Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

krimpelő Creative Commons License 2020.03.10 0 0 225

Szia!

 

Hú, ezt tényleg idegesítő! Jó, hogy kicserélteted, majd jelezz vissza légyszives, hogy megoldotta e hosszabb távon is a problémát.

Előzmény: rfidel (224)
rfidel Creative Commons License 2020.03.10 0 0 224

Szia!

 

Na bent van a verda! Hááát persze a szerelő előtt nem csinálta a kereplő hangot. Már harmadszor vittem be ezért. Itthon zörög, beviszem semmi. Na mindegy, hivatkoztam rád a szervízben, hogy volt már másnál is ehhez hasonló hiba. Azt mondta, ok kicseréli, aztán meglátjuk az volt e a hiba. Úgyhogy most várok. Csatotam egy videót azon hallható a hang.

https://drive.google.com/open?id=1jeGYkVb5MQMyQga7aVllJH5cSH7M_qao

Neked is ilyen volt?

Köszi!

Előzmény: zsoati (221)
weissburger Creative Commons License 2020.03.02 0 0 223

Szia Krimpelő

 

Köszönöm. Be fogom állítani. A fed. comp. természetesen kezeli a névjegyzéket, így már már csak a megfelelő kontaktot kell hozzárendelni.

Előzmény: krimpelő (222)
krimpelő Creative Commons License 2020.03.02 0 0 222

Szia!

 

 

 

"1.) A fed. comp. jobb felső sarkában van a „vészhelyzeti asszisztens” piktogram, ami nálam kikapcsolt állapotot jelez. Lehet, hogy rossz helyen keresem, de nem találom, hogy mire való ez? Az megvan, hol tudom bekapcsolni, na de akkor mi van?"

 

Azt tudod beállítani, hogy ha balesetet szenvednél, ne adj isten, kiket hívjon fel telefonon.....

Azt hiszem két,telefonszámot  vagy többet is meg lehet adni neki.

Amikor a telefonod összekapcsolódik az autóval, le is tölti, ha engedélyezed a névjegyeket, és innen is be tudsz állítani számokat.

 

Az "Emergency Assistance"engedélyezve, majd az "Set Emergency Contacts"nál névjegyeket jelölhetsz ki.

Előzmény: weissburger (214)
zsoati Creative Commons License 2020.03.02 0 0 221

Szia. 
Sajnos igen. Tapasztalati infot osztottam meg.

Előzmény: rfidel (213)
weissburger Creative Commons License 2020.03.02 0 0 220

Szervusztok

 

Várom az adatokat.

Ja, és még egy info: A kerékabroncs nyomása természetesen az adattáblán előírtnak megfelelően 2,3 bar. Tehát még sem lehet ok, hogy a laposabb gumi miatt nagyobb a tapadási felület, ergo nagyobb a fogyasztás.

 

szép napot!

Előzmény: krimpelő (219)
krimpelő Creative Commons License 2020.03.01 0 0 219

Szia!

 

Hát, az tényleg sok, főleg országúton. Nekem a legutolsó tankolásom pár nappal ezelőtt is 7,8 ra jött ki, és volt benne város is. Pedig az autónk ugyan olyan. Majd meglesem én is az alapjárati fordulatomat.

Előzmény: weissburger (217)
009 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 218

Szia,

 

igen, így már érdekesebb a dolog, hogyha nem is városban használod az autót.

nálam vegyesen produkálja ezt. Dunakeszi-Budapest nap mint nap és amikor beérek Budapestre jön indul-megáll-indul-megáll :-)

 

009

Előzmény: weissburger (217)
weissburger Creative Commons License 2020.03.01 0 0 217

Szervusztok.

 

Igen, az kimaradt a tegnapi írásomból, hogy a kocsit javarészt városon kívül, araszolás-mentes városi forgalom nélküli utakon használom. A sebességi határokat nem nagyon feszegetve. Ám a tapasztalat azt mutatja, hogy mindegy a helyszín. A 9,5 az 9,5. Egy hete Komárom-Bécs oda-vissza fogyasztásban ugyan az, mint a főutakon autózás.

