Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2021.01.18 0 0 1775

Nekem is hasonló az eredménye a piackutatásnak. 

 

Olcsó, újszerű kisautót sokan akarnak venni, eladni meg kevesen. Ezért a páréves példányok ára irreálisan magas. Ehhez hozzájön, hogy ilyen olcsó kisautót újonnan már soha nem fogsz kapni sajnos. Minden kisautó hibrid, az meg bonyolult és drága emiatt.

 

Vajk

Előzmény: Chereiose (1774)
Chereiose Creative Commons License 2021.01.17 0 0 1774

Sziasztok!

 

Látom a topik kihalt már, de megpróbálok azért írni.

 

Szóval így 4-5 év távlatából, megéri ezt az autót használtan megvenni? Legnagyobb problémám, hogy olyan vagy még drágább árakon mennek, mint újkorában! Így már annyira nem jó vétel, mert olcsóbban kapni jobb swiftet is, viszont egy dolog miatt nem tudok róla "lemondani", az pedig a fogyasztása. Mivel javarészt egyedül használom városban, és ritkán havi 1x vagy 6-7 hetente egyszer autópályán egy 400km-t, így az én fogyasztásom szerintem 5 liter alatt lenne. Ezt pedig nem sok autó tudja, a swift is városban inkább lenne 7 liter (a 2011-től gyártott), egy hybrid toyota pedig aránytalanul drága. Na meg a másik, hogy nagyon gyér a használt kínálat, nem tudom mennyi pénzt érne meg ez az autó, én max egy 2.2m-t adnék ki érte, ha már újonnan is 2.6m volt. Viszont sok a külföldi autó, aminek ráadásul ugye azt hiszem a K10C a motorkódja és abban van start stop rendszer is.

halaloszto Creative Commons License 2020.12.09 0 0 1773

Aki 5 év alatt megy 80ezer kilométert, ennek majd felét télen, annak ok a két garnitúra gumi. de azért megvenni két garnitúrát, hogy kidobjam, amikor az egyikben 20ezer van, a másikban meg 10ezer, az elég értelmetlen.

 

Ha kétévente veszek egy garnitúra négyévszakost, még akkor is olcsóbban jöttem ki, mert nem kellett felni meg cserebere.

 

 

 

Előzmény: Mi.La. (1772)
Mi.La. Creative Commons License 2020.12.09 0 0 1772

Én saját tapasztalataimat tudom megosztani, azzal, akit érdekel. 1979-töl vezetek (B) kat. 1990-től (D) hivatásos ként naponta. Első autómon (S-100) még diagonál gumik voltak, (terhelhetőségük miatt ezeket használták teherautókon és buszokon is). Fiatalon azért tetszettek, mert a legkisseb sebességnél is kanyarodáskor csikorgó hangot adtak. De ránézésre mindig „laposnak” tűntek, pedig megvolt bennük a megfelelő nyomás. Hamar elkoptak, de télen is lehetett vele közlekedni a diagonál jellege miatt. Később a radiál gumik élettartamuk és biztonságosságuk miatt átvették az uralmat. Kipróbáltam a csak nyári, a kétévszakos és a nyári – téli változatokat. A nyári – téli vált be. MIÉRT: A gyári előírás szerint egy gumi 5 évet bír ki, állaga megváltozik, keményé válik. Ez tény, így van! CSAK NYÁRI: (5 évesen) Lehet, hogy a mintázat miatt még a gumi jónak néz ki. De nyáron csúszkál vele a jármű, télen meg már veszélyessé válik. Ránézésre jó, de cserélni kell. KÉT ÉVSZAKOS: Ezek nem érték meg az öt évet, hamarabb kellett cserélni. Vagy kopás, vagy keményedés miatt. Itt megjegyezném azt is, hogy ezekkel a gumikkal szereztem a defektek többségét. NYÁRI – TÉLI:. Nem csúszkálok annyit az úton, nyáron és télen is biztonságosabb az elindulás és a megállás, nem beszélve az oldalszelekről, kanyarokról, amik okoznak néha váratlan meglepetéseket. ANYAGILAG: Ötévente, ha kell, ha nem én cserélem, mind a két készletet. Nem veszem meg a leg drágábbat. A közepes, de még az olcsóbbak közül is van, ami elmegy öt évet. BIZTONSÁG: Külön felniken téli – nyári, ezért szerelés nincs. Gumishoz elviszem centríroztatni, majd magam cserélem, így tudom nyomon követni melyik hol, mennyit fut. Csere, mosás, ápolás, átnézés így tisztába vagyok az állapotukkal. Van, aki havonta 100 000-et megy? Az havonta jár gumishoz és nincs szüksége tanácsokra, ad neki a szakember! Nekünk, akik munkába, boltba, szórakozni és A – B eljutni használjuk a kocsinkat, elég évente kétszer szakemberhez fordulni és ötévente gumit cserélni a járművön a biztonságos közlekedés érdekében. ÉRDEKESSÉG: Téli baleseteknél a hatóság jegyzőkönyvben szerepelteti a téli gumi állapotát és gyártását. Lehet, hogy valaki pont az nap vett és cserélt gumit. A gumin pedig az látszik, hogy azt öt éve vagy több gyártották. Ez a tény hátrányosan befolyásolja a baleset megítélését. A végeredményben szerepelni fog az „elhasznált gumik” szerepe, a baleset bekövetkeztének megítélésénél.  VÁSÁRLÁSNÁL! Meg kell nézni a gumi oldalán, mikor gyártották. Vannak, akik hordják be az új, nem használt, de már rég gyártott gumikat. Mert egyes országokban ez már selejt. Selejtként megvenni, nálunk újként eladni, nagy haszonú üzlet! VIGYÁZZATOK! FIGYELJETEK! Ahogy kezdtem! „saját tapasztalat”

