2016-ban bemutatásra került a Renault alsó középkategóriás egyterűjének 4. generációja, a már megszokott módon két kivitelben is. Ide gyűjtsük az infókat az új modellről, majd a felhasználói tapasztalatokat is itt oszthatjuk meg!
Végül úgy döntöttem, hogy megváltam a vastól. Meglehet a szakszervíz hibája miatt is de betelt a pohár. Időszakos szervíz után 1500km még előjött hűtővíz folyás, és újra olaj szivárgás a váltótól. 3 szor vittem vissza. Hiába garanciális , de már arra készültam, hogy egy mérnök napidíjam kiszámlázom a nekik, annyit voltam náluk.
Így nem sok "örömöm" volt az autóban és tartok tőle, hogy gari után sok-sok kellemetlen és drága élményem lenne vele. A sok hiba, zajkomfort hiánya és a gyenge összeszerelési minőség (recseg, ropog bent minden) egyben csalódást okozott, igaz a kocsira öröm volt ránézni mindig.
Egész korrekt áron beszámolták egy új autó árába (másik márka) , így most várjuk azt. Meglehet más típusnál is vannak problémák, így most visszamentem az alapokhoz (új szívó benzin motor, nincs részecske szűrű, nincs automata váltó) remélve, hogy így sokáig kiszolgálja a családot az új kocsi különösebb probléma nélkül.
Maradok itt a fórumon azért, hátha tudok majd valakinek segíteni valamilyen témában a tapasztalatomat megosztva.
Erre én is panaszkodtam már. Ezt tudja az autó sajna és nekem ez a legnagyobb bajom vele, mert java részt pályán használom. Amit magam megtettem, hogy az első ajtók gumikédere alá tettem pluszban hagyományos öntapadós,gumi nyílászáró szigetelő szalagot, meg a tükrök tövéhez az A oszlopra kis műanyag szélterelő bütyköket. Ali expressen lehet kapni például.A 2 együtt segít , de még messze van a jótól. A fő probléma a tükrök által adott zaj amit az ott ébredő turbulencia okoz, illetve , hogy ezzel és a gördülési zaj szigeteléssel sem foglalkozott érdemben a renault.
sztem a gátló vagy a toronszilnet kopog a kettő közül valamelyik... egy autoszerelő haverommal is mentünk egy kört, és azt mondta ez egyértelműen kopog... és szerinte inkább a gátló lesz az.... Januárban beviszem a kocsit, és addig nem hozom el, míg meg nem csinálják gariban....
Jha és ma az is kiderült a szélvédő cserélve volt... de ez a Renault rendszerbe nem látszik érdekes módon... csak a kártörténetben... A Budakalászi Renaultba már mondták 2 hete, mikor kalibrálták a távolságtatrót, hogy szerintük cserélve volt, de ez nem látszik a rendszerben, ma kiváncsiságból lekértem...
Márkaszervíz saját kocsija volt, elvileg karbantartva. Elvileg 60 pontos átvizsgáláson esett át vagy mifenén eladás előtt (amin mindent vizsgálnak ehhez képest az összes ablaktörlőlapát kuka volt 15k ért, a hátsó spriccni nem ment el volt dugulva, és most ez a fék)... én 5000km mentem mióta elhoztam 2,5 éves autóról beszélünk... azóta volt párszor bent, kíváncsi voltam mikor szólnak hogy cserélni kell a féket... Nem szóltak... szakszerűtlen szerelésnél, odacsÍpték az egyik munkahenger porvédőjét, ki van szakadva... ideiglenesen bekentem tömítőpasztával.... a semminél több... A porvédő csak gyáriban van 25000ft ért röhely (meg kell rendelnem majd januárban meglesz)... egy gumiharang... még jó hogy ez ugye nem garis történet.... pedig szívesen bevinném és az arcukba dobnám...
A motorháztatő egyszerűen zörgött. Két kéz - négy ujjal megnyomkodva, jó ütemet elkapv, simán zörgött a középső zár. Nem volt megfelelően előfeszítve, mintha "résnyire" nyitva lett volna.
Nem gondolnám hogy stab pálca, azt tudom hogyan kopog (másik autómon volt már), ez olyan koppanás, ha belemegyek egy gödörbe, mintha végálláson koppanna a teló kinyújtott állapotba vagy a toronyszilet vagy nem tudom... de engem zavar, lehet elviszek tesztkörre egy új scenicet és megnézem az kopog e :D
Vagy a masik ami elő szokott fordulni, a rugok felső vége felett talahato szintén műanyag elemet kell megzsirozni, mert elkezd nyöszörögni. De nem kopogni... Erre is van gyári szerviz akció.
Grand Scenicen másnál nincs olyan hogy van egy nagyobb egyenetlenség az úton pl fekvőrendőr az a 20cm széles fajta, és koppan egy nagyot a kocsi, mintha a toronynál koppanna valami, 2 szakszervízbe se találtak semmit (sztem pont leszarták) toronyszilent vagy toronycsapágy volt már valakinek rossz?