Keresés

Részletes keresés

maczko Creative Commons License 2003.10.12 0 0 126
Hali!
Végül is mennyi fő egyesületi tag lett?
Nem kaptam semmilyen visszaigazolást!
Üdv.: Maczko.
GaGe Creative Commons License 2003.10.10 0 0 125
Köszi az Infókat a főgenerátorokról! Nem tudod véletlenül melyik gép melyik generátort kapta?

Más:
Nagy Alfonzot nem sikerült a héten utolérnem, így nem tudatm éredemleges információt beszerezni a szállítással kapcsoaltban.

Előzmény: rg7 (124)
rg7 Creative Commons License 2003.10.10 0 0 124
Egy kis szösszenet a főgenerátorokról:

A főáramköri villamos berendezés egységeit részletes próbatermi vizsgálatoknak vetettük alá. A két proto-típus mozdonyban a főgenerátorok némileg eltérnek egymástól. Az egyik forgórész tömör, a másik leme-zelt pólusokkal készült. A próbatermi vizsgálatok egyik célja volt eldönteni, hogy a két kivitel közül melyik a megfelelőbb a mozdonyban fellépő feladatok elvégzésére. A tömörpólusú generátor hatásfoka némileg rosszabb a lemezelt pólusú generátorénál, ennek megfelelően a forgórész tekercselése melegebb. Előnye viszont az, hogy egyszerűbben gyártható és üzembiztosabb kivitelű. A próbák mindkét főgenerátornál jó eredménnyel végződtek, mindkét generátor megfelelt a szabvány előírásainak.

rg7 Creative Commons License 2003.10.10 0 0 122
Eddig ezt sem tudtam:

Amint azt a 2.2.1. pontban kifejtettük, részfokozatokban a trakciós-, segédüzemi és fűtési teljesítmény összege kisebb a dieselmotor megengedhető teljesítményénél, így villamos fűtés esetén nem csökken a trakciós teljesítmény. A menetszabályozó kézikerék 17- 17a pozíciói között azonban a dieselmotor össztel-jesítménye vontatásra fordítható. Villamos fűtés esetén a trakciós teljesítmény csökken. A teljesítmény-csökkenés elsősorban gyorsításkor jelent hátrányt, ezért a menetszabályozó kézikeréken még egy - 18. számú - rugózott fokozatot is alkalmaztunk, melyben a villamos fűtés kikapcsolódik. A gyorsítás befejezé-sekor a mozdonyvezető visszaengedi a menetszabályozó kézikereket a 17a fokozatba, melynek hatására a villamos fűtés automatikusan visszakapcsolódik.

GaGe Creative Commons License 2003.10.06 0 0 120
Sziasztok!
Ha minden jól megy, holnap este már megtudom mondani, hogy mikor megy le a 003 Sm-re. Valszeg a Vmax 40 vagy 60 km/h lesz, a lejárt légtartályok és a papucsok kopása/hiánya miatt, a 90x gyorsvoantok vonalán fog menni valamelyik éjszaka ha minden igaz.
Gábor
Ep128 Creative Commons License 2003.10.06 0 0 119
Fontos kortörténeti dokumentum! De rég vadásztam erre (is)...
KÖSZI!!

Előzmény: GaGe (118)
GaGe Creative Commons License 2003.10.05 0 0 118
Sziasztok!
bi-02 jóvoltából felkerült 6 kép a 004 szétrepült generátoráról, illetve felkerült a weblapon már beharangozott Füsti parkban készült képek gallériája is.
Ha minden jól megy napokon belül felkerül a 006 -ről és a 002 vez állásáról készült kép is.
a cím:
http://m63.oldstars.hu/pcs.htm
Gábor
GaGe Creative Commons License 2003.10.02 0 0 117
Valószinűleg csúszni fog a dolog, mert még mindig nem kapták meg a pálya engedélyt, illetve 3-án nem tud feljönni az illetékes...
Előzmény: Adamis Gusztáv (116)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2003.10.02 0 0 116
"Mi is csak annyit tudunk, hogy okt 3.-a után megy le, nem tudni milyen útvonalon."

Most, hogy mar kozeleg okt. 3., nincs valami kozelebbi info?
G.