Róbert Gáspár Creative Commons License 2020.12.08 0 0 1771

Sok mindentől függ... Ma mar olyan autók vannak, mint az űrhajó: rálépsz a gázpedálra, és fel akarnak szálni - ezeken nem olyan sokat bír ki egy gumi. A Celerió könnyű, a motorja sem olyan erős, szerintem egy teli szett 40ezret, a nyári 50-et elmegy rajta, ha rotálod őket rendesen, illetve az élettartam felénél megfordítja a gumis a fenin (nekem minden szezon fordítva kezdődik: a hátsóból első lesz azonos oldalon, így megakadályozható a hátsók fűrészfogassá kopása. Amikor a gumis a felnin megfordítja a gumit, akkor az a másik oldalra kerül, hogy a forgásirány megmardjon - erre azért van szúkség mert a külső szelén minden abroncs jobban kopik a kanyarok és körforgalmak miatt) Általában minden gumi elöreggszik, minthogy elkopna... A 4évszakos ilyen szempontból jobb, az elkopik mire elöregedne.

Előzmény: veprinac (1770)
veprinac Creative Commons License 2020.12.04 0 0 1770

Hozzávetölegesen hány km-t fut egy gumi?

amatör1 Creative Commons License 2020.12.04 0 0 1769

Ajánlott olvasmány kezelési útmutató. Szervizesként azt tapasztalom nem olvassák el.

Előzmény: halaloszto (1768)
halaloszto Creative Commons License 2020.12.04 0 0 1768

Most nem világít, de emlékezni fogok Rád. Ha ez bejön, jövök eggyel!

Előzmény: Róbert Gáspár (1767)
Róbert Gáspár Creative Commons License 2020.12.04 0 0 1767

Járó motornál, álló helyzetben kell nyomni sokáig...

Előzmény: halaloszto (1764)
halaloszto Creative Commons License 2020.12.04 0 0 1766

hmm. ennek utánna kell járjak. kezdem azt hinni, hogy a mienkben nincs bekötve a gomb :D

 

Előzmény: blackbile (1765)
blackbile Creative Commons License 2020.12.04 0 0 1765

Én már 3x cseréltem mind a 4 kereket - nyári > téli > nyári > téli - de még soha nem világított semmi, és nem TPMS szenzoros, ahogy előttem írták!

halaloszto Creative Commons License 2020.12.03 0 0 1764

ha egy óráig nyomtam, akkor sem aludt el. Tudom hogyan kellene működnie, a vw-ben is ilyen. Ott el is alszik, ha egyenes úton szépen haladva benyomom.

Előzmény: R. Scherbotsky (1763)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.12.03 0 0 1763

Tájékozatlan vagy, nem lúzer. Ott a TPMS kalibráló gombja a bal térdednél, guminyomás akkurátus beállítása után néhány mp-ig nyomva tartandó. 

Előzmény: halaloszto (1762)
halaloszto Creative Commons License 2020.12.03 0 0 1762

ez tűnik logikusnak. A mostanit meg olcsón csak elviszi valaki.

 

Ezt a szenzor dolgot komolyan mondod? Eddig kétszer volt levéve kerék a kocsiról defekt miatt, mindkétszer csak a szervízben sikerült eloltani a lámpát. Pénzért. Loser vagyok?

Előzmény: R. Scherbotsky (1761)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.12.03 0 0 1761

Illetvehogy (most jutott el a tudatomig) évi 4500 km-re óriási pazarlás két külön gumiszett. Remekjó négyévszakos gumik vannak már, ha nem fogsz ennél jelentösen többet menni a jövöben sem, akkor vegyél azt.

Előzmény: R. Scherbotsky (1759)
kamant Creative Commons License 2020.12.03 0 0 1760

Még ha világítana is a lámpa (ha rendesen beállított nyomás volt a nyári és lesz a téli kerekekben akkor nem fog). nyomva tartod a gombját pár másodpercig és már el is alszik.

De azért akkor én megnézném a guminyomásokat.

Amúgy nem nagyon tudják a gumisok, hogy kicsit feljebb kell pumpálni a Celerió kerekeit, mint a megszokott...