Amúgy pedig elég lehangoló, hogy az autóipar hárombetűs csodáival telepakolt, agyon fejlesztett motorjai nem képesek a 20 éves Mondeom fogyasztását (7,2 L) produkálni, de még megközelíteni SEM. Még akkor is így gondolom, ha a Kuga 400 kilóval nehezebb.

Köszi az eddigi infókat. Nekem meggyőződésem, hogy magas az alapjárati fordulatszám, és ez viszi magával a magasabb fordulatok fogyasztásait is.

(diesel Fordok üzemanyag-ellátó rendszereit – adagoló-injektor-rail – gyártottuk (igen, nem kell meglepődni), amíg volt szerződés a Ford és a munkahelyem között. Alapjárati fordulatszám: 750 rpm. Igaz, ugyan, hogy azok kishaszon-gépjárművekbe épültek be)

kenuba Creative Commons License 2020.03.01 0 0 216

Hát igen én pont ezért szeretem a diesel technikát. Nekem üzemmelegen 0,6 L/H ír ki olyan 800 as fordulaton. És a motoroptimalizáló chiptuning után az átlag 6,2 lett, előtte 6,8 - 7 liter volt. Mint lejjebb írtam én is sokallottam a 2.0 diesel átlagfogyasztását. De ne felejtsük el, hogy ez egy nagy karosszériáju nehéz autó az enyém ráadásul összkerekes. Ha majd melegebb idő lesz kevesebb lesz a fogyasztásod kb. 0,5-1 literrel. Ha fickósan járok vele akkor most is simán 6,5-7 liter de összehasoníthatatlanul nyomatékosabb lett az autó. Szinte erőlködés nélkül gyorsít, ez nagyon jó érzés. Viszont a most rendelkezésemre álló több mint 200 Le kárpótol. Ha kisebb karosszériában és laposabb személyautóban lenne az a motor biztosan 1-2 literrel kevesebb lenne a fogyasztásod.üdv

009 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 215

Szia,

 

nálam 0.8l a fogyasztás üzemmelegen. Fordulat olyan 800on.

Átlagfogyasztásom egyébként 8.6on áll, most 630km van az autóban, szóval ez még változik.

 

milyen környezetben használod az autót?

ha város a nagyja akkor sajnos simán benne van az a 9.5l...

 

009

Előzmény: weissburger (214)
weissburger Creative Commons License 2020.02.29 0 0 214

Szervusztok

 

Két dolog miatt jelentkezem.

1.) A fed. comp. jobb felső sarkában van a „vészhelyzeti asszisztens” piktogram, ami nálam kikapcsolt állapotot jelez. Lehet, hogy rossz helyen keresem, de nem találom, hogy mire való ez? Az megvan, hol tudom bekapcsolni, na de akkor mi van?

 

2.) Tovább küzdök a magas fogyasztással. 1-2 héten belül megyek emiatt szervizbe, mert szerintem a 9,5 L-es fogyasztás nem túl baráti. Ez független attól, hogy milyen kútnál tankolok. Lehet OMV, MOL, még az Auchan-t is kipróbáltam. Szerviz előtt azonban adatokat kérnék Tőletek.

 

 Két dolog érdekel: mekkora a PILLANATNYI fogyasztás értéke üzem-meleg, járó motor esetén, álló helyzetben, illetve hol áll a fordulatszámmérő üzem-meleg, járó motor esetén, álló helyzetben? Nálam az első érték 1L/óra, a második érték kicsit magasabb, mint 750 rpm. Ez a „kicsit magasabb” azt jelenti, hogy kb. a mutató vastagságával (szélességével) van feljebb a fordulatszám. Tehát szerintem kb. 780 (netán 800?) lehet. Nyilván az alapjárati fordulatszámnak 750-nek kell lenni. Ja, és a motor: benzin, 1,5L, 150 LE, Ecoboost, 2019-es évjárat.

(csak zárójelben jegyzem meg, hogy Start/Stop rendszert mindig kikapcsolom, és a tempomat nálam nem „játszik.” Nem használom.)

