Keresés

Részletes keresés

haha 1970 Creative Commons License 2022.01.02 0 4 41

Mai nap kiderül hogy  mennyire van létjogosultsága a "Sprintereknek" a 29-es járatokon, mivel jönnek vissza a diákok! Igazából már tegnap is elég necces volt!

Előzmény: eric35 (40)
eric35 Creative Commons License 2022.01.01 0 1 40

De ha probléma merül fel, az sem olyan mérvű, mint ha mondjuk egy közönséges hétfői, munkanapi reggelen indulnának élesben.

Előzmény: trizs77 (39)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 39

Ez most nem volt jó hanem szerencsés volt.

 

Január elsején még Magyarországon se ritka dolog a hó.

 

Márpedig ha hó van (elég 10 cm is) akkor a hókotrók jellemzően nem éppen december 31-én éjjel dolgoznak 100%-os kapacitással.

 

 

Előzmény: haha 1970 (38)
haha 1970 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 38

Bocs hogy vitatkozok veled, igazából ez most így jó volt hogy ma indultak, gépkocsivezetők is tanulhatják a vonalakat merre kell menni hol kell megállni, mert ugye kevés utas van ma!

Igazából a hétfői nap lesz kemény, amikor fullra lesz a rendszer járatva, remélhetőleg arra a műszaki probléma is megoldódik!

Előzmény: trizs77 (36)
JnagCe Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 37

Minden mondattal egyet kell, hogy értsek.

Előzmény: trizs77 (36)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.01 -1 5 36

Taktikailag hiba, nagy hiba, ha bárhol Január 1-én van a szolgáltató váltás időpontja.

Ez inkább a politikusoknak és a firkászoknak tetszik.

Az egyik legcélszerűtlenebb időpont.

 

Ezen túl, nem baj, nem világvége ha bármilyen szolgáltató váltásnál már az első üzemnapon előjön több hiba.

Az első napok ezért (is) vannak.

 

Kiforrja magát.

Az íróasztal mellett kiokoskodott megoldások a valóságban vagy pont úgy működnek vagy nem.

 

Bárhol lesz szolgáltató váltás, azt inkább a 40. nap körül minősíteném, hasonlítgatnám az előző szolgáltató teljesítményéhez.

 

Előzmény: JnagCe (34)
bobalt Creative Commons License 2021.12.31 0 0 35

Fog.

Előzmény: JnagCe (34)
JnagCe Creative Commons License 2021.12.31 -6 1 34

Kíváncsi vagyok első nap hogy fog bebukni az új cég :D

Egyáltalán fog e kigördülni busz az utcára. 

Azért a szolgáltató váltás eddig egyik városban sem tudott 100%-osan elindulni egyik napról a másikra ( Tatabánya, Veszprém ). Aztán körülbelül 1 hónap és bele fognak jönni.

PLACI Creative Commons License 2021.12.31 0 1 33

Sziasztok! Élesztgetik a járműveket a holnap reggeli kezdésre. Érdemes mindkét telephelyüket figyelni.

https://szombathely.utas.hu/

 

Sikerekben, eredményekben gazdag új évet kívánok az új szolgáltatónak és a szombathelyi utasoknak is!

haha 1970 Creative Commons License 2021.12.29 0 1 32

Blaguss ebben a buliban nincs bent!

Előzmény: pitz75 (31)
pitz75 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 31

És hogyan ügyezi ezt le egymással a Blaguss és a Volánbusz?

Előzmény: haha 1970 (30)
haha 1970 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 30

Elég megbízható forrásból tudom hogy 2 Mercedes és  1 ARC marad napi forgalomban, illetve a másik ARC pedig tartalék kocsi lesz!

Előzmény: robbanómotor (29)
robbanómotor Creative Commons License 2021.12.29 0 0 29

Szigethalomra viszik az RVY-ket, vonatpótlásra? Ja, mondjuk februártól indul a teljes vonalas kizárás Soroksártól kifele... Akkor adja magát a dolog. 