Előzmény: halaloszto (1758)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.12.03 0 1 1759

Nem fog világítani semmi, a Celeriónál nincs jeladó a szelepekben. Az ABS-szenzorok sebességjelét használja a TPMS, ez egy ún. indirekt kialakítású rendszer. Veszel négy jó gumit, felrakatod, örülsz. 

Előzmény: halaloszto (1758)
halaloszto Creative Commons License 2020.12.03 0 0 1758

Sziasztok,

 

Régóta agonizálok a téligumi témán, de most fontos lett. (a másik kocsinak mindig is volt rendes téligumija, és eddig azon a pár kritikus héten nem jártunk zellerrel)

 

Szóval van rajta a 4 gyári nyárigumi, kb 9000km, két év.

 

a) veszek négy téligumit, négy felnit. cserélgetem. télen világít a guminyomás lámpa, ha visszarakom a nyárit, esélyes hogy akkor sem alszik el. Kb 130 ezer forint.

 

b) ugyanaz mint az a), de veszek négy szenzort is. alsóhangon plusz 40ezer, és egyelóre senki nem igérte meg hogy a kocsit nem kell minden cserekor újratanítani.

 

c) veszek négy négyévszakost, felrakatom a gyári felnire, és kész. Ez kb 100ezer.  mit kezdek a négy nyárival?

 

d) veszek négy téligumit, és évente kétszer gumishoz megyek. ez csak kb 100ezer, de évi 16ezer a cserebere.

 

 

elvesztem a variációkban, valaki mondja már meg mit csináljak.

 

Köszi!

 

Vajk

kamant Creative Commons License 2020.11.29 0 0 1757

Nekem rendszeresen a kocsi bal hátsó részén nem akar működni, közvetlen közelről, míg más irányból 20-25 méterről is lazán.

Előzmény: amatör1 (1754)
Mi.La. Creative Commons License 2020.11.29 0 0 1756

Sziasztok! 

Valaki szedte már ki a hátsó ülés, üléslapját?

Estleg tud tanácsot adni valaki?

Már hideg van kint és nincs kedvem vele sokat vacakolni. Ezért lenne jó, valami útmutató.

veprinac Creative Commons License 2020.11.02 0 0 1755

A külsö zavarás azt hiszem kiesik, mivel az elsö probléma egy erdö közepén jelentkezett.

A mikrokapcsolós javaslatot köszönöm, a legközelebbi (remélhetöleg be nem következö) hibánál mély

lélegzetet veszek és ott kezdem a próbálkozást.

Előzmény: amatör1 (1754)
amatör1 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 1754

Mindig ugyanazon a helyen rossz a kapcsoló? Mi jártunk már úgy, hogy zavarta valami. Még a távkapcsoló mikrokapcsolója is lehet rossz, bár még korai. 

Előzmény: veprinac (1753)
veprinac Creative Commons License 2020.10.29 0 0 1753

Elemcsere slusszkulcsban

Köszönöm a problémával kapcsolatos hozzászólásokat! Ezeknek alapján

megnéztem a filmet, felszereltem magam egy "tökéletesen illeszkedő kereszthornyú csavarhúzóval"

valamint beszereztem egy új, Duracell elemet.

Mire nekifogtam a "szerelésnek", a szerkezet váratlanul ismét elkezdett mûködni!

Ettöl függetlenül elvégeztem az elemcserét, hiszen négy év után talán amúgy is

esedékes lett volna.

A többi már kabaré: a kulcs az elemcsere után újra nem müködött.

Azt már alig merem hozzátenni, hogy egy óra múlva a kulcs alighanem meggyógyult,

mivel azóta is ismételten müködik.

A további szerelési akciókat a következö indítási zavarig leállítottam, mivel nejem szerint

"aki nem tud arabusul az ne beszéljen arabusul!"

amatör1 Creative Commons License 2020.10.24 0 0 1752

Csak tökéletesen illeszkedő kereszthornyú csavarhúzóval csavarhúzóval szabad nekifogni. A fedelet nem feszegetni mert kiszakad a csavarfejnél. Minőségi elemre cseréljük mert 2 hét múlva már nem lesz jó. 

Előzmény: blackbile (1751)
blackbile Creative Commons License 2020.10.21 0 0 1751
Előzmény: veprinac (1750)
veprinac Creative Commons License 2020.10.20 0 0 1750

Cserélt már valaki elemet a sluszkulcsban?

blackbile Creative Commons License 2020.10.16 0 0 1749

Ennyi csak az olaj.

blackbile Creative Commons License 2020.10.16 0 0 1748

Inkább azt mond, hol!

Előzmény: halaloszto (1747)
halaloszto Creative Commons License 2020.10.15 0 0 1747

official suzuki szervíz. Akkor legkozelebb meg kell jelöljem az olajszűrőt?

Előzmény: amatör1 (1746)
amatör1 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 1746

Kevés, ebbe nem fér bele semmi gyári cucc!

 

Előzmény: halaloszto (1745)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!