 

És ha már a szervizben leszek, ezeket a zizegő szenzorokat is megnézetem.

 

Jó hétvégét mindenkinek!

 

 

 

 

rfidel Creative Commons License 2020.02.27 0 0 213

Szia!

 

Köszönöm!

 

Neked is volt ilyen problémád?

Előzmény: zsoati (212)
zsoati Creative Commons License 2020.02.27 0 0 212

Szia.

 

"a start gomb felőli időszakos kerregő hang"

 

Van ott egy kis ventillátoros szenzor, ami az utastér levegőjét figyeli. Kb. 1- 1,5 óra alatt kicserélik garanciában.

Előzmény: rfidel (206)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.22 0 0 211

Sziasztok!

 

Vagy itt, vagy a kereskedő kérdezte, hogy vajon menet közben is kinyílik-e az elektromos csomagtér-ajtó!

Jelentem, nem nyílik ki, csak elkezd ugyanúgy sípolni, és ennyi!

90-nél nyomtam meg a műszerfalon a gombot! Gondolom 50-nél se nyitja ki a városban!

 

Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.21 0 0 210

Sziasztok!

 

Ford Pass, kézikönyv :

 

Vészhelyzetben használhatja a rögzítőféket a gépkocsi lelassítására vagy megállítására.  A piros figyelmeztető lámpa világít, hangjelzés hallható, és a féklámpa működésbe lép.
Az elektromos rögzítőfék mindaddig lassítja a gépkocsit, amíg el nem engedi a kapcsolót.

kenuba Creative Commons License 2020.02.21 0 0 209
krimpelő Creative Commons License 2020.02.21 0 0 208

Szia!

 

Ezt találtam a rögzítőfék működéséről. Igaz nem kimondottan a mi kugánkról van szó, de kb mindegyiknek hasonlóan kellene működnie. Persze ez, csak okoskodás a részemről...

http://www.lezo.hu/szerkezettan/futomuvek/fek/tipusok/126.%20Elektronikus_rogzitofek-rendszerek_vizsgalata.pdf

 

Magyarán, elképzelhető, hogy mégiscsak megmarad nagyobb sebességnél is a "vészfékezés" lehetősége vele. Csak olyankor, érzékelők figyelik az autó sebességét, kerék fordulatot, stb, és nem a megszokott módon működik, hanem pl, csak addig, amíg húzva tartod(mint egy hagyományos kézifékkart), de abban a pillanatban, mikor elengeded, már old is.

Persze lehet, hogy egy hozzáértő ezt olvasva jókat kacarászik magában, mert tök hülyeség, amit mondok, de legalább él a topik no...

 

 

Előzmény: rfidel (204)
kenuba Creative Commons License 2020.02.21 0 0 207

Sziasztok.

Az en autómnál még 2 hónap van hátra a 2 év teljeskörü garanciából a következő 3 év az már csak szavatosság a főbb elemekre. Mikor megvásároltam a kocsit az eladó srác direkt felhívta a figyelmemet, hogy az 5 év az azért nem "olyan" teljeskörü garancia mint az első 2.

Pl. A kuplungra csak 2 év van de pl. A kettőstömegü lendkerékre él az 5 év vagy a 150 ezer km. Forgó kopó alkatrészekre sajnos nem. Mint a fékek, futómű, elektromos berendezések stb....természetesen ha valami a motorban meghal....pl hajtókar csapágy stb....azokat méltányosságból megszokták csinálni gariban....

Az alvázvédelem nem egy jelentős összeg simán megéri szerintem ha valaki hosszú távon gondolkodik az autó megtartásában. Én találkoztam már 3 éves kocsival aminek tiszta rozsda volt az alja. 

A mostani motorbeállításokkal már városban is simán 6,0 l -es átlagfogyasztással járok. Természetesen nem dugókban araszolgatva hanem egy kisvárosban rendesen közlekedve... 

Üdv mindenkinek

rfidel Creative Commons License 2020.02.21 0 0 206

Szia!

 

Nekem két problémás hangom is van.

