Sziasztok!
Kedden voltam Füstiben, a 003 bent állt a csarnokban a 020as Nohab melett, az Sm-i útra készítik fel, ha minden jól megy jövő hét elején mehet Sm-re. Otjártamkor a szénkeféket szerelték ki a TC motorokból, mondván ne kopjon szálítás alatt.
Az ottaniak elmondása szerint a gép meglepően jó állapotban van, a TCkben pl csak marokágy olajat kell cserélni, illetve a motorban is csak a hiányzó alkatrészeket kell pótolni illetve a benne lévő használhatatlanokat kell jóra cserélni. Ha Sm-en tényleg megvannak a hiányzó villamos alkatrészék, akkor "csak" az egyenirányítókat kell pótolni, a hütőtér alatti elhoradt kaszni részt kijavítani, illetve a teljes villamos rendszert újrakábelezni.
A szaki szerint száz milla alatt meg lehet úszni, és reméli sikerül (melesleg emberünk a Ganz-MÁVAG-tól ment nyugdíjba minr fejlesztőmérnök, 1970-1972 között volt dolgozott a két protó gépen).
Hali!
2 infó:
1, Jövő hét elején elkezdik átvizsgálni a Gyíkot, ha nincs nagy gebasz vele akkor Szerda és Vasárnap között megy le Sm-re.
Ha nagy gebasz van (pl fcs kel neki, vagy a vonószrekezet elrohadt, stb..), akkor csak jövőre.
2, MVP-ben a 003as Gyík kapcsolói között találtam söntfokozat és vontató motor szellőző kapcsolót. Ezt baszta kicsit a csőröm, mert tudtommal mind2 automatikus. Nos kb '83ig az is volt, utána Sm-en átalakították kézire, mivel elég kellemetlen volt amikor a 2. söntfokoztaban maradt vontatómotorokkal kellett indítani egy 10 kocsis gyorsvonatot, vagy pl nem kapcsolt a söntkapcsoló stb...
A vontatómotor szellőzővel s hasonló volt a gond, csak mondjuk az volt a kisebb baj ha nem kapcsolt ki...
Gábor
NEm kötözködni akarok, de ha nincs fényképeződ, akkor miért írtad azokra a képekre, amikre azt mondtam, hogy én készítettem, hogy Te magad töltötted le a saját fényképezőről????
Még megvan az az e-mail...
"Ez azért érdekes, mert a füstiben készult M63 képek az én gépemre lettek
letöltve a fényképezőről, és a srác tólem vitte haza a képeit."
Az Eng-ek nekem megvannak, az eredetik is és amiket kicsit átszabtam azok is. A forgóváz egyezik a 001 Gigantéval (az utolsó csavarig!) A 001-nek és a 002-nek volt más forgóváza. Sajnos a 003 forgóvázán ma már nincs rajta a plusz hidraulikus, később surlódásos lengéscsilapító ami a forgóvázon az "U" tagot és a mozdonyszekrényt kötötte össze, az oldalirányú lengéscsillapítást volt hivatott ellátni. Ha pontosabb adatok kellenek akkor nézd az oldalamat m63.oldstars.hu címen, a 001 forgóvázáról van A0-ás rajzom, ah be tudod scannelni akkor fővesztés terhe melett oda tudom adni, illetve a prototípus és a széria gépek vezetőállásáról is vannak képeim. (Bár a széria gépeké csörgő vez állás volt, kicsit modosítva).
Dobj 1 mailt és megbeszéljük mi kell pontosan.
A hangokat pedig M41/V63 hangokból össze lehet vágni. (Motor csörgő, vontatómotor és szellőző 001-es gigant, az UFC forgóváz nyikorgását meg a V63 004-en vagy a 006-on fel lehet venni.)
Tervezzük a 003 után az összes Gyík "feltámasztását" természetesen a protokat bordó fehér fekete színekben. Lévai János sokat segített már engek terén, anno írt egy enget M63hoz is, de az már nincs meg (Ő írta az M32 és M44-144 engeket is). Valahol ezen a fórumon láttam adatokat, ha minden igaz azok alapján meg tudjuk írni az engeket. Plusz infó jó lenne, mivel csak azok alapján dolgozom, amit megtaláltam neten.
DGKUm-ot nem is ismerem :), azaz csak hallottam róla. Amire nem szükség lenne, az hang (ami van az nem a legjobb minőség), és fotó a tetejéről + forgóvázról.
