A leírt hibával kapcsolatban a szervízben kiderült, hogy a váltó bal oldalán lévő fedél alatt volt valami csavar probléma, ez általuk ismert hiba volt, találtak rá visszahívást.
a motorok pont hogy nem lazán illesztettek, hanem eléggé precízen, ezért is ilyen alacsony az olajfogyasztás.
150-nel még olcsóbb benzinnel sem használtam az autót, dobozzal végképp nem, de a 0W-20-el kapcsolatban értem a felvetést. Ebben irányadó az olajhőfokmérés: pályán nekem eddig rendre 106-107 fokig kúszik fel, ami bővel belefér. 111 fok volt egyszer rövid ideig nagy melegben, de még az sem számít kritikusnak. 130 foktól van drasztikus romlás még a legjobb olajoknál is.
Városban is megy az autó, drittelmix jellemző. A belső súrlódás növekedésének hatását az 5w-30-al érdekes lenne majd egyszer kimérni, összevetni. Idővel majd tán kipróbálom. Úgysem longlife-ban szeretném használni.
Pont az általad leírt dolgok végett nem értem , hogy kérdezés nélkül ki milyen olajat kap az autójába.
A 0- 20as, inkább az extrém hideg országokba való ahol mínusz 20 fokban is gyorsan fel tud állni az olajnyomás. Ráadásul ezek egy lazán illesztett eléggé kihegyezett turbómotorok. Hozzánk inkább való az 5-30 mert ahogy írod könnyen elő fordul, hogy a Horvát autópályán, 40 fokban, dobozzal ,150km/ o val ,mész 20 percen keresztül emelkedőn, teljes terhelésen. Milyen arányban használod városban az autód ?
Igen. Vettem ott 0w-20 Shell olajat, hogy egyforma legyen, ha kell pótolni.
A max-ra történő pótlásokat összeszámolva, az 1,5 ACT-nek eddig 0,03l/1000 volt az olaj fogyasztása az első 30e km-ben ("bejáratással" együtt, volt köztes olajcsere 8500-nél). Nagyon elégedett vagyok vele - egy 100 fokon vízszerűen híg olajnál gyakorlatilag ez az érték nullának tekinthtető- főleg azt nézve, hogy voltak forró nyári menetek csónakméretű dobozzal a tetőn és néhány vontatás is.
Ez a maga teljesítményszintjén egy szuper motornak néz ki eddig minden szempontból.
Bowden a km órában az Audikban 1986 óta nincs (jeladós) ugyanekkortól kb a VW-ben sem, és persze ez alapján a Skodákban sem. Szóval vmi teljesen más dolog lehet.
Köszi, ezt nem tudtam. Kérdésem is lenne: az elektronika hogyan tud találkozni az olajjal /olajpárával? Létezik, hogy nincs elszeparálva (sok esetben szigetelőanyaggal kiöntik az egészet)?. Vagy a szenzorokra gondolsz?
Az 1.5 TSI ben egy szárazkuplungos DSG van 2 db kettőstömegű lendkerékkel. A többibe olajban futó lamellás kuplung van, a nagyobb nyomaték végett. A lamella kopásából adódóan kell sűrűbben cserélni az olajat. Persze az automataváltó szerelők szerint korhoz is kellene kötni a csere sűrűségét, mivel az olajban idővel felszaporodó vizek, savak teszik tönkre a váltóban lévő elektronikát.
Hát erre az alapra én se építenék házat, de helytől függően 150-400 értékelés van, némelyik elég részletesen leírva. A semmi infónál több pláne, ha hasonló hiányosságokat írnak le s a szervíznek is ott a reakciója.
Egyrészt jó hogy van ez a fórum sok infót meg lehet tudni! Köszönöm a beírásokat!
A következő problémával írok most: a motortérben a motor és a tűzfal közötti részből (az aksi oldalán) motor fordulatszámmal arányos surrogó-nyekergő hang jön álló helyzetben is. Olyan a hang mint régen a bowdenes km órák idejében amikor szorult a bowden szál. Van erről infótok, tapasztalat? Amikor 1-2nap állás után beindítom nem jelentkezik egyből a hang hanem csak pár perc járatás után, onnantól viszont folyamatosan. Az autó 10ekm alatti garanciás 1.5TSI kézi váltós Kodiaq.
Nézem a márkaszervízek értékelését a google-ban. Nem túl fényesek itt bp.-n s környékén.... Van javaslatotok netán konkrét szerelő akihez érdemes menni, s bátran ajánljátok?
Én is így tudtam (de hogy honnan, azt nem tudom). Múlt héten voltam a 60 eKm-es szervizem. Sorolják, mi van a számlán, a DSG olaj csere nincs említve. Kérdem miért? Kolléga mondja, hogy nincs a 60-as listában. Kérdem biztos? Mondja igen. Én: tuti? Mert én eddig abban a tudatban voltam, hogy ... Mondja, hogy tuti, ebben a DSG váltóban 120 eKm.
