Szép estét kívánok! Eladóvá vált, a lada kalina cross luxom, 2016,decemberi,nem rég műszaki vizsgázott, esetleg, ha valakit érdekel, 19500km-t mentem vele.
Az autógyártás a 2000-es évek óta tömegcikk gyártássá alakult. Minden azóta kifejlesztett megoldás kizárólag arra hívatott, hogy a gyártósori ütemidő csökkenjen. Ezért is olyan a minőség amilyen, és ezért van az, hogy nagyon sok alkatrész, elektronika csak blokkban, egyben cserélhető.
Megtörtént. 50 e kilométert futott Kalinámtól megváltam. Panaszra nincs okom, sosem hagyott cserben. A márka körül kialakult általatok is ismert negatív körülmények azonban elbizonytala-
nítottak. A sebességváltó szinte a kezdetektől fennálló problémája - nem a hangos működés- hanem a
kapcsoláskor hol gyengébb, hol erősebb koppanó hang, amire a szerviz sem tudott megoldást.
"Az AvtoVAZ elmondta, miért nem tud megbirkózni a kézi sebességváltó ordításával a LADA-n:
Azt mondták, hogy a jelenlegi gyártási kultúra mellett ezeket a hangokat nem lehet kezelni a géppark korszerűsítéséhez szükséges jelentős beruházás nélkül, hogy a jelenlegi gyári felszerelések nem teszik lehetővé a sebességváltó fogaskerekeinek nagyobb pontossággal történő feldolgozását."
A hangsúly itt a gyártási kultúrára való hivatkozáson van. Nem beszélve az esetleges jövőbeli alkatrészellátásról, azok minőségéről. :-((
Üdv! Szeretnék segítséget kérni! Egy 2017-s Lada Kalina tulajdonosa vagyok, és szeretnék lemezfelnit venni a masinához új téligumival egyetembe. De nem tudom milyen felnit lehet felrakni a Kalinára, amit lehet kapni is. Esetleg a Samara felni jó rá? A segítséget köszönöm.
Mondjuk amikor autó úton vagy autópályán forgalmi okból meg kell állni?
Ha igen akkor semmi gebasz, ezt már a itt vagy a FB lada csoportban kitárgyaltuk, valaki leírta, hogy a hőérzékelő helyzete, elhelyezkedése a hűtőrendszerben a látszólag magas vízhőmérséklet oka.
Nekem is így volt a Kalina Cross-nál a Vesta nem csinálja.
A hirdetés pedig számomra olyan, hogy valaki nagyon távolról futott neki ennek a modellnek, nyilván a régi 1200-ese után Lux is és Nissan motoros is.
Egyébként egy Kalina Cross Norma a sima 98 LE Lada motorjával, amit a amúgy a Renault, Nissan konszern emelt át ebbe az évtizedbe a múlt századból, mint a Te Grantád motorját, amivel egyébként semmi probléma.
Ójan problémám van a Grantámal ,hogy áló hejzetben rövid idő alat fel megy hütövíz hő mérséklete akár 100 fokra is ,egyszerse fort fel mert vagy a ventilátor vagy a termosztát teszi dolgát menet közben 90 foknál nem megy feljebb a viz hő fok.
Valaki tapasztalt hasonlót?
A hahu-n Nissan motorosként hirdetnek egy Kalinát, szerintetek?
Százszor lerágott csont, százszor le lett írva, hogy egy autóipari cég nem működhet, érzelmi és nosztalgikus alapon, csak gazdasági alapon.
Én is írtam már erről, hogy csak egy egyszerű chip vagy kondenzátor csere egy-egy vezérlőben, mekkora szellemi és anyagi befektetéssel jár, nem úgy van, hogy dobunk bele egy másik motort a platformtól aztán indulhat a Ladával megrakott vonat az EU-ba.
Felejtsük már el ezt az egész "kivonult a Lada az EU-ból" témát... nem lesz jobb akkor sem ha hetente emlegeti valaki, akkor sem ha naponta elsiratjuk.
Valami hasonlót én is tapasztaltam. Kalina kombi norma. Nálam köd szerű párát nyomott be a légkondi a középső szellőzőn. Víz csepp nem volt. Nem volt bekapcsolva a belső keringetés. Kb.50km-es út vége felé jelentkezett. Közben haza értünk, kikapcsoltam, azóta nem jelentkezett. Ez kb. két hónapja, a nagy melegekben volt. Túl sok volt a különbség a kinti, és a belső hőmérséklet között? Nem tudom. A légkondi működik, hűt, nem foglalkoztam vele.
Véleményem szerint a zárt utastér (belső levegő keringtetés) és a klíma együttes használata okozhat páralecsapódást a közvetlenül hűtött befúvórácsok felületén.
Ok lehet még a légterelő lamellák rendellenes működése is.
Ellátogattam az orosz ladaonline oldalra, és az általam tapasztalt problémákról -elsősorban erőátvitelről olvastam- érdekes dolgokat lehet megtudni.
Ami a koppanó hangot illeti, elképzelhető, hogy a váltóbowdenek (kábelek) okozhatják. A kötelekre több hibát -váltókar abnormális rezgése, sebességet kidobja- vezetnek vissza, az említett koppanó hangról nincsen szó.
A vezetéstechnikai észrevételeidet átgondoltam, nem tartom esélyesnek az ebből adódó hibajelenséget. Bár dinamikusan vezetek, jószántamból soha nem feszegetem a határokat.
Szintén foglalkozik az oldal a fojtószelepház tisztításának hibaelhárító hatásáról, ami gyári javallat. Egyes hozzászólók szerint kamu, és részletes technikai magyarázattal cáfolnak is. Akkor vajon mitől szűnt meg az indítási zavar. Megannyi rejtély.
Az automata szívató szerepét természetesen ismerem, a legutóbbi szerviz előtt hol működött, hol nem, de nem foglalkoztam vele, mert nem okozott gondot.
A szerviz után úgy funkcionál, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Fura ez így.
Hajlok arra, hogy elektronikai hiányosság van a dolgok mögött, amit talán szoftverfrissítéssel oldottak meg, és az infót nem osztották meg a tulajokkal.