Cat:
Nem lehetne majd a proto gépeket is megcsinálni gyári festéssel? (bordó, fehér, fekete).
Te is a Lávai János által írt eng fileokat használod?
Ha kell plusz infó, kép, adat stb amit a honlapomon nam találsz meg szólj. Bár gondolom DGKUm-tól már megkaptad ami kellet.
Gábor
Nemrég kezdtem el közelebbről megismerkedni a vasúttal (kb másfél éve), az M63-ról meg csak fél éve hallottam először. Első látásra megtetszett, és sajnálom is a sorozatot a szomorú sorsa miatt:(
A Virtual Modelling Works belekezdett az M63 003 modelljének megépítésébe, hogy ha a valóságban (most még) nem is, akkor legalább TrainSimulatorban vezethessék a rajongók!
Illetve már vezethető is (most még csak a fejlesztőknek), csak még egy kicsit hiányos állatópotban, majd leküldjük őt is Smre, egy kis felújításra :) És ez nem 200 millió Ft :)
A modell előre láthatólag decemberben lesz letölthető.
Képek az M63 jelenlegi állapotáról:
Voltam ma a parkban. Úgy mondták, hogy a héten behúzzák a körfütöházba a futómű vontatáshoz való előkészítésére. Csak a múlt héten vált biztossá, hogy Szombathelyre megy. Az ottani vizsgálatok eredményétől függ a felújítás mértéke. Csak reménykednünk lehet egy esetleges működőképességben.
Hát reménykedjünk, végül is a legnagyobb magyar dizelelektromos mozdonyról van szó.
Nem történt vele semmi tudtommal.
Idén már biztos nem lesz semmi komolyabb munka elkezdve, most is csak egy kötelező felülvizsgálatra kerül a gép Sm-re, ennek keretén belül mérik fel, hogy mennyi pénz kellene az üzemképessé tételhez, de durva becslések szerint 150-200 millió, de lehet hogy még több is. Ennek jelenleg csak 1 töredéke, 10 millió forint áll rendelkezésre, mely jószerivel az átfestésre sem elég.
T. Topic társak!
Kérem, legyetek szívesek tájékoztatni arról, hogy:
a.) történt-e valami az elmúlt héten az M63,003-mal, és
b.) van valami hír arról, hogy milyen mértékű "gatyába rázás" lesz Sm-en? (Csak festés...üzemképessé tétel?)
A tájékoztatást előre is köszönöm.
Teknős.
Hali!
Ma sikerült beszélnem Sm-el, ha minden igaz az MVP-ben éppen most teszik futóképessé a gépet illetve vizsgálják át, elvileg már csak az igazagtósági engedély hiányzik, utána mehet le.
Gábor
Tudtommal a 001 széria géppé alakitásánál a megmaradt protó alakatrészek (forgováz, TC 500 vontató motorok, EG 151 stb...) ott fekszenek Sm-en a 008 megmaradt alkatrészeivel együtt (szinte a teljes villamos tér, sajnos az egyenirányítók nélkül), nem tudom egyébb alkatrész maradt-e ott 008-ből (pl égéstéri elemek, turbófeltöltő, befecskendezők stb...)
Gábor
Maczko:
Adódtak kisebb nehézségeink, de hamarosan menni fog a dolog, most már ténylegesen 1-2 héten belül. A 2 alapítótaggal együtt idáig 10 jelentkezés érkezett. Amint van bővebb infó, megy a mail!
bi-02:
A leveleimet megkaptad? Csak mert a 002-ről az infók még nem érkezet meg amit mondtál hogy küldesz.
Kedden kiderül mikor megy a 003 Sm-re és miylen utvónalon.
De én tudom. A kettes volt a lemezelt pólusos. A sorozatmozdonyok főgenerátorai tömör pólusú forgórésszel készültek. A generátorok gerjesztését a prototípusokon egyenáramú gerjesztőgép (EG 151 típ.) látta el. A 002-esen kísérleti jelleggel EG 151-et kidobták és helyette tirisztoros gerjesztőhidat alkalmaztak, amellyel azután a sorozat főgenerátorok is készültek (meg az egyest is átalakították).
Hogy a lemezelt pólusú főgenerátor végül melyik mozdonyba került az rejtély.