Az egyik a start gomb felőli időszakos kerregő hang. Voltam a szervizben, persze akkor nem volt semmi baja. Sok kis motor van ott, csak akkor tudják beazonosítani, ha elcsípik a jelenséget. 

A másik a középkonzol meg-meg reccsenő hangja, ami idegesít. Szétszedettem, és bekenték műszerfal ápolóval. Majdnem teljesen jó, de még nem az igazi. Viszem majd vissza és akkor megoldják.

 

Én üregvédelemmel, meg ilyesmivel nem foglalkozom. 5 éves kora előtt úgy is tervezem cserélni, addig meg semmi baja nem lesz. 

Előzmény: weissburger (205)
weissburger Creative Commons License 2020.02.20 0 0 205

Szervusztok.

 

Ezen a „kézifékes” megálláson már én is gondolkodtam, de kipróbálni….. . Hát azt nem. Remélem, soha, egyikünknek sem lesz szüksége rá!

A chiptuning-os oldal elég meggyőző. Köszönet érte. A garancia vége után komolyan el kell gondolkodni a beavatkozáson.

Talált már valaki valamilyen megoldást a „ciripelő” műszerfalra? Néhány poszttal korábban mintha nem csak egy panasz érkezett volna. Nálam továbbra is a B.E. oszlop mellett van valami, ami néha finoman kattog. Nem folyamatosan, de teljesen véletlenszerűen. Akár álló helyzetben is, természetesen járó motorral.

A kulcsot még nem dobtam ki, de volt már olyan, hogy a zsebemben maradt, amikor kiszálltam. Motor jár, a rendszer pedig iszonyúan kiabál, hogy nem „látja” a kulcsot. Én kívül ezt nem hallom, aki benn ül, az pedig döbbenten figyel, hogy MI VAN? Mókás.

Nekem még messze van az 1 éves kötelező szerviz (okt. vége), de a közeljövőben felhívom a környék (60-80km) márkaszervizeit. Kíváncsi vagyok, hol, mennyi a tarifa.

Végül egy kérdés. Foglakoztatok azzal a gondolattal, hogy alváz és üregvédelmet kellene csináltatni? Gépátvételkor kérdeztem a fickót, hogy mi a véleménye. Áh, nem kell ezeknek ilyen. Ezek már jó autók. Nagyjából ez volt a válasz. Aztán a közelmúltban szembejött a Totalcar-on egy cikk:

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/2015/08/18/az_utolagos_alvazvedelem_ertelmetlen/

 

Kétségtelen, a chiptuning sokat javít a motor élettartamán (feltéve ugye, ha szakszerűen csinálják), de mi van a vassal?

 

Jó utat mindenkinek!

 

rfidel Creative Commons License 2020.02.20 0 0 204

Szia!

 

Tényleg nem volt aktív!

 

Pályán huzogattam, de semmmi.

 

Az is veszésely, hogy vizes úton 100-nál behúzod. Aztán lehet kapaszkodni akormányban.

 

De az is igaz, hogy ha elmegy a fék, akkor marad a motorfék? Nekem automata váltós van, ott alig van motorfék. 

 

Ilyenkor mi van? Ugrás és ejtőernyő?

 

Még nem próbáltam nagyobb sebességnél, de kb 10-nél még behúzza.

 

Na ki teszteli? :-)

Előzmény: krimpelő (203)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.20 0 0 203

Szia!

 

Az jutott eszembe, azzal kapcsolatosan, hogy neked a Peugeot 5008-on, nem működött x km/h felett....

Az már nem létezik, amit régen még oktattak is, hogy amennyiben elromlik az üzemi fékberendezés, akkor ott van a motorfék, mint lehetőség, de a kézifék is (jelen esetben az elektromos rögzítőfék), mint megállási lehetőség!

 

Itt is valami ilyesmiről van szó:  https://cromax.hu/blog/amit-az-elektromechanikus-fekezesrol-tudni-kell/

 

 

Azt vallják az autógyártók, hogy a megállás fontosabb, mint az elindulás, akkor ez már nincs? De tényleg, csak hangosan gondolkozom, komolyan érdekelne... Most, akkor mi a jobb, ha aktív állandóan, vagy ha nem?!