Előzmény: GaGe (106)
Ep128 Creative Commons License 2003.10.02 0 0 115
006-ról??? Akkor már csak a 007, 008-ról nincs egy deka kép(e senkinek)...
Várjuk!
Előzmény: GaGe (114)
GaGe Creative Commons License 2003.10.01 0 0 114
Sziasztok!
Az m63.oldstars.hu oldalra felkerült Az M63.001 javítási és karbantartási naplója 83-90 között bi-02 jovoltából!
http://m63.oldstars.hu/karb/index.htm

Hamarosan kerülnek fel képek a 002 vezető állásáról, a 004 felrobbant generátoráról és a 006-ról egy kép.
Gábor.

bi-02: Utolsó nagy email nem jött át. Sztem zipeld be a képeket és úgy küld el.

maczko Creative Commons License 2003.09.27 0 0 113
Úgy tűnik 103 hozzászólásban ki lehet fejteni, ami ma egy Gyíkról az eszünkbe juthat. A Többi a mai állás szerint csak fantázia
No ezt nézd meg! Főleg az első három képet (de a többit is megsasolhatod).
Üdv.: Maczko
Előzmény: GaGe (108)
GaGe Creative Commons License 2003.09.25 0 0 112
Köszi a képeket!
Minden ilyesmit szivesen veszünk!
Előzmény: manhattani (111)
manhattani Creative Commons License 2003.09.25 0 0 111
Szevasztok,
két, eddig (talán joggal) publikálatlan M63 fénykép :)) Szabad felhasználásra.
A 003-as 88 12.16-án, a 005-ös 8.27-én készült.

M63 003
M63 005

GaGe Creative Commons License 2003.09.25 0 0 110
Szvsz egy remot Szergej eredeti Kolomna motorja volt (nagyobb mint a 18 hengeres Pielstick). Ha Pielstick motor (amienk rohadtul örülnék!!!) akkor a 008-é.
Előzmény: Kazankovacs (109)
Kazankovacs Creative Commons License 2003.09.24 0 0 109
Szombathelyen láttam egy böszme nagy dieselmotort valami pörekocsin a gépészeti fönökség felé. Elég messze volt ahhoz, hogy azonosítani tudtam volna. Csak nem a mi 63-asunkhoz találtak egyet?
GaGe Creative Commons License 2003.09.24 0 0 108
Hali!
Na mivan? lassan 3 napja senkienk nem jut eszébe semmilyen érdekes téme M63-al kapcsolatban? Kétlem! Csak lusták vagytok írni!
Szal valami téma kéne amin lehet csámcsogni kicsit!
Gábor
GaGe Creative Commons License 2003.09.21 0 0 107
"Mint előzőleg már említettem, adatbázisom az M63-003 és M63-008 tekintetében hiányos, tehát az összehasonlítás sem lehet teljes. Az M63-001 és M63-002 esetében 1977 és 1982 között csak futásteljesítmény adataim vannak (a 002-ről az se) a többiről viszont minden infóval bírok."

Az elmondások szerint az összes M63-as üzemmnapló ott van szombathelyen, szintén a fiókban, a Szombathelyre kerüléstől a selejtezésig, ez szép kis forrásanyag lenne, ha meg tudnánk nézni.

Az M63 sorozatról birtokodban lévő képeket meg tudnánk velünk osztani? Elküldöd mondjuk e-mailben, én pedig kirakom a publikusakat a weboldalra, ami meg "bizalmas", azt szét dobom emailben a topctársaknak. Mellesleg ha van kis időd lektorálnád a http://m63.oldstars.hu oldalt?

Gábor

Előzmény: bi-02 (99)
GaGe Creative Commons License 2003.09.21 0 0 106
Mi is csak annyit tudunk, hogy okt 3.-a után megy le, nem tudni milyen útvonalon.
Előzmény: V43 1177 (105)
V43 1177 Creative Commons License 2003.09.21 0 0 105
Sziasztok!

Ha nem indiszkrét a kérdés és nem okozok gondot vele elárulnátok (ha máshogy nem Emailben) mikor megy le Szombathelyre a 003-as. Nos már régen láttam gurulni a gépet, évek óta pedig csak állni látom a Füstiben. Ha esetleg Székesfehérváron keresztül viszik, szívesen kifáradnék a vasútállomásra, legalább megnézni vontatott állapotban a masinát....

Olvasom a topic elején a topicnyitási vitátokat, megvallom öszintén én is kaptam anno a fejemre egy általam nyitott topikkal kapcsolatban, hogy így gagyi, meg úgy gagyi, de szerintem ne foglalkozzatok vele. Így konkrétan rátalál e topicra az aki e gép iránt érdekl?dik...Ahogy pedig olvasom a sorokat egyre több emberbe felkeltitek az alvó M63 rajongót.....

