Szia! Ha a kormányzár ki van kapcsolva, és áll a motor, a kormányt jobbra/balra gyors mozdulatokkal mozgatva kopogás hallható. A szervíz szerint ez nem hiba! (Sic!) A szóban forgó kocsi nem volt kétéves, amikor észrevettem. Egy régebbi hozzászólás szerint egyes szériák kormányművei Kínában készülnek. Mindenesetre érdekes, hogy ez a hiba fellép és ilyen hibával a MAZDA központja nem fogalalkozik és nem hívja vissza ezeket a kocsikat. Ez van.
Sziasztok.Kormánykopogásal valakinek van valami változás,fejlemény???Jó hír hogy a holtérfigyelőt sikerült beálítani a szervizbe.Nincs felesleges villogás.
Igen , rossz helyre.ment a kérdés :) szerintem is elég kocsiba normál esetben . CD t még erőltetik mivel a zenei eladások jó része még CD n történik. Szerintem az internetes vásárlásnak egy bizonyos szintjén már nem kell majd. Szintén pendrive bele , vagy telefont kapcsolom rá és hallgatok zenét.
Szia Tamás! Gondolom a kérdéseket nem nekem tetted fel, mert már én is "gehltamas" kérdésére válaszoltam. Egyébként jómagam elégedett vagyok a CX-3 Revolution média lejátszó hangzásával, egy ilyen beltérfogatú kocsiba teljesen megfelel és jó a hangzás. Itt inkább a rádió vevő kissé primitív beállíthatóságát lehetne kritizálni (nem mindig kézenfekvő, hogy hosszú úton mi a teendő mikor egyszerre csak elhallgat egy URH adó, mert az adott körzetben más a frekvenciája), de soha ne legyen nagyobb baja! Megint más dolog, hogy minek bele CD lejátszó, hiszen az USB bemenetek( kettő is van) tökéletesen megfelelnek akár két pendrive bedugására, amelyek több órás műsort képesek tárolni és visszaadni. Összességében azt mondom, a célnak egy ilyen kocsiban teljesen jó.
Szia. Nekem nem kocsiba de van otthon Bose nagyon jol szól.
Inkább tisztán szol es jol elválnak a hangok minden tartományban.
Annyyira rossz a hamgzás vagy nem tul hangos? Nekem a JBL es Bose eddig mindig top volt. Nekem a Revolution van 2019 de az alap hangszorok se rosszak autoba megfelel.
Gondolom, mechanikailag nem bonyolult. Azonban az audió kábel bekötése már nem mindegy, mert a sztereo hatáshoz a "polaritás" fontos, általában a kábel színek útmutatást adnak, de nem mindig. Ami fontos még - és ez gondolom nem tudható a Mazda elektronikájáról - hogy az odaillő hangszóró impedanciája hány ohm? Ha ezt nem tudjuk és ezáltal azt sem mekkora impedanciájú hangszórók kellenek hozzá, akkor csak rontunk a helyzeten! Nem javaslom a cserét! Megjegyzem, nem hiszem el, hogy nem jó hangminőségű a rendszer! Persze "menőzéshez" nem való, az biztos.
Üdv.! Abban tudnál segíteni, hogy a hátsó ajtókban lévő hangszórókat mennyire bonyolult cserélni? Egyszerűbben: én megtudom csinálni, vagy kizárólag szakember, szerviz..
Mit értesz azon, hogy "...hangzása, teljesítménye nagyon nem tetszik?" Mi nem teszik? Hangerő, hangszín, mélykiemelés, magas/középső hangsáv aránya? Mi? A hangszínbeállítással, a sávok kiemelésével ill. elnyomásával nem tudtad megfelelőre állítani? Ez nem létezik!
Láttam én már magyarországon készülő fesz szabályzót B....ch gyárban majd kiutaztatják Japánba ott belegravírozzák hogy Hitachi és visszajön németországba az AUDI -ba. Persze ha rossz lenne a Hitachi nem itt gyártatná. Ugyanitt Valeo-hungary cimkés elektonikai akármi , illetve egy időben a Denso-nak is gyártott termékeket a B...ch . és ezt nem hallottam vagy olvastam :) .
Szerintem nincs olyan autó, amelynek ne lennének hibái már új korában is. Kerülhet az akármennyibe, az objektív tulajok nyilván sorolni tudnák, hogy mivel elégedetlenek. Szóval mindegy mit veszel, a mai kor termékeibe bele van kódolva a garidő plusz egy nap utáni bekrepálás lehetősége.