 

 

Előzmény: rfidel (196)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.19 0 0 202

Szia!

 

Nagyon köszönöm a beszámolót! Igaz én nem merem a gari ideje alatt ezt megcsinálni, de abban a pillanatban mikor lejár, másnap már megyek is egy " új autót" csináltatni.

Még egyszer köszönöm!

Előzmény: kenuba (200)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.19 0 0 201

Köszi!

Majd ránézek!

Sok problémamentes km-t!

kenuba Creative Commons License 2020.02.19 0 0 200

Direkt megkérdeztem a tulajtól, hogy megadhatom-e másoknak és azt mondta természetesen.

www.ecotuning.hu

Nagyon komoly berendezésekkel rendelkeznek.

Üdv

Előzmény: Szepi-21 (199)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.19 0 0 199

Lehet tudni a cég nevét?

Előzmény: kenuba (197)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.19 0 0 198

Sziasztok!

 

Én ki fogom cseréltetni az olajat, szűrőt! Ártani nem ártok vele, az a 20-25ezer Ft meg nem fog falhoz vágni!

Nem hiszek a 20-30.000-es olajcserékben! Az olajcsere-plafon nálam a 15.000km/1év!Régen,amíg nagyon hajtottam, volt hogy 6.000km-nél cseréltem! Hogy felesleges - e vagy sem, azt mindenki maga döntse el! Én nyugodtabban alszom tőle!

Ezeket(de még a régi) autókat se nekünk gyártják, hanem a nyugati piacra. Ott nem érdekli őket mi lesz az autóval, mert 2-3-4 év után cserélik! Ha valami gond van az autóval ott(Németországról tudom jobban), nem szarakodnak, mint magyarban! Elkérik az árát a garis szervíznek , de szó nélkül mindent cserélnek! Hogy van az, hogy pl. Németben, akár 7év garit is vehetek a Kugára!? Néztem kint is autót, de a biztosítás nagyon drága!

Ha autómatán van a szellőztetés, akkor a klíma magától ki-be kapcsolgat, hogy mindig a megfelelő hőfok, levegőminőség legyen bent! Ha nem kell, nem kapcsol be! De ki tudod nyomni a gombot. De amikor simán be van kapcsolva a klíma, az sem állandóan terheli a motort!

Az elektromos kézifékről valamit olvastam a kézikönyvében, de én mintha arra emlékeznék, hogy aktív.Csak gondolom nem satura fog, hanem ahogy húzod. Nem 100%, majd utánaolvasok.

kenuba Creative Commons License 2020.02.19 0 0 197

Sziasztok.

Ma elkészült a motoroptimalizáló chiptunig..Hát lett egy új autóm 110 ezerért. :) 

Az első meglepetés a gyári értékek mérőpadon történő ellenőrzése volt. A 150 Le 370 nm es gyári értékek 162 Le és 396 nm volt...

A módosítás után 200 le és 450 nm lett... A második meglepetés az autó viselkedése. Az autó rendkívül jól lett beállítva jelentősen dinamikusabb

és talán még egy kicsit csendesebb is lett... a mai 140km-es szakasz még nem sok tapasztalattal bír de 5,7 L-es átlag jött ki. Nagyjából a

sebességhatárok betartásával, 30km autópálya 20 km város a többi főút. Volt 2 sorompó, komáromban 20 perc araszolgatás. 50km széllel szemben.

Ez mát jelentős javulás az előző 6,5- 7 literrel szemben.

 

rfidel Creative Commons License 2020.02.19 0 0 196

Szia!

 

Hú az elég izgalmas, ha mondjuk 100km/h felett is aktív. Volt egy Peugeot 5008-am abban nem húzta be x sebesség fölött.

Na majd kipróbálom :-)

 

A 3000-es olajcserét a kerekedésben ajánlják, de nem kötelező. Szerintem kihagyom.

 

 

Előzmény: krimpelő (195)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!