Az, hogy az C6 vagy C5 Audi futóművét vagy zajszintjét nem tudja hozni, az természetes. A C5 MY2000 benzines Allroad zajszint, rugózási, úttartási stb. paramétereit sem tudja hozni, Ez nem évjáratfüggő, hanem a műszaki megoldásoké - a C5 Allroadok anno 15-18M forintba kerültek, ma ez kb. 30-36M "átszámítva". Ez van, a Kodiaq sokkal egyszerűbb szerkezet, kevesebb anyag a karosszériában, sima McPherson felfüggesztés és nem csoda-multilink kovácsolt alu lengőkarokkal és főleg nem adaptív légrugózás -> amivel minden kanyart legalább 2x annyival lehet bevenni, mint ami a táblán szerepel.
A Kodiaq-nál (ahogy a mai márkák és típusok túlnyomó részénél) filigránok a zsanérok (korlátozottabb beállíthatósággal) egyrészesek az ajtók, eleve máshogy is csukódnak, egyrétegű ill feleannyi gumikéder van (l. zajszint), lemez lengőkarok vannak elöl-hátul,... stb. Idevág, hogy a nagyobbik verzió, pl a 2.0TSI 4x4 Kodiaq sem közelíti műszakilag az előbbit; a futómű azonos felépítésű elöl, mint az fwd-nél és a 4x4 hajtás haldex alapú. Ez van.
Ezek miatt a Kodiaq célszerszám főként, nem jármű és élvezeti cikk egyben. A sok szolgáltatása és praktikuma mellett szerethetőnek tartom, de ehhez el kell neki nézni neki dolgokat, egy nagy Audiból átülve.
Az alább írt, felsorolt hibákat soknak tartom, nálam egyik sem volt. Jótállás érvényesítése... a Dunlop2 a gumi hibája lehetett szerintem (régi volt?).
A DSG-val valamit kezdeni kéne (adaptáció?), mert alapból nagyon szuperül szokott működni.
Itt a felszereltsegi szintet ugy hivjak Ambition Plus. Nagyobb navi, LED fenyszorok (ezek brutalisak, nagyon megeri az upgrade), szovet barnas belsovel, amit meg se lehetett nezni elore, konfiguratorban lattam es nagyon orulok hogy ezt valasztottam! Vonohorog, 1.5 ACT, 150 LE, Kessy, Canton
@Avant1 mar tudja, hogy A6 C6-bol ultem at.
15 evvel fiatalabb a Skoda, de messze nem tudja hozni az Audi zajszintet. Szerencsere a zenevel relativ elegedett vagyok. Komfortban Audi vezetett magasan: az nem razott, de nem is hintazott, ez kemeny (magasabb bode miatt gondolom)
A limitalt keret miatt prioritasokat kellett beloni:
195 centis sofor mogott beferjel a gyerek a gyerekulessel
hasmagassag nagyon jol jott, mert azert az A6 eleg alacsony volt
sajnos a 2.0 TSI 4 kerekkel nem fert bele a keretbe, pedig a fogyasztas masodlagos, nem en fizetem a tankolast, viszont ket kerekkel relativ dinamikusan mozod, mindennapi hasznalatra jo
En "hibalistam" 15k km alatt, leirom, aztan megmondjatok tenyleg hiba e ;)
- Dunlop Winter sport 2 teli gumival az auto nagyon ugyetlen, buta latyakos idoben, vagy csak csuszos uton, jegen, sarban. ALig tu elindulni, tulporgeti a kerekeket, iranyt veszit, oldalra csuszik - Erdekes modon puha homokot jol kezeli (egyszer szeretnem osszehasonlitani kezi valtossal, hatha ott van a kutya elasva, hogy nincs visszajelzes)
- ulesfutes a vezeto oldalon mintha allandoan harmas fokozaton menne, hiaba csokkentem le egyesre, szetsuti a hatsomat. Anyos oldalon okes, meg a harmas fokozatban is gyengebben fut
- media rendszer meg-meg hulyul, volt mar, hogy ki kellett szallni az autobol es bezarni, majd vissza es minden oke lett. Semmi hangot nem tudott kiadni magabol (van esetleg billentyukombinacio a rebootra?)
- tolato kamera neha akkor ad kepet, mire en mar ki is alltam az utcabol, addig fekete kepernyo
- vezeto oldali ajto panel ket patentje elso hetes koratol kipattan becsukaskor. Ilyenkor menetzaj erosebb, konyokkel vissza lehet nyomni ,de baromi idegesito, szerviz majd kicsereli a patentet, ha betartjak amit igertek
- DSG jo, mert nem kell figyelnem hol tartom a fordulatot, hogy a fogyasztas ne szurja a szemem, viszont...
- DSG rossz, mert kanyarban is felkapcsol, ha olyan kedve van. Tipikus DSG bosszusag, hogy elozni szeretnel, padlogaz, es 2-3 masodpercig semmi sem tortenik, amig eszbe nem kap, vissza nem valt kettot, fel nem porgeti magat
Érdekel valakit kifogástalan, újszerű Mitykas nyári komplett kerékszett?
215/65 R17 Hankook Ventus Prime 3X abroncsokkal. Megóvott, javításmentes, túlnyomórészt autópályán ment. Minta mélységet lemérem majd, de eléggé újszerű.