Sok sikert!
Késöbb még benézek!
Üdv!

V63_1668 Creative Commons License 2003.09.21 0 0 104
Ok, en 100% hogy tudok menni, meg megvalaki eljon. Persze nyilvan akkor megyunk, amikor mar ott a Gyik, ofkoz:)
Előzmény: GaGe (103)
GaGe Creative Commons License 2003.09.20 0 0 103
Sm-i látogatás:
MAX 5 Fő mehet majd, legalább 2 nappal előre kell majd szólnom, 2 hely még üres, és valszeg csak pénteken tudunk majd menni. Mi szvsz a reggel 6:05-kor induló Sm-i gyorsal megyünk majd, kb 9:30 és 10:30 között valamikor meg is érkezik majd.Rád gondoltam 4.-nek, szal még 1 fő jöhet.
Gábor
Előzmény: V63_1668 (101)
maczko Creative Commons License 2003.09.20 0 0 102
Halihó itt vagyok!
Ki ne hagyjatok!
Oldstars, mail ment!
Hajrá, mentsük meg M63 003-at.
Szerény anyagi támogatást vállalok.
Maczko.
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.20 0 0 101
Valoban igazad van, nem volt megbizhato, ellenben korszeru volt, mint irtad is. Az alkatreszminoseg nagyon betett nekik, illetve nyilvan a szerelogardak Fcben nem igazan voltak a tema magaslatan Gyik ugyben. En azt vallom, lehet valami, egy gep bonyolult, de akkor ahhoz ugy kell hozzaallni mind a tervezesnel, mind a kivitelezesnel, mind pedig a __KARBANTARTASNAL__, ami sajnos ismerjuk milyen.

Irtad, ha lett volna 011+...

Mentek volna a levesbe szerintem. Ha van meg tobb, ez azt jelenti, tobb gep van amit szet lehet bontani, ahelyett hogy MEGJAVITANAK a masikat. Ez ma az iranyado gondolkodasmod.

Erdekes valoban hogy Sm-en hogy gondjukat viseltek a gepeknek.

Egyuttal orulok hogy nagy rajongoja vagy ezeknek a csodalatos gepeknek. Nem tudom elmondani mi fogott meg benne, talan az ereje? meretei? formaja? Az egesz osszhatasa lenyugozo. Olyannyira, hogy mikor nemreg a Fustiben megtekintettuk (a kedvunkert kinyittatta egy fonok, ezuton is koszonet erte), annyira magaval ragadott, hogy kapott egy puszit a turbofeltoltojere. Valszeg jol kinevetnek(tek), de kerem, ilyen a fanatizmus! Most is olyan erzesem van , legszivesebben szaladnek a fustibe, kezzel huznam le Smre, es akar egyedul is nekiallnek megcsinalni;) Es baromira sajnalom a sorozat selejtezeset, ha jol tudom, nem a gepek miatt kellett, mert azok jol mukodtek 90 fele. Mas okai voltak, itt egyszer leirtam mar. igaz e vagy sem, mindenesetre elgondolkodtato.

Gage, valszeg a postan halt meg a CD, ujra fogom irni, es ha talalkozunk Sm en ott odaadom.
Apropo Sm. A latogatassal hogy allunk, alltok?

Ossze kene irni kik jonnek, kik nem, es egyeztetni kellene a Sm-i futohazzal.

1668

Előzmény: bi-02 (99)
bi-02 Creative Commons License 2003.09.19 0 0 100
Eredetileg az M63-002 volt kijelölve megőrzésre (ez volt a favoritom),de SAJNOS egy kisebb géptértűz miatt leállt, és ahogy GaGe írta a 003 volt legutóbb kaszni felújításon és festésen az Északiban, ezért azt őrizték meg.
Szerintem az első kettő valamelyikével jobban jártunk volna, de ez van, ezt kell szeretni!
bi-02 Creative Commons License 2003.09.19 0 0 99
Hi 1668 és a Többiek!

Természetesen bármilyen általam ismert infót megosztok Veletek,sőt örülök, hogy valakivel (valakiknek) beszélhetek erről az általam favorizált témáról. Sajnos az utóbbi időben parkolópályán volt nálam a téma, de hála Nektek "felmelegíthetem a töltött káposztát".

Mint előzőleg már említettem, adatbázisom az M63-003 és M63-008 tekintetében hiányos, tehát az összehasonlítás sem lehet teljes.

Az M63-001 és M63-002 esetében 1977 és 1982 között csak futásteljesítmény adataim vannak (a 002-ről az se) a többiről viszont minden infóval bírok.

