mint tudjátok a Niro TPMS (Tire Pressure Monitoring Sensor) rendszere aktív eszközökkel működik. Nekem ez lesz az első ilyen autóm, így utánajártam annak, hogy ha adott esetben egy garnitúra téli gumit + felnit szeretnénk venni, akkor mi a teendő.
Nem lehet megúszni a plusz szenzorok megvásárlását, illetve azok felprogramozását.
Az Automax Kft-től az alábbi infót kaptam Niro esetén:
A mi információink szerint is aktív jeladó szelepes az új Niro. Utángyártott CUB típusú TPMS szelepeket tudunk biztosítani, bruttó 14 990 Ft-os darabáron. A szelepek programozási díja 2 690 Ft a 4 kerékre összesen.
Tehát abban az esetben, ha plusz felniket akarunk használni és nem állandóan a téli/nyári gumit cserélgetni, akkor ezekkel kell számolni.
Ha jól tudom, akkor egy ilyen szenzor élettartalma 4-5 év és utána cserélni kell, nem lehet a bennük lévő elemet kicserélni.
Ez ugye nem a Niró hibája, 2014. novemberétől a TPMS kötelező EU-s elvárás.
Kíváncsi vagyok, ki hogy dönt ezek alapján. Egy vagy két garnitúra felnit fogtok használni a téli/nyári gumikra? :)
Megkérdezhetem, hogy ténylegesen a KIA Niro-val van esetleg tapasztalatod vagy véleményed?
A CVT váltó véleményezését pedig szvsz túltárgyaltuk, kérlek ha konkrétan a CVT váltók véleményezése érdekel nyiss rá topikot, ahol bízom benne megkapod a választ a kérdésedre.
valószínűleg okkal olyan, amilyen, ennek ellenére az emberek túlnyomó része (legalább is akivel erről én beszéltem, vagy olvastam, láttam) nem kedveli. jómagam sem...
a véleményed elfogadom és tiszteletben tartom, köszönöm ha Te is így teszel :)
Egyébként a közhelyesen szidott CVT-vel mi a baj? Gondolom a mérnökök kiszámolták a kívánt nyomatékhoz tartozó optimális fordulatszámot, erre jön a nem túl tudományos válasz, hogy hangmagasságban az sok.
mivel nem volt még ilyen topik, hát megnyitottam :) Kíváncsian várom a tapasztalatokat a KIA Niro-val kapcsolatban (tudtátok, hogy a Niro a német nicht rostend, azaz rozsdamentes kifejezésből jött?).
Ami nekem tetszik:
- az összehatás
- nincs turbó
- nincs CVT (nem bőőőőőg a motor, helyette DCT váltó van, ami szépen vált)
- kultúrált belső már LX felszereltséggel is
- az összteljesítmény számomra elegendő (szívó benzin + villany, ami összességében ~140LE és 265Nm-t tud)
- kedvező fogyasztás (bár 3.8-at írnak átlagan, állítólag az 5-5.5 a reális, a https://www.spritmonitor.de/en/-n már vannak adatok)
Amivel még békélnem kell:
- a csomagtartó feneke a dupla tárolórekesz miatt nekem túl magasan van, bár azért pakolható (nagyobb mint pl. a CH-R esetében)
Az én modellem egy EX lesz, komfort és ADA csomaggal, gravity blue színben, kíváncsian várom :)
Akinek pedig már birtokában van és hajtja... ne fogja vissza magát! :)