Ne felejtsd el, hogy az otthoni ár jelentős része megy az államnak adó, és vám formájában (ÁFA, meg egy másik adó, ami 20%, és huszonpár % vám). Ha így nézed, akkor a kocsi alapára az nagyon alacsony. Az edmunds.com-on lévő árban ugyan vám szintén van (nemtom mennyi), de adó egy gramm se, igaz az itt általában nem sok. Szóval a Mazda több pénzt kap egy itteni eladott autó után szerintem.
A fogyasztást így kapod meg l/100km = 236.25/mpg
Vagyis ha mondjuk 30 mile per gallon a fogyasztás, akkor: 236.25/30 = 7.875 l/100 km
Azért furcsa, hogy ott csak 21500 USD-ba (5.160.000 FT) kerül a V6-os és 19000 USD a 2.3-as (4.560.000 Ft) (edmunds.com szerint). Vagy rosszul fogalmaztam? Inkább az a furcsa, hogy nálunk kerül 7 millió Ft-ba a 2.3-as! Disznóság!Ezek az amerikai (angol) mértékegységek kikészítenek. mpg = miles-per- gallon >:-/ tudná nektem valaki rögtönözni, hogy az menny l/100km? Egyszer már kiszámoltam, hogyan kell átváltani, de már akkoris idegbajt kaptam a művelettől.
"Egy bennfentes PUG-os tag szerint, a PUG Hungária már nem biztos, hogy sokáig marad Mo.-n mert sok a zür, inkább kivonulnak."
Na ne viccelj, és hová költöznek? A Holdra? :-))) Ekkora hülyeséget már rég nem hallottam! Ne haragudj nem Téged akarlak ezzel inzultálni, hanem azt, aki ilyet marhaságot kimond.
Mert a baj szerintem alapból ott gyökerezik, hogy sok márkaszervizben a szerelők lóf@szt sem értenek az autókhoz, de főleg nem a 307-eshez. Ehhez az autóhoz szerintem alapból probléma esetén, olyan szakértelemmel kellenne nyúlni, amit valahol valakik elmondtak, betanitottak, oktattak. Ez nincs igy. Ebben biztosan hibás a Pug Hungária is, hiszen mint ahogyan leirtad te is és sokan mások is, egy hiba esetén kettő variáció van:
1. le se szarják
2. kicserélnek minden boldog-boldogtalan mozditható alkatrészt
Na most ez milyen hozzáállás? Én saját magam tapasztaltam, hogy bizonyos hibát, amit én laikus de gyakorlott autósként felismerek, azt ők másképpen azonositanak és definiálnak. Ez pedig azt vonja maga után, hogy eleve rosszul állnak neki kijavitani. Ez nagyon rossz dolog és a Peugeot-t, mint márkát minősiti és sajnos a vásárló szemében.
Egyébként pedig egy márka egy modelljének gyermekbetegségei nem nyomnak annyit a latban, hogy az miatt fel kellenne adni egy piacot. Ezen az alapon minden országból kivonlulhatnának. Sőt, ilyen alapon már bizonyos gyártók, akik a meghibásodási statisztikák végén kullognak nem csak egy(!) modelljükkel, hanem az egész márkára jellmező komplett meghibásodási jellemzőikkel (Opel, VW, Alfa, Renault) már be is kellett volna fejezzék az autógyártást. De vonatkozik ez minden technikai, műszaki terméket előállitó iparra. Ennek ellenére érdekes módon, ilyen nem történik, miért is történne? Főleg ha hozzáteszem, akad olyan modell is, ami sok éves piaci szereplése ellenére képtelen megbizhatóvá válni (pl az Opel élenjár ilyen modellek gyártásában, mégis el tudja adni még a "lovaskocsi" szintű autóit is).
Szóval ez a kivonulás, olyannyira képtelenség több okból is, hogy még viccnek is hülyén hangzik. A Pug sem a 307-es eladásaiból él, ráadásul többi modellje -amiről nincsenek rémtörténetek- szintén jól fogynak minden piacon.
Még annyit hozzátennék, hogy egy általam ismert vadonatúj Pug szalonban (most épült pár hónapja), a szervizébe a konkurrens Opel márkaszalon szervizéből csábitották át majd az összes munkaerőt. Na most el lehet képzelni, hogy azok ott mit művelnek a szervizben! Persze képzik őket valahogy, vagyis próbálják megismertetni velük ezen autók jellegzetességeit, de hát ez ugye idő. Mégpedig sok idő. Addig lehet, hogy sok új 307 tulaj csömörlik majd meg az új autójától...