Ezek ismeretében azt állíthatom, hogy a mozdonysorozat a 15-20 éves üzeme alatt SAJNOS nem tartozott a megbízható vontatójárművek közé.
Ilyen mélyrehatóan semmilyen más mozdonnyal nem foglalkoztam tehát nem tudom, hogy anno amikor bármely mozdonytípust üzembe állítottak, azok milyen paramétereket produkáltak.
Az M63 sorozatból mint tudjátok a világon ez a 10 db létezett, ráadásul teljesen új addig nem alkalmazott műszaki megoldásokkal amelyek az akkori hazai viszonylatban túl korszerűek voltak, és amihez az addigi egyéb mozdonyokkal szerzett tapasztalatok nem voltak használhatók. Itt ha a szabályozó berendezés a védelmek működése miatt letiltotta az üzemet, nem nagyon volt mit tenni, relé kiékeléssel nem lehetett túljárni az eszén, kész volt a fekvemaradás (ezt igazán azok tudnák megmondani akik jártak velük).
Talán, ha tovább gyártják a típust, és a MÁV még vett volna, akkor talán több tapasztalata lett volna az üzemeltetőknek és a karbantartók kénytelenek lettek volna érteni hozzá és ha a sorozatmozdonyokat (és azután a másik kettőt is) nem Ferencvárosba állomásították volna, akkor nem lett volna a típus eleve mostohagyermek és "halálraítélt sorozat". Ha ott Szombathelyen nem olyan szívvel-lélekkel törődtek volna Velük,mint ahogy tették, talán ennyit sem értek volna meg. EZÚTON IS KÖSZÖNET NEKIK!!

Üzemkészség:

A rendelkezésre álló adatok alapján az üzemnapok száma szerinti sorrend:
1. M63-005
2. M63-001
3. M63-004
4. M63-010
5. M63-002 (hiányos adathalmaz)
6. M63-009
7. M63-007
8. M63-006

Megtett km szerint:
1. M63-005
2. M63-010
3. M63-001 (hiányos adathalmaz)
4. M63-004
5. M63-002 (hiányos adathalmaz)
6. M63-009
7. M63-007
8. M63-006

A hiányzó M63-003 valahol az első öt között, az M63-008 pedig az utolsó öt között lehetett.

Negatív statisztika a javításban töltött napok szerint:
1. M63-002 (hiányos adathalmaz)
2. M63-010
3. M63-001 (hiányos adathalmaz)
4. M63-005
5. M63-009
6. M63-004
7. M63-006
8. M63-007

Végül az üzemben töltött napok és az üzembehelyezéstől a selejtezésig eltöltött napok aránya szerint:
1. M63-005 47%
2. M63-004 41%
3. M63-001 33% (hiányos adathalmaz)
4. M63-010 23%
5. M63-002 20% (hiányos adathalmaz)
6. M63-006 16%
7. M63-009 13%
8. M63-007 11%

Érzésem szerint a 003-as az első ötben, a 008-as az utolsó ötben lehet.

-M63-003 feltámasztása:

Nagyon szeretném, ha sikerülne, nyilván nagyon sok pénz kell hozzá. Az alkatrészeket innen-onnan össze lehetne bugászni, mert az M41, V63 és V43 sok hasonló elemet tartalmaz. A VESZ hiányzó kártyáiról én is azt hallottam, hogy Sm-en vannak a "fiókban". Mindenesetre kíváncsian várom a felmérés eredményét, és ha lesz az ügyből valami akár tevékenyen is közreműködnék, ha a közelbe engednének...

-Villamosfék

Ahogy GaGe mondja, valóban csak a 001 és 002 tartozéka volt, mivel a MÁV "költségkímélő szempontból" a sorozatmozdonyokon nem tartott rá igényt.

-Motor

Erről az a szubjektív véleményem, hogy ha nem itthon gyártották volna és nem alkalmaztak volna néhány jószándékú módosítást a licencvásárlás után, a teljesítmény fokozás miatt, hanem maradnak a jól bevált kétturbós eredeti változatnál akkor nem lett volna ennyi motormeghibásodás...(dehát a költségek)

Már megint két és fél órája gépelek (hiába, nem vagyok egy "gyors-és fénymásoló"), úgyhogy mára ennyi. Ez az iromány már tartalmaz a tényeken kívül saját gondolatokat is amivel vitatkozni is lehet, mindenesetre én így látom a dolgokat.
Jó éjt!