Előzmény: pitz75 (28)
pitz75 Creative Commons License 2021.12.29 0 1 28
haha 1970 Creative Commons License 2021.12.28 -1 0 27

Szia, hallottál róla hogy a Volánbusz milyen "rendes", mégis oda adja az Éhen Gyula téri romhalmazt a Blagussnak!

Tipikus példa arra a mondásra, "van az a pénz"!

Előzmény: Törölt nick (22)
haha 1970 Creative Commons License 2021.12.21 0 0 26

Köszönöm szépen a részletes tájékoztatást!

Előzmény: Törölt nick (22)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.20 -2 0 25

polgármester :.

......"........És mivel sokkal polgár barátabb, minőségibb lesz a tömegközlekedés Szombathelyen, azt remélik, hogy sokan teszik majd le az autóikat, ezáltal pedig rengeteget javulhat a levegő minősége a városban........."

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nagy meglepetés lenne ha a 2019-es év utasszámaihoz képest, 2022-ben több utas lenne Szombathelyen.

 

Maximum úgy, hogy a 2020-as fals év utasszámaihoz hasonlítják majd a 2022-t.

A polgárok úgy se tudják, hogy ez csalás, nem lesz nehéz átverni őket.

 

 

Előzmény: pitz75 (24)
pitz75 Creative Commons License 2021.12.20 0 0 24
robbanómotor Creative Commons License 2021.12.19 0 1 23

SZW-805 sincs még. 

 

1. érdekesség: a Mercus Sprinterek lengyel rendszámmal jöttek be az országba (SZW-801 ex WGM 9757C, SZW-802 ex WGM 9758C, SZW-803 ex WGM 9759C). 

2. érdekesség: a Citaro-flotta francia gyártású, az Evobus franciaországi üzemében készültek. 

Előzmény: Törölt nick (22)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.19 0 5 22

Mercus-MB Sprinterek: 3 db (SZW-801, 802, 803) (levizsgáztak)

Szóló Citarok: 25 db (SZW-804...-828) (egyelőre 817-ig vannak vizsgáztatva)

Csuklós Citarok: 5 db (SZW-829...-833) (levizsgáztak)

 

Előzmény: haha 1970 (19)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 21

Szombathely közgyűlése elfogadta a módosító javaslatot, amely szerint a zöld rendszámmal rendelkező környezetkímélő járművek 2022. január 1-től ingyenesen parkolhatnak a zöld (II-es) és sárga (III-as) zónákban.

 

Ezzel egyidejűleg megszűnik a környezetkímélő járműveknek a féléves és éves parkolási bérlet árából járó 50%-os kedvezmény – írja a Savaria Fórum.

 

A piros zónában tehát a zöld rendszámos elektromos és plugin hibrid autók használóinak is fizetniük kell a parkolásért. A kedvezményt azért nem terjesztették ki erre az övezetre is, hogy csökkenjen a belváros zsúfoltsága.

 

Az előterjesztésben a zöld rendszámos autók támogatása mellett az összes autóst a belváros elkerülésére szeretnék motiválni.

 

 

A kedvezményt azért vitatták leginkább a képviselők, mert a hibrid autók is zöld rendszámot kapnak, nem csak a tisztán elektromos járművek.

Hasonló problémával szembesült korábban a pécsi városvezetés is, ahol a zöld rendszámos autók egyszerű és automatikus parkolási kedvezménye helyett minden villanyautósnak regisztrálni kell az ingyenes mentességhez.

 

Jelenleg ezekben a városokban ingyenes a parkolás zöld rendszámmal rendelkező autókkal.

trizs77 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 20

Kérdés :

 

Ha jól értettem akkor Szombathely városa az új buszokra a városi zászló színét (kék) kérte.

 

A városi zászló :

 

 

Idáig Ok.

 

De kb. egy hónap múlva, valamikor októberben felállt egy képviselő és javasolta, hogy ne kékek legyenek Szombathely buszai, hanem amolyan jellegtelen fehérek ?

 

A közgyűlés meg megszavazta ezt az indítványt ?

