Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mephysto Creative Commons License 2017.05.24 0 0 6

elindult facebook-on a KIA Niro Hungary csoport :)

 

https://www.facebook.com/groups/kianirohungary/

mephysto Creative Commons License 2017.03.06 0 0 5

Sziasztok,

 

mint tudjátok a Niro TPMS (Tire Pressure Monitoring Sensor) rendszere aktív eszközökkel működik. Nekem ez lesz az első ilyen autóm, így utánajártam annak, hogy ha adott esetben egy garnitúra téli gumit + felnit szeretnénk venni, akkor mi a teendő.

 

Nem lehet megúszni a plusz szenzorok megvásárlását, illetve azok felprogramozását.

 

Az Automax Kft-től az alábbi infót kaptam Niro esetén:

 

A mi információink szerint is aktív jeladó szelepes az új Niro. Utángyártott CUB típusú TPMS szelepeket tudunk biztosítani, bruttó 14 990 Ft-os darabáron. A szelepek programozási díja 2 690 Ft a 4 kerékre összesen.

 

Tehát abban az esetben, ha plusz felniket akarunk használni és nem állandóan a téli/nyári gumit cserélgetni, akkor ezekkel kell számolni.

 

Ha jól tudom, akkor egy ilyen szenzor élettartalma 4-5 év és utána cserélni kell, nem lehet a bennük lévő elemet kicserélni.

 

Ez ugye nem a Niró hibája, 2014. novemberétől a TPMS kötelező EU-s elvárás.

 

Kíváncsi vagyok, ki hogy dönt ezek alapján. Egy vagy két garnitúra felnit fogtok használni a téli/nyári gumikra? :)

mephysto Creative Commons License 2017.02.15 -2 1 4

Megkérdezhetem, hogy ténylegesen a KIA Niro-val van esetleg tapasztalatod vagy véleményed?

 

A CVT váltó véleményezését pedig szvsz túltárgyaltuk, kérlek ha konkrétan a CVT váltók véleményezése érdekel nyiss rá topikot, ahol bízom benne megkapod a választ a kérdésedre.

 

köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.15 0 0 3

Nem vélemény volt hanem kérdés, hogy van-e objektív magyarázat.

Előzmény: mephysto (2)
mephysto Creative Commons License 2017.02.15 0 0 2

valószínűleg okkal olyan, amilyen, ennek ellenére az emberek túlnyomó része (legalább is akivel erről én beszéltem, vagy olvastam, láttam) nem kedveli. jómagam sem...

 

a véleményed elfogadom és tiszteletben tartom, köszönöm ha Te is így teszel :)

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.15 0 0 1

Egyébként a közhelyesen szidott CVT-vel mi a baj? Gondolom a mérnökök kiszámolták a kívánt nyomatékhoz tartozó optimális fordulatszámot, erre jön a nem túl tudományos válasz, hogy hangmagasságban az sok.

Előzmény: mephysto (-)
csaló.rlz Creative Commons License 2017.02.15 0 0 0

0 tapasztalat, de hajrá Nir0!

Előzmény: mephysto (-)
mephysto Creative Commons License 2017.02.15 0 0 topiknyitó

Sziasztok,

 

mivel nem volt még ilyen topik, hát megnyitottam :) Kíváncsian várom a tapasztalatokat a KIA Niro-val kapcsolatban (tudtátok, hogy a Niro a német nicht rostend, azaz rozsdamentes kifejezésből jött?).

 

Ami nekem tetszik:

- az összehatás

- nincs turbó

- nincs CVT (nem bőőőőőg a motor, helyette DCT váltó van, ami szépen vált)

- kultúrált belső már LX felszereltséggel is

- az összteljesítmény számomra elegendő (szívó benzin + villany, ami összességében ~140LE és 265Nm-t tud)

- kedvező fogyasztás (bár 3.8-at írnak átlagan, állítólag az 5-5.5 a reális, a https://www.spritmonitor.de/en/-n már vannak adatok)

 

Amivel még békélnem kell:

- a csomagtartó feneke a dupla tárolórekesz miatt nekem túl magasan van, bár azért pakolható (nagyobb mint pl. a CH-R esetében)

 

Az én modellem egy EX lesz, komfort és ADA csomaggal, gravity blue színben, kíváncsian várom :)

 

Akinek pedig már birtokában van és hajtja... ne fogja vissza magát! :)

 

Kia Niro 2016-

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!