Valamelyik nagy amerikai autógyár vezető mérnőke mondta, hogy a technika mai állása szerint tudnának olyan vasakat is gyártani, amik 100 évig problémamentesen mennének, csak abban ugye nincs üzlet. Korunk fő szlogenje az extraprofit. Rózner Ármin 1938-as kőfaragó évkönyvében egy üzleti kalkuláció végén 10% profit szerepel. Aztán ezeket az embereket pár évre rá elvitték valami kedves kis lágerbe, mert hogy gazdagodnak.
A mai multiknál ha 10 % profitot céloznának meg az ezért felelős emberek, akkor egy nagy körberöhögés után mehetnének is a munkaügyre leszámolni. Ennyiért már nem éri meg, úgymond.
Üdv. Mindenkinek! Nos, köszönöm a sok hozzászólást, sokban meggegyeznek a tapasztalataink. (Sajnos) Kormánymű(?) probléma, vagy gyanús, tompa koppanás gyors kormánymozdulatra, pitiáner "takarékosság" az automata ablakemelőnél (csak a vezetőnél van automata), a 2017-es CX-3 Revolution-ban még nincs kartámasz középen, pakolóhelyek hiánya, lassú parkolásba beállásnál ropogó tárcsafékek, felesleges hidegindítási túlpörgetés, ...talán a legfontosabbakat felsoroltam. A MAZDA céget is elérte a profit hajhászás eme "formája"... sajnos. Kezd hasonlítani a nagy VW konszern módszereire, ahol ma már a Golfok vezérművébe képesek voltak szinte biciklilánc méretű láncot rakni (meg is lett az eredménye), képesek voltak a turbómotor olajozásból a nyomóoldal visszacsapó szelepet "kispórolni" - kb. 5000 Ft - miatta éveket veszít élettartamából az egyébként jó motor, stb., stb. Elkeserítő.
Sziasztok!
Ugyan nekem Mazda 3-asom van. De az elmúlt másfél évben és több mint 50 ezer km alatt
arra megállapításra jutottam, hogy ők is ott spórolnak ahol tudnak már - már nevetséges
szintén. Nem is beszélve a rohadási hajlamról és a silány fényezésről holott tudva lévő, hogy
Európában azért havazik.
Szia Én kínai kormányműt fedeztem fel.Rossz is.Nem találják 1 éve a hibát.Mazdánál dolgoznak rajt.Amúgy ezen kívül még sok gond van az autóval(pl.tükrök nem csukódnak ,ablak nem megy fel autómatán,start stopp,holttérfigyelő fars jelzések.Az autó 1 éves.
Köszönöm! Azért kérdeztem, mert felfedeztem a CX-3-asom motorterében BOSCH - Made in Germany feliratú elektronikus/elektromos(?) egységeket. Ezek szerint van német beszállítójuk is.
Sziasztok Mazdások! Állítólag a Mazda még mindig Japánban gyártja a kocsikat. (kicsit fura, hogy onnan hajókáztatják ide az EU-ba,de...) Ki tud erről biztosat mondani? Igaz lehet ez? Ez azt is jelenti, hogy minden villamos-elektronikus egysége ott készül? Kérem, aki tud infót erről, írja itt meg! Köszönöm.
En kevesbe latok ezzel problemat. A hideginditas föleg a vezermutengelyek/szelepek reszen okoz nagyobb problemat, mert oda jut el nehezebben az olaj, hisz messze van es nagyon szuk kis olaj csoveken oldjak meg a szallitast. Ha vki nezte mar az olajat hideg motornal - es most nem a fotel autoszerelokre gondolok, akik racsoppentenek az ujjukra egy csep olajat es mar tudjak is hogy meg jo -e - akkor erzed, hogy elegge hig, tehat vszinuleg hamar korbejar a motor minden pontjan. 1500-as fordulat viszonylag magas, viszont ezzel parhuzamosan az olajnyomasa is magasabb igy at tudja a picit surubb olajat is pumplani a kis szuk csoveken. Amellett az okolszabaly szerint is egybol el kell indulni a kocsival es kb 2000-s fordulaton menni vele, mert se a magas, se az alacsony fszam nem jo a hideg motornak. Emiatt en nem aggodnek. Regen a ladamat szivatoztam, az is felporgott vagy 1500-2000 ig es elment 150-200 e is, pedig ott meg nem ilyen illesztesi tolerancia volt, mint a mostani modern motorokban.