 

A kérdésem az, hogy így történt ?

haha 1970 Creative Commons License 2021.12.13 0 1 19

Szia, nem hallottál róla hogy áll darabszámilag az új flotta?

Előzmény: Törölt nick (-)
haha 1970 Creative Commons License 2021.12.04 0 0 18

Ez ismerős dolog, volt ilyen a Vasi Volánnál is, csak ott "JollyJokernek" hívták, igaz volt több olyan gépkocsivezető is hogy öt nem kell kiváltani, nem kell széttaposni a buszát! Illetve hamar elfogyott a megtakarítás a buszokon amelyek ilyen rendszerben üzemeltek, konkrétumokat had ne írjak, úgyis tudod te is!

Előzmény: trizs77 (17)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.04 0 0 17

A Le-Pi rendszer sok nagyvárosban évtizedek óta napi gyakorlat.

Nekem nagyon nem tetszik, de működik.

Olyan kis falukban is mint Párizs vagy Brüsszel.

 

Sőőőőt

 

Ami Mo,-n elképzelhetetlen ott napi gyakorlat, hogy a leváltás vonalon, az út kb. felénél is lehetséges.

A váltás nem lehet hosszabb 60 másodpercnél.

 

Jól be kell gyakorolni az biztos.

Olyan mellékszereplő dolgok kellenek hozzá például mint a :

 - kihúzható pénztár fiók mely egy gombnyomásra (tényleg csak egy gombnyomásra)  lezár, záradékot képez, mert a következő másodpercben az új vezető bedugja az Ő fiókját amit magával hozott és annak a felismerésére és üzemkésszé tételére szintén csak 1-2 másodperc idő van.

 

Cihelődésre nincs idő.

Természetesen ez végállomáson egyszerűbb, ráérősebb lehet.

 

Mivel így majdnem mindegyik buszvezető vezeti majdnem mindegyik buszt, a busz tisztaságáról új fogalmakat kell bevezetni.

 

A buszok üzemkészsége pedig a háttér szervízeléstől függ.

 

haha 1970 Creative Commons License 2021.12.04 0 0 16

Bevallom őszintén ezt a "rendszert" nem ismerem, mi ennek a lényege?

Egy konkrét kérdést engedj meg nekem légyszives, (látom te teljesen képben vagy), kiér a "30y"-os busz a végállomásra és ott fog várni a prérin majdnem fél órát az indulásra a gépkocsivezető?

Előzmény: Snake-Mojzi (15)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2021.12.03 0 1 15

A Blaguss már a pályázat beadása körül is LEPI-s közlekedésről beszélt, márpedig ott nem megoldható a gazdás rendszer.

 

Egy Szombathely-jellegű hálózatnál, ahol egyetlen helyen van tartózkodóhelyiség, ráadásul számos járat nem is ott végállomásozik, minden más megoldás felesleges rezsimeneteket (vagy a busz bal hátsó kerekét összep***ló gkv-kat) okoz. Lásd Dunaújváros. Azon kívül a LEPI-vel járműigény is jelentősen csökkenthető. Ha lesz egy jó karbantartó-háttér, akkor nem fog gondot okozni, legfeljebb nem lesznek plüssfigurákkal teli-aggatva a szélvédők.

Előzmény: haha 1970 (14)
haha 1970 Creative Commons License 2021.12.03 0 1 14

Ennél nagyobb bakot nem tudna lőni a Blaguss, annál nincs rosszabb mint a "gazdátlan kocsik"! 

Egyébként ez mennyire megbízható forrásból származó hír?

Előzmény: 4MOTION: (13)
4MOTION: Creative Commons License 2021.12.03 0 1 13

Nem lesznek állítólag gazdás kocsik, mindenki megy mindenkiéve. Sajnos így hamar le romlik majd az állapotuk.

Előzmény: haha 1970 (9)
toto92 Creative Commons License 2021.12.03 0 4 12

A vonalhálózati térképnek nem élethűnek hanem átláthatónak kell lennie. A volános fele járat itt, fele ott nem tűnik annak.

Előzmény: haha 1970 (11)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!