, fele-fele arányban város és vidék (pálya nem), átlag 8-9 liter, ami most az utolsó néhány tankolásnál nem megy le 16-18 liter alá.
Én első körben részecskeszűrőre gyanakszom, de még nem volt idő foglalkozni vele.
nem túl aktiv a topic, de talán van itt aki hasonló problémával küzd.
Adott egy új 2016-os S-Max. Szép és jó, viszont van egy baromira idegesitő problémája: nyekereg a beltere. Városban az úthibákon folyamatosan mozog vmennyire a karosszéria, és legfőképp az ablakok felső zárodási vonalában az ablak és a szigetelő gumicsik folyamatosan, és jól hallhatóan nyekereg. Ilyet én még nem tapasztaltam, pedig voltak ennél sokkal olcsóbb autóim is.
A szerviz, nem tudja megoldani a gondot, eddig amit csináltak: szilikonnal végigfújták, illetve beállitották az ablakokat.
Tartós javulást egyik se hozott.
Annyit még mondtak, hogy nem egyedi a probléma, de nem terveznek visszahivást emiatt, és nem is adtak nekik erre javitási útmutatót központilag.
Van akinek sikerült már megoldani ezt a problémát?
tudja valaki hogy egy 2016os gyártmányú s-max 2 literes 120 lóerős tdci motorjából sima átprogramozással vissza lehet hozni az amúgy ugyanezzel a motorral elérhető 150 lóerőt? köszönöm
van egy 2009/03 as 2.0 100kW 136LE automata Ford S-max WA6 om. motorkód : AZWC
Az a bajom, hogy igazából nincs baja... a computer nem jelez semmilyen hibát. többször ellenőriztettem
általában shellnél vagy OMV nél tankolok, ott is csak a jobb Dízelt.
Jelenség:
Reggeli indulásnál, nehezen indul.. sőt vmikor le is áll rögtön, de aztán újraindítom beindul.
Kicsit füstöl is először és picit olyan mintha nem minden henger menne, de kb 1-2 perc után minden rendbennek "tűnik", bár az első 5 percben mintha erőtlenebb lenne a motor (szóval nem fordulnék ki vki elé szívesen)..
Aztán már szuperül indul és iszonyatosan jól megy. Fogyasztás is normális.
Na szoval konkretumok . Ami a kulcsmasolast illeti Szegeden az Arkadban 3800 ert megcsinaltak , viszont az immo csippel mar nem birtak mit kezdeni ezt a Cserepessori mobil kulcsos 5000 ert 30 mp alatt atmasolta.
Van itt 2.2 tulaj? Mennyi a normális átlagos fogyasztása?
Nemrég vettem egyet, 2.2-es 200LE-s,automata. Nem nyomom neki, nincs tele sem pakolva, városban mégsem ment le 12liter alá, autópályán pedig fix 140-nel,tempomattal végül 8.9l lett. Szerintem irtó sok, főleg ilyen óvatos vezetéssel.
Szerintetek is gond lehet véletlen? Ha igen, merre keressem a hibát?