Allitolag egy hideginditas kb 100-150 km egyenletesen megtett tavnak felel meg kopas szempontjabol es mennel hamarabb ellatod olajjal az alkatreszeket, annal kevesebb kopas tortenik. Amugy az 5w 30 sem sokkal jobb, az is ACEA a5/b5 tehat egy ugy nevezett leichtlauf (konnyenfuto) olaj, ami uzemanyag sproloasra lett kifejlesztve. Mas olajat TUDOMASOM SZERINT nem tehetsz bele, bukod a garanciat, tehat vagy 0w20, vagy 5w30, de mind2 egyforma teljesitmeny szintu ACEA szerint. Az egyetlen problemat en a NOACK ertekben latom, ez az olaj 100 fokon torteno parolgasat adja meg es az eleg szar az ilyen konnyu olajoknal. A HTHS ertek is egesz jo, tehat nem kene aggodni. Amiota minden szart visszavezetnek a szivocsobe, azota kokszolodik rendesen, esetleg 100e km nel le kell csapatni egy kis dijohejjal es megint nyugi van.
Itt a nemet forumokon tobben is 100e felett jarnak a skyactiv benzinesekkel is - dizellel meg tobb - es senki sem panaszkodott meg olajfogyasztasra vagy rendellenes viselkedesre.
Szemely szerint 15 nel csereltetem mindig az olajat es joccakat.
Érdeklődéssel olvasom a nem először kibontakozó(?) kis vitát a Mazda CX-3 és egyéb, nagy kompressziójú szívómotorok ajánlott és/vagy használt olajával kapcsolatosan és most kicsit félve, de mégis, hadd írjam itt le erről a saját tapasztalataimat és véleményemet:
Előrebocsátom - és remélem ez nem vicces - Gajdán úr véleményével sok dologban egyetértek. Itt most nem elsősorban a 0W-20-as ún. híg olaj fogyasztáscsökkentő hatásáról beszélek, hanem ezeknek a szívómotoroknak a motorvezérlési beállításairól. Amely - sajnos - igazodik a manapság divatos környezetvédelmi EU-s előírásokhoz (CO2 kibocsátás/fogyasztás, NOX kibocsátás, koromkibocsátás stb.) Ezért aztán akár -10 C fok van, akár nyári +35, "hideg"-indításkor felpörgeti a motort (annyira, hogy az szinte üvölt) 1500 f/p-re (valaki már egyszer írt erről itt hosszan és dühösen, pedig igaz) mondván fel kell melegíteni a katalizátort(! vicces!). Ami persze igaz, hiszen az tényleg felmelegszik, de közben a sűrű olaj miatt a kenőanyag még el sem jutott a leginkább kenésigényes helyekre (gyűrűk, hajtókar csapágyak, szelepszár kenés, stb.) ami miatt azok fokozottan kopnak, különösen a bejáratás időszaka alatt, ezzel persze rövidíti a motor élettartamát ("nem kicsit! Nagyon!") de végül is ez kit érdekel? A szervízt és a gyártót a legkevésbé, legfeljebb engem, aki vette a kocsit és pénzt költ majd rá... Az is igaz, hogy ha a használat elején (bejáratás) az új motor nem 0W-20-as olajat kap, hanem a szokásos (vagy ki tudja milyen, mert kannából vagy fali csapról töltik bele) akkor később már szinte mindegy is 0W-20-as megy majd bele, mert a rendszer már "kikopott". Ja, és ez majd többlet olajfogyasztásban jelentkezik. Ez van.
A minap a téli mocsok lemosása után Turtle Wax-szal lekentem a soul red színű kocsit, gyönyörű lett! Én - két év használat után - nem mondanám érzékenynek ez a színt. Egyedül a jobb oldali hásó ajtó alján látszik egy kb. 1 mm (!?) átmérőjű kavics verődési nyom eddig. A fogyasztása a sok városi forgalom miatt 6,8-7,5 l/100km között volt, igaz, nem taposom nagyon.
Gratulálok az új autóhoz! Szeretném megkérdezni milyen szinben és felszereltséggel vetted? 😊 Tényleg annyira érzékeny a soul red szin? Ja és egy 2éves autó még újnak számit, miért akartàl újat?
Jó estét Mazdások! Úgy látszik, hiába vártam a Navitel R1000 autós kameráról tapasztalatot, mivel nem kaptam közel egy hétig választ, magamnak kell döntenem. A neten található szöveges/videós tesztek az általam elvártak szerintinek mondják. Gondolkodom...(tehát vagyok!) Mondta egy régi klasszikus filozófus.
Tervezem egy NAVITEL R1000 autós kamera beszerzését. Szívesen olvasnám a Mazdások tapasztalatait erről a GPS-el felszerelt, HD felvételt készítő kameráról! A Youtube-on a felrakott tesztvideók elég jók, és az, hogy GPS érzékelővel fel van szerelve és ezáltal minden pillanatban mutatja a hely-koordinátákat és a kocsi tényleges sebességét, vásárlásra ösztönző többlet. Várom a véleményeket! Üdv. mindenkinek!