oppla, most nezem arlistat, tenyleg csak kodfenyszoro elokeszites van szeriaban..
mi van meg ilyen alapdolog, mint a kodlampa, amit pluszban fizetendo?
ez aszittem, csak a metalfeny..
Ha a ködlámpa nem alapfelszereltség része akkor ennyi :( Az én verdámhoz (97-es 323F) gyári ködlámpa szett rendelve 96e FT. Csak mert bejárja az óceánt meg európát... Utángyártott ebből nincs. Marad a bontó, 6-nál erre várni kell... :)))
Néhány napja kipróbáltam egy CDH TE változatot. Már nagyon fúrta az oldalamat a kíváncsiság, mert kívülről nagyon tetszett az autó.
Azt kell mondanom, hogy nem kellett csalódnom, minden szempontból figyelemreméltó a gép. Mégcsak nem is hangos, bár ezzel ijesztgettek a tesztekben. Csak az faj, hogy a jó áron kínált CD CE változathoz alig rendelhető valami értelmes extra - pl. automata klíma vagy fedélzeti szgép -, és 110 rongyot kérnek a ködlámpáért! Ilyet biz még öregapám se hallott!
Ezzel együtt a következő autóm vagy Mazda6 lesz, vagy pedig addig megjelenik valami elképesztően jó autó, és akkor az...:-)
Ez csak azért édekes, mert van nálam egy bérautó, egy Oldsmobile Alero, és az meg kiírja az RDS infót.
Továbbá ugyan azon a kijelzőn a MiniDisk-en levő számcímeket meg kiírja (kiírná, ha vettem volna bele, de szerintem ez halott technológia, úgyhogy nem éri meg az árát).
Nem'tom, de én 50-55 körül már a 5.-et kapcsolom nyugis/egyenletes haladásnál - u.olyan Stiloval, mint neked volt. :o)
Nem kötözködni akarok, de a Stilo nagyon-nagyon pörgős autó, szerintem 4000-4500-nál kezdett úgy húzni, mint a V6-os 1200-1500-nál.
Ezt nekem nagyon nehéz volt elhinni, de aki nem hiszi jöjjön el és próbálja ki :o
> Ekkor azért kicsit visszavettem, mert ha meglát a rendőr, akkor elveszi a vadi új amcsi jogsimat, > a biztosításom meg felmegy az égbe. De ez az autó tényleg NAGYON sportos.
Ott ez télleg annyira szigorú dolog?
Tisztára úgy érzem, hogy pont ott nincs értelme az erős autóknak a rendőrök miatt, ahol ki lehetne használni, meg etetni is olcsó... :|
.
> És arról már ne is beszéljünk, hogy városban 50-55-nél simán megy negyedikben, nem erőlködik, és
> olyan dombokon is felmegy (szintén negyedikben), ahol eddig a 130 lovas Stilo-val
> vissza kellett kapcsolnom harmadikba
Nem'tom, de én 50-55 körül már a 5.-et kapcsolom nyugis/egyenletes haladásnál - u.olyan Stiloval, mint neked volt. :o)
Szerintem az autódban nincs RDS (ami kiirná a rádióállomásokat), mivel úgy tudom, hogy ez Amerikában nem szokás, csak a "visszafejlett" Európában. Ezért pld. a Lexus RX300-asban sem volt sokáig RDS, pedig az egy 16 milliós autó.
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy ha valaki Seattle környékén jár és el akar menni egy körre, akkor csak szóljon nyugodtan (lehetőleg egy-két nappal előre).
Tegnap hazafelé menet (nagyon esett az eső), az autópálya-felhajtón odanyomattam neki egy kicsit. A kipörgésgátló persze bekapcsolt (vizes úton nagyon hamar beindul, elég nagy a nyomaték már kis fordulaton is), de most kivételesen nem vettem vissza, hanem nyomattam tovább. A felhajtó elég rendesen kanyarodott, jöhettem rajta vagy 80-al (km/h-ban) kettesben, amikor teljesen kontrolláltan elkezdett csúszni. Nem tolta el az elejét, ahogy azt megszoktam az összes többi elsőkerekes (FWD) autótól, hanem szépen, nagyon élvezetesen csúszott.
Ekkor azért kicsit visszavettem, mert ha meglát a rendőr, akkor elveszi a vadi új amcsi jogsimat, a biztosításom meg felmegy az égbe.
De ez az autó tényleg NAGYON sportos.
És arról már ne is beszéljünk, hogy városban 50-55-nél simán megy negyedikben, nem erőlködik, és olyan dombokon is felmegy (szintén negyedikben), ahol eddig a 130 lovas Stilo-val vissza kellett kapcsolnom harmadikba (vagy másodikban, ha még gyorsítani is akartam).
Ez az autó egyszerűen hihetetlenül-extra-nagyon-überfasza. Egy pillanatig sem bánom, hogy nem az Impreza WRX-et vettem meg.
Én is türelmetelnül várom a képeket, meg az élménybeszámolókat.
Persze az is nagyon jó lenne, ha valaki az európai 136 lovas dízelről irkálna. Nem mintha bármi problémától tartanék, csak jó lenne olvasni róla, hogy milyen jó kocsim lesz :)
Várjuk a képeket türelmetlenül!!!!!! :)
Nekem úgy rémlik itthon van hátsó ködlámpa...