GaGe Creative Commons License 2003.09.19 0 0 98
"igen erdekes, hogy evtizedek ota, aki vasarolt 18 PA4 motort barmilyen celra is, nem modositgatta, nem baszogatta, es megbizhatoan uzemelnek"

Én találtam mobil aggregátort az 1960-as évekből, ami 1.65 MW teljesítményt tud leadni 110V = melett, 10 percig 1.72 MW teljesítmény leadására képes. A motorja 18 PA4-185, a feltöltő BBC VTR 320, a motor névleges teljesítménye 2600Le.

A másik ami BBC VTR 320 feltöltővel mükődik, az egy tűzöltő,vontató és mentőhajó, 2db motorral, motoronként 2400 Le hajócsavartengelyre jutó teljesítménnyel, így az összteljesítmény 4800Le, mai napig szolgálatban van 5 darab (vagy 5 darab készült, a francia szöveg értelmezése nem megy túl jól)

Ellenpélda is van persze, a francia partiőrség őrhajói, szintén 18 PA4-185, HS feltöltőkkel, 3100Le névleges teljesítmény, 2800Le a hajócsavartengelyen.

Gábor

Előzmény: V63_1668 (95)
GaGe Creative Commons License 2003.09.19 0 0 97
Jut eszembe, Tamás még mindig nem kapott csomagot, amit igértél.
Előzmény: V63_1668 (94)
GaGe Creative Commons License 2003.09.19 0 0 96
"Tobbektol hallottam hogy a 003 "fekete barany" volt"

Tudtommal semmiben nem külömbözött a többi géptől üzemkészség ügyben, legalábbis Sm-en ezt állítják.
Szerintük a 002 és a 009 volt a legstabilabb gép.

"Legvegul pedig hol a villamosfek a vezetoallasban? Mar ha a 003on egyaltalan volt ilyen. En kerestem, de nemigen talaltam meg:)"

Villamos fék csak a két proto gépen volt.

"MIERT pont a 003at tartottak meg"

Állítólag azért, mert ő volt legfrisebb vizsgás gép, mivel egy nappal a seljetezés előtt készült el a mozdonyszekrény kijavítása (az egyik vezető állás sérült volt)

Gábor

Előzmény: V63_1668 (95)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.19 0 0 95
Udv a Gyik fanok koreben!

Orulok h vegre egy szakerto kerult kozenk. Nekem lenne ezenfelul par kerdesem, ha megengeded;)

Tobbektol hallottam hogy a 003 "fekete barany" volt, mert kivetelesen rossz volt az uzemkeszsege, ergo akkor indult be, amikor kedve tartotta, akkor es ott maradt fekve ahol eppen jolesett neki.

Tudsz-e valamit arrol, hogy MIERT pont a 003at tartottak meg, mig ekozben a jo allapotban levo 001et, vagy 009et szetgyilkoltak.

Erdekelne par kozelebbi info arrol, hogy a jol bevalt Hispano Suiza feltoltoket miert barmoltak ki a 003+ gepek motorjairol. Tudom az okat, de ezzel tudtommal jelentosen csokkent a motor uzemkeszsege. Mindemellett igen erdekes, hogy evtizedek ota, aki vasarolt 18 PA4 motort barmilyen celra is, nem modositgatta, nem baszogatta, es megbizhatoan uzemelnek! Hamarosan felrakok egypar kepet par furoallomasrol, mobil eromurol, melyek bizony ma is powered by Pielstick PA18! Nekik jo volt, nekunk nem:)

Ha volna a 006/007/008 gepekrol par foto, akarcsakegy nyulfarknyi is, annak orulnek nagyon, sajnos semmi az egvilagon nem maradt fenn ezekbol a gepekbol. Egy kivetellel, az emlitett filmen 1-2 perc erejeig lathato a 008, brutalisan szetbombazva, csaknem halvanyrozsaszinre fakulva.

Es egy kerdesem lenne, immaron a 003rol. Hogy latod annak lehetoseget, hogy valaha is sajat laban mehessen? En a sajat keveske ismereteimmel nezve a berendezest viszonylag egyben talaltam, leszamitva a VESZ szekrenyt (ez utobbi megsemmisult 99%ban). Bar eleg sok dolgot nem talaltam a helyen, ezek azonban aprosagok (kapcsolok, karok, par cso, stb).

Legvegul pedig hol a villamosfek a vezetoallasban? Mar ha a 003on egyaltalan volt ilyen. En kerestem, de nemigen talaltam meg:)

Udv
1668

Előzmény: bi-02 (85)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!