"Lehet, hogy ott van a kutya elásva, hogy a japik otthon 1 évig futtaják a kocsikat mire Európába jönnek és az ottani vevök ugyanigy anyáznak a nullszériás hibák miatt ? Vagy egyszerüen nem vágják tele a kocsikat mindenféle jól hangzó, de müködésképtelenné válva csak bosszuságot okozó szeméttel ?"
Hát nem az előző lesz, mert az angliai gyártású
Hondákra meglehetősen több a panaszra, mint a japánra. A japán munkaerő felfogásában van különbség! Hiába a jól kigondolt autó, ha azt a segédmunkás hanyagul kezeli.
valóban negativ tapasztalatokról van szó. A PUG-tól apám már teljesen kivan :-(
Ez egy 2 literes fullos autó, de még az elsö szériából. Igazából nem volt baj a kocsival, de volt egy furcsa zúgó hang jobbra kanyarodásnál ill. a motorféknél elég idiótán zúgott. Atyám elvitte a szervizbe és hát ez volt a hiba. Kicseréltek egy pár dolgot (kormányösszekötö, csapágyak, komplett váltó, fékbetét, féktárcsa 5 garnitúra stb.) és még mindig nem jó. Közben kiderült, hogy ez szériahiba a 2.0-nál (a zúgásra gondolok, nem arra , hogy nem jó). Volt vele fogyasztóvédelemnél, igazat adtak neki. Közben lejárt a gari, megy a huzavona. Egyszer a szervizben elfelejtettek visszarakni egy lehúzott érintkezöt, tréleres elszállitás lett a vége 2 nap múlva. Már 2000 km felett van a szerviz-otthon között megtett út (ez majdnem 10%-a az összes használatnak). Jelenleg 140-nél beremeg az autó. Szóval csöd az egész.. most 2 verzió van kilátásban, taán emberi áron visszaveszik a kocsit ill. adnak rá plusz garit, de ezek csak igéretek. Egy bennfentes PUG-os tag szerint, a PUG Hungária már nem biztos, hogy sokáig marad Mo.-n mert sok a zür, inkább kivonulnak.
Laguna : az nem egy szar kocsi, de nem volt problémamentes. Volt egy pár furcsa hibaüzenet a befecskendezéssel kapcsolatban de már elmúlt. 1500km után beszart a klimaberendezés (állitómotort cseréltek). Ezen kivül van néhány kisebb zörgés amit már egy éve nem csinálnak meg. Az automata ajtónyitás az abszolut esetlegesen müködik, már hónapok óta nem is használom.
Összességében semmi olyan, ami miatt ne tudnám használni. Ugyanakkor egy csendes, kényelmes autó de azért felmerül a kérdés, hogy 6,5mio-ért nem lehetne úgy megcsinálni, hogy ne zörögjön, minden müködjön ? Mert ha nem, akkor inkább ne rakjanak bele automata kártyát, kétoldalas klimát stb.
De ez sajnos nem csak ezekre a kocsikra igaz. Az egyik kollégámnak merdzsó S400CDI-je van. Eddig 3* volt nála csereautó :-(
De van itt Audi A4 is 42ekm-rel, két turbócserével és egy váltócserével a háta mögött....
Lehet, hogy ott van a kutya elásva, hogy a japik otthon 1 évig futtaják a kocsikat mire Európába jönnek és az ottani vevök ugyanigy anyáznak a nullszériás hibák miatt ? Vagy egyszerüen nem vágják tele a kocsikat mindenféle jól hangzó, de müködésképtelenné válva csak bosszuságot okozó szeméttel ?
Szerintem is. Meg az autó is. Már alig várom az átvételt. Először én is sárgát akartam, de aztán meggyőztem magamat, hogy mégse olyat vegyek. Az ezüst is nagyon szép és nem olyan kihívó.
egyébként most hogy elgondolkodom azon hogy az usa accord miért néz így ki, lehet hogy azért lett a civic olyan amilyen, mert az amerikai piac volt az első, mert igazodik az usa accordhoz formára, olyan bumfordni...
de most meg azt olvastam, hogy az eu accord az új csapásirány, vagyis az új civic radikálisan más kell legyen mint ez a most futó borzalom..
Ok, értem már. Tehát az európai Accordra értetted, amit mondtál. Azt gondoltam, hogy az amerikai modellre. Az eu modell nekem sem tetszik. De akkor mit mondasz az amerikai modellről? Végül is az fog az ottani piacon futni, amelyik pedig szerinted mustangos, az meg itt.