A lámpa izzócseréről. Nem xenonos? Nem ritka manapság az újabb modelleknél - nemcsak Mazda - hogy az izzócseréhez pl a légszűrőt ki kell venni, vagy a lámpatestet, ezért írja szervízfeladatnak. Ami persze nem jelent hatalmas munkát, csak gondolom az ilyen feladatokat nem bizzák a userre :) Pl a ford fiesta bal izzócsere úgy történik, hogy ki kell venni a lámpatestet. 3 csavar nem nehéz, de monnyuk egy hölgy nem biztos, hogy nekiállna :)
Ausztriában Arany Díjat (Große Österreichische Automobil-Preis) nyert a Mazda6 (91 pont) a második helyezett Mercedes E (71 pont) és a harmadik Toyota Corolla (25 pont) előtt.
Megvan az autó. Pénteken vettem át, és azóta alig szálltam ki belőle. Egész hétvégén semmi dolgom nem volt, úgyhogy mentem midenfelé, cél nélkül. Nagyon állat.
Most már értem, hogy mit akarnak mondani a Zoom-Zomm szlogennel. Még csak 540 mérföld van benne, úgyhogy nem hajtottam meg, de olyan autóm még nem volt, amelyiknek ha 1500-2000 fordulatnál odaléptem akkor RENDESEN gyorsult.
És az a V6-os hang!!! Ha egy kicsit lenyugodtam, akkor szerintem fel fogom venni, mert nagyon brutál. Fényképet is csinálok majd, csak most szar az idő, inkább megvárom, hogy kisüssön a nap.
Van egy két apróság viszont, ami érdekes:
1. Nincs hátsó ködlámpa
2. Nincs ködlámpa-visszajelző (!!!)
3. Nem lehet beállítani, hogy becsukja az ajtókat induláskor.
4. Nincs fedélzeti számítógép (ezt már mondtam)
5. Még nem jöttem rá, hogy hogy tudom kiíratni a rádóállomás nevét (és nincs benne a doksiban).
Ennyi :D
Viszont egy érdekes dolog a használati útmutatóból:
Replacing a Headlight Bulb Due to the complexity and difficulty of the procedure, the bulbs should be replaced by an Authorized Mazda Dealer
Ez van otthon is a kézikönyvben???? (persze magyarul)
Sziasztok Mazda6!
Némileg vendég vagyok erre, de talán Titeket is érdekelhet!
OFF
Ha Te sem értesz egyet a Budapesten jelenleg uralkodó parkolási szisztémával, akkor írd alá ezt a kis petíciót, továbbá még arra is kérlek, hogy ha épp ráérsz, emilezd el a címet és a dolog kétmondatos lényegét ismerőseidnek!
Nem részletezem, mindent megtalálsz az alábbi oldalon!
A petíciót itt olvashatod és írhatod alá:
És ehhez még egy hozzáfűzni valóm van: az autók felszereltsége itt is otthon teljesen más. Itt például van egy-két Mazda 6 kategóriájú autó, amelyikben nem széria az ABS. Az alap kompatkokbal (Focus, Golf, ..., itt kisautó) általában nincs ABS, van amelyikhez még rendelni se lehet. A Mazda 6 opcionális digitális klímája (csak a V6-osba rendelhető, az I4-be nem) elég nagy szónak számít, míg otthon nekem a Stilo-ban kétzónás digit klíma volt.
Ja, itt egyáltalán nem lehet rendelni a navigációs rendszert a 6-osba és nincs benne fedélzeti számítógép, de ezeket talán már írtam.
Viszont a metálfény majdnem mindig ingyen van (kivéve német autók).
Az edmunds-os ár nem tartalmazza a szállítási költséget, ez otthon benne van az autó árában.
Itt ahol én vagyok ÁFA 8.8%, ez is rájön még az Edmunds árára. De vannak államok, ahol nincs ÁFA, viszont ők fizetnek állami (State tax) adót a fizetés után, mi meg nem, itt csak szövetségi adó (Federal tax) van.
Úgyhogy, ha szépen telepakolod az autót olyan cuccokkal, amik otthon nem mennek extra számba, akkor azért elég drága lesz az autó. Amit én összeraktam, annak $25,345 volt az ára, abből alkudtam még egy ezrest.
Aztán kell még fizetni a rendszámért, de az nem sok.
Ne felejtsd el, hogy az otthoni ár jelentős része megy az államnak adó, és vám formájában (ÁFA, meg egy másik adó, ami 20%, és huszonpár % vám). Ha így nézed, akkor a kocsi alapára az nagyon alacsony. Az edmunds.com-on lévő árban ugyan vám szintén van (nemtom mennyi), de adó egy gramm se, igaz az itt általában nem sok. Szóval a Mazda több pénzt kap egy itteni eladott autó után szerintem.
A fogyasztást így kapod meg l/100km = 236.25/mpg
Vagyis ha mondjuk 30 mile per gallon a fogyasztás, akkor: 236.25/30 = 7.875 l/100 km