2022. január 1.-től új korszak kezdődik Szombathely helyi közlekedésének életében, a Volánbusz helyét a Blaguss Agora Hungary veszi át szolgáltatóként. Minden, az új érához kapcsolódó dolog jöhet ide.
Mai nap kiderül hogy mennyire van létjogosultsága a "Sprintereknek" a 29-es járatokon, mivel jönnek vissza a diákok! Igazából már tegnap is elég necces volt!
Bocs hogy vitatkozok veled, igazából ez most így jó volt hogy ma indultak, gépkocsivezetők is tanulhatják a vonalakat merre kell menni hol kell megállni, mert ugye kevés utas van ma!
Igazából a hétfői nap lesz kemény, amikor fullra lesz a rendszer járatva, remélhetőleg arra a műszaki probléma is megoldódik!
Kíváncsi vagyok első nap hogy fog bebukni az új cég :D
Egyáltalán fog e kigördülni busz az utcára.
Azért a szolgáltató váltás eddig egyik városban sem tudott 100%-osan elindulni egyik napról a másikra ( Tatabánya, Veszprém ). Aztán körülbelül 1 hónap és bele fognak jönni.
......"........És mivel sokkal polgár barátabb, minőségibb lesz a tömegközlekedés Szombathelyen, azt remélik, hogy sokan teszik majd le az autóikat, ezáltal pedig rengeteget javulhat a levegő minősége a városban........."
Szombathely közgyűlése elfogadta a módosító javaslatot, amely szerint a zöld rendszámmal rendelkező környezetkímélő járművek 2022. január 1-től ingyenesen parkolhatnak a zöld (II-es) és sárga (III-as) zónákban.
Ezzel egyidejűleg megszűnik a környezetkímélő járműveknek a féléves és éves parkolási bérlet árából járó 50%-os kedvezmény – írja a Savaria Fórum.
A piros zónában tehát a zöld rendszámos elektromos és plugin hibrid autók használóinak is fizetniük kell a parkolásért. A kedvezményt azért nem terjesztették ki erre az övezetre is, hogy csökkenjen a belváros zsúfoltsága.
Az előterjesztésben a zöld rendszámos autók támogatása mellett az összes autóst a belváros elkerülésére szeretnék motiválni.
A kedvezményt azért vitatták leginkább a képviselők, mert a hibrid autók is zöld rendszámot kapnak, nem csak a tisztán elektromos járművek.
Hasonló problémával szembesült korábban a pécsi városvezetés is, ahol a zöld rendszámos autók egyszerű és automatikus parkolási kedvezménye helyett minden villanyautósnak regisztrálni kell az ingyenes mentességhez.
Ha jól értettem akkor Szombathely városa az új buszokra a városi zászló színét (kék) kérte.
A városi zászló :
Idáig Ok.
De kb. egy hónap múlva, valamikor októberben felállt egy képviselő és javasolta, hogy ne kékek legyenek Szombathely buszai, hanem amolyan jellegtelen fehérek ?
Ez ismerős dolog, volt ilyen a Vasi Volánnál is, csak ott "JollyJokernek" hívták, igaz volt több olyan gépkocsivezető is hogy öt nem kell kiváltani, nem kell széttaposni a buszát! Illetve hamar elfogyott a megtakarítás a buszokon amelyek ilyen rendszerben üzemeltek, konkrétumokat had ne írjak, úgyis tudod te is!
A Le-Pi rendszer sok nagyvárosban évtizedek óta napi gyakorlat.
Nekem nagyon nem tetszik, de működik.
Olyan kis falukban is mint Párizs vagy Brüsszel.
Sőőőőt
Ami Mo,-n elképzelhetetlen ott napi gyakorlat, hogy a leváltás vonalon, az út kb. felénél is lehetséges.
A váltás nem lehet hosszabb 60 másodpercnél.
Jól be kell gyakorolni az biztos.
Olyan mellékszereplő dolgok kellenek hozzá például mint a :
- kihúzható pénztár fiók mely egy gombnyomásra (tényleg csak egy gombnyomásra) lezár, záradékot képez, mert a következő másodpercben az új vezető bedugja az Ő fiókját amit magával hozott és annak a felismerésére és üzemkésszé tételére szintén csak 1-2 másodperc idő van.
Cihelődésre nincs idő.
Természetesen ez végállomáson egyszerűbb, ráérősebb lehet.
Mivel így majdnem mindegyik buszvezető vezeti majdnem mindegyik buszt, a busz tisztaságáról új fogalmakat kell bevezetni.
A buszok üzemkészsége pedig a háttér szervízeléstől függ.
Bevallom őszintén ezt a "rendszert" nem ismerem, mi ennek a lényege?
Egy konkrét kérdést engedj meg nekem légyszives, (látom te teljesen képben vagy), kiér a "30y"-os busz a végállomásra és ott fog várni a prérin majdnem fél órát az indulásra a gépkocsivezető?
A Blaguss már a pályázat beadása körül is LEPI-s közlekedésről beszélt, márpedig ott nem megoldható a gazdás rendszer.
Egy Szombathely-jellegű hálózatnál, ahol egyetlen helyen van tartózkodóhelyiség, ráadásul számos járat nem is ott végállomásozik, minden más megoldás felesleges rezsimeneteket (vagy a busz bal hátsó kerekét összep***ló gkv-kat) okoz. Lásd Dunaújváros. Azon kívül a LEPI-vel járműigény is jelentősen csökkenthető. Ha lesz egy jó karbantartó-háttér, akkor nem fog gondot okozni, legfeljebb nem lesznek plüssfigurákkal teli-aggatva a szélvédők.