"A Honda Accordon is látszik, hogy oda szánták elsősorban...Az első lámpája olyan mint a jó néhány éve futó Mustangnak. Mellesleg a Mustang sem tetszik."
Na most akkor áruld már el, hogy a Mustang lámpájában mi ugyanolyan, mint az Accordéban? Én még véletlen sem látok hasonlóságot. Egyébként pedig mondhattok amit akartok, a japánok Amerikába sokkal dizájnosabb autókat gyártanak, nézd csak meg a japán luxusmárkák formaterveit (Acura, Infinity, Lexus). Aki szerint azok csúnyák, az egyszerűen izlésficamos..-) Egyébként pedig én inkább megvennék bármilyen "randa" amcsi autót egy mostani európai r(H)onda Civic helyett.:-)
Az Autó2 mostani (januári) számában van egy teszt a 6-os Sport Kombi 136 lovas dizelről (meg egy a 2.3-as benzines összkerekes 5 seb. automata Mazda6 Sport Kombról).
Szinte hihetetlen, azt irják róla, hogy 4,5 l városon kivüli fogyasztása van. A gyári adat: 5,4 l. (Remélem nem a két szám felcseréléséből adódott! Mert azért szokott elírás, hiba lenni az újságban.) Nagyon szuper gép! Légyszi vegyetek nekem ilyet karira, jóóóó!
Nagy tévedés, hogy Amerikába szebbre csinálják a dizájnt. Pont fordítva! Itt 3 dolog fontos: automata váltó, bazi erős motor (nem tudom minek, amikor 110 km/h a sebességhatár), bőrülés. A többi nem lényeges, főleg ami a külső/belső ergonómiát illeti. Tényleg nagyon kevés a szép autó, és még amelyik szép is kívül, az is iszonyú igyénytelen belül. Kopogós műanyagok csúnya kárpit. Abs, meg szinte sehol nem alap, kipörégsgátló, ESP, meg nem is létezik az alsó középkategóriában. Nagyon sokszor van olyan érzésem egy itteni kocsiba ülve, hogy ezt nem tudnák ebben a formában eladni Európában.
Az amerikaik izlésficamosak. Az utóbbi 10 évben nem láttam tőlük szép autót. Szinte mind ormótlan, harmónianélküli. A Honda Accordon is látszik, hogy oda szánták elsősorban. Nekem nem teccik. Az első lámpája olyan mint a jó néhány éve futó Mustangnak. Mellesleg a Mustang sem tetszik.
Ez az amerikai design szvsz sokkal szebb, mint az európai, nekem ez utóbbi egyáltalán nem tecc. Mondjuk nem csodálom, hogy oda szebb, harmónikusabb autót csináltak, végül is az a nagyobb és fontosabb piacuk. Igy hogy a Mazda 6 előbb kijött, tisztára úgy néz ki, mintha a Honda arról lopta volna az Accord jó pár elemét. Szóval akkor már sokkal inkább a Mazdát venném, az szebb. Azért majd meg fogom kukkantani az új Accordot is élőben, igy képről egyáltalán nem tetszik. Azt mindenesetre már látom, hogy a Civic-Stream féle förmedvénylámpákat már nem merték átplasztikázni az Accordra, abból a hibából talán tanultak.
Ha már az amerikai stílusnál tartunk, akkor az én véleményem az, hogy itt az autók katasztrófa ahogy kinéznek.
Ezért is nagyon örültem, hogy van Mazda6, és nem változtattak a kasznin. Persze 5 ajtós még nincs, még szerencse, hogy a sedan is extra jó lett.
Amikor megláttam itt az első Focust, alig ismertem meg. Az Audiknak piros az irányjelzője, Golfból nincs 4Motion [ok, ez nem látszik ;-), de akkor is], az Impreza WRX-be beletették az amcsi karosszéket (kivették a jó kis kagylóülést) és a benszülött autókról meg ne is beszéljünk.
Amúgy az Impreza nagyon jól megy (kipróbáltam egyet), de olyan csúnya szegényke, és nagyon fapados a felszereltsége.
Na jó, befejezem a panaszkodást, és számolom, hogy hányat kell még aludni az új autóig...
azt tudom, hogy az usa-ban van, én mindössze csak arra gondoltam, hogy itt európában hamarabb lesz a 6-ban V6, mint az accordban.
egyszerűen nem értem az európai H pöcsölést, katasztrófa.
ezek szerint te kint nyomulsz:)
jaja, kint accord ver mindent, de joggal.
nekem még szokni kő ezt az usa style designt, nem olyan csúnya, de az európai iszonyat szép lett, igaz kisebb is mint az usa verzsön, rövidebb a tengelytáv.